LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
max86
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2010 18:47

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door max86 »

NEM zou u contract niet in mogen laten gaan. Ook niet voor een periode van 6 weken.
U heeft binnen de wettelijke termijn van 7 dagen na ontvangst van de voorwaarden het contract geannuleerd. Ik begrijp dat NEM dit ook bevestigd middels brief.

DONG ENERGIE u "oude" leverancier zou dan volgens mij u blijven leveren. U bent immers de overstap niet aangegaan. Volgens mij is het zo dat wanneer u de overstap annuleert, de NEM u "oude" leverancier dit laat weten met de bedoeling dat u "oude" leverancier mag blijven leveren. Dit weet ik overigens niet helemaal zeker.

Het kan heel goed het geval zijn dat DONG ENERGIE al een brief voor het ontbinden van u contract heeft gezonden. Dit omdat de NEM al het een en ander aan berichtenverkeer op gang heeft gebracht voor de op handen zijnde overstap.

De brief over een opzegvergoeding van € 250,- wegens contractbreuk, is deze van NEM of DONG?
Mocht deze van NEM zijn dan is deze totaal onterecht. U bent immers geen contract met hen aangegaan dus kunt u deze ook niet onderbreken.
Als de brief van DONG is ontvangen en u maakte daar gebruik van bepaalde tijd contracten dan is deze brief wel terecht. Ik begrijp dat u nieuwe leverancier United Consumers is. De oude contracten van DONG ENERGIE zijn hierdoor voor einde van looptijd onderbroken.

Het antwoord op vraag/klacht #4 U wilt een bewijs van overeenkomst met handtekening zien.
Deze zal er niet zijn. U hoeft geen handtekening te plaatsen om de overeenkomst van levering aan te gaan. U gaat akkoord wanneer u binnen 7 dagen na ontvangst van voorwaarden niet reageert. Dit heeft u echter wel gedaan.

Ik raad u aan de bovenstaande situatie als klacht te melden aan de energiekamer/consuwijzer.

Rikro
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2010 14:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Rikro »

Het ergste van dit alles is, dat het lijkt of je dus iedereen kan aanmelden. Dus laten we zeggen je hebt een hekel aan een collega, en je weet zijn adres gegevens. Dan meld je hem gewoon aan bij de NEM. als je nou weet dat hij opvakantie gaat kan hij ook nooit binnen 7 werkdagen reageren en zit hij aan de NEM vast

Volgens [Shine] zou hij dat altijd moeten betalen.
je kan dan je collega dan nog verder op kosten jagen door een ander rekening nummer op te geven, dan krijgt hij n.l ook nog een herinnering.

Dit alles kan toch niet waar zijn??.
Misschien is het wel een leuk idee om medewerkers van de NEM bij Oxxio aan temelden , weten ze ook eens hoe dat is!!.

---------------------------------------------------------------------------------------
De 250,- boete komt van de NEM. Omdat ik mezelf heb afgemeld. Ik neem maar even aan dat het hier om een standaard brief gaat. De meterstanden lopen overigens van DONG naar United Consumers naadloos over ik heb n.l bij DONG meer opgegeven dan ik verbruikt heb. Het lopende contract had een heel gunstige kWh prijs.

Ik heb het imiddels ook bij de geschillencommisie gemeld.

Ik snap niet dat een de Fam.Froger,Fam.Bouwer en De Hond hier mee in zee zijn gegaan. :shock: Hee ik weet waar Frans woond (OXXIO weet dat nog niet) :lol:


Rikro

Rikro
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2010 14:40

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Rikro »

Frankjj01 schreef:Tja, de NEM was opgericht door boeven.
En... die zitten er nog steeds !

Dit bedrijf zal nooit veranderen, het blijft een derderangs loosers organisatie !

Nooit klant worden. Maar ik had toch wel gedacht na die zeer zeer zeer vele negatieve klachten, dat hier niemand meer klant wilde worden.
Ja dat klopt Frankjj01,

Ik zou dit normaal ook nooit gedaan hebben.
Maar ja, ik dacht een nieuw bedrijf, in het begin moet je daar geen klant worden.
Ik had nu zoiets ach wat kan er fout gaan als je 7 werkdagen je kunt herzien.
Weet ik veel dat hun daar eigenlijk helemaal niks mee doen.

