LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Discussieer hier over kinderopvang.
asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door asterix346 »

Nushirevan schreef:
mijn berekening : ontvangen KOT: 6.800 Euro voor 120 uur p/m.
: Bureau kost: 1.00 euro per uur : 120 euro p/m.
: Gastouder ontvangen : 480 euro p/m.
Als je 6800 euro hebt ontvangen was het bedrag waarvoor je KOT hebt aangevraagd veel meer dan de 12*600=7200 euro die je zegt aan kosten te hebben gemaakt. Je zult moeten aantonen dat het bedrag waarvoor je KOT hebt aangevraagd daadwerkelijk aan de opvang is besteed. Voor welk bedrag aan kosten is KOT aangevraagd?

Nushirevan
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2012 14:48

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Nushirevan »

ik had niet meer dan 6800 ontvangen. Dit is ook het bedrag dat is toegekend en dit bedrag willen ze dus terug. terwijl mijn daadwerkelijke opvangkosten= gastouder+gastouderbureau+ eigen bijdrage in totaal 7200 euro was. 7200- 6800= 400 euro zelf betaald. ik heb dus uiteindelijk meer opvangkosten gemaakt dan is toegekent voor kot. bovendien extra uren die de gastouder heeft gemaakt, omdat de maand niet altijd 4 weken is. heb ik de extras ook zelf betaald. ik ben voor het jaar 2010 1900 extra kwijt zonder dat het via de kot is. ook hiervoor zijn de bankafschriften + facturen aanwezig.

ik had kot aanvraag voor gastouder en gastouderbureau. want het kot werd ook direct overgemaakt naar de gastouderbureau. waarvan zij de loon van gastouder uitbetaalden en wat er ontbrak deden ze automatisch van mijn rekening afschrijven.

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door asterix346 »

Nushirevan schreef:ik had niet meer dan 6800 ontvangen. Dit is ook het bedrag dat is toegekend en dit bedrag willen ze dus terug. terwijl mijn daadwerkelijke opvangkosten= gastouder+gastouderbureau+ eigen bijdrage in totaal 7200 euro was. 7200- 6800= 400 euro zelf betaald. ik heb dus uiteindelijk meer opvangkosten gemaakt dan is toegekent voor kot. bovendien extra uren die de gastouder heeft gemaakt, omdat de maand niet altijd 4 weken is. heb ik de extras ook zelf betaald. ik ben voor het jaar 2010 1900 extra kwijt zonder dat het via de kot is. ook hiervoor zijn de bankafschriften + facturen aanwezig.

ik had kot aanvraag voor gastouder en gastouderbureau. want het kot werd ook direct overgemaakt naar de gastouderbureau. waarvan zij de loon van gastouder uitbetaalden en wat er ontbrak deden ze automatisch van mijn rekening afschrijven.
Maar voor welk bedrag heb je KOT aangevraagd? Bij een aanvraag van 7200 euro krijg je geen 6800 euro KOT.

eresec
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2012 13:55

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door eresec »

Hallo allemaal,
Ook zijn wij een van de gedupeerde van gob bebegim. Over 2008 en 2009 terugbetalen een bedrag 32.000€ wegens overeenkomst onvoldoende en gemaakte kosten bezwaarschrift ingediend ongegrond verklaard volgende stap beroepschrift of advocaat nemen.Ik heb drie kinderen toendertijd een schoolgaand en twee thuis. OOk ik heb met kwitanties betaald wat BLD niet accepteert inderdaad.Heeft iemand anders nog wat gehoord op de bezwaarschrift en is het niet handig nu we allemaal in dezelfde problemen zitten één advocaat te nemen die het kan behandelen. Heeft iemand al een advocaat en hoe gaat het verder. Gaarne informatie. Alvast bedankt.

Nushirevan
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2012 14:48

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Nushirevan »

Kot is aangevraagd voor 4 euro gastouder per uur en 1 euro voor de bureau kosten.
dus in totaal 5 euro per uur! maar had nooit 5 euro precies gehad.

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door asterix346 »

Nushirevan schreef:Kot is aangevraagd voor 4 euro gastouder per uur en 1 euro voor de bureau kosten.
dus in totaal 5 euro per uur! maar had nooit 5 euro precies gehad.
Je begrijpt blijkbaar het principe van de kot niet. Je krijgt een DEEL van je kosten vergoed. De rest moet je zelf betalen. Als je 6800 kot hebt ontvangen heb je dus voor een veel groter bedrag (veel meer dan 7200 euro) kot aangevraagd. Bijvoorbeeld door meer uren te vragen dan je in werkelijkheid afneemt. Kijk nog eens goed of je aanvraag wel klopte.

Asterix.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ja het is vaak minimaal 1/3 de wat je zelf moet betalen
Dus als jij 6800 toeslag gehad hebt, zouden de kosten van de opvang ong 10.000 moeten zijn, of meer dat ligt aan je inkomen....

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Gemiddeld betalen ouders 1/3e van de kosten zelf. Maar hoe lager het inkomen hoe lager de eigen bijdrage. Ouders met een minimum inkomen ontvangen tot 95% van de kosten aan kinderopvangtoeslag dus het is best mogelijk dat de bruto kosten 7200 waren en aan kot 6800 werd ontvangen.

Fatmaatje
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 sep 2012 23:48

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Fatmaatje »

Leojes30 schreef:Ja het is vaak minimaal 1/3 de wat je zelf moet betalen
Dus als jij 6800 toeslag gehad hebt, zouden de kosten van de opvang ong 10.000 moeten zijn, of meer dat ligt aan je inkomen....
Mocht je weinig salaris hebben en/of een alleenstaande ouder zijn dan krijg je ongeveer 90% aan toeslagen.

