LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

---------------
Laatst gewijzigd door janssen op 18 aug 2007 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

So dan, dacht dat het hier stil was geworden:

Kreeg geen mailtje meer van het forum als er een nieuw bericht was geplaatst. Dus na een paar weken maar eens gekeken: bijna 50 pagina's erbij met reakties!! Heb ik van het weekend wat te lezen :P

Hoe het hier gaat: van de week hebben we alles opgestuurd naar Interpolis Rechtsbijstand en die kan nu dus aan de slag!

A.s. woensdag komt er hier een adviseur van Yarden aan huis n.a.v onze bezwaren. Wat ik begrepen heb via-via komt die de voordelen van de poliswijziging uit leggen. We hebben al direkt aangegeven, niet op dit stomme verhaal te zitten wachten. De man is welkom op voorwaarde dat er een oplossing komt voor onze bezwaren: volledig nakomen van de ondertekende polissen door AVVL cq Yarden. Aankomende week zal ik hier even berichten wat de uitkomst is.

Het info pakketje van KiFid hebben we hier nog liggen, maar gaan we voorlopig even niet mee verder. Ik heb begrepen dat hier kosten aan verbonden zijn en het gaat tegen onze principes om kosten te maken voor iets waar wij niet de oorzaak van zijn.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

testcase schreef:
* Houston we have a problem
Yarden is er door de Nederlandsche Bank(voorheen de pensioen en verzekeringskamer) op gewezen dat de beschikbare reserves op termijn niet de aangegane verplichtingen zullen dekken.(in popie-jopie taal: als jullie zo doorgaan dan gaat je bedrijf over 20 jaar verlies maken en uiteindelijk op de fles). Yarden is zeker niet onder curatele gesteld, maar gemaand om hier passende maatregelen voor te nemen.
Op zich een interessant verhaal vakantieganger, maar het maakt ons absoluut niet minder strijdbaar :P

Als je dit balonnetje hier los laat, zou ik toch graag een bronvermelding cq linkje van je willen zien, waar je dit soort informatie vandaan hebt. Iedereen kan zoiets vermelden en uit zijn duim zuigen en vervolgens schermen met: de Nederlandse Bank heeft het gezegd.

Het komt op mij over als een HOAX (=nep) melding van een computer virus, met daarin de vermelding dat Microsoft en Intel het hebben bevestigd, zonder daarbij een link naar de bron te plaatsen.

Je verhaal is dus nu niet verifieerbaar en zolang dat zo is, is het voor mij een volkomen onzinnige bijdrage, waar we wederom niets aan hebben.

Wie de schoen passe ....

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@Vok

Kan je best gelijk in hebben dat Yarden daar op gokt: het gros slikt de voorwaarden of het ontgaat hen. De strijders kunnen wellicht individueel wat bereiken, maar dan krijg je wel een hele vreemde situatie:

Stel dat jij het voor elkaar krijgt dat Yarden jou een schrijven geeft waarin de oorspronkelijke polis gehandhaafd blijft en het lijstje van diensten (bij ons bijvoorbeeld een keurige opsomming van 17 punten) bij een uitvaart uitgevoerd en betaald wordt door Yarden, dan ben jij op dat moment een precedent. Hoewel dat woord niet juist is, er vindt gewoon een rectificatie plaats op grond van een door beide partijen ondertekende overeenkomst. Ik denk dat Yarden ook wel door heeft dat ze die situatie koste wat kost moeten gaan voorkomen, want als er één schaap over de dam is, volgen er meer.

Ik heb overigens het stuk van testcase met belangstelling gelezen, gewoon als info, maar zie gewoon graag een bronvermelding, zodat het niet meer een stuk van testcase is, maar een bevestiging door Yarden of de Nederlandse Bank. Nu is het een roddel of vermoeden, niet meer en niets minder! Wat ik raar vind is dat de laatste nu al een waarschuwing gegeven zou hebben aan Yarden over de financiele situatie over 20 jaar. Heel opmerkelijk. Volgens mij is dat namelijk helemaal niet aan de Nederlandse Bank om bedrijven een financiele toekomstvisie te geven en zeker niet op een termijn van maar liefst 20 jaar. Ik geloof het dus pas als er een controleerbare bron is en niet op grond van 'iets' wat testcase ergens in een donker hoekje heeft opgevangen.

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

hallo iedereen,

Ben ik geblokt ofzo tot 2 maal toe komt iets niet aan als ik wat zeg?

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 12:10, 2 keer totaal gewijzigd.

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

hallo iedereen

2 uityoerige stukken zijn niet aangekomen? Daarom doe ik t maar even in t kort.

