LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
angel1978

Re: Krijg geen garantie op mijn 3 maand oude laptop

Ongelezen bericht door angel1978 »

BBCS schreef:
adSolvendum schreef:
BBCS schreef:De GPU is door oververhitting defect geraakt en de CPU had op dat moment niet zo veel te doen.
Bij film kijken wordt de GPU veel meer belast dan de CPU.
Dat is TS zijn probleem niet, een gebrekkige constuctie. Daarbij is dit dan weer op de aanname gebaseerd dat de notetop in kwestie niet geheel zou moeten afschakelen bij oververhitting van enkel de GPU. De vraag welke er toe strekt hoeromtrent duidelijkheid te verkrijgen heeft u onbeantwoord gelaten. Wat feitelijk ook irrelevant is, nu films op lapbooks bekijken toch wel als normaal gebruik gezien mag worden, en gezien het feit dat zoals uw uitspraak aangeeft het een algemeen bekend gegeven is dat een filmpje bekijken de GPU zwaar belast, mag de fabrikant toch wel geacht worden voorzorgsmaatregelen te treffen beschadiging te voorkomen wanneer de voorzieningen aangebracht voor koeling ontoereikend blijken te zijn.
Bla, bla, bla.

De schade is gekomen doordat de koelroosters aan de onderkant waren afgesloten en de notebook steeds warmer werd.

Als de GPU ook thermisch beveiligd was, zouden in het verleden de GPU's van nVidia niet zoveel problemen opgeleverd hadden en dat de foute drivers onder Windows Vista de boel niet kapot hadden gemaakt.

De BIOS schakelt alleen bij te hoge temperatuur van de CPU de computer uit, niet van de GPU.
bla bla bla

wederom aannames die er niet toe doen..

Ook duidelijk dat anderen geen aannames mogen doen maar BBCS dat continu doet...

Je weet niet welk type apparaat het is ( notebook, laptop ), of de GPU idd. is oververhit, of deze idd wel of niet een plankje had, of er koelroosters aan de onderkant zitten ja of nee..

Het gaat maar door..

Word je nooit eens moe van die leugens marcel ?

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

BBCS schreef:De schade is gekomen doordat de koelroosters aan de onderkant waren afgesloten en de notebook steeds warmer werd.
Dit betreft nu een aanname. Dus:
BBCS schreef:Bla, bla, bla.
Dit:
BBCS schreef:De BIOS schakelt alleen bij te hoge temperatuur van de CPU de computer uit, niet van de GPU.
correspondeert niet met:
BBCS schreef:Bij de meeste notebooks is alleen de CPU thermisch beveiligd, de GPU niet.
Er bestaan dus volgens u computers waar de GPU wel thermische beveiliging geniet.
Deze vraag:
adSolvendum schreef:Is dat bij deze ook zo
wordt dan ook maar niet beantwoord, ook al is het antwoord juridisch, zoals reeds aangegeven en door u zo steekhoudend op gereageerd, volledig irrelevant.

Overigens lees ik zojuist weer dat TS zijn lapbook op een plank had staan. Het schijnt dus toch wel zo te zijn...

Daarbij, beste BBCS, heeft u uw motivering reeds duidelijk aangegeven met:
BBCS schreef:
adSolvendum schreef: Karma noemt men dat, dat krijgt men als men licenties op AVG-free voor geld ruilt.
Dat slaat totaal nergens op.
adSolvendum schreef:De verkoper heeft aan TS een licentie voor AVG-free verkocht voor naar ik meen 13,95.
Het feit dat u dit kennelijk wel koosjer vindt, spreekt boekdelen.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

angel1978 schreef:
Je weet niet welk type apparaat het is ( notebook, laptop ), of de GPU idd. is oververhit, of deze idd wel of niet een plankje had, of er koelroosters aan de onderkant zitten ja of nee..
De GPU is oververhit geweest en de koelroosters zitten aan de onderkant.

De blokken in het beeld komt alleen door oververhitting.
De koelroosters zitten aan de onderkant en aan de zijkant, dat is zeker.
Aan de onderkant zitten dus de luchtinlaat en aan de zijkant de lucht uitlaat.
Het gaat hierbij om een HP Envy, en die hebben alleen maar roosters aan de onderkant voor de luchtinname.

Dat zijn geen aannames.

Een plankje is niet gebruikt.

adSolvendum

BBCS schreef:Dat zijn geen aannames.

BBCS schreef:Bla, bla, bla.

BBCS
Contacteer:

adSolvendum schreef: Daarbij, beste BBCS, heeft u uw motivering reeds duidelijk aangegeven met:
BBCS schreef:
adSolvendum schreef: Karma noemt men dat, dat krijgt men als men licenties op AVG-free voor geld ruilt.
adSolvendum schreef:De verkoper heeft aan TS een licentie voor AVG-free verkocht voor naar ik meen 13,95.
Het feit dat u dit kennelijk wel koosjer vindt, spreekt boekdelen.
Ik heb in dit topic totaal niets geschreven over AVG.