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door asterix346 »

zwabbertje schreef:Gemiddeld betalen ouders 1/3e van de kosten zelf. Maar hoe lager het inkomen hoe lager de eigen bijdrage. Ouders met een minimum inkomen ontvangen tot 95% van de kosten aan kinderopvangtoeslag dus het is best mogelijk dat de bruto kosten 7200 waren en aan kot 6800 werd ontvangen.
Blijft toch altijd de vraag: voor hoeveel bruto kosten heb je kot aangevraagd, hoeveel kot heb je gekregen, heb je het verschil aantoonbaar betaald?

Asterix.

Nushirevan
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2012 14:48

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Nushirevan »

Ik had 120 uur opvang aangevraagd per maand.
5,00 euro voor de opvangkosten.

nadat ik mijn inkomsten (bruto) had ingevoerd, kreeg ik als uitslag
dat ik recht had op 535 euro KOT.

dus heb ik niet veel meer aangevraagd dan ik nodig had, althans volgens de berekening van de belastingdienst. Want 120*5,00 = 600 euro per maand.
maar had alleen recht op 535 euro p/m.

In feite had ik p/m 600 euro gevraagd, waarvan er alleen 535 euro werdt gegeven aan KOT.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Nushirevan schreef:Ik had 120 uur opvang aangevraagd per maand.
5,00 euro voor de opvangkosten.

nadat ik mijn inkomsten (bruto) had ingevoerd, kreeg ik als uitslag
dat ik recht had op 535 euro KOT.

dus heb ik niet veel meer aangevraagd dan ik nodig had, althans volgens de berekening van de belastingdienst. Want 120*5,00 = 600 euro per maand.
maar had alleen recht op 535 euro p/m.

In feite had ik p/m 600 euro gevraagd, waarvan er alleen 535 euro werdt gegeven aan KOT.

Je hield er dus nog geld aan over.... :shock:

Nushirevan
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2012 14:48

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Nushirevan »

hoe bedoel je ?

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Nushirevan schreef:Ik had 120 uur opvang aangevraagd per maand.
5,00 euro voor de opvangkosten.

nadat ik mijn inkomsten (bruto) had ingevoerd, kreeg ik als uitslag
dat ik recht had op 535 euro KOT.

dus heb ik niet veel meer aangevraagd dan ik nodig had, althans volgens de berekening van de belastingdienst. Want 120*5,00 = 600 euro per maand.
maar had alleen recht op 535 euro p/m.

In feite had ik p/m 600 euro gevraagd, waarvan er alleen 535 euro werdt gegeven aan KOT.
Je kreeg voor de aangevraagde 120 uur kot. Hoeveel uur heb je daadwerkelijk opgenomen?

lcoitn1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2012 08:10

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door lcoitn1 »

Hallo, Ik ben ook een slachtoffer van Bebegim. Ik heb ook aantal weken geleden ook de beschikkingen ontvangen over het afgelopen 4 jaren..Ik weet echt niet welke kant ik op moet..

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door thecure »

kijk eens op http://www.kinderopvangtoeslagprobleem.nl

echter het laatste nieuws dateerd van november 2011... dus volgens mij wordt die site niet meer bijgehouden.

is er eigenlijk al eens een vervolg geweest op de Radar uitzendingen die hier laatst aangehaald werden?

yasar06
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2012 11:45

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door yasar06 »

Ik wil ook geholpen worden ik moet ook alles terug betalen van 2009

Rany
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 nov 2012 20:18

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door Rany »

Waarom noemen jullie jezelf slachtoffer? Jullie hebben zelf meegewerkt aan deze hele zwendel door je gastouder niet (volledig) te betalen en wel het geld van de toeslag in eigen zak te steken. Een slachtoffer is niet iemand die zelf meewerkt aan het bedrog...

De enige slachtoffers hier zijn de belastingbetalers, en dan vooral de belastingbetalers zonder kinderen. Wij maar werken en jullie maar kinderopvangtoeslag in eigen zak steken. :roll:

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Nou, nou, een beetje minder mag ook wel. Vergeet niet dat de overheid zeer gebrekkige wetgeving heeft gemaakt en bij de ouders het vertrouwen, letterlijk! heeft gewekt dat als ze maar gebruik maakten van een erkend gastouderbureau de opvang voldeed aan de voorwaarden.
Dat bepaalde gastouderbureaus het niet zo nauw hebben genomen met de regelgeving en ouders onvoldoende, dan wel verkeerd hebben voorgelicht, zou de overheid zich op zijn minst moeten aantrekken en niet de volledige verantwoordelijkheid en rekening alleen bij de ouders leggen!
Dat ouders beter hadden kunnen weten, als ze zich wat meer hadden verdiept in de voorwaarden, klopt. Maar mij zijn ook gevallen bekend waarin de kinderopvangtoeslag wordt terug gevorderd terwijl voor de grond waarop dit gebeurt geen enkel aanknopingspunt is te vinden in de wet en regelgeving.

feryat
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2012 11:59

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door feryat »

Beste mensen,

Ik heb ook een aantal beschikkingen ontvangen van belastingdienst.
Misschien is het handig om bij elkaar te komen en een gezamenlijke advoocaat te nemen.

Ik hoor graag van de mensen die hierin geinteresseerd zijn.

gr.

Feryat

Gesloten