Yarden maakt misbruik van de en-bloc clausule.Deze is bedoeld om bij echt naderend groot onheil rampen,terreur of oorlog in te kunnen grijpen om de kosten te reduceren.Dit heeft men zich na 11 september 2001gerealiseerd en is over genomen van schadeverzekeringen want die kennen dit fenomeen al jaren.Verzekeraars mogen deze clausule opnemen in hun polis,maar Yarden gebruikt/misbruikt dit artikel om polissen te wijzigen en doen dit nog eens om onbenullige redenen(zie brief bij ontvangst nieuwe polissen).

Daarnaast verwijzen ze in vervolg brieven dat de wijzigingen kunnen door de en-bloc clausule,dit pikt geen enkele rechter.En zelfs al zou men de echte redenen vermelden in een brief dan nog is dat geen reden om het totale karakter van de polis te wijzigen.

V.w.b.testcase (ik hoop dat hij dit nog leest voor hij met vakantie gaat) tussen de regels door( zie 17 aug jl. reaktie op mijn stuk van 17 aug jl. verdedigt hij Yarden behoorlijk en lijkt niet opjectief.Toch prettige vankantie.

groeten.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Testcase is een financieel manager in een dienstverlenend bedrijf.
Laten we ervan uitgaan dat het waar is, dan heb ik gelijk en is zijn/haar redenatie gelijk aan die van yarden, hoeveel dienstverlenende bedrijven werken naar behoren?.
Binnen de financiële/economische wereld wordt heel veel op lucht gebaseerd en in een sfeer van liegen en bedriegen, voorbeelden genoeg de laatste jaren.
Kijk maar naar het hele beurs verhaal op dit moment, de vs heeft problemen binnen de hypotheek wereld en de boel stort in en trekken diverse bedrijven mee naar beneden toeval of gepland?
De DNB en het euro verhaal is dat niet het grootste bedrog van de laatste tijd geweest, ik hecht geen waarde aan dit soort uitspraken.
De actie van yarden vindt testcase moedig, eens kijken of die redenatie dan nog stand houdt wanneer een organisatie snel van de persoon iets ontneemt waar hij/zij opgesteld is of waarde aanhecht.
Yarden heeft nog niet al zijn verzekerden deze wijzigingen toegestuurd, dus er kunnen nog wat meer bijkomen, maar veel zullen het er niet worden denk ik.
Dan heeft yarden inderdaad hun zin en over een paar jaar zijn velen de perikelen rond hun vergeten en dan kan het grote graaien helemaal beginnen, met volgelingen uit de verzekerings branche.
Lokaal in de pers staat er regelmatig een reclame van yarden over hun goede uitvaart verzekering, geeft deze krant en andere daarom geen reactie op een anti yarden verhaal?
Dus ik wacht maar af en lees de info die ik kan krijgen en die personen dank ik daarvoor, zelfs die van testcase want ik wil graag weten hoe de tegenpartij mogelijk redeneert

Mark3 gaat er bij je postings niet gewoon iets verkeerd, als je geen onbehoorlijke taal gebruikt zal je denk ik niet geblokt worden.Ik heb ook een paar keer gehad dat het niet goed ging, kan gebeuren wanneer de site bv veel bekeken wordt, druk verkeer geeft file problemen en daarmee storingen.
Daarom adviseer ik, schrijf je stukje eerst in word of een andere tekst verwerker, kan je het gemakkelijk nog een keer plaatsen.
Ik vraag me zelfs af of er door de tros/beheerder hier wel gekeken wordt..

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

Beste erres,

Bedankt voor je tip en uitleg over testcase. Je hebt gelijk,ik had het kunnen weten,de naam testcase zegt eigenlijk genoeg.

groetjes.

mark3
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 jul 2007 12:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mark3 »

sorry, je naam is eres.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag eres,

Testcase is naar mijn mening een wolf in schaapskledij die waarschijnlijk direct danwel indirect werkt voor Yarden.
Het laatste heeft hij in de beginfase van dit draadje ook nooit ontkend! :wink:

Groeten, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 18 aug 2007 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@Eres

Even helemaal offtopic:

Dat de (gevestigde) media allang niet meer objectief (meer) is, is mij de laatste jaren al helemaal duidelijk geworden. De nieuwe media (internet) komt vaak met heel ander nieuws. De gevestigde media brandt niet graag zijn vingers ergens aan en stopt nieuws daarom al gauw in de doofpot. Journalistiek monddood maken heet dat. Yarden is daar een voorbeeld van.

