LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Pretium-Bell
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:35

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pretium-Bell »

Bell Marketing (Rotterdam en Dordrecht) verkoopt pretium via de telefoon...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Krik,

En ik maar denken dat de consumentenforums verhalen van ervaringen van consumenten.

Die dus negatieve ervaringen hebben, die door pretium soms beschuldigd worden van klant zijn(spookfacturen) - en die door pretium met onjuiste verkoopmethoden klant zijn geworden.

Mischien word een gadget waarmee je gesprekken via telefoon en GSM kan opnemen straks wel een hot item :)

Mijn ervaring met Pretium is ook niet geweldig - ze vonden dat mijn net verhuisde collega en ikzelf (als vertaler) maar overlijdensbewijzen moesten produceren van iemand aan wie geen van ons gerelateerd was. En anders zouden ze de lijn niet vrijgeven. Ziek bedrijf - en heel erg verdacht dat een rechter deze club gelijk geeft..
Je zou toch wat gaan denken...


Aanvulling:
http://webwereld.nl/nieuws/60970/opta-k ... newsletter

De OPTA beschuldigt Pretium van onjuist gebruik van haar naam, en dus en passant ook van onjuiste verkooppraktijken.
Als deze rechter de eis van OPTA accepteerd, kan hij mischien die andere uitspraak even aanpassen?

Pretium-hater-drie
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2009 10:57

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Pretium-hater-drie »

Nu grijpt ook onze Vriends vertwijfeld zijn grijze haren uit z'n kop. Dit gaat niet goed. Het goede doel in Frankrijk komt in gevaar. Wat heet, goed ? Ja, onze vriend! Roger zit al in het vliegtuig en Hans holt door de duinen in Noordwijkerhout. Crisisberaad in Haarlem. De 4 etage in rep en roer en de mensen van de woningbouwvereniging signaleren meer en meer ziellozen in het gebouw. Topberaad? Netjes, beschaafd? Welnee, Jan slaat met de vuist op tafel. "Nu moet het een keer uit zijn met het gedonder!" Jos schud zijn hoofd....niet elke klus is leuk. Verdomd, dit is er zo eentje. Bagger, bagger maar het geld maakt nog wel een beetje zoet.
De gevleugelde vrienden worden gebeld door Frank: Hij fluistert vrijwel onhoorbaar door de telefoon - niemand mag het horen - ...tja wat fluistert hij?

andre@home
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 sep 2006 09:20

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door andre@home »

MamMaria

Geplaatst op 16 Jun 2009 09:33 door MamMaria
Stond vanochtend een heel stuk op teletekst!

Helaas kan ik het niet meer op teletekst vinden anders zou ik het hier linken maar helaas!
Maar er wordt ondertussen steeds meer werk gemaakt van die in mijn ogen telefoonterroristen!

Gaat er dan toch eindelijk een beetje verstand komen?
Ik blijf het hopen!
Bij wie...? Ook bij u zelf..?
Helemaal mee eens: zeer kwalijk en misselijk dat Pretium bij de minder begaafden, zwakkeren, ouderen zo'n manier van werken heeft...

Maar voor mensen met en beetje ....gezond verstand.... geldt m.i. toch:
"als een aanbieding te mooi is om waar te zijn.... dan is dat ook zo...."

U kunt toch zelf wel zien wat voor soort abonnement u nu bijvoorbeeld heeft bij de KPN... en twijfelt u dan belt u ze ZELF de KPN op hoe het zit ipv van een lekkermakend telefoontje van Pretium.... en daar uiteindelijk voor gaan bezwijken.... voor die mooie praatjes (ik heb het ook gehoord op TV hoe dat ging.... bij mij was de hoorn er meteen opgegaan, wat een onzin werd er uitgekraamd...)

Maak zelf een ander vergelijk:
op straat komt u iemand tegen van bank ABC ... die zegt tegen u dat ze bij de Fortis-bank horen en dat de Fortis bank de administratie naar hen heeft over gedaan omdat het van minister Bos moest (Pretium schijnt ook zoiets te zeggen over de KPN) .... en ze vragen u even om uw pasje met pincode en dan komt alles in orde... U krijgt het pasje weer thuis gestuurd.

Zou u aan zo'n prachtig verhaal ook meedoen?

