LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Corendon/travel Contact, Overboeking hotel
Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel
Wij zijn gister avond terug gekomen uit Turkye ,en met corendon weg geweest,werden zelfs op de kamer door corendon opgebeld of alles in orde was ,het water werd niet goed warm,nog geen 10 minuten later was het opgelost.
Wij hebben in Club Paradiso gezeten,en alles was geweldig,het was ons aangeraden door vrienden,en hebben aan heel veel mensen daar gevraagd hoe corendon beviel,en iedereen vond het prima ,en niet van 1 keer maar meerdere keren met corendon gereisd,ik had deze verhalen gelezen ,dus was er best huiverig voor,maar het was uit de kunst,de Sauna Turks stoombad Bubbelbad Zwembad ,alles inbegrepen.
Dus ik schrijf hier niet voor mij alleen maar voor velen,En wat is de bediening beleefd ,wij gaan in October weer.en uiteraard met corendon.
Hoop dat hier ook eens positieve verhalen komen.
Wij hebben in Club Paradiso gezeten,en alles was geweldig,het was ons aangeraden door vrienden,en hebben aan heel veel mensen daar gevraagd hoe corendon beviel,en iedereen vond het prima ,en niet van 1 keer maar meerdere keren met corendon gereisd,ik had deze verhalen gelezen ,dus was er best huiverig voor,maar het was uit de kunst,de Sauna Turks stoombad Bubbelbad Zwembad ,alles inbegrepen.
Dus ik schrijf hier niet voor mij alleen maar voor velen,En wat is de bediening beleefd ,wij gaan in October weer.en uiteraard met corendon.
Hoop dat hier ook eens positieve verhalen komen.
Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel
Dat werd hoog tijd,want de negativiteit straalt er vanaf.Overal is wel eens wat, maar het kan ook opgelost worden.
Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel
wel eens wat moet kunnen, maar bij Corendeon is het meestal wat (en niet zo'n beetje ook!)
Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel
Wij zijn al drie jaar op rij met Corendon geweest; nooit geen enkele probleem gehad (behalve dat de tickets niet op het vliegveld lagen, maar daar hebben ze alleen maar zelf last van omdat ze ze dan met de hand moeten uitschrijven).
De host in Turkije is tenminste een echte host die je voor je inzet.
Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel
Als ik lees wat er in de loop van de tijd over Correndon is geschreven en gezegd (ook het positieve) en mede gezien mijn eigen negatieve ervaring denk ik dat het altijd een gok blijft als je je reis door Correndon laat verzorgen. Ik vind dat dat niet kan, ook niet als je in de ogen van sommige mensen voor weinig geld boekt. Geld is geld; er wordt iets beloofd en daar moet ook naar gepresteerd worden.
Zelf ben ik blij na een vijfdaagse Instanbul-trip zonder al te veel problemen weer op de thuisbasis aangekomen te zijn, maar dat is zeker geen verdienste van Correndon.
De eerste dag zijn we alleen bezig geweest met reizen en het vinden van een hotel; in alle vroegte op om met eigen vervoer van Utrecht naar Schiphol te reizen, daarna met een door Correndon geregelde bus (we zouden immers aanvankelijk ook van Schiphol vertrekken) naar Eindhoven vervoerd (waar was die Correndon-vertegenwoordiger op Schiphol?). Omslachtig, maar oké, dat wilde ik gezien het tarief nog wel voor lief nemen. Als je dan echter op het vliegveld van Istanbul aankomt en het blijkt dat je niet alleen niet op de lijst staat voor het hotel (***) waarvoor je hebt betaald (en wat overigens overbooked blijkt te zijn), maar ook nog met vier personen op geen enkele lijst voorkomt, dan wordt het al wat grimmiger. Dat je vervolgens door een plaatselijk vertegenwoordiger van Correndon met een aantal medereizigers in Istanbul ergens op een hoek van de straat wordt afgezet voor het hotel daar rechts om de hoek, is ook niet erg positief. Vervolgens ziet de hotelmanager van dat hotel zich ook weer voor een probleem geplaatst: wij als gasten zijn natuurlijk niet bekend, en er is geen plaats. Na veel heen en weer gebel door de hotelmanager uiteindelijk door bemiddeling van Correndon in een 0-*-hotel geplaatst. Maar oké, in het centrum en we hadden het slechter kunnen treffen. We waren zeker niet de enigen bij wie het verkeerd ging en er waren mensen die wegens overboeking van het hotel van hun keuze 60 km! verderop in een hotel werden geplaatst. Ik begrijp nu hoe het gaat: op het moment dat jij boekt, reserveert Correndon helemaal niet in het door jou aangevraagde hotel, waarschijnlijk gokken ze erop dat op een bepaald moment nog (tegen voor hun gereduceerd tarief) kamers aanwezig zijn en als dat dan dus niet lukt, word je gewoon in een ander hotel van veelal mindere kwaliteit geplaatst. Bij ons hebben ze dan nog de fout gemaakt dat we ook niet in de omboekingsadministratie voorkwamen.
