LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buiten proportionele straf van CBR.

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Barman

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door Barman »

Teunbosseman schreef: Oh jawel hoor, want in de OP staat o.a.
Het volgende; met alcohol op gereden met de bedoeling de auto 300 meter verder dan waar hij ( in de weg ) stond te parkeren en verder te voet naar huis toe te gaan.
Ik blijf de extra maatregel van CBR een zwaar overtrokken sanctie vinden.
Ja, als het in de OP staat is het natuurliijk de keiharde waarheid.

Wat hij er even bij vergeet te melden is dat zijn auto op een losplaats stond. Dat hij uitgebreid de tijd heeft genomen om een stuk in zijn kraag te drinken en door al die drank ineens zo sociaal voelend werd dat hij besloot die losplaats weer vrij te maken.

Die 300 meter had natuurlijk nooit 400 meter kunnen worden of misschien nog iets verder. Hij was natuurlijk wel van goede wil. Auto laten staan waar hij stond en het hele stuk te lopen, of iemand anders de auto laten verplaatsen was natuurlijk geen optie.

Dat alcoholslot wordt trouwens geplaatst als je meer blaast dan 1,3 promille. Dat is dus 8 tot 10 biertjes. TS blies nog ietsje meer.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Barman schreef:
Teunbosseman schreef: Oh jawel hoor, want in de OP staat o.a.
Het volgende; met alcohol op gereden met de bedoeling de auto 300 meter verder dan waar hij ( in de weg ) stond te parkeren en verder te voet naar huis toe te gaan.
Ik blijf de extra maatregel van CBR een zwaar overtrokken sanctie vinden.
Ja, als het in de OP staat is het natuurliijk de keiharde waarheid.

Wat hij er even bij vergeet te melden is dat zijn auto op een losplaats stond. Dat hij uitgebreid de tijd heeft genomen om een stuk in zijn kraag te drinken en door al die drank ineens zo sociaal voelend werd dat hij besloot die losplaats weer vrij te maken.

Die 300 meter had natuurlijk nooit 400 meter kunnen worden of misschien nog iets verder. Hij was natuurlijk wel van goede wil. Auto laten staan waar hij stond en het hele stuk te lopen, of iemand anders de auto laten verplaatsen was natuurlijk geen optie.

Dat alcoholslot wordt trouwens geplaatst als je meer blaast dan 1,3 promille. Dat is dus 8 tot 10 biertjes. TS blies nog ietsje meer.

In dit geval ga ik ervan uit dat TS de waarheid spreekt. Van jou is reeds bekend dat je overal wat achter zoekt, ik doe dat dus niet en nog steeds is iemand onschuldig totdat het tegendeel is bewezen.

Het tegendeel is bewezen en TS is schuldig bevonden, heeft de straf geaccepteerd en vervolgens komt er een extra straf overheen....en deze vindt ik buiten proportie !

Ik lees nergens losplaats en de rest zijn veronderstellingen uit jouw eigen koker want ook jij was er niet bij.
Rest is niet relevant want is niet gebeurd, zoals ik reeds schreef als er meer dan alleen verplaatst was en mee naar huis gereden had ik de extra straf terecht gevonden.

Nogmaals, TS heeft de straf geaccepteerd, maar de extra straf is van de gekke en vindt ik ook

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Dat jij dat van de gekke vind is jouw probleem, dat is een van de maatregelen die worden genomen bij rijden met alcohol op. of dat nu 300 meter is of 3 meter.

En als je dan boven een bepaalde waarde komt wordt die maatregel, waar ik groot voorstander van ben, opgelegd en volkomen terecht. Alcohol en deelnemen aan het verkeer gaan niet samen. Wat mij betreft kunnen ze drankrijders niet hard genoeg aanpakken.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Klopt het dat je ook tijdens het rijden moet blazen?

Teunbosseman
Contacteer:

puma73 schreef:Dat jij dat van de gekke vind is jouw probleem, dat is een van de maatregelen die worden genomen bij rijden met alcohol op. of dat nu 300 meter is of 3 meter.

En als je dan boven een bepaalde waarde komt wordt die maatregel, waar ik groot voorstander van ben, opgelegd en volkomen terecht. Alcohol en deelnemen aan het verkeer gaan niet samen. Wat mij betreft kunnen ze drankrijders niet hard genoeg aanpakken.

