LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
JeffreyB
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2004 16:43

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door JeffreyB »

ik ben het helemaal eens met de maker van deze topic huisdieren horen ook binnen te blijven. en katten helemaal daarvoor bestaat toch ook een kattebak. ik heb zelf een kat gehad en deze kwam nooit buiten en deed alles netjes in de kattenbak.

maar een 2 jaar geleden heb ik een scooter ongeluk gehad door zo een kat die losliep en uit de bosjes kwam. dus katten binnenhouden en niet buiten zetten

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Weet je wat het is lieve mensen???Hier kan je eeuwig in discussie over gaan.Maar je komt er nooit uit .Overal heb e voorstanders en tegenstanders.Dusom contenu hier over in discussie gaan heeft geen zin,vandaar dat ik er een punt aan draai.Het is zo wel leuk geweest.Dus allenmaal gegroet en ga rustig verder en Piet de groeten van :Sam
En iedereen de groetjes van : Moos.Ik heb ook flink kunnen lachen soms.Moos is weer bij Sammetje. :lol: :lol: :wink:

Kattekwaad

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Kattekwaad »

ik ben het helemaal eens met de maker van deze topic huisdieren horen ook binnen te blijven. en katten helemaal daarvoor bestaat toch ook een kattebak. ik heb zelf een kat gehad en deze kwam nooit buiten en deed alles netjes in de kattenbak.

maar een 2 jaar geleden heb ik een scooter ongeluk gehad door zo een kat die losliep en uit de bosjes kwam. dus katten binnenhouden en niet buiten zetten
Maar Jeffrey toch! Even in dezelfde gedachtengang:

Dus honden hoeven voortaan ook niet meer buitenshuis te komen om overal te poepen/plassen waar ze maar kunnen, omdat daarvoor hondenkennels te koop zijn.
Lever een stukje van je terras in en ga lekker zelf in de stank van je eigen hond zitten.

Dus voortaan moeten ook honden, kinderen enz. maar beter binnengehouden worden i.v.m. plotseling overstekende "gevaartes" die u een ongeluk kunnen bezorgen?

kwast
Berichten: 255
Lid geworden op: 08 apr 2004 15:12

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door kwast »

Ik ben tegen overstekende voetgangers. Binnenhouden die lieden! Overstekende lantaarnpalen moeten ook uitgezet worden!

JeffreyB
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2004 16:43

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door JeffreyB »

je ged8 gang in niet bepaald flexibel. dat idee ondaks stromend van sarcasme over een hondenkennel perfect. maar kinderen komen niet uit een bosje langs de weg. kinderen zie ik ook als ik rij. maar mocht er onverhoopt toch 1 moeten ontwijken en dan hoop ik dat hij/zij niks heb dan kan ik ook de schade laten betalen door de ouders. de scooter was total loss en de kaat nergens meer te vinden. en als je een huisdier koopt is neit het eerste woord ervan huis. dus binnen. als je zo graag een huisdier wilt moet je ze niet buiten laten lopen anders had je ze net zo goed in een bos kunnen dumpen en om de dag een schoteltje eten neer zetten.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Och ja, het is niet altijd rozen(of honden)geur en maneschijn.

Maar toch even een opmerking:
de scooter was total loss en de kaat nergens meer te vinden.
Was dat nu zo'n grote kat, of was uw scooter toch al niet veel meer waard?

Wim S

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Wim S »

BEN HET VOLLEDIG MET RACHEL EENS. KATTEN DIE DOOR HUN "VERZORGERS" DE HELE DAG MAAR BUITEN LOPEN TE "KAKKEN" IN ANDERMANS TUINEN!

RACHEL -> OOK EEN GOED VOORSTEL!

Lilith
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 mei 2004 09:34

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Lilith »

Op wat voor een forum ik ook kom , overal staat wel een stukje over katten en overlast van katten.
Je kunt het de katten niet aanrekenen!!
Je moet de katten eigenaars aanpakken.
Je neemt een kat voor je eigen plezier en niet om je buren te pesten neem ik aan.
Als ik een beneden huis zou hebben , zou ik zorgen dat de katten [5 stuks] van mij NIET in andermans tuinen zouden kunnen komen.
Hier is een simpele oplossing voor.
Namelijk deze:
Je zet een schutting van 180 hoog , dat is de hoogte die door de gemeente's aangegeven zijn als maximale hoogte.
Dan koop je tengels en kippengaas.
De tengels bevestig je aan de bovenkant van je schutting , schuin naar binnen gericht.
Tussen de tengels span je het kippengaas.
Omdat de tengels en het kippengaas naar binnen zijn gericht kan de kat niet tegen en op de schutting springen , dan komt hij tegen het gaas aan.
Een slimme kat die nu nog je tuin uitkomt.

