LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
HennyB
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 jul 2007 16:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door HennyB »

Verleden week heeft mijn schoonmoeder een brief van Yarden ontvangen, gedateerd 17 juli 2007 en de bijbehorende polis is natuurlijk weer gedateerd op 1 april 2007.
Yarden trekt zich dus helemaal niets aan van al die klachten met betrekking tot de anti-datering en blijft stug doorgaan met het op deze manier 'bedonderen' van zijn verzekerden.
Ik heb Yarden genomineerd voor de koude douche en ik stel voor dat meer van onze forumleden dit gaan doen!

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag ron1872,

Je moet medeconsumenten NIET op het verkeerde been zetten!!!

Info:

4. Bij het afsluiten van een financiële dienst op afstand (bijvoorbeeld het afsluiten van een verzekering of het afsluiten van een koopsomposlis) heeft de consument een bedenktijd van 14 kalenderdagen. Voor het afsluiten van een levensverzekering op afstand geldt een bedenktijd van 30 kalenderdagen.

Zie: Bedenktijd WFDartikel40

Vriendelijke groet, Maxiem.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag nietblij,

En jij denkt dat ik in sprookjes geloof. Ik heb meestal een uitstekende neus voor list en bedrog. 8)

Vriendelijke groet, Maxiem.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Maxiem schreef:
Dag ron1872,

Je moet medeconsumenten NIET op het verkeerde been zetten!!!

Info:

4. Bij het afsluiten van een financiële dienst op afstand (bijvoorbeeld het afsluiten van een verzekering of het afsluiten van een koopsomposlis) heeft de consument een bedenktijd van 14 kalenderdagen. Voor het afsluiten van een levensverzekering op afstand geldt een bedenktijd van 30 kalenderdagen.

Zie: Bedenktijd WFDartikel40

Vriendelijke groet, Maxiem.
Dan is het zelfs nog ruimer dan ik dacht Maxiem. Die 8 dagen geldt sowieso voor verkoop van tastbare produkten. Een financiële dienst is wat minder tastbaar, dus wellicht een wat langere bedenktijd.

Overigens is het niet mijn bedoeling om mensen op het verkeerde been te zetten :(

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag ron1872,

Sorry, ik heb het wat te scherp geformuleerd. Dat was niet mijn bedoeling. :wink:

Vriendelijke en collegiale groet, Maxiem.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Maakt niet uit Maxiem, het houdt je scherp :P

Overigens was het een reaktie van mij op Hoogmalen uitvaartverzekeringen en niet over Yarden, dus we gaan gewoon weer verder met die laatste :!:

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="maimin"

Geplaatst op: 19 Aug 2007 15:33 Onderwerp:


Dag ron1872,
Je moet medeconsumenten NIET op het verkeerde been zetten!!!

Info:

4. Bij het afsluiten van een financiële dienst op afstand (bijvoorbeeld het afsluiten van een verzekering of het afsluiten van een koopsomposlis) heeft de consument een bedenktijd van 14 kalenderdagen. Voor het afsluiten van een levensverzekering op afstand geldt een bedenktijd van 30 kalenderdagen.

Zie: Bedenktijd WFDartikel40
maxiem
maxmien

Graag wil ik even twee zaken rechtzetten.

1. Wanneer treedt een verzekering in werking.
Volgens de assurantie wetgeving.
Als de polis is uitgereikt, en de eerste premie is betaald.
Er staat niets in over aantal dagen.