Maar voor alle duidelijkheid: een licentie kopen voor een bedrag van 13,95 voor een AVG-Free, dat kan natuurlijk niet. Dat keur ik ook echt af.

kerstmannetje

Ongelezen bericht door kerstmannetje »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.
Laatst gewijzigd door kerstmannetje op 26 dec 2011 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978

Beiden weet je niet.. Het staat niet door de TS beschreven en je weet het type niet eens.
De blokken in het beeld komt alleen door oververhitting.
Onzin.. elke tekortkoming qua decodering ( en ts gaf aan een film te kijken ) levert blokjes op. Als de toevoer van informatie ( dvd leest te langzaam, harde schijf kan niet snel genoeg data leveren ) hapert, komen er blokjes..

Pure speculatie.
De koelroosters zitten aan de onderkant en aan de zijkant, dat is zeker. Aan de onderkant zitten dus de luchtinlaat en aan de zijkant de lucht uitlaat.
Alleen in je dromen.. Je weet niet eens welke laptop / notebook het hier om gaat.
Het gaat hierbij om een HP Envy, en die hebben alleen maar roosters aan de onderkant voor de luchtinname.
Ik heb dat de TS nergens zien vermelden..
Pure onzin dat je hier schrijft.
Je was erbij begrijp ik ?

Bla bla bla

BBCS
Contacteer:

Kishkumen schreef:Ik gebruik mijn laptop op mijn slaapkamer, nu lag ik lekker in mijn bed film te kijken met de laptop op schoot toen de laptop steeds meer lawaai begon te maken en werd best heel warm. Ik ging er van uit dat dit normaal zou zijn, echter begon opeens het beeld vreemde blokjes te krijgen en op een gegeven moment viel deze uit!

BBCS
Contacteer:

angel1978 schreef:
Beiden weet je niet.. Het staat niet door de TS beschreven en je weet het type niet eens.
Alle types van HP Envy hebben roosters aan de onderkant voor de luchtinlaat.

Punt.

angel1978

BBCS schreef:
Kishkumen schreef:Ik gebruik mijn laptop op mijn slaapkamer, nu lag ik lekker in mijn bed film te kijken met de laptop op schoot toen de laptop steeds meer lawaai begon te maken en werd best heel warm. Ik ging er van uit dat dit normaal zou zijn, echter begon opeens het beeld vreemde blokjes te krijgen en op een gegeven moment viel deze uit!
laptop BBCS.. LAPTOP

angel1978

Punt.
Je weet niet of dat het type laptop was.. BBCS

stop met liegen !

BBCS
Contacteer:

angel1978 schreef:
BBCS schreef:
laptop BBCS.. LAPTOP
Omdat de TS dat schrijft?

Dus omdat de TS dat schrijft en de roosters aan de onderkant zitten, mag je gewoon de laptop op schoot nemen en is de verkopende partij aansprakelijk als door afdichting van die roosters de laptop een defect vertoont?

Echt kierewiet!

BBCS
Contacteer:

angel1978 schreef:

Punt.
Je weet niet of dat het type laptop was.. BBCS

stop met liegen !
Ik lieg niet.
Het gaat om een HP Envy, ook wel Macbook pro clone genoemd!

Feiten, het zijn feiten.

En kap met steeds te beschuldiging van liegen.
Je liegt zelf, opperleugenaar!

Umad

Ongelezen bericht door Umad »

BBCS schreef:
De schade is gekomen doordat de koelroosters aan de onderkant waren afgesloten en de notebook steeds warmer werd.

Als de GPU ook thermisch beveiligd was, zouden in het verleden de GPU's van nVidia niet zoveel problemen opgeleverd hadden en dat de foute drivers onder Windows Vista de boel niet kapot hadden gemaakt.

De BIOS schakelt alleen bij te hoge temperatuur van de CPU de computer uit, niet van de GPU.
Dat weet je niet. De schade kan zijn ontstaan door ventilatieproblemen wat me stug lijkt bij een nieuwe laptop. De schade kan ook al aanwezig zijn geweest in het product. Ik zal het je makkelijk maken:

Is het een mogelijkheid dat het defect al aanwezig was in de laptop? Je hoeft alleen maar ja of nee te antwoorden. Dus, kan het zo zijn dat de gpu al defect was waardoor deze te warm werd?

Zo ja, en ja is het enige antwoord, kunnen we deze mogelijkheid niet overslaan.