Kattenbelasting is onzin , hoe wil je de eigenaren belasten?
Hoe zoek je uit welke katten van welke eigenaren er wel en niet buiten lopen en de boel vervuilen.
En zo kan ik nog wel wat hindernissen bedenken.

Dan nu het gevaar van katten uitwerpselen in zandbakken , tuinen ed.
Oke , misschien gebeurt het eens in de zoveel tijd dat er een kind besmet word door katten uitwerpselen.
Oke , misschien krijgt hier en daar een kind wormen.
Mijn kinderen is het echter nog nooit gebeurt , ik laat ze hun handen wassen als ze van buiten komen , ik geef ze af en toe een frietje speciaal met extra rauwe ui [daar kunnen wormen niet tegen en verdwijnen uit het lichaam].
Mijn kinderen zijn nu volwassen en leren hun kinderen weer hetzelfde.
Ook de rauwe ui.
Die rauwe ui was trouwens een huis tuin en keuken tip van mijn ook , nu huisarts in ruste.
En dan nog wat , denken jullie nou echt dat katten de enige dieren zijn die in zandbakken plassen en poepen?
Wat dachten jullie van de wilde rat , die veroorzaakt nog veel meer "gevaarlijke" ziektes bij mensen dan katten doen.
Ook die plassen en poepen in zandbakken.
Als je wil dat je kind NOOIT iets oploopt zul je hem/haar in een glazen kooitje moeten stoppen.
Dan kunnen ze niet besmet worden door kinderen op school , door dieren die in hun zandbak poepen en plassen , worden ze nooit overreden door auto's en ga zo maar door.

We kunnen lang of kort discusieren over dit onderwerp maar een oplossing zal er nooit of te nimmer komen.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Maar dan is de oplossing voor hondenpoepoverlast toch ook simpel!

Hek er omheen, evt stukje dak erop en dan heb je een kennel.
Toch niet zo gek wat hier al eerder werd geopperd.

Pistache

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Pistache »

Hoe zoek je uit welke katten van welke eigenaren er wel en niet buiten lopen en de boel vervuilen.
En zo kan ik nog wel wat hindernissen bedenken.
Zo is het toch ook met honden? Maar nee, honden krijgen een penning om de hals, zodoende staan ze geregistreerd. En ook bij honden is het niet na te gaan welke op de stoep zijn behoefte achterlaat en welke niet.
Dan nu het gevaar van katten uitwerpselen in zandbakken , tuinen ed.
Oke , misschien gebeurt het eens in de zoveel tijd dat er een kind besmet word door katten uitwerpselen.
Oke , misschien krijgt hier en daar een kind wormen
De gevolgen van kattenpoep kunnen veel verstrekkender zijn, dan alleen "eens een wormpje hier of daar". En als jij een wormpje onschuldig vindt dan ben je volgens mij niet helemaal lekker in je hersenpannetje.

Nogmaals ik ben geen kattenhater, heb er zelf 2, maar ik vind dat een hondenbezitter en zijn hond veel te negatief worden afgeschilderd.

Niet voor de poes

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Niet voor de poes »

De gevolgen van kattenpoep kunnen veel verstrekkender zijn, dan alleen "eens een wormpje hier of daar". En als jij een wormpje onschuldig vindt dan ben je volgens mij niet helemaal lekker in je hersenpannetje.
Nou volgens mij heb je zelf al last van enkele "vreemde" beestjes in jouw hersenpannetje!

Heb je ook de gevolgen van hondenpoep onderzocht?
En die van duivenpoep, en konijnenkeutels, ratten, marmotten, cavia's, kanaries, fretten, enz. enz.

Van al deze beesten lijkt het mij niet zo lekker, zelfs als je het paneert.

Sherlock

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Sherlock »

Graag wil ik hier een opmerking plaatsen.
De starter van dit onderwerp is een grote zeurkous die o.a. overhoop ligt met de gemeente Eindhoven i.v.m. aanlijnplicht van zijn hond en mogelijk met onderstaande acties zijn frustraties kwijt wilt.

Op een en dezelfde dag (21 oct 2003) worden meerdere topics gestart door deze persoon, allemaal rond het zelfde tijdstip met enkele minuten tijdsverschil.

In 4 van die nieuwe onderwerpen zijn het de katten die het moeten ontgelden omdat meneer zijn gelijk niet krijgt bij/van de gemeente.