2. K.I.F.I.D bindend of niet.

Uitspraken van kifid zijn voor de verzekeraars bindend, het zijn de verzekeraars zelf die dat vast gelged, hebben.
Maar ik heb nu al diverse brieven in huis, van kifid, maar nog nergens een regel gelezen dat de uitspraak voor mij bindend is. ik heb ook
nergen voor getekend,alleen kopién van mijn correspondentie naar hen toegestuurd en gevraagd of zij daar eens in wilden duiken, en daar zijn echt mee bezig.
Maar als de uitspraak aan kifid anders zou zijn, dan b.v van Rauwerda advocaten kantoor, ga ik daar toch zeker niet mee akkoord. Zo simpel is het.
Dus laat je door niemand misleiden, Ook over kosten is door kifid nog nooit gesproken, kan ook niet, want het is een instelling die door de verzekeraas betaald worden.

groet

janssen

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Beste Janssen,

Een klacht wordt eerst ingediend bij de ombudsman van het kifid en gaat (als daar geen oplossing wordt gevonden) daarna naar de geschillencommissie. Aan de ombudsman zijn geen kosten verbonden maar aan de geschillencommissie wel zie onderstaand stuk van het kifid:

Procedure Geschillencommissie
Wanneer u een klacht indient bij de Geschillencommissie wordt u een bijdrage gevraagd van €50. U dient te weten dat de geschillencommissie in de regel uitspraak doet in de vorm van bindend advies. Bindend advies betekent dat de partijen die een geschil aan de Geschillencommissie voorleggen aan de uitspraak van de Geschillencommissie zijn gebonden. Als de uitspraak bijvoorbeeld luidt dat u schadeloos moet worden gesteld, is de dienstverlener verplicht u schadeloos te stellen. Als de uitspraak luidt dat u geen recht heeft op schadevergoeding, dan bent ook u aan die uitspraak gebonden

Gezien de starre houding van Yarden komt het in mijn ogen ongetwijfeld bij de geschillencommissie terecht en dan gelden dus bovengenoemde voorwaarden.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag janssen,

Je moet onderscheid maken tussen het moment waarop een verzekering in werking treedt en het moment waarop je de overeenkomst op afstand afsluit. Dat zijn twee verschillende entiteiten. De wettelijke bedenktijdtermijn is NIET gekoppeld aan de polis maar aan het moment van het afsluiten van de overeenkomst.
Die termijn staat dus vanzelfsprekend NIET in de polis maar dient wél te staan in het begeleidend schrijven dat de "koper" krijgt van de verzekeraar na het afsluiten van de overeenkomst. De verzekeraar is daartoe wettelijk verplicht om die info te geven. Een soort bijsluiter zou je het kunnen noemen.


http://www.wetten.overheid.nl

tik in bij 3; wet financiele produkten
klik op: vind
klik op: A4tjes (links van de tekst)
zoek het artikelnummer

Artikel 40
1. De consument kan een overeenkomst op afstand zonder een boete verschuldigd te zijn en zonder opgave van redenen ontbinden gedurende veertien kalenderdagen met ingang van de dag waarop die overeenkomst is aangegaan, dan wel, indien dit later is, gedurende veertien kalenderdagen met ingang van de dag waarop de informatie die de financiële dienstverlener hem overeenkomstig artikel 31, eerste lid, dient te verstrekken, door hem is ontvangen.

Je kunt een overeenkomst op afstand in de financiële sfeer dus gewoon binnen 14 kalenderdagen annuleren Verwijs even naar artikel 40 WFD (Wet Financiële Diensten).

Vriendelijke groet, Maxiem.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

=================
Laatst gewijzigd door janssen op 20 aug 2007 16:25, 2 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote="karing"

Gezien de starre houding van Yarden komt het in mijn ogen ongetwijfeld bij de geschillencommissie terecht en dan gelden dus bovengenoemde voorwaarden.
Hallo karing:

Ik had het over KiFiD, daar zijn geen kosten aan verbonden.
Mocht KiFiD er niet uitkomen, dan kan het in handen van de geschillen commisie gegeven worden.

