Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!
Geplaatst: 15 okt 2011 22:50
ik heb spijt ...
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Iets dergelijks heb ik idd zelf ook al geschreven.Leo The Emperor schreef:Volgens mij is de enige logica achter deze inschrijvingen, dat de fabrikant weet om hoeveel en welke apparaten het gaat, en dat hij de juiste hoeveelheid geld voor deze kostenloze reparaties kan reserveren. Het is immers bekend welk percentage gaat uitvallen binnen 5 jaar.en de logica van de inschrijving binnen 30 dagen is me nog steeds niet duidelijk, met name omdat het niet iets tijdelijks is
( oj ik kan nog een reden bedenken. De fabrikant kan u na ongeveer 10 jaar een overzicht van de nieuwe modellen sturen, ter vervanging van uw oude toestel
Je slaat de spijker op zijn kop.Leo The Emperor schreef:Volgens mij is de enige logica achter deze inschrijvingen, dat de fabrikant weet om hoeveel en welke apparaten het gaat, en dat hij de juiste hoeveelheid geld voor deze kostenloze reparaties kan reserveren. Het is immers bekend welk percentage gaat uitvallen binnen 5 jaar.en de logica van de inschrijving binnen 30 dagen is me nog steeds niet duidelijk, met name omdat het niet iets tijdelijks is
Klantenbinding noemt men dat!Leo The Emperor schreef:( oops, ik kan nog een reden bedenken. De fabrikant kan u na ongeveer 10 jaar een overzicht van de nieuwe modellen sturen, ter vervanging van uw oude toestel
Ok, ik dacht dat de vraag nog open stond, komt natuurlijk van het speed-reading..Iets dergelijks heb ik idd zelf ook al geschreven.
Een monteur staande bij en geld reserveren.
En 'gelukkig' worden dan niet alle aankopen tijdig geregistreerd, want een verkooplokker en vertrouwen wekken in eigen fabricaten ( 5 jr garantie) moet natuurlijk niet teveel geld gaan kosten.
Toch vermaak dan maar? Alsof er een kras op zit, hmmm?Leo The Emperor schreef:ik heb spijt ...
Ja stond 'ie ook.Leo The Emperor schreef:Ok, ik dacht dat de vraag nog open stond, komt natuurlijk van het speed-reading..Iets dergelijks heb ik idd zelf ook al geschreven.
Een monteur staande bij en geld reserveren.
En 'gelukkig' worden dan niet alle aankopen tijdig geregistreerd, want een verkooplokker en vertrouwen wekken in eigen fabricaten ( 5 jr garantie) moet natuurlijk niet teveel geld gaan kosten.
Hehe, je hebt het ook door.adSolvendum schreef:4 aparaten, 0 euro, ergo geen betaalde garantie.
Koper heeft niets te maken met die voorwaarden, enkel met de mededeling van de verkoper dat koper bij 4 apparaten (gratis) garantieverlenging krijgt.
Er is kennelijk geen overeenkomst tot stand gekomen tussen fabrikant en koper.
Ach, laat ook maar.
Een punt waar jij naar toe wilt, is dat de uitspraken van de verkopende partij er ook toe doen: die 5 jaar garantie.
Als daar niets meer over bekend is, en die verkoper heeft dat aangegeven, dan dient de verkoper die 5 jaar garantie te geven en niet de fabrikant.
Blijven draaien...BBCS schreef:De fabrikant heeft als eis gesteld dat binnen 30 dagen na aankoop voor die extra garantie bij de fabrikant geregistreerd dient te worden.
Dat blijft gewoon van toepassing.
En ja, die voorwaarden zijn dan ook onderdeel van de koopovereenkomst.
Al heeft de verkoper die niet medegedeeld, aangezien de fabrikant die wel heeft medegedeeld, is die voorwaarden gewoon van toepassing.
Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat het volgende niet klopt:adSolvendum schreef:U weet zeker niet meer dat dit reeds eerder is gesteld, nog voor u 180 graden draaide?
Uit de posting die u aanhaalt:Blijven draaien...BBCS schreef:De fabrikant heeft als eis gesteld dat binnen 30 dagen na aankoop voor die extra garantie bij de fabrikant geregistreerd dient te worden.
Dat blijft gewoon van toepassing.
En ja, die voorwaarden zijn dan ook onderdeel van de koopovereenkomst.
