LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stop het alcoholslot

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door gilas »

Jolijn schreef: Ik vind het geen goede houding als jij deelneemt aan het verkeer met de gedachte dat iemand grote problemen krijgt als hij jou aanrijdt. Dit komt opgefokt en bedreigend over.
Goed lezen blijft een probleem voor sommige personen
Ik heb geen probleem met normale weggebruikers.
Maar als je met een dronken kop op achter het stuur gaat zitten en dan een smoesje gaat verzinnen.
Als je daarna ook nog eens gaat klagen over je straf of in dit geval een alcohol slot,dan heb je het wat mij betreft niet begrepen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door ciske »

gilas schreef: Maar als je met een dronken kop op achter het stuur gaat zitten en dan een smoesje gaat verzinnen.
Als je daarna ook nog eens gaat klagen over je straf of in dit geval een alcohol slot,dan heb je het wat mij betreft niet begrepen.

Definitief het rijbewijs afnemen, niks geen alcoholslot!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door Jolijn »

gilas schreef:
Jolijn schreef: Ik vind het geen goede houding als jij deelneemt aan het verkeer met de gedachte dat iemand grote problemen krijgt als hij jou aanrijdt. Dit komt opgefokt en bedreigend over.
Goed lezen blijft een probleem voor sommige personen
Ik heb geen probleem met normale weggebruikers.
Maar als je met een dronken kop op achter het stuur gaat zitten en dan een smoesje gaat verzinnen.
Als je daarna ook nog eens gaat klagen over je straf of in dit geval een alcohol slot,dan heb je het wat mij betreft niet begrepen.
Je geeft er een heel andere draai aan of je heb in je eerdere schrijven niet precies geschreven wat je eigenlijk bedoelde; lees zelf maar eens goed.

Dit is waar ik op reageerde:
gilas schreef:
blaasorkest schreef:Ik ga hier stoppen... De beste stuurlui staan aan wal.
ik rijd nu 9 maanden met dat ding en ik weet wel beter dacht ik.
Het is zinloos bepaalde mensen hier weten het toch beter.
tot ze voor hun donder worden gereden Door iemand die loopt te hannesen met dat slot Door een Door mij al eerder geschetste situatie.
ik wens azijnpissers en betweters het beste verder.
De beste stuurlui stappen niet dronken in een auto of zorgen dat ze een BOB hebben dan hoeven ze ook geen excuses te verzinnen waarom ze in de auto op autorijden.
Als jij mij aanrijdt met omdat je loopt te rotzooien met je autoslot,dan heb je wat mij betreft nog grotere problemen dan alleen maar het alcoholslot.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door gilas »

Jolijn schreef: gilas schreef:

Jolijn schreef:Ik vind het geen goede houding als jij deelneemt aan het verkeer met de gedachte dat iemand grote problemen krijgt als hij jou aanrijdt. Dit komt opgefokt en bedreigend over.


Goed lezen blijft een probleem voor sommige personen
Ik heb geen probleem met normale weggebruikers.
Maar als je met een dronken kop op achter het stuur gaat zitten en dan een smoesje gaat verzinnen.
Als je daarna ook nog eens gaat klagen over je straf of in dit geval een alcohol slot,dan heb je het wat mij betreft niet begrepen.



Je geeft er een heel andere draai aan of je heb in je eerdere schrijven niet precies geschreven wat je eigenlijk bedoelde; lees zelf maar eens goed.
Ik lees heel goed en geef een reactie op jouw opmerking en ja,ik sta achter mij opmerking.
Als je loopt te vervelend of te zeuren over je alcohol slot dan heb je er niets van begrepen en als je dan nog eens een ongeluk maakt omdat je loopt te vervelend met je alcoholslot dan mag je wat mij betreft nog zwaarder gestraft worden.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door Jolijn »

gilas schreef:
Jolijn schreef: gilas schreef:

Jolijn schreef:Ik vind het geen goede houding als jij deelneemt aan het verkeer met de gedachte dat iemand grote problemen krijgt als hij jou aanrijdt. Dit komt opgefokt en bedreigend over.


Goed lezen blijft een probleem voor sommige personen
Ik heb geen probleem met normale weggebruikers.
Maar als je met een dronken kop op achter het stuur gaat zitten en dan een smoesje gaat verzinnen.
Als je daarna ook nog eens gaat klagen over je straf of in dit geval een alcohol slot,dan heb je het wat mij betreft niet begrepen.