Nee hoor, niet mijn probleem alleen mijn mening....en das heel wat anders.

Zet de OP ff af tegen uitspraak geval Donnie.........nog steeds van mening dat de extra CBR maatregel gerechtvaardigd is ?
Alcohol en verkeer gaat niet samen nee, ben ik met je eens maar als TS wordt gestraft door een rechter behoort een CBR niet een extra straf uit te delen in DIT geval.

Teunbosseman
Contacteer:

Dit had je reeds in april 2012 in een andere bijdrage vermeld. Tis duidelijk hoor, maar dan nog blijf ik het in DIT geval een te zware sanctie vinden......maar ik val nu zelf ook steeds in herhaling.

Bijna weekend voor mij.

Teunbosseman
Contacteer:

Jolijn schreef:Klopt het dat je ook tijdens het rijden moet blazen?

Denk dat je een melding krijgt dat er binnen xxx tijd geblazen moet worden en je dus een veilige plek moet zoeken om te blazen.
Maar ik ben verder niet bekend hiermee, meen dit gezien te hebben bij blik op de weg, of een van de vele andere overtreders programma's.

Toch ff de link van puma gebruikt :mrgreen:
Werking van het alcoholslot
Een alcoholslot is een blaasapparaat dat meet of en hoeveel u hebt gedronken. Alleen als uw alcoholpromillage lager is dan 0,2 kunt u de auto starten.

Om fraude te voorkomen, moet u onderweg ook nog een paar keer blazen (hertest). Het heeft dus geen zin om iemand anders te laten blazen voordat u de auto start. Doet u dat toch, dan bent u strafbaar. De hertest wordt ruim van tevoren aangekondigd.

Weigert u de hertest of blijkt bij de hertest dat u toch alcohol heeft gedronken, dan moet u het slot binnen 14 dagen laten uitlezen. Doet u dat niet, dan start de auto na 14 dagen niet meer. Als bij het uitlezen van de blaasgegevens blijkt dat u tijdens het rijden alsnog teveel heeft gedronken of dat u heeft geweigerd om te blazen, volgen sancties. U moet dan bijvoorbeeld het alcoholslot vaker laten uitlezen.

Alcoholsloten controleren de adem op vochtgehalte en warmte om de kans op fraude verder te beperken.

Barman

Teunbosseman schreef: In dit geval ga ik ervan uit dat TS de waarheid spreekt. Van jou is reeds bekend dat je overal wat achter zoekt, ik doe dat dus niet en nog steeds is iemand onschuldig totdat het tegendeel is bewezen.
Hij is veroordeeld voor de feiten. Rijden met drank op. Daarvoor bestaan geen verzachtende omstandigheden
Teunbosseman schreef:Ik lees nergens losplaats en de rest zijn veronderstellingen uit jouw eigen koker want ook jij was er niet bij.
Nee, maar ik weet dat dit soort figuren altijd meer dan 1 podium nodig te hebben om zich te uiten en daar vertellen ze vaak weer andere dingen. Hij stond op een losplaats terwijl hij even gezellig aan het innemen was. De auto moest daar weg omdat ze de volgende dag weer vroeg moesten lossen. Gewoon wat eerder uit je nest komen om het te doen als je wat nuchterder bent is dan natuurlijk geen optie.

Teunbosseman schreef:Rest is niet relevant want is niet gebeurd, zoals ik reeds schreef als er meer dan alleen verplaatst was en mee naar huis gereden had ik de extra straf terecht gevonden.

Nogmaals, TS heeft de straf geaccepteerd, maar de extra straf is van de gekke en vindt ik ook
300 meter een auto verplaatsen alleen voor een andere parkeerplaats is toch wel een aardig stukkie.

De extra straf die hij krijgt zijn de geldboete en rijontzegging. Het alcoholslot is wettelijk vastgelegd.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Barman schreef:
Teunbosseman schreef: In dit geval ga ik ervan uit dat TS de waarheid spreekt. Van jou is reeds bekend dat je overal wat achter zoekt, ik doe dat dus niet en nog steeds is iemand onschuldig totdat het tegendeel is bewezen.
Hij is veroordeeld voor de feiten. Rijden met drank op. Daarvoor bestaan geen verzachtende omstandigheden
Teunbosseman schreef:Ik lees nergens losplaats en de rest zijn veronderstellingen uit jouw eigen koker want ook jij was er niet bij.
Nee, maar ik weet dat dit soort figuren altijd meer dan 1 podium nodig te hebben om zich te uiten en daar vertellen ze vaak weer andere dingen. Hij stond op een losplaats terwijl hij even gezellig aan het innemen was. De auto moest daar weg omdat ze de volgende dag weer vroeg moesten lossen. Gewoon wat eerder uit je nest komen om het te doen als je wat nuchterder bent is dan natuurlijk geen optie.