Umad

BBCS schreef: Wat de TS dat ding noemt, zal mij een worst wezen.
Veel mensen zeggen tegen een draagbare computer laptop, maar in veel gevallen gaat het niet om een laptop, maar om een notebook.
Dus je gaat selectief te werk. Je geeft aan dat je dusn iet veel op de TS zijn verhaal uitdoet, maar de punten pakt die voor jou van belang zijn. Je geeft dus aan dat het verhaal van de TS onbetrouwbaar is. Dus zijn klachtenomschrijving kan ook fout zijn.
BBCS schreef: Kijkend naar de klachten:

Zou het een laptop zijn, kan die klachten niet zo ontstaan. Dus gaat de ventilator niet sneller draaien en wordt het apparaat ook niet steeds warmer.
Nogmaals, als de gpu al defect was en daardoor te warm werd, wat zou de ventilator dan gaan doen? Harder draaien of niets? Juist, hij gaat ook harder draaien omdat de gpu een van tevoren bepaalde limiet overschrijd waardoor de ventilator harder gaat draaien om meer koeling te leveren toch?
BBCS schreef: Dus moet het hier wel om een notebook gaan en kan uitgesloten worden dat het om een laptop gaat.[
Dat is dus niet waar. Als de gpu al defect was zouden exact dezelfde symptonen naar boven kunnen komen.
BBCS schreef: Zou de GPU zelf kapot zijn (door fabricagefouten of wat dan ook) dan gaat de ventilator ook niet steeds sneller draaien en wordt de notebook ook niet steeds warmer.
Dat is ook niet waar. Als de gpu al te warm werd door een fabricagefout, dan zou de ventilator juist daarom harder moeten draaien om de zaak te koelen. Ik zeg niet dat jou verhaal niet klopt, ik zeg slechts dat er meerdere mogelijkheden zijn dan de situatie die jij schetst.
BBCS schreef: Ik heb ook vaak reparaties gehad waarbij inderdaad de GPU kapot was, zonder dat de laptop/notebook koelingsproblemen had. Dus het komt inderdaad voor.
Dus kan dat ook in dit geval. Dank u.
BBCS schreef: Maar doordat eerst de notebook (dus hier gaat het niet om een laptop) op bed gezet was, ging de ventilator steeds sneller draaien, werd de notebook steeds warmer en uiteindelijk kwamen er blokken in het beeld.
Dat is een typisch geval van schade door oververhitting welke door geen koeling ontstaan is. Dat kan niet anders.
Dat kan dus ook omdat de gpu door een fabricagemankement te heet word waardoor de fan sneller gaat draaien. Of kan dat niet? Jawel he.
BBCS schreef: Dat de GPU de laatste jaren ook thermisch beveiligd zijn, ben ik het niet mee eens. Natuurlijk kan via een programma de temperatuur van de GPU afgelezen worden (bijvoorbeeld via Speccie), maar er is geen koppeling met de BIOS die de computer bij te hoge temperaturen uitschakelt. Die koppeling is er alleen met de CPU.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar kijk maar eens bij de specificaties van diverse nieuwe gpus. Ze hebben vrijwel allemaal thermische protectie. Dat jij vind dat dat neit kan is een ander probleem.
Laatst gewijzigd door Umad op 26 dec 2011 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Contacteer:

Umad schreef:
BBCS schreef:

Dat weet je niet. De schade kan zijn ontstaan door ventilatieproblemen wat me stug lijkt bij een nieuwe laptop. De schade kan ook al aanwezig zijn geweest in het product. Ik zal het je makkelijk maken:

Is het een mogelijkheid dat het defect al aanwezig was in de laptop? Je hoeft alleen maar ja of nee te antwoorden. Dus, kan het zo zijn dat de gpu al defect was waardoor deze te warm werd?

Kijkend naar het verloop van de klachten is de rest uitgesloten.

Ik kom daar later op terug.
Laatst gewijzigd door BBCS op 26 dec 2011 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Umad

BBCS schreef:
Umad schreef:
BBCS schreef:

Kijkend naar het verloop van de klachten is de rest uitgesloten.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

adSolvendum

BBCS schreef:Ik heb in dit topic totaal niets geschreven over AVG.

Maar voor alle duidelijkheid: een licentie kopen voor een bedrag van 13,95 voor een AVG-Free, dat kan natuurlijk niet. Dat keur ik ook echt af.
staat in schril contrast tot:
BBCS schreef:

Kennelijk is het mogelijk dat GPU's kapot gaan zonder dat er sprake is van koelingsproblemen. U schijnt echter te 'weten' dat dit in casu niet aan de orde is, en dat wel degelijk een oververhiting het defect heeft veroorzaakt. U baseert dit op de 'feiten' dat ontbrekende informatie op het scherm en een luide ventilator enkel veroorzaakt kunnen worden door koelingsproblemen, welke op hun beurt enkel veroorzaakt kunnen zijn door het afdekken van koelsleuven door TS.
Uw hele redenatie is gebaseerd op de aanname dat TS de koelsleuven heeft afgedekt, en voornoemde door u vastgestelde feiten, welke feitelijk dan weer aannames betreffen.

Zoals ik al heb opgemerkt, TS komt gewoon aanspraak op kostenloos herstel toe, nu de wet de bewijslast voor het conform zijn van de lapbook ten tijde van de verkoop bij de verkoper legt. Bewijs dat het defect aan TS zelf te wijten valt zal niet eenvoudig, zo niet onmogelijk, zijn.

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

Zoals ik al heb opgemerkt, TS komt gewoon aanspraak op kostenloos herstel toe
Hey BBCS, of toch niet... :lol:

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:

Gesloten