Het is een wijze les. En ja ik zal iedereen die ik maar spreek over energie, er op wijzen NOOIT maar dan ook NOOIT met deze :x :x :x in zee te gaan.

Kijk ik zat 3 jaar met veel plezier bij DONG ENERGIE. Nooit een klacht gehad.
Als ik mijn maandpremie te hoog vond kon deze zo aangepast worden.
Ik ben nu weer terug bij mijn tweede energiebedrijf United Consumers.
Dat bevalt me ook prima., daar heb je geen gezeik van het energie bedrijf, maar communiceer je via mail met UC. Bevalt uitstekend.

Ook vandaag heeft de NEM nog niet gereageerd op 1 van mijn 45 mailtjes die ik ze gestuurd heb.
Ook op dit forum onderwerp, wat ik door gestuurd heb , hebben ze nog niet gereageerd. Verbaast mij helemaal niets. ze reageren alleen als je klant wil worden.

Maar ga dit nu nogmaals door sturen. jullie kunnen mij ook nog extra ondersteunen door dit bericht ook door te sturen naar
[email protected]
of twitteren mag ook

Rikro

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Het ergste van dit alles is, dat het lijkt of je dus iedereen kan aanmelden. Dus laten we zeggen je hebt een hekel aan een collega, en je weet zijn adres gegevens. Dan meld je hem gewoon aan bij de NEM. als je nou weet dat hij opvakantie gaat kan hij ook nooit binnen 7 werkdagen reageren en zit hij aan de NEM vast
Een waarheid als een koe! Ik heb dit enkele jaren geleden al eens onder de aandacht gebracht.
Ook ik vind daarom dat contracten ondertekend retour gestuurd dienen te worden. Zo lang als dat net is gebeurd zou de switch aanmelding geen gestalte moeten mogen krijgen.
Maar helaas, de energiekamer, overheid e.d. denken hier, tot op heden, anders over.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door frenkievee »

CaptainSlow schreef:Je kunt er aan de voordeur 5 binnenhalen, maar als er aan de achterdeur 6 de deur witheet achter zich dichtslaan schiet je niets op.
En wat dacht je van de mond-op-mond reclame van die 6? Die verspreiden het nieuws en in hun omgeving zullen er veel mensen zijn die nooit over zullen stappen. Dus ook daar verlies je als onderneming.
Shine schreef:Ook ik vind daarom dat contracten ondertekend retour gestuurd dienen te worden. Zo lang als dat net is gebeurd zou de switch aanmelding geen gestalte moeten mogen krijgen.
Maar helaas, de energiekamer, overheid e.d. denken hier, tot op heden, anders over.
Waarom zou je als overheid rekening houden met de belangen van de burger? Die lost zijn eigen problemen dan wel op, want moet hij maar niet zo stom zijn om ........ (vul zelf verder maar in) .......
Als ik zelf bij een schildersbedrijf een offerte aanvraag krijg ik deze netjes toegestuurd: in duplo met het verzoek er eentje getekend retour te sturen. Dan pas is er een overeenkomst. Dus waarom dit bij koop-op-afstand anders moet zijn.

praatstoel
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:32

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door praatstoel »

De meeste verhalen zijn nu wel bekend. Nu ik zelf veel klantenservice ervaring heb stoot het mij tegen de borst om een van de medewerkers van NEM aan de lijn te krijgen. Steeds andere informatie , dingen worden niet doorgevoerd en mijn neef is de dupe.Je geeft de eindstanden netjes door op 07 sept.Wordt niet doorgevoerd aan afd. verhuizingen. Liander geeft 19 sept door dat leverancier een andere maatschappij wordt door verhuizing. Dus in systeem komt gedwongen verhuizing en daar hangt een prijskaartje aan van E 250 boete. Zou niet kunnen want op 07 sept is er een melding gedaan door klant. Maar door fout medewerker niks meegedaan. Nu kan hij niet alle producten meenemen naar nieuwe woning , daar is geen gas maar stadsverwarming. Dus per product, weer E 125 boete.
Een toezegging van een betalingsregeling cq uitstel betaling. Na een paar keer bellen, is in behandeling. Komt er wel via intrum Justitia een vordering. Waarom niet gereageerd op de brieven. Deze zijn naar het oude adres verstuurd ook door intrum dus konden wij niet reageren.Dan weer contact met NEM hierover op 7 okt. Sorry, het was afgewezen en we hebben de klant niet geïnformeerd.Wat ik erg onfatsoenlijk vind, dus niet zie als fout. Word een beetje boos, er is e-mail, telefoon en correspondentie mogelijkheden. Weer contact met intrum die in het systeem van NEM kan kijken. Er staat ook nog een termijn van E 128 open waar ook al kosten op berekend zijn. Weer naar het oude adres , terwijl ze weten waar hij woont.Weer contact met NEM. Dan krijg ik te horen en komt een brief dat u verzoek/bezwaar niet gehonoreerd word nav het gesprek op 7 okt. Snapt u het nog allemaal. Na mijn telefoontje gaan ze toch maar een brief schrijven , dit had eerder moeten gebeuren dan waren die extra kosten niet nodig geweest.Maar vraag meteen , naar welk adres sturen jullie die? Ook vertel dat ik de informatie heb gekregen van Intrum dat er nog een termijn openstaat die nog niet doorgestuurd is naar Intrum.Word er gezegd, die informatie mag Intrum u niet geven. Mijn broek zakt hier vanaf.Gelukkig heb ik wel die informatie van hun gekregen, terwijl NEM ook hadden kunnen bellen. De zaak is niet voor mijzelf maar voor mijn neef die maar E 16 per maand, u leest het goed te besteden heeft.
Hij zit nu in de molen voor hulp maar de extra kosten heeft hij toch al te pakken. Ben hier niet mee eens en vind dat de extra kosten hem kwijtgescholden moeten worden. Door hun fouten , die zoals ze zeggen niet terug kunnen draaien. Oh ja, de eindafrekening heeft hij ook nog steeds niet want daar doen ze 8 weken over.
Is dit de manier om de goedkoopste van Nederland te zijn. Het kost me alleen maar telefoonkosten en heb ze , alleen voor deze zaak fout op fout tig keren gebeld.Mijn neef zou deze telefoonkosten niet eens kunnen bekostigen.Mijn ervaring met NEM, standaard zin : Bent u er niet mee eens dan schrijf maar een klacht.Gelukkig, zeg het niet graag was Intrum na het zien van mijn aantal gesprekken wel coulance en hebben een betalingsregeling getroffen.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste praatstoel,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

praatstoel
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:32

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door praatstoel »

@ Maxiem

Ik ben het met jou reactie eens. Jammer dat ze op dit forum een standaard bericht geven en niet vast een passende reactie geven zodat andere forum leden ook hun reactie kunnen lezen.Ook vind ik het jammer dat ze hier wel willen reageren, al is maar neem contact met ons op. Heb wel per mail naar hun gereageerd en dit ook aangegeven.

Ik hoop dat ze nu echt het probleem gaan oplossen en zorgen dat er deskundige medewerkers op hun klantenservice komen te werken. Ik baal van het antwoord dat ze al gauw geven. U kunt schriftelijk een klacht doen en zo hoeven ze niks meer zelf met het probleem te doen.

Ieder bedrijf die met een klantenservice werkt moet weten dat daar het hart van het bedrijf is. Dit wil zeggen, vanaf daar behoren problemen opgelost te worden en niet , ach schrijf maar weer een brief. Dit word te vaak mijn inziens gezegd.

Dynamic
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Dynamic »

Nou ook ik kan een behoorlijk dossier overleggen als we het hebben over alle zaken die ik hier voorbij zie komen!
Ook ik ben er allereerst ingeluisd via de telefoon... Toen wij binnen diezelfde maand verhuisde 'vergaten' ze het telefoongesprek waarin die verhuizing is doorgegeven voor het gemak maar even.
Ze bleven factureren op het adres waar ik niet meer woonde. Tot aan incasso buro toe..
Maar het duurde een aardige tijd voor ik daar achter was, aangezien de NEM zelf maar ook het incasso bureau niet op mijn brieven.emails of telefoontjes reageerde. Wij zijn in mei vorig jaar overgestapt naar de Nuon. De NEM presteerde het om ons een eindafrekening te sturen van 1500 (!!) euro!! Das toch echt van de zotte!! En dat jaar ervoor hadden we ook al een eindafrekening van ruim 300.- bij ze... Dat kan toch niet?! En nu zitten we bij de Nuon, en krijgen we 800euro terug..
Dus ik ben het met die factuur niet eens maar ik weet niet waar ik heen moet om zeker te weten dat die standen enzo niet kloppen.
Toch om mijn goede wil te tonen een brief gestuurd voor een betalingsregeling.
Geen reactie.
Nu, okt 2010, komt mijn zaak de 20e voor de rechter..... Echt ik kan inmiddels de NEM wel een hele dikke factuur sturen voor al die telefoonkosten, aangetekende brieven en mailtjes en de tijd en energie die ik erin heb gestoken, maar het einde van het liedje is dat de kosten alleen maar zijn opgelopen en ik nu mijzelf mag verweren bij de rechter.
Ik heb werkelijk nog nooit een bedrijf meegemaakt dat zo in en in slordig met hun klanten (en administratie) omgaat.
Gewoon te triest voor woorden!!
En kom nu niet aan met een algemene email dat de NEM graag persoonlijk contact met mij opneemt...!!!! Die kans hebben jullie gehad:(
Mensen, ga nooit met deze maatschappij in zee...de berichten hier zeggen genoeg lijkt me!

cici
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2010 22:05

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door cici »

NLEnergie schreef:Beste cici,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
cici schreef:Nu ik hier al die problemen met de Nederlandse Energie Maatschappij hier lees, zie ik dat ik niet de enige ben. Ik heb al jaren lang te maken met de Nederlandse Energie Maatschappij waarvan ik niet af kom. Ik word er op zijn zachts gezegd gek van. Mijn advies is om geen contract af te sluiten bij de Nederlandse Energie Maatschappij, je komt er niet vanaf.

Er werd ons ongeveer 2 jaar geleden telefonisch zonder dat wij het in de gaten hadden contract afgesloten. Dit pas gemerkt nadat wij facturen van hen kregen. Hierop contact opgenomen met de Nederlandse energie maatschappij en brieven verstuurd. Uiteindelijk werd het contract beëindigd en werd er besloten om de verbruikte energie te betalen, ondertussen was er al ruim tijd overheen voordat de Nederlandse Energie Maatschappij met een passende oplossing kwam waardoor er incassokosten ook erbij kwamen. Hierop weer klacht brieven verstuurd en werd de incassokosten teruggetrokken. Na nog meer problemen te hebben meegemaakt met de verbruikskosten werd het bedrag uiteindelijk betaald.

Na gedacht te hebben er vanaf te zijn bleven wij herinneringen krijgen. De ene keer is het 300 zoveel en de andere keer is het weer 500 zoveel. Wanneer ik bel word ik onbeleefd te woord gestaan en niet geholpen. Ik heb zo vaak gebeld, de ene keer word er gezegd dat wij niet meer in het systeem staan dus geen schulden meer hebben en de andere keer hebben wij opeens wel weer schulden openstaan. Aan het begin kregen wij wel nog eens antwoord op de brieven, maar nu wordt er helemaal niet meer gerangeerd en dat al ongeveer een jaar lang. Bellen heeft ook geen zin. Hulp gevraagd bij de maatschappelijke werker, maar er wordt ook niet gereageerd op haar brieven. Wij krijgen nog steeds herinneringen van de Nederlandse Energie Maatschappij, maar maak het niet eens meer open. Mijn ouders zijn er emotioneel kapot van. Ik weet er geen raad meer mee. Ik adviseer iedereen wanneer je gebeld wordt door zo een maatschappij gewoon ophangen en helemaal niet erop reageren.
Nog steeds wacht ik totdat het hele gedoe opgelost gaat worden. Heb ondertussen al het bewijs opgestuurd, maar nog geen reactie erop gekregen. Vandaag weer een mail verstuurd. Ik zal julie ervan op de hoogte houden....

Dynamic
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Dynamic »

Ja ze komen vanzelf met een dagvaarding.. dat is mij nu ook overkomen..
Nou ik ben er klaar voor!

Dennisfr1908
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2010 01:29

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Dennisfr1908 »

Ha Dynamic ,

Ik kan erover meepraten. Mij is precies hetzelfde overkomen als jou.
Verhuizing en opzegging doorgegeven evenals de eindmeterstanden.