Teunbosseman schreef:Rest is niet relevant want is niet gebeurd, zoals ik reeds schreef als er meer dan alleen verplaatst was en mee naar huis gereden had ik de extra straf terecht gevonden.

300 meter een auto verplaatsen alleen voor een andere parkeerplaats is toch wel een aardig stukkie.

De extra straf die hij krijgt zijn de geldboete en rijontzegging. Het alcoholslot is wettelijk vastgelegd.
Durf het bijna niet neer te zetten maar laat ik het nou helemaal met je eens zijn.
Mis trouwens een ding,hij had het toch door een ander kunnen laten verplaatsen?

Teunbosseman
Contacteer:

Barman schreef:Hij is veroordeeld voor de feiten. Rijden met drank op. Daarvoor bestaan geen verzachtende omstandigheden.
Jawel hoor, ben je gevorderd bestuurder dan mag je meer drinken dan een beginnend bestuurder. Het gaat ook niet om de veroordeling van de rechter, maar de aanvullende straf buiten de rechter om opgelegd.
Barman schreef:Nee, maar ik weet dat dit soort figuren altijd meer dan 1 podium nodig te hebben om zich te uiten en daar vertellen ze vaak weer andere dingen. Hij stond op een losplaats terwijl hij even gezellig aan het innemen was. De auto moest daar weg omdat ze de volgende dag weer vroeg moesten lossen. Gewoon wat eerder uit je nest komen om het te doen als je wat nuchterder bent is dan natuurlijk geen optie.

Tsja, mij zeg je dat ik of de politie niet kan weten of TS bewust heeft gehandeld maar jij weet blijkbaar meer dan in de OP staat en wel uit eigen ervaring. En dat is dan natuurlijk wel de keiharde waarheid......?

Barman schreef:300 meter een auto verplaatsen alleen voor een andere parkeerplaats is toch wel een aardig stukkie.

Misschien geen parkeerplaats vrij en daarom 300 mtr ? Ik was er niet bij en kan niet oordelen.

Hoezo is de extra straf de geldboete en rijontzegging ? In de laatste 10 topics wordt hier nergens over gesproken.
Uitspraak was van de rechter met geldboete en rijontzegging ( en terecht ! ) en de extra sanctie is door CBR buiten de rechtbank opgelegd ( vindt ik niket terecht )

Barman

Teunbosseman schreef: Jawel hoor, ben je gevorderd bestuurder dan mag je meer drinken dan een beginnend bestuurder. Het gaat ook niet om de veroordeling van de rechter, maar de aanvullende straf buiten de rechter om opgelegd.
Dat zijn geen verzachtende omstandigheden, maar het harder aanpakken van beginnende bestuurders. Glas is niet halfvol, maar half leeg.
Het is ook geen aanvullende straf, maar de primaire straf, vastgelegd in de Wegenverkeerswet 1994. Je weet precies waar je aan toe bent als je gaat drankrijden. Het is dus geen verrassing achteraf.
Teunbosseman schreef: Tsja, mij zeg je dat ik of de politie niet kan weten of TS bewust heeft gehandeld maar jij weet blijkbaar meer dan in de OP staat en wel uit eigen ervaring. En dat is dan natuurlijk wel de keiharde waarheid......?
TS vermeldt dat hij op een losplaats stond en daarom de auto moest verplaatsen op een ander forum. Hij liegt toch niet volgens jou? :roll:
Hij parkeert op een losplaats. Dan weet je dus dat je daar niet kan blijven staan. Toch gaat hij gewoon zuipen. Nee, hij zou echt nooit naar huis zijn gereden.