Kom Nederland.... wordt eindelijk eens een keer wakker, onthaast u zelf eens en denk eens na over welke beslissingen u neemt....
slaap er bijvoorbeeld eens een keer een nachtje over en zoek op internet een rond of er misschien een luchtje aan zit.... dan had u wellicht dit forum ontdekt voordat u zo besliste... en daar had u deze vraag kunnen stellen... als er al geen vraag hierover liep (nu al meer dan 160 pagina's....)

PS: MamMaria, het is niet persoonlijk bedoelt, meer als een spiegel voor ons allen.... sta eens stil.... hol niet door bij alles, ook al willen sommige anderen dat wel (bij Pretium)

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

andre@home
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 sep 2006 09:20

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door andre@home »

MementoMori


Geplaatst op 05 Jul 2009 12:23 door MementoMori
Hallo mensen,

andre@home: Jouw verhaal klopt, tenzij er bedrog in het spel is. En bedrog is DE telemarketingtruuk van Pretium. Daarom kregen ze die boetes.

Groetjes,
MementoMori
Mijn verhaal klopt altijd.... veel mensen laten zich bedriegen... u moet het niet omdraaien....
Ik heb een paar van die telefoongesprekken van Pretium via radio en TV gehoord, het bedrog droop eraf... afgezien van de zwakkeren in onze samenleving, bij een redelijk gezond iemand moest er meteen een belletje gaan rinkelen.. he dat zit waarschijnlijk niet snor....

Tien jaar geleden werden mij ook al aandelen hyptheken aangeboden.. ik vroeg die vent aan de telefoon hoe dan de kostenopbouw was en hoe nu alles precies in zijn werk ging...
Hij kon het mij niet uitleggen.. einde verhaal en zo is het met Pretium ook...
PS: wat er van die aandelenhypotheken de laatste paar jaar geworden is weten we nu inmiddels wel....
Het leek mij destijds te mooi om waar te zijn.... en dat bleek later dus ook zo....

Oja, ik heb totaal geen economie oid gestudeerd... maar gebruik mijn gezonde verstand.... en mijn leeftijd >> 50 j....

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het meest eenvoudig is gebruik te maken van uw recht op verzet.
Familie, m.n. bejaarden, mensen die minder begaafd zijn en uzelf aanmelden bij het Belmenietregister.

Tegenscript naast telefoon en indien nodig een onverlaat die uw recht op verzet niet respecteert te wijzen op de suppressielijst = lijst van mensen die niet meer door dit bedrijf gebeld mogen worden. U eist dat u op deze lijst geplaatst wordt.
U deelt onverlaat mee dat mocht u alsnog namens Pretium gebeld worden, deze de wet overtreedt.

Met de hartelijke groeten aan de gevleugelde vrienden van Pretium die het beredruk lijken te hebben.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Hallo andre@home,

Nee jouw verhaal klopt niet als er bedrog in het spel is. De essentie van bedrog is namelijk dat het slachtoffer niet door heeft dat hij wordt bedrogen. Ik geef toe de ene is wat makkelijker te bedriegen dan de ander (zie http://www.geocities.com/hdoekter/).
Dat kan zijn door verblinding door hebzucht of door een verrassingselement (de telefoon gaat juist op het moment dat jouw partner op een brancard het huis wordt uitgedragen) of door emotie (je komt thuis nadat je op straat in elkaar bent geslagen door een overvaller, die jouw pinpassen heeft gepakt, en "toevallig" belt er een sympathieke hulpverlener, die graag bij je langs wil komen).
Iedereen kent momenten van niet zelfredzaam zijn en zwakheid, zoals eigenljk zou moeten. Daar hoef je niet alleen maar oud voor te zijn.

Hodie Mihi cras Tibi

En dan komen het nut en de noodzaak van een altijd tegenwoordige en consistente overheid om de hoek kijken, die het in Nederland op dit terrein dus ernstig laat afweten.

Groetjes,
MementoMori

andre@home
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 sep 2006 09:20

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door andre@home »

Ken jezelf, ook je zwaktes... en zeg dat je terug belt of teruggebeld wilt worden ( vast bij Pretium niet....)......

Als je jezelf dat eenmaal aanwent .... dan overkomt je dat nog maar zelden of niet dat het "by surprise" gaat....