Je geeft er een heel andere draai aan of je heb in je eerdere schrijven niet precies geschreven wat je eigenlijk bedoelde; lees zelf maar eens goed.
Ik lees heel goed en geef een reactie op jouw opmerking en ja,ik sta achter mij opmerking.
Als je loopt te ***** of te zeuren over je alcohol slot dan heb je er niets van begrepen en als je dan nog eens een ongeluk maakt omdat je loopt te ***** met je alcoholslot dan mag je wat mij betreft nog zwaarder gestraft worden.
Als iemand jou aanrijdt, iemand krijgt grote problemen als hij jou aanrijdt. Zo schreef je het.

Als er zwaarder gestraft wordt, is er in elk geval ( gaan we maar vanuit in onze rechtstaat) bekeken en afgewogen of het bedienen van het alcoholslot voor verkeersonveilige situaties kan zorgen, net zoals telefoneren enz.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door gilas »

Jolijn schreef:Als iemand jou aanrijdt, iemand krijgt grote problemen als hij jou aanrijdt. Zo schreef je het.
Er is geloof ik een spreekwoord,iets met slak en zout :roll:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door puma73 »

En wordt je dan aangereden door iemand met een alcoholslot dan heb je kans dat hij gewoon dronken is én de boel belazert.

http://nos.nl/artikel/615432-alcoholslo ... kbaar.html

Dus zo betrouwbaar is het alcoholslot. En maar klagen

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De oplossing moet dan ook niet altijd in de techniek worden gezocht. Iemand die toch met een bezopen kop achter het stuur kruipt EN het alcoholslot omzeilt, moet gewoon voor minimaal 5 jaar opgesloten worden.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door puma73 »

GJvdZ schreef:De oplossing moet dan ook niet altijd in de techniek worden gezocht. Iemand die toch met een bezopen kop achter het stuur kruipt EN het alcoholslot omzeilt, moet gewoon voor minimaal 5 jaar opgesloten worden.
Nee, het rijbewijs voor het leven ongeldig verklaren. De mensen die dat doen, het frauderen, die verdienen geen kans meer op een rijbewijs.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door sjohie »

GJvdZ schreef:De oplossing moet dan ook niet altijd in de techniek worden gezocht. Iemand die toch met een bezopen kop achter het stuur kruipt EN het alcoholslot omzeilt, moet gewoon voor minimaal 5 jaar opgesloten worden.
Het lijkt me dat we dit sjoemelen kunnen ondervangen met een proeftijd, dus bij elke vorm van rotzooien met die meter, wordt de rest van de tijd dat er met een slot moet worden gereden, automatisch omgezet in celstraf.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door Jolijn »

gilas schreef:
Jolijn schreef:Als iemand jou aanrijdt, iemand krijgt grote problemen als hij jou aanrijdt. Zo schreef je het.
Er is geloof ik een spreekwoord,iets met slak en zout :roll:
:roll:
Je geeft er een heel andere draai aan of je heb in je eerdere schrijven niet precies geschreven wat je eigenlijk bedoeld

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door Chocomelk »

puma73 schreef:
GJvdZ schreef:De oplossing moet dan ook niet altijd in de techniek worden gezocht. Iemand die toch met een bezopen kop achter het stuur kruipt EN het alcoholslot omzeilt, moet gewoon voor minimaal 5 jaar opgesloten worden.
Nee, het rijbewijs voor het leven ongeldig verklaren. De mensen die dat doen, het frauderen, die verdienen geen kans meer op een rijbewijs.
+ 5 jaar gevangenisstraf zoals GJvdZ al schreef

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het alcoholslot is zó ontworpen dat liegende en bedriegende alcomobilisten het makkelijk kunnen omzeilen. Echt doelgroepgericht. Het alcoholslot hoeft dus niet gestopt te worden.

blaasorkest
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2014 20:27

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door blaasorkest »

acjzr1 schreef:
blaasorkest schreef:Ik ga hier stoppen... De beste stuurlui staan aan wal.
ik rijd nu 9 maanden met dat ding en ik weet wel beter dacht ik.
Het is zinloos bepaalde mensen hier weten het toch beter.
tot ze voor hun donder worden gereden Door iemand die loopt te hannesen met dat slot Door een Door mij al eerder geschetste situatie.
ik wens azijnpissers en betweters het beste verder.
Hoi blaasorkest.
Ik vind het bijzonder spijtig dat juist jij als ervaringsdeskundige dit forum verlaat!
Helaas kan ik niet zeggen dat ik het niet begrijp.
De reacties van enkele personen op dit topic zijn immers te dom voor woorden.
Ik was juist heel blij met jouw reacties.
De "beterweters" die nooit in jouw situatie geweest zijn denken dat zij weten hoe het is.
Laat ze lekker verder dromen!
Sterkte en bedankt voor de reacties!