Teunbosseman schreef:Hoezo is de extra straf de geldboete en rijontzegging ? In de laatste 10 topics wordt hier nergens over gesproken.
Uitspraak was van de rechter met geldboete en rijontzegging ( en terecht ! ) en de extra sanctie is door CBR buiten de rechtbank opgelegd ( vindt ik niket terecht )
Extra sanctie is niet opgelegd door CBR. Die ligt keihard vast in de Wegenverkeerswet 1994. CBR voert die slechts uit. Rechter legt daarnaast nog eens een straf op die hij/zij passend vind. Rechter weet dat dit bovenop het ASP komt.

Teunbosseman
Contacteer:

Barman schreef:
Teunbosseman schreef: Jawel hoor, ben je gevorderd bestuurder dan mag je meer drinken dan een beginnend bestuurder. Het gaat ook niet om de veroordeling van de rechter, maar de aanvullende straf buiten de rechter om opgelegd.
Dat zijn geen verzachtende omstandigheden, maar het harder aanpakken van beginnende bestuurders. Glas is niet halfvol, maar half leeg.
Het is ook geen aanvullende straf, maar de primaire straf, vastgelegd in de Wegenverkeerswet 1994. Je weet precies waar je aan toe bent als je gaat drankrijden. Het is dus geen verrassing achteraf.
Dus toch verzachtende omstandigheden. Als er 2 bestuurders zijn van zeg 50 jaar oud en een heeft 5 jaar zn rijbewijs met 150k aan km is deze beginnend bestuurder tegenover de andere welke 25 jaar zn rijbewijs heeft met minder km maar is wel gevorderd en kan zomaar de dans ontlopen bij een drankcontrole.

Ik weet wel waar ik aan toe ben mocht ik willen drankrijden, de verassing bestond in dit geval uit de extra straf van CBR
Barman schreef:
Teunbosseman schreef: Tsja, mij zeg je dat ik of de politie niet kan weten of TS bewust heeft gehandeld maar jij weet blijkbaar meer dan in de OP staat en wel uit eigen ervaring. En dat is dan natuurlijk wel de keiharde waarheid......?
TS vermeldt dat hij op een losplaats stond en daarom de auto moest verplaatsen op een ander forum. Hij liegt toch niet volgens jou? :roll:
Aahh op een ander forum.. :roll: ....daar kom je nu mee, tsja dat kan ik niet weten he, ik controleer geen andere forums of berichten niet op meerdere forums zijn geplaats. Nu begrijp ik je vorige opmerking betreffende platform :roll:
Barman schreef:
Hij parkeert op een losplaats. Dan weet je dus dat je daar niet kan blijven staan. Toch gaat hij gewoon zuipen. Nee, hij zou echt nooit naar huis zijn gereden.
Tsja, dat weet jij van een ander forum allemaal, ik beperk mij tot dit forum. Wellicht kan je aan TS vragen om ook hier te reageren ervan uitgaand dat op het andere forum hij wel reageert.
Barman schreef:
Teunbosseman schreef:Hoezo is de extra straf de geldboete en rijontzegging ? In de laatste 10 topics wordt hier nergens over gesproken.
Extra sanctie is niet opgelegd door CBR. Die ligt keihard vast in de Wegenverkeerswet 1994. CBR voert die slechts uit. Rechter legt daarnaast nog eens een straf op die hij/zij passend vind. Rechter weet dat dit bovenop het ASP komt.

Oh, de titel zegt toch wat anders, en de OP laat ook lezen dat de CBR straf NA en bovenop de uitspraak van de rechter kwam. Lijkt mij sterk dat een rechter niets zegt in zijn uitspraak over deze extra sanctie.......wat staat er in dat andere forum ?

Maar we kunnen blijven doorgaan, ik blijf van mening dat in dit geval in DIT forum TS dubbel wordt gestraft.