Al heeft de verkoper die niet medegedeeld, aangezien de fabrikant die wel heeft medegedeeld, is die voorwaarden gewoon van toepassing.
En ja, die voorwaarden zijn dan ook onderdeel van de koopovereenkomst.
1. De consument kan in rechte de waarheid een klein beetje buigen en stellen dat hij de mededeling van de fabrikant heeft gelezen voordat hij de koop heeft gesloten. Onder die omstandigheid neem ik het standpunt in dat de tekst op de website van de fabrikant een aanbod inhoud. Uit het gedrag van de koper maak ik de aanvaarding op. Daarmee heeft de consument twee partijen bij wie hij kan aankloppen.Leo The Emperor schreef:Volgens mij is er over onderstaande beweringen geen verschil van mening:
1. Het is een zaak tussen klant en verkoper (winkelier).
2. De verkoper (winkelier) behoort in het verkoopgesprek aan te geven dat de producten binnen 30 dagen dienen te worden geregistreerd, om aanspraak te maken op de verlengde garantie.
3. Als de verkoper het aangegevene in punt 2 niet doet, verzaakt hij zijn informatieverplichting en is schadeplichtig.
4. Van de klant hoeft niet verwacht te worden dat hij op de website of in de boekjes zelf de registratieverplichting ontdekt.
5. Bewijsvoering of de verkoper heeft verzaakt in deze zaak is door de lange verstreken periode problematisch.
6. Bijna alles is in deze discussie inmiddels gezegd, en dus ...
Eens, maar binnen het kader van dit topic betekent het dat de verkoper de kosten voor reparaties binnen de verlengde garantie periode dient te vergoeden, waarvoor ik de term schadeplichtig heb gebruikt.Nee, niet aan je informatieplicht voldoen heeft als gevolg dat de algemene voorwaarden niet van toepassing zijn.
Blijft een feit dat dit problematisch is. Dergelijke voorwaarden worden nu eenmaal niet per notariele akte overgedragen.Het is aan de gebruiker van de algemene voorwaarden die moet bewijzen dat hij aan zijn informatieplicht heeft voldaan
Ach een krasje meer of minder valt niet op, maar idd vind wel jammer dat er nu weer een draaiing plaatsvindt. En vermakelijk, jazeker, maar nog niet zo leuk als de kast van LB, dat vind ik echt een topper.Toch vermaak dan maar? Alsof er een kras op zit, hmmm?
De verkoper kan niet bewijzen dat hij dat in dit geval heeft gemeld door te wijzen op bepaalde gebruiken in de branche. Het resultaat zal zijn dat de verkoper niet kan bewijzen dat hij aan zijn informatieplicht heeft beantwoord. Daarbij komt dat de koper kan wijzen naar de webpagina van de fabrikant, waardoor dit gemotiveerd betwist kan worden.Leo The Emperor schreef:Blijft een feit dat dit problematisch is. Dergelijke voorwaarden worden nu eenmaal niet per notariele akte overgedragen.Het is aan de gebruiker van de algemene voorwaarden die moet bewijzen dat hij aan zijn informatieplicht heeft voldaan
In het handelsverkeer is het niet ongebruikelijk dat de mededeling dat de apparaten voor het accepteren van de verlengde garantie binnen 30 dagen geregistreerd moeten worden op de website van de fabrikant, mondeling is gedaan, met een verwijzing naar de relevante documentatie die zich in de verpakking van de apparaten bevinden.
Aannemende dat de verkoper deze stelling verkondigd, is het niet zonder meer te zien wat het juridische oordeel uiteindelijk zal worden.
Ik heb weinig zin in spelletjes. Daar moet je maar iemand anders voor opzoeken.Leo schreef:Dit is toch een wat mildere formulering dan uit jouw posting kan worden gelezen.
Er staat in deze 2 artikelen niks vermeld over de bewijsvoering in geval van dispuut betreffende het kenbaar maken van de AV. (en in dit geval de speciale actie met betrekking tot verlengde garantie)
En ik dan ?Constantinus schreef:Feitelijk bestaat deze discussie uit één pagina, maar er kwamen een paar forumbezoekers voorbij die het topic hebben laten exploderen met hun provocerende ontkenning van het consumentenrecht.
Nogmaals dank voor de wijze woorden van de echte juristen.
Voor wie nog niet is afgehaakt, ik heb de keukenleverancier inmiddels ook aangeschreven met het verzoek een oplossing te bieden.