Pagina 90 van 101

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 11 nov 2010 15:52
door Tis weer bijzonder
Bob Schurkjens schreef:Je leest hier nooit ervaringen van klanten bij wie de NEM te weinig heeft gerekend. Het is altijd te veel.
Je weet toch hoe energiebedrijven klachten over te hoge maandelijkse voorschotbedragen afstoppen als de klanten er over klagen!?
Dan zeggen ze: u kunt uw maandbedrag wel willen verlagen, maar als u uiteindelijk bij moet betalen bieden wij u GEEN afbetalingsregeling aan als u daar om vraagt.
Nuon heeft er ook een handje van op deze manier de klanten bij voorbaat al de stuipen op het lijf te jagen.
Laat ik dit zeggen als tegenprestatie: de klanten zitten dan gewoon bij de verkeerde firma('s).

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 12 nov 2010 13:57
door Tis weer bijzonder
Dit schiet mij net nog te binnen:
Tip.
Er zijn ook energieleveranciers die bereid zijn de opzegvergoeding, die men moet betalen bij de huidige leverancier (om er versneld weg te komen), te vergoeden.
Informeer daar vooraf even naar.

Neem ook de tip: op het moment van overstappen de meterstanden goed noteren, binnen 14 dagen doorgeven aan de nieuwe leverancier en het zuinig bewaren van die gegevens ter harte.
Gaat misschien nog een hoop discussie schelen.
Ik schrijf het niet voor niets 2x. :wink:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 12 nov 2010 18:32
door sara-bos
Boete door Consumentenautoriteit voor NLEnergie wegens misleidende telefonische verkoop. Eindelijk..... Natuurlijk maakt NLEnergie bezwaar. Zielepietjes. Boete is meer als een miljoen maar nmm nog altijd te laag. We hebben hier toch een 'pluk ze' regeling: nou gebruik die dan ook!

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 12 nov 2010 22:25
door Tis weer bijzonder
vr 12 nov 2010, 18:24

Boete wegens misleidende telefonische verkoop

DEN HAAG - De Consumentenautoriteit heeft de Nederlandse Energie Maatschappij (NL Energie) boetes opgelegd van in totaal meer dan 1 miljoen euro wegens misleidende telefonische werving.

NL Energie is daarmee inmiddels uit eigen beweging gestopt en heeft bezwaar aangetekend tegen het besluit.

De Consumentenautoriteit maakte vrijdag bekend dat het bedrijf in de periode van oktober 2008 tot juli 2009 een zeer groot aantal consumenten telefonisch heeft benaderd voor het afsluiten van een energiecontract en zich daarbij niet heeft gehouden aan een aantal regels die gelden bij telemarketing.

Zo werden aan het begin van het gesprek de identiteit van het bedrijf en het commerciële oogmerk niet duidelijk genoemd. Ook werden misleidende mededelingen gedaan over de kosten en het te behalen prijsvoordeel. Volgens de toezichthouder is dit in strijd met de Gedragscode Consument en Energieleverancier waaraan alle energiebedrijven zich hebben gebonden en is er sprake van een oneerlijke handelspraktijk.
Bron: http://www.telegraaf.nl/overgeld/rubrie ... oop__.html

Ook in de rechtspraak zijn er behoorlijk wat uitspraken te vinden waarin burgers hun recht hebben gekregen m.b.t. de werkwijze van eerder genoemd bedrijf.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 12 nov 2010 22:42
door tennis
De boete is terecht, maar dit moet ook voor andere energieboeren gelden.
Dit resulteert in een verhoging van de energieprijzen!
Dupe: Consument!

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 13 nov 2010 07:35
door Bob Schurkjens
Grote voordeel van deze uitspraak is dat het nu nóg makkelijker is geworden om via een geschil van je NEM-contract af te komen. Vooral als je tussen tussen 15 oktober 2008 en 20 juli 2009 bent gebeld door dit gajes. Immers staat nu ook officieel vast dat de NEM zich schuldig maakt aan oneerlijke handelspraktijken. Laat de NEM nu maar bewijzen dat ze op een eerlijke manier met jou een contract zijn overeengekomen!

https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ene

http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... atschappij

Hier is het hele 149 pagina's tellende sanctiebesluit te downloaden waarin o.a. wordt uitgelegd hoe de NEM hoogbejaarden d.m.v. liegen en bedriegen geld uit de zak weet te kloppen: http://www.consumentenautoriteit.nl/Bes ... pdf_961_kb