Barman

Teunbosseman schreef: Dus toch verzachtende omstandigheden. Als er 2 bestuurders zijn van zeg 50 jaar oud en een heeft 5 jaar zn rijbewijs met 150k aan km is deze beginnend bestuurder tegenover de andere welke 25 jaar zn rijbewijs heeft met minder km maar is wel gevorderd en kan zomaar de dans ontlopen bij een drankcontrole.
Geen verzachtende omstandigheden, maar strafverzwaring voor onervaren bestuurders. Is iets heel anders, maar jij blijft het toch wel uitleggen zoals het jou uitkomt.
Teunbosseman schreef:Ik weet wel waar ik aan toe ben mocht ik willen drankrijden, de verassing bestond in dit geval uit de extra straf van CBR
Is geen extra straf. Ligt gewoon keihard vast in de wet. Je weet op zeker dat je die krijgt als je met drank op gepakt wordt. Wat de rechter doet is afwachten. Daar kan je met een goed verhaal of goede advocaat nog iets bereiken.
Teunbosseman schreef: Aahh op een ander forum.. :roll: ....daar kom je nu mee, tsja dat kan ik niet weten he, ik controleer geen andere forums of berichten niet op meerdere forums zijn geplaats. Nu begrijp ik je vorige opmerking betreffende platform :roll:
Wat dacht je dan dat het betekende? :roll:
Teunbosseman schreef: Tsja, dat weet jij van een ander forum allemaal, ik beperk mij tot dit forum. Wellicht kan je aan TS vragen om ook hier te reageren ervan uitgaand dat op het andere forum hij wel reageert.
TS niet dus, waardoor jij je baseert op een onvolledig verhaal. Ik kan hem net zo veel vragen als jij, dus ga je gang. Ik ben geen lid van dat forum en heb ook niet de behoefte dat te worden.
Teunbosseman schreef: Oh, de titel zegt toch wat anders, en de OP laat ook lezen dat de CBR straf NA en bovenop de uitspraak van de rechter kwam. Lijkt mij sterk dat een rechter niets zegt in zijn uitspraak over deze extra sanctie.......wat staat er in dat andere forum ?
Nogmaals, het is geen CBR straf. Straf ligt vast in de wet. CBR voert het slechts uit. Dat het na de rechterlijke uitspraak komt is een kwestie van verwerken. Het is geen extra sanctie, maar een sanctie die je altijd krijgt als je gepakt wordt met zoveel drank op. Er wordt niet willekeurig beslist wat er nog voor extra straf gegeven kan worden. Op het moment van pakken weet je al dat je hem kan verwachten. Daar kom je niet meer onderuit. Het ligt gewoon vast in de wet. DIE STRAF KRIJG JE ALTIJD!!!

Teunbosseman
Contacteer:

Barman schreef:
Teunbosseman schreef: Dus toch verzachtende omstandigheden. Als er 2 bestuurders zijn van zeg 50 jaar oud en een heeft 5 jaar zn rijbewijs met 150k aan km is deze beginnend bestuurder tegenover de andere welke 25 jaar zn rijbewijs heeft met minder km maar is wel gevorderd en kan zomaar de dans ontlopen bij een drankcontrole.
Geen verzachtende omstandigheden, maar strafverzwaring voor onervaren bestuurders. Is iets heel anders, maar jij blijft het toch wel uitleggen zoals het jou uitkomt.
En jij doet precies hetzelfde, jij blijft maar uitleggen hoe jij vindt dat het is.
Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. De ervaren gevorderde bestuurder wordt minder zwaar belast dan de onervaren.
Of jij dit nu strafverzwaring voor de een of ik verzachtend voor de ander noemt, precies hetzelfde dus.

Barman schreef:
Teunbosseman schreef:Ik weet wel waar ik aan toe ben mocht ik willen drankrijden, de verassing bestond in dit geval uit de extra straf van CBR
Is geen extra straf. Ligt gewoon keihard vast in de wet. Je weet op zeker dat je die krijgt als je met drank op gepakt wordt. Wat de rechter doet is afwachten. Daar kan je met een goed verhaal of goede advocaat nog iets bereiken.

Hier staat anders dat KAN een verplichte cursus worden opgelegd en KUNNEN zij een alcoholslot krijgen.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... et-verkeer

Barman schreef:
Teunbosseman schreef: Aahh op een ander forum.. :roll: ....daar kom je nu mee, tsja dat kan ik niet weten he, ik controleer geen andere forums of berichten niet op meerdere forums zijn geplaats. Nu begrijp ik je vorige opmerking betreffende platform :roll:
Wat dacht je dan dat het betekende? :roll:

Ja duhhhhh...niks natuurlijk... :roll: Als jij kennis uit andere fora haalt zonder dit erbij te vermelden dan zal de opmerking voor vele onnozel en nietszeggend zijn.