Januari 2008 ben ik verhuisd en ze hebben me dus nog rekeningen gestuurd tot augustus 2009 .
In oktober 2008 heeft NEM bericht gehad dat [ik] zou zijn overgestapt naar een andere energie maatschappij op datzelfde adres . [ beetje vreemd ] . Half jaar later zou ik weer zijn terug gegaan naar NEM ?. [ Wederom beetje vreemd ]. Ik woonde daar niet dus raar allemaal. Brieven zouden wel door mij zijn ondertekent [ dus iemand heeft misbruik gemaakt waarschijnlijk ].

Hier hoorde ik pas 2 maanden geleden van via een mooie brief van interum justitia. De zaak moest voorkomen op 9 september.

Ik heb mijn weerwoord gestuurd per brief. Justitie kon er geen uitspraak over doen en nu komt het 18 oktober aanstaande alsnog voor .

Daar ga ik zeker heen heb genoeg bewijzen dat ik daar niet meer woonde .

Ik ben er ook klaar voor !!!!!. En klaar met NEM !!!!!.

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Creatura »

Dynamic schreef:Mijn verweer gaat morgen aangetekend op de post. Woensdag is de zitting. Ga er niet heen. Meer omdat ik denk dat ik toch niet echt goed uit mijn woorden kan komen en mijn verweer op papier erg sterk is.
Dat is het domste wat je kunt doen, niet naar de zitting gaan. Altijd gaan, ook al vind je dat je verweer op schrift voldoende is. Door te gaan geef je blijk van ernst van de zaak, niet komen zal door de rechter worden gezien als "geen interesse", wat nadelig zal zijn bij een uitspraak.

Dennisfr1908
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2010 01:29

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Dennisfr1908 »

Net nog even dossier doorgenomen wat zij mij hebben opgestuurd. [ De zogenaamde bewijzen van hun kant ].

Vond nog een boeiend stukje . In december 2008 zou ik zijn overgestapt naar andere leverancier . Das heel knap aangezien ik daar niet meer woonde.

Enkele sterke bewijzen van mijn kant zijn :

Inschrijving GBA op nieuwe adres 03-02-2008 .
Mijn huis is destijds gedwongen verkocht op executieveiling wegens werkeloosheid en het niet meer kunnen betalen. Dit in 01-2008 . Dus kan daar niet eens meer hebben gewoond. Alle bewijs daarvan zwart op wit !.

Ze zouden van mij meterstanden hebben doorgekregen , zelfs nog in 2009 .
[ KNAP ! ]. Wist niet dat ik kon toveren . :D

Ben benieuwd morgen is het zover om 10:15 .
Denk dat ik binnen een uurtje weer buiten sta. Heb er een goed gevoel over dat ik het ga winnen.

Cgee
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 okt 2010 16:57

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Cgee »

@Dennisfr1908 en Dynamic,

ik vroeg me af hoe het bezoek aan de rechter (of de brief die is geschreven) is verlopen. Ik hoop echt dat het positief is uitgepakt!

Ik vind het namelijk echt triest dat zo'n bedrijf allerlei dingen kan maken en kan handelen en daar niets tegen gedaan kan worden. En vooral reclame kan maken met voorwaarden die zij niet nakomen en achteraf niet reageren op je brieven, telefoontjes etc.

Mijn vader overkomt nu hetzelfde en dient volgende week een bezoek te brengen aan de rechter om zijn eigen verweer te doen.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Mvg, Cheryl

Dynamic
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Dynamic »

Hallo,

Helaas heb ik nog niets vernomen! Ik vind dat jammer want ben ook erg benieuwd!

Zodra ik iets hoor, zal ik het hier neerzetten, sterkte met je vader!

Groetjes

jortmeijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2010 19:44

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jortmeijer »

Ik heb ook een dramatische ervaring met de NEM. Vorige jaar overgestapt op basis van een telefonische verkoop. Heb mijn verbuik doorgegeven en expliciet gevraagd wat de kosten ongeveer zouden zijn. Nu..... een jaar verder blijkt bij een verbruik van 5% meer, de jaarrekening ruim €1000,- hoger dan wat er aangegeven is in het gesprek.