Overigens heeft Correndon ook verzuimd ons tijdens ons verblijf via de hotelreceptie op de hoogte te stellen van de wijziging van de tijden van onze terugvlucht (zoals gebruikelijk is bij een package als er wijzigingen zijn). Die vertrok nl. i.p.v. 17.00 uur 's middags, om 7.30 uur 's ochtends. Andere hotelgasten die ook (direct of indirect) bij Correndon hadden geboekt en vanwege overboekingen in dat hotel waren terechtgekomen, ontvingen die informatie (de avond van tevoren)echter wel en zo kwamen wij er toevallig achter.
Ook al heb je positieve ervaringen: Correndon blijft een grote gok! Vertrouw nergens op, ga overal zelf achteraan. Waarvoor heb je Correndon dan nog nodig?
Zelf ben ik blij na een vijfdaagse Instanbul-trip zonder al te veel problemen weer op de thuisbasis aangekomen te zijn, maar dat is zeker geen verdienste van Correndon.
De eerste dag zijn we alleen bezig geweest met reizen en het vinden van een hotel; in alle vroegte op om met eigen vervoer van Utrecht naar Schiphol te reizen, daarna met een door Correndon geregelde bus (we zouden immers aanvankelijk ook van Schiphol vertrekken) naar Eindhoven vervoerd (waar was die Correndon-vertegenwoordiger op Schiphol?). Omslachtig, maar oké, dat wilde ik gezien het tarief nog wel voor lief nemen. Als je dan echter op het vliegveld van Istanbul aankomt en het blijkt dat je niet alleen niet op de lijst staat voor het hotel (***) waarvoor je hebt betaald (en wat overigens overbooked blijkt te zijn), maar ook nog met vier personen op geen enkele lijst voorkomt, dan wordt het al wat grimmiger. Dat je vervolgens door een plaatselijk vertegenwoordiger van Correndon met een aantal medereizigers in Istanbul ergens op een hoek van de straat wordt afgezet voor het hotel daar rechts om de hoek, is ook niet erg positief. Vervolgens ziet de hotelmanager van dat hotel zich ook weer voor een probleem geplaatst: wij als gasten zijn natuurlijk niet bekend, en er is geen plaats. Na veel heen en weer gebel door de hotelmanager uiteindelijk door bemiddeling van Correndon in een 0-*-hotel geplaatst. Maar oké, in het centrum en we hadden het slechter kunnen treffen. We waren zeker niet de enigen bij wie het verkeerd ging en er waren mensen die wegens overboeking van het hotel van hun keuze 60 km! verderop in een hotel werden geplaatst. Ik begrijp nu hoe het gaat: op het moment dat jij boekt, reserveert Correndon helemaal niet in het door jou aangevraagde hotel, waarschijnlijk gokken ze erop dat op een bepaald moment nog (tegen voor hun gereduceerd tarief) kamers aanwezig zijn en als dat dan dus niet lukt, word je gewoon in een ander hotel van veelal mindere kwaliteit geplaatst. Bij ons hebben ze dan nog de fout gemaakt dat we ook niet in de omboekingsadministratie voorkwamen.
Overigens heeft Correndon ook verzuimd ons tijdens ons verblijf via de hotelreceptie op de hoogte te stellen van de wijziging van de tijden van onze terugvlucht (zoals gebruikelijk is bij een package als er wijzigingen zijn). Die vertrok nl. i.p.v. 17.00 uur 's middags, om 7.30 uur 's ochtends. Andere hotelgasten die ook (direct of indirect) bij Correndon hadden geboekt en vanwege overboekingen in dat hotel waren terechtgekomen, ontvingen die informatie (de avond van tevoren)echter wel en zo kwamen wij er toevallig achter.
Ook al heb je positieve ervaringen: Correndon blijft een grote gok! Vertrouw nergens op, ga overal zelf achteraan. Waarvoor heb je Correndon dan nog nodig?
Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel
Als ik alle berichten in dit forum lees, is het meer regel dan uitzondering dat er bij Corendon iets fout gaat. Zelf hebben wij ook net een reis naar Istanbul achter de rug en daar is (bijna) alles wat door Corendon georganiseerd was fout gegaan.
In het gereserveerde 3-sterren hotel waren we onbekend. De taxikosten voor transfer naar een verplicht ander hotel moesten we zelf betalen. De kamer in het andere hotel (nu 2-sterren) was van vele malen mindere kwaliteit. Vieze badkamer plus natte vloerbedekking in (slaap)kamer. Deze kamer geweigerd en, na veel heen en weer gepraat, van hotel andere kamer toegewezen gekregen. Badkamer goed, (slaap)kamer veel te krap. Bijna geen bewegingsruimte.
Na 3 dagen weer een verplichte verhuizing naar een nog minder hotel (0-sterren). Nu met een stinkende badkamer met lekkende wastafel en toilet en een kamer stinkend naar sigarettenrook . Douchen was niet mogelijk.
De laatste vier dagen in Instanbul toch een beetje in spanning geleefd want wanneer is de volgende verplichte verhuizing. Telefonische contacten met Corendon in Istanbul werden tot 3x toe verbroken. Ook reisleiding wenste zich niet in te laten met de problemen van de reizigers. Zij vertelden wel dat er een overboeking was van minstens 30%.
Veel Belgische en Nederlandse mensen gesproken. Zij hadden ook allemaal een hotel moeten accepteren dat veel minder van kwaliteit was dan het door hen geboekte hotel.
De terugreis ging i.p.v. 17:00 uur om 07:30 uur. 09:30 uur verschil. Ook dit schijnt meer regel dan uitzondering te zijn. Gelukkig kwamen we wel in Amsterdam aan.
Zoals al eerder in dit forum is geschreven: stuur je klachten naar Corendon en blijf volhouden. Laat het niet na 2 a 3 maanden afweten want daar profiteert Corendon van en ….. worden nog meer reizigers de dupe van deze praktijken.
In het gereserveerde 3-sterren hotel waren we onbekend. De taxikosten voor transfer naar een verplicht ander hotel moesten we zelf betalen. De kamer in het andere hotel (nu 2-sterren) was van vele malen mindere kwaliteit. Vieze badkamer plus natte vloerbedekking in (slaap)kamer. Deze kamer geweigerd en, na veel heen en weer gepraat, van hotel andere kamer toegewezen gekregen. Badkamer goed, (slaap)kamer veel te krap. Bijna geen bewegingsruimte.
Na 3 dagen weer een verplichte verhuizing naar een nog minder hotel (0-sterren). Nu met een stinkende badkamer met lekkende wastafel en toilet en een kamer stinkend naar sigarettenrook . Douchen was niet mogelijk.
De laatste vier dagen in Instanbul toch een beetje in spanning geleefd want wanneer is de volgende verplichte verhuizing. Telefonische contacten met Corendon in Istanbul werden tot 3x toe verbroken. Ook reisleiding wenste zich niet in te laten met de problemen van de reizigers. Zij vertelden wel dat er een overboeking was van minstens 30%.
Veel Belgische en Nederlandse mensen gesproken. Zij hadden ook allemaal een hotel moeten accepteren dat veel minder van kwaliteit was dan het door hen geboekte hotel.
De terugreis ging i.p.v. 17:00 uur om 07:30 uur. 09:30 uur verschil. Ook dit schijnt meer regel dan uitzondering te zijn. Gelukkig kwamen we wel in Amsterdam aan.
Zoals al eerder in dit forum is geschreven: stuur je klachten naar Corendon en blijf volhouden. Laat het niet na 2 a 3 maanden afweten want daar profiteert Corendon van en ….. worden nog meer reizigers de dupe van deze praktijken.
Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel
Die positieve verhalen worden door corendon waarschijnlijk zelf op dit forum gezet, hahaha, om de zaak nog enigszins te redden. Helpt niet!
Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel
Komende zaterdag 2 april zal er in het tv programma Kassa! aandacht geschonken worden aan alle problemen rond Corendon.
Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel
Bedankt voor de tip! Ik ga zeker kijken!
Ik had voor de prijs, graag met hun willen gaan, maar lees zoveel negatieve berichten, dat ik nu maar even de uitzending afwacht.