[quote="Barman""]
Teunbosseman schreef: Tsja, dat weet jij van een ander forum allemaal, ik beperk mij tot dit forum. Wellicht kan je aan TS vragen om ook hier te reageren ervan uitgaand dat op het andere forum hij wel reageert.
TS niet dus, waardoor jij je baseert op een onvolledig verhaal. Ik kan hem net zo veel vragen als jij, dus ga je gang. Ik ben geen lid van dat forum en heb ook niet de behoefte dat te worden.[/quote]

Wat een l*lkoek verkondig je nu.....je zou bijna denken ? Hoe kan ik nou ooit weten dat TS dit verhaal op meerdere fora neerzet en volgens jou ook nog verschillend....welk forum aub ?
Als jij geen lid bent hoe weet jij dan dat TS op een losplaats stond te drinken ? Dan heb je op zn minst ergens gelezen....toch ?
Jij hebt blijkbaar wel de behoefte om verschillende fora te vergelijken. Ik niet.

Barman schreef:
Teunbosseman schreef: Oh, de titel zegt toch wat anders, en de OP laat ook lezen dat de CBR straf NA en bovenop de uitspraak van de rechter kwam. Lijkt mij sterk dat een rechter niets zegt in zijn uitspraak over deze extra sanctie.......wat staat er in dat andere forum ?
Nogmaals, het is geen CBR straf. Straf ligt vast in de wet. CBR voert het slechts uit. Dat het na de rechterlijke uitspraak komt is een kwestie van verwerken. Het is geen extra sanctie, maar een sanctie die je altijd krijgt als je gepakt wordt met zoveel drank op. Er wordt niet willekeurig beslist wat er nog voor extra straf gegeven kan worden. Op het moment van pakken weet je al dat je hem kan verwachten. Daar kom je niet meer onderuit. Het ligt gewoon vast in de wet. DIE STRAF KRIJG JE ALTIJD!!!

Zie de eerder gegeven link dat KAN worden opgelegd. DAS NIET ALTIJD !!!!

Barman

Teunbosseman schreef: Hier staat anders dat KAN een verplichte cursus worden opgelegd en KUNNEN zij een alcoholslot krijgen.
Ja en op een reeds meerdere malen eerder gegeven link staat "u MOET".

Nog maar eens speciaal voor jou.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... voerd.html

Voor zwaardere overtreders bestaat er geen optie "kan".

Ook nog een mooie

Uitspraak: Alcoholslot
Posted on augustus 12, 2012

Individuele omstandigheden kunnen bij het opleggen van het alcoholslotprogramma geen rol spelen en zijn ondergeschikt aan het algemene belang van de verkeersveiligheid.

http://www.quafi.eu/weblog/2012/08/12/2706/
Teunbosseman schreef:Wat een l*lkoek verkondig je nu.....je zou bijna denken ? Hoe kan ik nou ooit weten dat TS dit verhaal op meerdere fora neerzet en volgens jou ook nog verschillend....welk forum aub ?
Als jij geen lid bent hoe weet jij dan dat TS op een losplaats stond te drinken ? Dan heb je op zn minst ergens gelezen....toch ?
Jij hebt blijkbaar wel de behoefte om verschillende fora te vergelijken. Ik niet.
Ja, jij bent natuurlijk helemaal nieuw hier en niet bekend met het feit dat dit soort figuren zich nooit beperken tot slechts 1 forum.

Hij stond niet op een losplaats te drinken. Die auto stond op een losplaats al de tijd dat hij aan het drinken was en moest daarom na een alcoholinname evenredig aan ongeveer 16 biertjes verplaatst worden.

Verder weet jij prima hoe Google werkt. Je gebruikt het nu ook steeds om met wat jij denkt dat goede argumenten zijn te komen, dus probeer het nog maar eens.

Teunbosseman schreef: Zie de eerder gegeven link dat KAN worden opgelegd. DAS NIET ALTIJD !!!!
Zie de NOG eerder gegeven link.

U MOET MEEDOEN.

DAS ALTIJD!!!!!!!!

Teunbosseman
Contacteer:

Barman schreef:
Teunbosseman schreef: Hier staat anders dat KAN een verplichte cursus worden opgelegd en KUNNEN zij een alcoholslot krijgen.
Ja en op een reeds meerdere malen eerder gegeven link staat "u MOET".