Vervolgens wordt het geld via automatische incasso van je rekening gehaald en als je het bedrag storneert, krijg je de volgende dag een herinnerin en een week later een dreigbrief voor t afsluiten van je energie.

Ik vind dit echt schandalig. Bij telefonisch contact met de helpdesk wordt er geen enkel begrip getoond. Ik ben vreselijk misleid. Als ik dit met mijn klanten zou doen zouden ze allemaal weglopen. Ik wil dan ook iedereen oproepen niet met deze boeven in zee te gaan.......
:oops:

praatstoel
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:32

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door praatstoel »

@ bob,



Heb mijn probleem ook voorgelegd bij de SGC. Je probleem word aangehoord en ze maken een dossier aan. Verder doen ze er niks mee. Alleen als er inderdaad juridische stappen worden ondernomen.


Wel wil ik even verslag doen over mijn probleem die nu is opgelost. ( hieronder een kopie van mijn probleem).

Heb nu meerdere malen contact gehad met NEM en eindelijk is er toch een oplossing gekomen. De boete van E 250 is uiteindelijk niet in rekening gebracht.Sommige aanmaning kosten zijn gecrediteerd.

Ook is er een bedrag in mindering van E 50 van de hoofdsom op een vordering die bij Intrum Justita loopt. Jammer dat de onnodige kosten die Intrum oplegt ook niet gecrediteerd werd. Natuurlijk zijn wij bewust dat je de voorschot nota's moet betalen , maar als je in de veronderstelling bent dat je een uitstel heb gekregen is het zuur als dit toch bij Intrum terecht komt. Dit had meerdere oorzaken. De voorschotnota's waren naar het oude adres verstuurd, ook de vordering van Intrum. Hierdoor konden wij dus niet reageren totdat Intrum telefonisch contact op nam met mijn neef en vroeg waarom hij niet reageerde op de brieven. Hij had ze niet ontvangen en zijn nieuwe adres was wel bekend.We wisten toen niet dat er ook nog een andere voorschotnota van september op dat adres was verstuurd. Mijn neef woonde al vanaf 1 september niet meer op dat adres. Toen ik contact opnam met de NEM hierover kreeg ik meteen te horen dat de voorschotnota waar een uitstel voor gevraagd was is afgewezen. Helaas hebben ze hierover niet gecorrespondeerd. Dus we gingen ervan uit dat de regeling akkoord was. Totdat Intrum belde en vertelde dat er toch een vordering was.

Ben toch blij dat NEM het opgelost heeft. Wat ik wel jammer vind is dat er eerst een klacht op het forum geplaatst moest worden om de klacht serieus te nemen.Wat ik wel jammer vind is dat de NEM hier wel vaak reageert en vraagt of je per internet contact met ze op wil nemen. Binnen 5 dagen krijg je dan reactie. Bij ons duurde het iets langer maar ze hebben wel gereageerd.

Had liever gehad dat ze reageren op de verhalen en dat zo ieder forum lid hun reactie kan lezen.

Maar zoals ik al eerder vermelde, ze hebben het opgelost. Alleen jammer dat ze de extra kosten van Intrum niet ook voor hun rekening nemen. Ik ben nog steeds van mening dat door hun vergeten communicatie deze kosten tot stand zijn gekomen.Hieronder mijn eerdere bericht van het probleem.