PS: als ze blijven doorpraten gooi ik gewoon de hoorn op de haak als het me niet uitkomt.... als het echt dringend is bellen ze wel weer...
Zij hebben wat van je nodig... ik niet..... zo simpel is het gewoon.

lenalida
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 okt 2008 19:53

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door lenalida »

Hoi allemaal, onze vaste reactie is: "wij gaan niet in op telefonische aanbiedingen, goedenavond" en dan verbreken wij de verbinding
Kort maar krachtig en dat werkt echt
gr. lenalida

andre@home
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 sep 2006 09:20

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door andre@home »

Grote klasse! 8)
Kijk het kan dus wel!

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Hallo mensen,

Ja, maar kijk nou even goed naar de voorbeelden die ik hierboven gaf. Ook de meest gehaaide assertieve consument heeft zijn zwakke momenten en dan heb je pech als de telefoon gaat.

Ben je echt nooit belazerd? Ook niet op die leuke markt in Italië waar je achteraf dacht dat je voor het leren tasje iets teveel hebt betaald?

Op dit forum gaat het er om dat je in Nederland als consument met één lullig telefoontje in het pak kan worden genaaid terwijl je daarna hemel en aarde moet bewegen om er weer van af te komen. Pretium bijvoorbeeld traineert en chicaneert op alle mogelijke manieren alle pogingen om een overeenkomst met hen te beëindigen. Zelfs de doden laten ze niet gaan. Vandaar mijn naam.

Groetjes,
MementoMori

andre@home
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 sep 2006 09:20

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door andre@home »

Dat tasje in Italie.... ook die hoef je niet te kopen.... tja en anders heb je eenmaal pech; bij Pretium en dat soort zaken dat blijft je achtervolgen....

Als je je levensstijl niet wilt veranderen blijft dit soort mensen dat overkomen, maw het is nooit te laat om eens een keer hier radicaal met te kappen, dat is mijn boodschap.

Anders blijft iedereen hier in de slachtofferrol hangen en is het kwestie van tijd of het overkomt ze met iets anders.
als je wilt veranderen kan dat, velen zijn je voorgegaan... en anders is het goedkoper om eenmalig een assertiviteitstraining te doen dat kan qua kosten uit gezien de schade en ook nog eens de traumas die telkens plaats vinden.

Ik heb er toch veel moeite mee met de houding zie mij eens zielig zijn..... het vraagt om herhaling bij zo'n houding.... je blijft continu in de slachtofferrol hangen.

Tijd voor .... change..... (waar hebben we dat eerder gehoord...)

PS: dat het probleem van nu hier niet mee opgelost wordt... dat besef ik mij terdege!Maar het te simpel voor die mensen dat ze er nu vanaf zijn als hun houding niet verandert....

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Hallo andre@home,

Ik vroeg: Ben jij, Andre, in jouw hele leven echt nog nooit belazerd??? Ook al was het maar voor een lullig dingetje. Word jij nooit oud en slechthorend? En denk je op gegeven moment niet dat je KPN aan de lijn hebt (omdat Pretium zich als zodanig meldt), die jou een korting belooft van € 1,- per maand op jouw KPN abonnement als jij van acceptgirokaarten overgaat op automatische incasso? Want dat is zo gemakkelijk? En dat klinkt toch niet zo gek? Dit is één van de gedocumenteerde Pretiumtruuks.

Er zijn hele slimme oplichters in deze wereld. Daar doe je niks aan, behalve weerbaar en assertief zijn, maar dat wil niet zeggen dat een overheid de oplichters met rammelende wetgeving mag helpen, zoals hier in Nederland gebeurt. Dit heeft minder met slachtoffergedrag te maken dan met onbehoorlijk bestuur.

Groetjes,
MementoMori

andre@home
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 sep 2006 09:20

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door andre@home »

Hoho.......

We gaan het verhaal nu niet omdraaien (assertief he... ;) ) .

ik ben wel voor beter bestuur en betere bescherming van de consument...... maar je moet voorkomen dat die consument achter over gaat leunen omdat hij DENKT.... dat alles goed geregeld is bij de wet...

Juist dan zal die bedrieger weer toeslaan... hij weet dat de aandacht van die consument aan het verslappen is...

Gevolg: nog meer klachten .... terwijl we DACHTEN dat we het zo goed geregeld hadden... Nederland gaat u maar rustig slapen... (waar heb ik dat eerder gehoord..)

Het blijft een kat-muis spel met die overheid- boef... maw de consument moet ook opgevoed worden ipv alleen wetgeving....