Nog maar eens speciaal voor jou.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... voerd.html

Ook nog een mooie

Uitspraak: Alcoholslot
Posted on augustus 12, 2012

Individuele omstandigheden kunnen bij het opleggen van het alcoholslotprogramma geen rol spelen en zijn ondergeschikt aan het algemene belang van de verkeersveiligheid.

http://www.quafi.eu/weblog/2012/08/12/2706/

Ja en op mijn link staat dat KAN en dus niet MOET. Je geeft het zelf ook al aan :
Dus voor lichtere overtreders wel dus KAN en niet MOET. En individuele omstandigheden lees ik meer dat een persoon niet zonder zijn rijbewijs kan en zielig doet en dit en dat.

Barman schreef:
Teunbosseman schreef:Wat een l*lkoek verkondig je nu.....je zou bijna denken ? Hoe kan ik nou ooit weten dat TS dit verhaal op meerdere fora neerzet en volgens jou ook nog verschillend....welk forum aub ?
Ja, jij bent natuurlijk helemaal nieuw hier en niet bekend met het feit dat dit soort figuren zich nooit beperken tot slechts 1 forum.

Hij stond niet op een losplaats te drinken. Die auto stond op een losplaats al de tijd dat hij aan het drinken was en moest daarom na een alcoholinname evenredig aan ongeveer 16 biertjes verplaatst worden.

Verder weet jij prima hoe Google werkt. Je gebruikt het nu ook steeds om met wat jij denkt dat goede argumenten zijn te komen, dus probeer het nog maar eens.

Jij probeert nu wel heel erg de discussie naar jezelf te trekken dat een ander maar moet controleren of deze wel niet op meerdere fora bekend is.
Er zullen vast mensen zijn welke soms onder dezelfde naam en soms onder verschillende namen :wink: diverse fora bezoeken maar daar heb ik geen behoefte aan.......jij blijkbaar wel maar 1 forum is genoeg voor mij.

Zwaar onzin argument van je dat ik maar google moet gebruiken om TS te gaan zoeken op meerdere fora.

Je draaikont eromheen, jij had gewoon eerder moeten zeggen dat je TS in een ander fora had gezien met een andere invulling met een link naar dat forum.........als jij mij gaat verwijten dat ik google hiervoor niet gebruik heeft een verdere discussie geheel geen zin meer...........ik ben toch de underdog dus so what.

Voor de zoveelste keer........extra straf van CBR in DIT geval op DIT forum, veels te zwaar.

Barman

Teunbosseman schreef: Dus voor lichtere overtreders wel dus KAN en niet MOET.
Ja, 1,55 promille is natuurlijk wel een heeeeel lichte overtreding.
Teunbosseman schreef: Voor de zoveelste keer........extra straf van CBR in DIT geval op DIT forum, veels te zwaar.
Van Gaal heeft een prima repliek voor dit soort opmerkingen.

Ook in DIT geval op DIT forum is de straf niet extra maar vastgelegd in de wet. De gerechtelijke uitspraak is extra.

Teunbosseman
Contacteer:

Barman schreef:
Teunbosseman schreef: Dus voor lichtere overtreders wel dus KAN en niet MOET.
Ja, 1,55 promille is natuurlijk wel een heeeeel lichte overtreding.
Teunbosseman schreef: Voor de zoveelste keer........extra straf van CBR in DIT geval op DIT forum, veels te zwaar.
Van Gaal heeft een prima repliek voor dit soort opmerkingen.

Ook in DIT geval op DIT forum is de straf niet extra maar vastgelegd in de wet. De gerechtelijke uitspraak is extra.

Tis niet aan mij om te bepalen welk promille licht of zwaar is met bijbehorende straffen.....dit is vastgelegd, hoef ik jou toch niet te zeggen.

http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act ... pagina=213

Precies, en op wie zou Van Gaal kunnen doelen ? Jou misschien ? Mij misschien ? Op wellicht beiden :mrgreen:

Barman

Teunbosseman schreef: Tis niet aan mij om te bepalen welk promille licht of zwaar is met bijbehorende straffen.....dit is vastgelegd, hoef ik jou toch niet te zeggen.
http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act ... pagina=213
Vastgelegd, juist. Promillage en straf. Je weet precies waar je aan toe bent, in tegenstelling tot een mogelijke uits[praak van een rechter.

Hoe kan het dan een extra straf zijn willekeurig door het CBR opgelegd? :roll:

Gesloten