De meeste verhalen zijn nu wel bekend. Nu ik zelf veel klantenservice ervaring heb stoot het mij tegen de borst om een van de medewerkers van NEM aan de lijn te krijgen. Steeds andere informatie , dingen worden niet doorgevoerd en mijn neef is de dupe.Je geeft de eindstanden netjes door op 07 sept.Wordt niet doorgevoerd aan afd. verhuizingen. Liander geeft 19 sept door dat leverancier een andere maatschappij wordt door verhuizing. Dus in systeem komt gedwongen verhuizing en daar hangt een prijskaartje aan van E 250 boete. Zou niet kunnen want op 07 sept is er een melding gedaan door klant. Maar door fout medewerker niks meegedaan. Nu kan hij niet alle producten meenemen naar nieuwe woning , daar is geen gas maar stadsverwarming. Dus per product, weer E 125 boete.
Een toezegging van een betalingsregeling cq uitstel betaling. Na een paar keer bellen, is in behandeling. Komt er wel via intrum Justitia een vordering. Waarom niet gereageerd op de brieven. Deze zijn naar het oude adres verstuurd ook door intrum dus konden wij niet reageren.Dan weer contact met NEM hierover op 7 okt. Sorry, het was afgewezen en we hebben de klant niet geïnformeerd.Wat ik erg onfatsoenlijk vind, dus niet zie als fout. Word een beetje boos, er is e-mail, telefoon en correspondentie mogelijkheden. Weer contact met intrum die in het systeem van NEM kan kijken. Er staat ook nog een termijn van E 128 open waar ook al kosten op berekend zijn. Weer naar het oude adres , terwijl ze weten waar hij woont.Weer contact met NEM. Dan krijg ik te horen en komt een brief dat u verzoek/bezwaar niet gehonoreerd word nav het gesprek op 7 okt. Snapt u het nog allemaal. Na mijn telefoontje gaan ze toch maar een brief schrijven , dit had eerder moeten gebeuren dan waren die extra kosten niet nodig geweest.Maar vraag meteen , naar welk adres sturen jullie die? Ook vertel dat ik de informatie heb gekregen van Intrum dat er nog een termijn openstaat die nog niet doorgestuurd is naar Intrum.Word er gezegd, die informatie mag Intrum u niet geven. Mijn broek zakt hier vanaf.Gelukkig heb ik wel die informatie van hun gekregen, terwijl NEM ook hadden kunnen bellen. De zaak is niet voor mijzelf maar voor mijn neef die maar E 16 per maand, u leest het goed te besteden heeft.
Hij zit nu in de molen voor hulp maar de extra kosten heeft hij toch al te pakken. Ben hier niet mee eens en vind dat de extra kosten hem kwijtgescholden moeten worden. Door hun fouten , die zoals ze zeggen niet terug kunnen draaien. Oh ja, de eindafrekening heeft hij ook nog steeds niet want daar doen ze 8 weken over.
Is dit de manier om de goedkoopste van Nederland te zijn. Het kost me alleen maar telefoonkosten en heb ze , alleen voor deze zaak fout op fout tig keren gebeld.Mijn neef zou deze telefoonkosten niet eens kunnen bekostigen.Mijn ervaring met NEM, standaard zin : Bent u er niet mee eens dan schrijf maar een klacht.Gelukkig, zeg het niet graag was Intrum na het zien van mijn aantal gesprekken wel coulance en hebben een betalingsregeling getroffen.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste jortmeijer,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

taksu
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2008 00:07

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door taksu »

Wat een ellende met de NEM. Je kunt aan de klachten hier op de forum ook zien dat ze dik boven alle andere leveranciers uitsteken met klachten. Maurice de Hond heeft zijn geloofwaardigheids in mijn ogen verloren. Ik geloof niks meer wat hij zegt.
Waar ik me ook zo aan irriteer is de klantenservice van NEM waar ze ongelovelijk brutaal zijn aan de telefoon. Ze luisteren niet en praten door je heen. Het kan ons niets schelen wat u denkt wordt gezegd, nou als dat servicebeleid is van NEM dan weet ik het ook niet meer. Ze zeggen dat ze goedkoopste zijn, het eerste maand klopt dat ook wel, maar daarna wordt je letterlijk opgelicht! Maar goed ik zal boeten voor mijn beslissing om bij NEM aan te melden. Echter ikkom niet van ze af. Ik heb mijn contract per einde contractdatum beëindigd wegens verhuizing. Nu blijven ze termijnbedragen afschijven omdat de nieuwe huurders zich niet hebben aangemeld bij een energiemaatschapij. Zeer brutaal zegt de telefoniste dat ze net zo lang blijven leveren op dat adres, tot er een andere aanmelding is. Of ik daarweg ben maakt ze niet uit. Het is toch niet te geloven dat ik verantwoordelijk wordt gesteld omdat er geen nieuwe aanmelding is geweest bij een energie maatschapij op mijn OUDE adres. Ik kom met die gasten niet uit, gelukkig heb ik een stevige rechtsbijstand die ik nu ga inschakelen. Mensen bespaar aub ellende en kom niet eens in de buurt van NEM. Als iedereen meewerkt kan zo'n dramatisch slechte bedrijf niet langer bestaan hoop ik.

Gesloten