Een ander (veel erger) voorbeeld is de aanslagen van 9/11. Ik ben daar behoorlijk ingedoken en kom heel ander nieuws tegen dan we op de gevestigde media te zien krijgen. Op internet is inmiddels duidelijk dat 9/11 inderdaad een terreurdaad was, maar dan van de gevestigde orde in Amerika zelf. Alles is compleet te lezen met getuigen en bewijsmateriaal op internet. De gevestigde media is monddood gemaakt.

Ik heb dus totaal geen verwachtingen van de gevestigde media en daarmee bedoel ik dus de dagbladen en radio/TV zenders. Die zullen zeker geen standpunt gaan innemen tegen Yarden, want ze zijn veel te bang dat ze een schadeclaim aan de broek krijgen. Als Yarden in het nieuws komt, staat daar vaak ook een reaktie van Yarden bij. Journalistiek is dat juist. Alleen jammer dat de gevestigde media op een dergelijk moment niet verder gaat dan nieuwsgaring en vermelding en niet aan onderzoek doet en al zeker geen mening wil uiten. Jammer, maar voor mij wel een reden om inmiddels meer te vertrouwen op het internet, maar dan wel met controleerbare bronvermelding!

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

vervallen
Laatst gewijzigd door picobello op 02 sep 2008 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Hoi Ron,

Welkom terug op het forum. Ik ben ook net terug van vakantie en evenals jij wel een poosje zoet geweest met het lezen.

Volgens mij is het nu een kwestie van afwachten. Advocaat Beilen (waar 1 van mijn polissen in behandeling is) heeft eind augustus weer een afspraak met Yarden.

Verder nog even over het Kifid. Het is al vaker gezegd maar de uitspraak is bindend en er zijn kosten aan verbonden.

Ik denk dat het niet slim is om dit nu te doen. Er liggen zowel bij de advocaat als bij het Kifid al heel veel dossiers. Ik zou eerst de uitspraak afwachten voor deze dossiers.

Ik ben heel benieuwd hoe jouw gesprek gaat met de Yarden medewerker. Zoals ik jou inschat op het forum krijgt hij/zij een moeilijk gesprek en dat is helemaal terecht!

Veel succes en laat even weten hoe het is gegaan.

Leuk weekend allemaal

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Een kijkje in de verzekeringskeuken

Zo gaat dat als je voor Yarden werkt!!!

11-08-08 (tonsje)
Ik word al weken gebeld door Hoogmalen die mij een extra uitvaartverzekering willen aanbieden, maar ik vertrouw dit niet. Ik heb pas mijn uitvaartverzekering afgesloten bij Monuta en ga er van uit dat dit dekkend is. Nu vragen hun de hele tijd dat het maar om 2 euro per maand gaat en dat ik dat gewoon moet doen, maar ze drijven zo door, weet iemand misschien of dit werkelijk een goed aanbod is of dat dit gewoon grote onzin is???

Antwoord van Maxiem:

Hoogmalen sluit uitvaartverzekeringen af voor het bedrijf Yarden. Dat is dezelfde Yarden waar de laatste twee maanden 3000 verzekerden hun verzekering hebben opgezegd omdat Yarden de polis eenzijdig veranderd heeft van een natura- naar een sommenverzekering. Nog eens honderden mensen hebben een advocaat (van Beilen) in de arm genomen om dit bedrijf voor de rechter te slepen en nog eens duizenden verzekerden zijn naar de geschillencommissie KIFID gestapt omdat zij mordicus tegen de polisomzetting zijn en Yarden betichten van oplichting, diefstal en nog veel meer van die vreselijke verwensingen. Het advies is dus: meteen het telefoongesprek afkappen en ophangen en dus nooit met hen in zee gaan.

19-08-07(tonsje)

Ik ben steeds gebeld door Hoogmalen uitvaartverzekeringen.Ik moet van hun een extra uitvaartverzekering nemen terwijl ik een natura verzekering heb bij Monuta. Volgens hun blijven later de nabestaanden achter met een rekening van 3500 euro.Ik heb steeds gezegd dat ik het niet wil en ze blijven maar doordrammen.Nu heb ik heel stom toch ja gezegd en mijn rekeningnummer gegeven.Maar ik wil er vanaf.Kan dat nog en heb ik deze verzekering wel nodig? Binnen 2 weken sturen ze de definitieve polis op en ik kan dan nog binnen 2 weken bellen dat ik het niet wil.Maar ik heb al een keer gebeld en kreeg iemand anders aan de lijn die er niks van af weet zogenaamd en de bewuste meneer zou mij terugbellen maar dat gebeurt dus niet.