* Gezondheidszorg - Katten zijn belangrijker.... gestart op 21 oct 2003 17.31 uur.
* Diversen - Katten in de openbare zandbak... gestart op 21 oct 2003 17.33 uur
* Vrijetijdsbesteding - Ik mag mijn sport......gestart op 21 oct 2003 17.47 uur
* Acties - Handtekeningactie voor kattenoverlast ..... gestart op 21 oct 2003 17.50 uur
* Voeding - 25 kilo afvallen.... gestart op 21 oct 2003 18.14 uur
* Gezondheidszorg - 25 kilo afvallen.... gestart op 21 oct 2003 18.24 uur.

In de laatste topic schrijft hij zelf dat zijn huisarts hem geadviseerd heeft eens contact op te nemen met een psycholoog.
Ik hoop voor hem dat hij dat advies heeft opgevolgd.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

:lol:

het is en blijft ook een onzinnige topic

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Maar het is af en toe wel lachen geblazen.Leuk toch???
Moos

rebow

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door rebow »

inderdaad zijn kattenuitwerpselen in de tuin een grote overlast!
maar ik heb er een goede oplossing voor er is nl een apparaat in de handel die een toon uitzend, niet hoorbaar voor mensen of andere
dieren!! maar er komt geen kat meer in je tuin!!!!

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat voor apparaat is het dan????Gaat het op stroom of op batterijen???En waar kan je het kopen dan.Kan u het me laten weten a.u.b???
Moos

rebow

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door rebow »

je kunt het apparaat vinden op www.duiven.net, het heet catwatch en werkt op batterijen. Er is echter ook een type dat op stroom werkt en meer volume heeft.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

hallo

ik ben een dierenmens en had nooit verwacht dat ik nogeens zou reageren op deze topic
wij hebben namelijk sinds een half jaar nieuwe buren
we wonen erg vrij
we hebben een 1.80 hoge schutting om onze tuin.

onze poes is 19 jaar
ze is als jonge kitten in huis gekomen en na verloop van tijd lag ze vaker buiten in de schuur in het hooi te slapen dan binnen, waar ze altijd wel gewekt werd door 1 van de 2 honden of ons kind.
ze is eigenlijk van zelf sprekend in de schuur gaan wonen.
dat is dus al die jaren zonder enkel probleem gegaan.
nu hebben we dus nieuwe buren met een poes en een kater.
die kater veroorzaakt heel wat onrust hier.
enkele weken geleden hoorde ik kattegejank en ging op onderzoek uit.
de kater van de buren stond in de ingang van de schuur, en onze poes mocht er niet in.
ik heb flink staan schelden en roepen en in mijn handen geklapt.. kater rende weg, poes kwam binnen.
2 of 3 wkn geleden dacht ik ''gatsakkie, wat meurt dat stro en dat hooi''
wat denk je?
kattepis!!!
leve onze pony en schapen!
en natuurlijk leve wij,en onze poes.
we hebben een lading weggegooit en de deur dicht gedaan, maar dat werkt dus niet, want dan kan ons oudje er niet meer uit.
andere opening in de schuur gemaakt, via ons eigen pad en niet meer aan de zijkant. die deur zit nu voorgoed dicht.

de kater zit ook halve dagen in 1 van de bomen die in onze tuin staat.
mijn honden blaffen uren lang onder die boom omdat er een kat in zit.
ik moet ze van ellende binnen roepen, we willen geen last met de buurt.
als de honden binnen zijn gaat de kat loeren op de vogels, doe ik de honden eruit dan vliegt het kreng de bomen weer in met al het geblaf als gevolg.
er liggen regelmatig dode duiven in de tuin.
de honden vinden dit natuurlijk zaaaalig om in rond te rollen
maar ik of mijn man kan het bloederige stoffelijk overschot van die duif opruimen
er lag er ook 1 in het hoekje van de schutting, de kater krijgt hem er kennelijk niet overheen.

ik baal als een stekker van het huisdier van onze buurman
ik had het niet verwacht, maar na de zoveelste blafpartij en slachtpartij die ik nu kokhalzend op heb staan ruimen ben ik het toch een beetje spuugzat!

jolanda vd broek

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

terechte kattenoverlast dus
en daar doet niemand wat aan :evil:

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

nee, men kan onze zielige poesjes immers niet binnen houden
wat een onzin
als iemand last heeft van katten dan moet diegene zorgen dat dat stopt.
heb je geen contact met je buren opgenomen??

BAS

Gesloten