En het ging niet om mij.... en ik weet wel hoe ik mijn zaakje voor elkaar moet hebben als ik oud wordt en minder qua geestelijke vermogens moet leven... net zoals ik 25 jaar geleden al mijn zaakjes geregeld had met kleine bedragen per maand voor de studie van de kids... hier geen verrassingen. Je zet ze op aarde en je weet dus ook dat ze veel later meer gaan kosten....

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Hallo andre@home,

Inderdaad, de consument moet zelf ook "bij" blijven. Maar niemand helpt "oude moe" die op het moment dat ze op haar bejaardenflatje zit uit te hijgen van haar boodschappen, gebeld wordt door Pretium. En dan (in Nederland dus) hangt ze, want ze zei "ergens" "ja" op. Daarom is een wettelijk voorgeschreven schriftelijke bevestiging van de telefonische "overeenkomst" geen overbodige luxe. Zie trouwens http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_ ... 830&pid=11 waar juist nu op dit moment een heel interessante discussie loopt over de noodzaak van schriftelijke overeenkomsten. [Bericht aangepast door de moderator]

Groetjes,
MemontoMori

andre@home
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 sep 2006 09:20

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door andre@home »

Tenzij... ze altijd al gewend was om het te doen... zoals:
lenalida
BerichtGeplaatst op: 05 Jul 2009 14:24 Onderwerp: Pretium

Hoi allemaal, onze vaste reactie is: "wij gaan niet in op telefonische aanbiedingen, goedenavond" en dan verbreken wij de verbinding
Kort maar krachtig en dat werkt echt
gr. lenalida
Die conditionering helpt echt als je er vroeg mee begint...
Uw manier van schrijven wekt alleen maar onzekerheid op bij mensen die dit lezen. Mensen moeten geholpen worden zodat ze weer vertrouwen in zich zelf krijgen en er aan wennen om te antwoorden zoals lenalida voorstelt.
Hebben ze dat lang genoeg gedaan dan doe ze dat ook als ze oud worden...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Memento - leuke link - dank je.

Een stukje valt op - PT klaagt dat ze geen wederhoor kunnen voeren, en onderaan het artikel dan dit:

[Bericht aangepast door de moderator]

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Hallo andre@home,

Ja, ..... maar Lenalida is op dit forum een zeer gewaardeerd oudstrijdster tegen Pretium, die nu haar leerervaring in de praktijk brengt. Zie pagina 120 van dit forum en haar bericht van 17 december en verder http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... start=1785 . Zelfs Lenalida, die zeer mondig is en dat ook altijd is geweest, is er ooit ingestonken. Dankzij haar ervaring grijpt ze nu iedere teleproleet meteen bij de kladden. Nu maken ze geen kans meer. Ook haar was met een wettelijke verplichting tot schriftelijke bevestiging een hoop gelazer bepaard gebleven. Piraterij op afstand kan de beste overkomen in Nederland, dankzij de beroerde wetgeving.

Nogmaals, je hebt volkomen gelijk dat je als consument assertief en mondig MOET zijn, maar de Nederlandse wet biedt voor oplichters veel te veel kansen om (ook assertieve) consumenten te belazeren. In de Telefoongids van dr. Oetker kan je lezen wat je allemaal moet doen om van een overeenkomst af te komen waar je met één lullig telefoontje bent ingeluisd en waar je per ongeluk "ja" hebt gezegd op een suggestieve valse vraag van een oplichter. Oetker heeft zijn best gedaan om het zo eenvoudig mogelijk te houden. Dat is hem helaas niet gelukt. Je schrikt je lam van die 50 zwarte bladzijden. En kijk ook eens op http://members.home.nl/vd.kraats/pretium/index.htm. Dat is echt een drama dat 2 jaar heeft geduurd voor krikvdkruk (ook een bekende zeer assertieve consument hier), die zijn oude vader en moeder uit de klauwen van Pretium moest trekken.

Groetjes,
MementoMori

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Hallo Guardian72,

Ik blijf typen. Inderdaad dat valt erg op. Maar bij die rechter dus niet. Overigens wordt dat vonnis niet gepubliceerd op rechtspraak.nl Dat moeten ze dus wel. Dus ik ga de rechtbank te 's-Gravenhage binnenkort plagen met een formeel Wob verzoek.

Groetjes,
MementoMori

Gesloten