Antwoord Maxiem:

19-08-07

Jammer dat je er toch ingetrapt bent!!! Schrijf hen een aangetekende brief met bewijs van ontvangst. Wacht daar niet mee tot dat je van hen de polis krijgt. Je hebt wettelijk 14 dagen om deze verzekeringsovereenkomst te annuleren. Vraag om een ontvangstbevestiging. Krijg je de polis toch, stuur die dan ook onmiddellijk aangetekend terug met een kopie van je eerste aangetekende brief.

Groeten, Maxiem.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

tonsje schreef:
Ik ben steeds gebeld door Hoogmalen uitvaartverzekeringen.Ik moet van hun een extra uitvaartverzekering nemen terwijl ik een natura verzekering heb bij Monuta. Volgens hun blijven later de nabestaanden achter met een rekening van 3500 euro.Ik heb steeds gezegd dat ik het niet wil en ze blijven maar doordrammen.Nu heb ik heel stom toch ja gezegd en mijn rekeningnummer gegeven.Maar ik wil er vanaf.Kan dat nog en heb ik deze verzekering wel nodig? Binnen 2 weken sturen ze de definitieve polis op en ik kan dan nog binnen 2 weken bellen dat ik het niet wil.Maar ik heb al een keer gebeld en kreeg iemand anders aan de lijn die er niks van af weet zogenaamd en de bewuste meneer zou mij terugbellen maar dat gebeurt dus niet.
Heel simpel: verkoop (dus ook koop) via de telefoon/mail/aan de deur valt onder de colportagewet, waarin je 8 dagen na het sluiten van de overeenkomst de tijd hebt om een koop aangedaan maakt. Dit is om kopers te beschermen tegen impulsaankopen. Doe dat inderdaad aangetekend met ontvangstbevestiging. Hou wel je bankrekening in de gaten!

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Karing schreef:
Hoi Ron,

Welkom terug op het forum. Ik ben ook net terug van vakantie en evenals jij wel een poosje zoet geweest met het lezen.

Volgens mij is het nu een kwestie van afwachten. Advocaat Beilen (waar 1 van mijn polissen in behandeling is) heeft eind augustus weer een afspraak met Yarden.

Verder nog even over het Kifid. Het is al vaker gezegd maar de uitspraak is bindend en er zijn kosten aan verbonden.

Ik denk dat het niet slim is om dit nu te doen. Er liggen zowel bij de advocaat als bij het Kifid al heel veel dossiers. Ik zou eerst de uitspraak afwachten voor deze dossiers.

Ik ben heel benieuwd hoe jouw gesprek gaat met de Yarden medewerker. Zoals ik jou inschat op het forum krijgt hij/zij een moeilijk gesprek en dat is helemaal terecht!

Veel succes en laat even weten hoe het is gegaan.
Afgezien van de mogelijke kosten bij KiFid is inderdaad het nadeel dat een uitspraak bindend is. Maar mogelijk is een uitspraak van hun ook geldig voor alle verzekeringnemers en niet alleen individueel. We hebben iets dergelijks meegemaakt met onze ziektekostenverzekeraar, hoewel we zelf geen bezwaar hadden ingediend.

Ik heb nog tot woensdag om me verder in te lezen op dit forum, ik was voor de vakantie ergens bij pagina 75, dus ben nog wel even zoet :P Maar de adviseur van Yarden mag zijn verhaaltje doen en dan doen wij het enige juiste verhaaltje. Zijn reaktie bepaalt wat onze volgende stappen zullen zijn. Zeker is dat wij voet bij stuk gaan houden voor wat betreft onze rechten! Ik zal het zeker hier melden!

nietblij
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jul 2007 23:50

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door nietblij »

MAXIEM:
Testcase is naar mijn mening een wolf in schaapskledij die waarschijnlijk direct danwel indirect werkt voor Yarden.
Het laatste heeft hij in de beginfase van dit draadje ook nooit ontkend!
Ik heb de berichten van testcase nog eens nagelezen om te kijken of hij ergens zich zelf verraad. Hij wordt door jaarco op 3 juni voor het eerst aangeduid als Yarden-spion. Hij ontkent dit gelijk op 4 juni. Dus maxiem jouw steeling gaat niet op. Als je de berichten leest, komt hij me meer over als een gepensioneerde midden-oosten bemiddelaar, die vooral de ander kant van het (zijn) gelijk wil laten zien. Ik persoonlijk vond het wel interessant, zoals eres beschreef. Het was leerzaam (soms).



Ik had na mijn vakantie wat meer post verwacht van yarden en/of Kifid maar helaas...... Ik vind het wachten wel vervelend worden onderhand.
Moeten we nu maar afwachten of kunnen we nog ergens ACTIE ondernemen. Zoals ik al eerder zij ik ben niet gerust over de afloop.
Met name over de en bloc clausule die dus nie wel blijkt in mijn voorwaarden te staan.

Gesloten