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 14 nov 2010 10:29
door CaptainSlow
tennis schreef: Dit resulteert in een verhoging van de energieprijzen!
Dupe: Consument!
Dat is precies wat mij dwars zit, die boete gaat naar de staat of instantie die de boete oplegt, NEM moet hem terugverdienen, en dat betalen de klanten. Die worden dus dubbel gepakt. De ontvanger van de boete is de lachende derde.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 14 nov 2010 12:31
door Tis weer bijzonder
CaptainSlow schreef:
tennis schreef: Dit resulteert in een verhoging van de energieprijzen!
Dupe: Consument!
Dat is precies wat mij dwars zit, die boete gaat naar de staat of instantie die de boete oplegt, NEM moet hem terugverdienen, en dat betalen de klanten.
Als NEM dat op een te grove wijze wil doen, prijst ze zich vanzelf uit de markt.
Dan is het probleemgeval NEM gelijk opgelost.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 14 nov 2010 14:40
door MAXIEM
@@@

Lees ook:

http://reclamezooi.punt.nl/index.php?r= ... _archief=0

Uiteraard wordt dit bedrag bijeengeharkt over de ruggen van de huidige klanten, maar.................................. de schade valt met ongeveer 570.000 klanten mee (ongeveer € 1,78 per klant). Jammer dat de CA geen traliestraf mag opleggen.

Maxiem.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 16 nov 2010 12:38
door elfje11
Hallo ik heb ook een probleem met N. E. M moest mijn meter stand doorgeven
En heb dat gedaan ......wonen met 3 mensen in huis ze zouden goedkoper zijn als mijn vorige energie leveran,maar is achteraf niet waar , ik kon het niet per telefoon door geven,toen maar per mail???? had binnen 3 dagen de stand van zaken terug 1500 toebetalen.......betaalde best voor ons doen een maand bedrag
We komen met hun er niet uit, Ze zeggen dat hebt U gebruikt?????In tijd van 3 dagen wisten ze het toen inneens wel :oIk maar denken ja ze hebben gezegd U kunt veel besparen ,ja had ik ook als ik maar niet met ,hun in zee was gegaan :twisted:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 17 nov 2010 08:44
door NLEnergie
Beste elfje11,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 17 nov 2010 09:11
door taksu
NLEnergie schreef:Beste elfje11,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Stom dat ze nog steeds dit soort reacties sturen omdat ze toch niets mee doen!
Ik ben bijna van NEM af, gelukkig maar wil nooit meer wat met ze te maken hebben. Pas 1 jaar klant maar heb al zoveel ellende meegemaakt, zoveel meer betaald dan alle andere jaren, zo slecht behandeld door de klantenservice dat ik echt blij zal zijn als ik van ze af ben.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 18 nov 2010 13:56
door elfje11
NLEnergie schreef:Beste elfje11,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij




Ja waarom nu wel!!!heb hoe vaak gebeld????Wilde gewoon weten waar dat ,bedrag weg kwam 1500 euro dat kan ik nooit verbruikt hebben.
Werd ook nooit door jullie weer gebeld???? Maar!!!!!! wel een brief of mail naar INTRUM JUSTITIA NEDERLAND BV...... En die blijven wel steedssssssssss door bellen en zeggen ja!!!!!! als U niet met hun eruit komt :evil: loopt de computer automatiche door en komt U nummer steeds weer in beeld :roll: Zo gaat dat dus!!!Ja dat doen call centers hé :oops: Ja Owwww en als ik nu niet aan hun wilde betalen 1950 euro Huhmmmm, dan gaan hun nog verder, en ging mij dat nog veel meer geld kosten ,,,,,,, en wel binnen 5 dagen Zooooo!!! en ik weet niks van N.E.M :? Als U een mail naar i.j.t sturen? kunt U mij toch ook een mail of even bellen
Die gasten verdienen ze makkelijk zo.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 19 nov 2010 08:17
door Breeuwie75
Gisteren ben ik op een slinkse wijze benaderd door een medewerker van NEM, de heer L. Nguyen (verkopernr. 380016) Hij deed een voorstel met betrekking tot de levering van groene stroom. De heer Nguyen deed zich voor als een onafhankelijke medewerker en vertelde (achteraf misleidend) dat ik over kon stappen. Aangezien zijn praatje nogal vaag was en ik moest begrijpen dat mijn huidige energieleverancier hier van op de hoogte zou zijn en niet de dupe van dit contract zou zijn. Hier ben ik op ingegaan en heb de leveringsovereenkomst stroom en gas concumenten (182513) ingevuld en ondertekend. Op slinkse wijze werd mij door de heer Ngyuen verteld dat ik zo via zijn mobiele telefoon een medewerker te horen zou krijgen en alle vragen met "Ja" zou moeten beantwoorden. Zo gezegd, zo gedaan. Ik kreeg de medewerker aan de telefoon, deze nam de gegevens met mij door en begon toen de vragen te stellen welke ik, volgens de heer Nguyen, met "Ja" zou moeten beantwoorden. Er werd bij de vraag gesteld of ik wist dat dit om een commerciële aanbieding ging. Daarop heb ik "Nee" geantwoord waarop de heer Nguyen een staaltje oncollegialiteit en Chinees vuurwerk liet zien: de telefoon werd uit mijn hand gegritst, de betreffende collega werd letterlijk en figuurlijk verrot gescholden en ook ik moest het ontgelden. Ik heb zelden zo iets onbeschofterigs meegemaakt en ga hier dan ook melding van maken bij de consumentenbond. Ook zal ik het bovenstaande verhaal met naam en toenaam op diverse websites gaan publiceren: het misleidende praatje is tot daar aan toe, ik ben wellicht te naïef geweest. Ik begrijp dat men graag geld en klanten wil verdienen, maar dit is daar niet de juiste manier voor. De heer Nguyen zijn onprofessionele, intimiderende en onbeschofte gedrag was echter het toppunt.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 19 nov 2010 13:15
door Bob Schurkjens
Hier was een meldpunt voor, zie http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... ebedrijven

