Goed dat je dit aansnijdt. Want een probleem is ook dat apple het brengt alsof je 2 jaar garantie bijkoopt. In feite is het dus 1 jaar dat je bijkoopt want je had al recht op 2 jaar garantie.Shivon schreef:Lastig.. Lastig.. Vergeet niet dat het kopen van een AppleCare je recht hebt op wereld wijde dekking bij elke Apple Store. Voornamelijk erg handig voor lieden zoals ik, die veel in het buitenland rondreizen en je bij elke Apple Store kan binnen lopen, om vervolgens je probleem te laten oplossen, hardware matig of software matig. Iets wat vaak ook wel 10 keer sneller gaat, als bij een tussen leverancier zoals bijvoorbeeld Media Markt. Die sturen je laptop op en mag je blij zijn als deze binnen 2 weken weer terug in jouw bezit is. Je betaald dus extra voor een service. En vaak gebeurt het dat ze voor je neus de laptop aan het repareren zijn, jij een bak koffie kan drinken en even later weer buiten staat met een werkende laptop.
Dit is echter geen goedmakertje voor de belachelijke prijs die ze vragen voor deze service van 2 jaar. De prijzen van een Apple product zijn al belachelijk hoog en voor een degelijk product van die prijs en klasse, verwacht je ook service en geen miezerige 1 jaar standaard garantie. En schandalig voor een bedrijf als Apple dat als je product na 1 jaar kapot gaat, ze niets meer voor je betekenen, tenzij je je portemonnee open trekt voor de reparatie kosten. Als de AppleCare nou iets van de helft zou kosten als wat je nu betaald, dan is het nog acceptabel.
Apple is en blijft een arrogant bedrijf in mijn ogen. Ik ben helemaal gek op hun producten, maar het moet wel allemaal volgens hun manier en kosten plaatje.
Dat je voor wereldwijde dekking extra moet betalen vind ik redelijk. Dat je dat al dan niet te duur vind, is jouw keuze. Maar geld betalen om er zeker van te zijn dat apple de wet nakomt, dat is echt een grofheid van de bovendste plank.