Barman schreef:Teunbosseman schreef:
Dus toch verzachtende omstandigheden. Als er 2 bestuurders zijn van zeg 50 jaar oud en een heeft 5 jaar zn rijbewijs met 150k aan km is deze beginnend bestuurder tegenover de andere welke 25 jaar zn rijbewijs heeft met minder km maar is wel gevorderd en kan zomaar de dans ontlopen bij een drankcontrole.
Geen verzachtende omstandigheden, maar strafverzwaring voor onervaren bestuurders. Is iets heel anders, maar jij blijft het toch wel uitleggen zoals het jou uitkomt.
En jij doet precies hetzelfde, jij blijft maar uitleggen hoe jij vindt dat het is.
Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. De ervaren gevorderde bestuurder wordt minder zwaar belast dan de onervaren.
Of jij dit nu strafverzwaring voor de een of ik verzachtend voor de ander noemt, precies hetzelfde dus.
Barman schreef:Teunbosseman schreef:Ik weet wel waar ik aan toe ben mocht ik willen drankrijden, de verassing bestond in dit geval uit de extra straf van CBR
Is geen extra straf. Ligt gewoon keihard vast in de wet. Je weet op zeker dat je die krijgt als je met drank op gepakt wordt. Wat de rechter doet is afwachten. Daar kan je met een goed verhaal of goede advocaat nog iets bereiken.
Hier staat anders dat KAN een verplichte cursus worden opgelegd en KUNNEN zij een alcoholslot krijgen.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... et-verkeer
Aahh op een ander forum..
....daar kom je nu mee, tsja dat kan ik niet weten he, ik controleer geen andere forums of berichten niet op meerdere forums zijn geplaats. Nu begrijp ik je vorige opmerking betreffende platform
Wat dacht je dan dat het betekende?
Ja duhhhhh...niks natuurlijk...
Als jij kennis uit andere fora haalt zonder dit erbij te vermelden dan zal de opmerking voor vele onnozel en nietszeggend zijn.
[quote="Barman""]
Teunbosseman schreef:
Tsja, dat weet jij van een ander forum allemaal, ik beperk mij tot dit forum. Wellicht kan je aan TS vragen om ook hier te reageren ervan uitgaand dat op het andere forum hij wel reageert.
TS niet dus, waardoor jij je baseert op een onvolledig verhaal. Ik kan hem net zo veel vragen als jij, dus ga je gang. Ik ben geen lid van dat forum en heb ook niet de behoefte dat te worden.[/quote]
Wat een l*lkoek verkondig je nu.....je zou bijna denken ? Hoe kan ik nou ooit weten dat TS dit verhaal op meerdere fora neerzet en volgens jou ook nog verschillend....welk forum aub ?
Als jij geen lid bent hoe weet jij dan dat TS op een losplaats stond te drinken ? Dan heb je op zn minst ergens gelezen....toch ?
Jij hebt blijkbaar wel de behoefte om verschillende fora te vergelijken. Ik niet.
Oh, de titel zegt toch wat anders, en de OP laat ook lezen dat de CBR straf NA en bovenop de uitspraak van de rechter kwam. Lijkt mij sterk dat een rechter niets zegt in zijn uitspraak over deze extra sanctie.......wat staat er in dat andere forum ?
Nogmaals, het is geen CBR straf. Straf ligt vast in de wet. CBR voert het slechts uit. Dat het na de rechterlijke uitspraak komt is een kwestie van verwerken. Het is geen extra sanctie, maar een sanctie die je altijd krijgt als je gepakt wordt met zoveel drank op. Er wordt niet willekeurig beslist wat er nog voor extra straf gegeven kan worden. Op het moment van pakken weet je al dat je hem kan verwachten. Daar kom je niet meer onderuit. Het ligt gewoon vast in de wet. DIE STRAF KRIJG JE ALTIJD!!!
Zie de eerder gegeven link dat KAN worden opgelegd. DAS NIET ALTIJD !!!!