Ik had voor de prijs, graag met hun willen gaan, maar lees zoveel negatieve berichten, dat ik nu maar even de uitzending afwacht.
Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel
De direkteur van Corendon zal ook in de uitzending zijn, las ik net in de nieuwsbrief die ik van Kassa kreeg. Nou, ik ben benieuwd!
Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel
Ik heb de uitzending gezien en moet zeggen dat hij ( direkteur) het met die mensen netjes heeft opgelost.
Of dat altijd zo is, zal moeten blijken, want het gaat natuurlijk niet alleen om die rezen naar Istanbul, maar ook die strandvakanties, waar bij hen nog al eens het ander mis gaat!
Overboekingen en dergelijke en slechte vluchtijden die vaak ook niet op tijd doorgegeven worden aan hun klanten, waardoor zij dan weer in de problemen komen.
Hopende dat het dit jaar beter zal gaan!
Of dat altijd zo is, zal moeten blijken, want het gaat natuurlijk niet alleen om die rezen naar Istanbul, maar ook die strandvakanties, waar bij hen nog al eens het ander mis gaat!
Overboekingen en dergelijke en slechte vluchtijden die vaak ook niet op tijd doorgegeven worden aan hun klanten, waardoor zij dan weer in de problemen komen.
Hopende dat het dit jaar beter zal gaan!
Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel
Ziet er goed uit maar is het al werkelijk opgelost?
Dat zie je niet.
Dat zie je niet.
Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel
Wij zijn 2x op vakantie geweest met Corendon. In juli vorig jaar 14 dagen naar Kusadasi en in februari 5 dagen naar Istanbul. In beide gevallen hebben wij het zeer naar onze zin gehad. (maar dat doen we zelf) Geen overboekingen (een half jaar van te voren geboekt en een last minute). Alle informatie werd op tijd op een prikbord aangegeven in het hotel. De hotels hadden in onze ogen wel minder sterren dan Corendon aangeeft. In Instanbul kregen we een gratis rondtour door de stad om te weten te komen wat er zoal te zien valt. Er werd echter niet bij verteld dat we ook langs een goudfabriek gingen. Dat vonden wij zonde van de tijd. Wij konden voor de helft aan kosten wat wij anders aan een vakantie besteden met Corendon naar Turkije. De prijs/kwaliteit verhouding vinden wij dus prima. Maar verwacht dan niet dat alles net zo is in vergelijking met andere touroperators, want dan betaal je 2x zoveel. Ook zijn de reisleiders minder goed bereikbaar van Corendon (alleen telefonisch). Ze hebben b.v. geen vast tijdstip dat ze in je hotel bereikbaar zijn zoals bij andere touroperators gebruikelijk is. Wel krijg je een welkomstinfo.
Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel
Ook wij gaan het gewoon een keer proberen. Wij hebben een weekje Side geboekt voor September voor de prijs van circa € 150 incl. tax. Eenvoudig hotel L.O. Dus we zien wel!
Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel
wij gaan het deze zomer ook proberen,onze eerste vakantie sinds 5 jaar en we hebben er zin in.Wij maken er gewoon zelf het beste van en zien wel of het goed gaat of dat er toch iets fout gaat.
Het was een leuke aanbieding die we niet konden laten schieten.
Het was een leuke aanbieding die we niet konden laten schieten.
Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel
Een nieuw chocolaatje PROBEER je, een reis moet gewoon goed en betrouwbaar ZIJN.
Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel
Ik lees net dat Corendon ook bij kassa is geweest en de problemen heeft opgelost. Onze problemen zijn nog steeds niet opgelost.
Overigens wacht ik ook nog steeds op een reactie van Tros Radar.De redactie geeft wel aan dat ze er achter aan zitten, resultaat heeft het allemaal niet. Geldt dit ook voor de anderen die bij de uitzending aanwezig waren of anderszins de klacht hebben ingediend????
Overigens wacht ik ook nog steeds op een reactie van Tros Radar.De redactie geeft wel aan dat ze er achter aan zitten, resultaat heeft het allemaal niet. Geldt dit ook voor de anderen die bij de uitzending aanwezig waren of anderszins de klacht hebben ingediend????
Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel
O jee, net vanmiddag bij hen een reis geboekt. Als dat maar goed afloopt dan!
Re: Corendon/travel Contact, Overboeking hotel
Jansje,het komt helemaal goed!!!! Maak je eigen niet druk.
Het komt voor de bakker.!!!
Het komt voor de bakker.!!!