Gewoon een klacht indienen bij Consuwijzer. Bij voldoende klachten krijgt de NEM weer een boete van een miljoen.

De Consumentenbond doet er niets mee en waarschuwt haar leden niet eens voor dit bedrijf!

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 19 nov 2010 13:37
door elfje11
NLEnergie schreef:Beste elfje11,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,




Ik kan zelfs niet op jullie site komen??? Zijn er dan zoveel klachten,moet zeggen dat ik ook niet zo goed ben in, (of) op een mail te komen :mrgreen:

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 20 nov 2010 12:30
door arend-willemse
ik heb zelf bij de nem gezeten,ze zijn laat met jaar afrekeningen,staan vreemde bedragen op die niet zijn thuis te brengen,slecht contact als je vragen hebt,en ze zijn echt niet de goedkoopste.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 23 nov 2010 04:38
door adolf
hallo

was klant van energie direct kreeg telefoontje voor nieuw contract de medewerker vroeg nadat ze verteld had wat het contract inhoud gat ze nu met bandopname een paar vragen zou stellen in deze bandopname kwamen deze gegevens niet voor en ik vroeg toen of ze deze gegevens ook op de bandopname wou zetten toen stopte ze abrupt de opname en zei dat dit niet kon vroeg toeb of ze schriftrlijk de gegevens op kon sturen ook dit kon niet ik moest eerst op band aangeven dat ik een 3 jarig contract aanging terwijl ik het nog niet eens beslist had maar eerst zien wou
ga nooit telefonisch een contract aan en helemaal geen bandopname ga nu naar andere leverancier omdat ik zonder deze bandopname geen contract kab krijgen.

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 23 nov 2010 13:33
door Vetje78
Hallo allemaal,

Ook ik heb enorm veel problemen met de service van de NEM! Ik ben al sinds augustus vorig jaar bezig om een goede afrekening te krijgen. De meterstanden die zij berekenen zijn veel hoger dan ik heb doorgegeven en tevens geven ze Stedin daarvan de schuld. Terwijl dat ik met Stedin contact heb gehad en zij dezelfde meterstanden hebben als ik. Het is echt ongelooflijk hoe ze hiermee omgaan en je als klant wordt behandeld. Ik heb ze nog een kans gegeven en als ze het niet oplossen stap ik naar de rechter. Ik ga in ieder geval overstappen!

Ik hoop dat nieuwe klanten zich door het lezen van deze forums zich bedenken voordat ze met hen in zee gaan. Er zijn echt veel mensen die dezelfde klachten hebben. Dus ook aan mijn lotgenoten succes!

Groetjes,

Yvette

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Geplaatst: 24 nov 2010 10:20
door koekie52
Wij willen overstappen van energiemaatschappij en NEM heeft een leuke aktie als je voor 3 jaar vastzet. Je mag een kado van €200,00 uitzoeken,maar die moet je eerst voorschieten en de bon een jaar bewaren. Na een jaar krijgt men het bedrag op de rekening gestort. Belachelijk dat men eerst een kado moet voorschieten om het later terug te krijgen.