Acjzr1.
graag gedaan.
tja er komt gewoon meer bij kijken als sommige mensen denken.
Ik had de negatieve reacties aan zien komen, het is ook een ernstig misdrijf.
maar gelukkig zijn er ook nog mensen die normaal reageren en die sta ik graag te woord.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door gilas »

blaasorkest schreef:tja er komt gewoon meer bij kijken als sommige mensen denken.
Gewoon niet met alcohol op autorijden,dan komt er helemaal niet meer bij kijken en krijg je ook niet te maken met het alcoholslot.
Chocomelk schreef:
puma73 schreef:
GJvdZ schreef:De oplossing moet dan ook niet altijd in de techniek worden gezocht. Iemand die toch met een bezopen kop achter het stuur kruipt EN het alcoholslot omzeilt, moet gewoon voor minimaal 5 jaar opgesloten worden.
Nee, het rijbewijs voor het leven ongeldig verklaren. De mensen die dat doen, het frauderen, die verdienen geen kans meer op een rijbewijs.
+ 5 jaar gevangenisstraf zoals GJvdZ al schreef
En een notitie in een register want dat soort mensen zijn hardleers.

blaasorkest
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2014 20:27

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door blaasorkest »

Nou ja hard leers dat is niet bij iedereen het geval.

En je blijft volgens mij wel met een aantekening staan bij het cbr en justitie. voor Hoe lang weet ik niet eigenlijk.

blaasorkest
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2014 20:27

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door blaasorkest »

En niemand hoort mij verder klagen. het werkt allemaal prima. alleen de herhalingstesten komen soms beroerd uit.
En lopen klooien met een Aslot keur ik ook niet goed.
Ik zal het iig niet doen. Ik maak mijn programma (zolang ik het nog kan betalen) netjes af. ik ben blij dat ik mn werk nog kan doen. nog kan rijden.
Ja en alle kosten, vrije dagen en andere toestanden die er bij komen die neem ik voor lief.

Ik lees heel veel ze moeten dit.. en dat... celstraffen enz.
iedereen heeft zo z'n eigen mening er over. En dat mag natuurlijk.
Ik zou zeggen ga met de plannen naar Den Haag misschien doen ze er wat mee mijn zege heb je.

en gister kwam het op het nieuws inderdaad dat ze er dus mee kunnen frauderen. zulke dingen komen bij echt niet op.

ik heb trouwens mijn 2 e systeem. mijn eerste begon na een half jaar kuren te vertonen, er Zat een productie fout in, ik heb wat halsbrekende toeren uit gehaald mn auto veilig aan de kant te zetten omdat er constant storingen in zaten.
nu met het nieuwe systeem geen enkele problemen meer.

Mixi
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2013 22:02

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door Mixi »

Voor de mensen die denken dat het alcoholslot een eerlijke, veilige en betrouwbare maatregel is, plaats ik het volgende.

Het CBR mag liegen, bedriegen en frauderen.Wil je hier meer over lezen, kijk dan voor meer info op dit forum. De bewijzen spreken voor zich. http://forum.draegers.nl/topic/94-overh ... deze-post/

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door sjohie »

Mixi schreef:Voor de mensen die denken dat het alcoholslot een eerlijke, veilige en betrouwbare maatregel is, plaats ik het volgende.

Het CBR mag liegen, bedriegen en frauderen.Wil je hier meer over lezen, kijk dan voor meer info op dit forum. De bewijzen spreken voor zich. http://forum.draegers.nl/topic/94-overh ... deze-post/
Ik mag blijkbaar niet bij dat forum/topic komen als buitenstaander? Maar het feit dat dit zo te lezen een site voor en door gebruikers van het alcoholslot is, doet mij toch vermoedden dat de berichten erop ietwat gekleurd zullen zijn..

Maar jij kan er blijkbaar wel bij, zou je de links naar de bewijzen hier even kunnen knippen en plakken? Dan kunnen lezers hier, waaronder ik, het zelf lezen en een mening vormen.

witte angora
Berichten: 32058
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Stop het alcoholslot

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... Ik heb net even gekeken, kan gewoon op het forum en alle onderwerpen lezen, maar nou net niet dát onderwerp. Kennelijk is het verwijderd door de moderators. En dat zegt me eigenlijk wel weer genoeg.

En verder lijkt het er op dat er één schrijver is die nogal veel te vertellen heeft, en een tweede, die iets minder dominant, maar wel zeer duidelijk aanwezig is. Verder zie ik niet zoveel namen.

Gesloten