Dat is weer een geheel andere samenstelling dan KiFiD, maar dan onvang je vooraf bericht, en dat kost inderdaat in dacht € 50,--

En mocht het een rechtzaak worden, ja dan zijn de kosten zelfs vooraf moeilijk in te schatten.

groet
janssen

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 12:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

[quote =testcase

Yarden heeft voor iedereen het gekochte product inzichtelijker gemaakt en dat is soms schrikken. Yarden heeft nu de technische waarde van de polis zoals hij door de actuaris is berekend(alle polissen bij elkaar geteld is dit die beroemde 22 miljard) en in de boeken staat voor iedereen zichtbaar gemaakt. Dit lijkt een heel laag bedrag, maar is echt niet anders dan hoe alle natura verzekeraars werken. Een deel van de poet die jullie betalen komt namelijk bij de verzekeraarspoot terecht, et andere deel bij de uitvaartverzorgerspoot. Yarden maakt die andere poot zichtbaar middels het beroemde kortingspercentage van 62%. Zij kunnen dit niet op de polis afdrukken omdat de korting niet gegeven wordt door de verzekeraar, maar later door de uitvaartverzorger.quote

het verhaal komt me erg bekend voor, je verdedigd naar mijn smaak toch yarden teveel

quote maxiem

Testcase is naar mijn mening een wolf in schaapskledij die waarschijnlijk direct danwel indirect werkt voor Yarden.
Het laatste heeft hij in de beginfase van dit draadje ook nooit ontkend!

Groeten, Maxiem.
[quote][

Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van maxiem.

quote janssen
Maar ik heb nu al diverse brieven in huis, van kifid, maar nog nergens een regel gelezen dat de uitspraak voor mij bindend is. ik heb ook
nergen voor getekend,alleen kopién van mijn correspondentie naar hen toegestuurd en gevraagd of zij daar eens in wilden duiken, en daar zijn echt mee bezig.quote

Ook ik heb nergens kunnen ondekken dat er betaald moet worden bij KIFID.

Ayla

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Vol schreef:
Het wordt toch afwachten tot wij iets horen van Yarden, die heeft gezegd in september.
Dat is dan na het gesprek dat van Beilen met Yarden heeft 8)

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Onderstaande gekopieerd uit de werkwijze van het Kifid.

De werkwijze van het Kifid

De indiener van de klacht hoeft zich niet af te vragen of hij zich tot de Ombudsman Financiële Dienstverlening of tot Geschillencommissie moet wenden, want in alle gevallen wordt de ingediende zaak eerst aan de Ombudsman voorgelegd.
De afzender ontvangt een ontvangstbevestiging.

Procedure Geschillencommissie
Wanneer u een klacht indient bij de Geschillencommissie wordt u een bijdrage gevraagd van €50. U dient te weten dat de geschillencommissie in de regel uitspraak doet in de vorm van bindend advies. Bindend advies betekent dat de partijen die een geschil aan de Geschillencommissie voorleggen aan de uitspraak van de Geschillencommissie zijn gebonden. Als de uitspraak bijvoorbeeld luidt dat u schadeloos moet worden gesteld, is de dienstverlener verplicht u schadeloos te stellen. Als de uitspraak luidt dat u geen recht heeft op schadevergoeding, dan bent ook u aan die uitspraak gebonden.

Je kan dus niet zelf bepalen bij wie je klacht terecht komt.
Bepalen hun dat het de geschillencommissie wordt, pas dan maar op dan kan de uitspraak bindend zijn, moet je daartegen weer in verweer gaan.Waarom zou je het Kifid zomaar vertrouwen, regeltjes en nog eens regeltjes, meestal werken ze tegen de gewone burger.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

Dag Vok,

Ik had toendertijd begrepen dat de uitspraak van FIFID bindend was, althans voor de verzekeraars.
maar we moeten dan inderdaad maar afwachten wat het bericht van yarden in september is.
na het bericht van Erres gelezen te hebben begrijp ik van niet.


groetjes ayla

picobello
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door picobello »

vervallen
Laatst gewijzigd door picobello op 02 sep 2008 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

..
Laatst gewijzigd door Vok op 10 sep 2007 12:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten