Pagina 10 van 35

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 10 jul 2004 18:32
door Keesjan
Er zitten hier veel mensen die niet weten dat bandbreedte gewoon betaald moet worden door UPC. Je kan nergens voor 50 euro een onbeperkt aantal GB's binnenhalen. Alle providers hebben een FUP/AUP.

Btw, ik ben best tevreden over de geleverde verbinding. Ik ben veel minder tevreden over de customer service, maar omdat ik daar vrijwel nooit gebruik van maak vind ik dat niet zo erg.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 10 jul 2004 18:48
door Gast
Ikke ook niet.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 10 jul 2004 19:16
door Gast
Keesjan, vertel jij ons dan maar eens wat de datalimiet voor Chello Classic is...

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 10 jul 2004 20:38
door Keesjan
Dat is nu juist het mooie van het systeem: als je normaal doet is er geen limiet. Je mag desnoods 24 uur per dag op dit forum zitten, maar geen server draaien en een forum hosten. Je mag zoveel mailtjes typen als je wilt, maar geen massa-mailingen versturen. Je mag elke dag een CD vol met audio of data downloaden, maar geen illegaal software bedrijfje runnen waarbij je voor 5 euro per CD alle software verkoopt. Zie je het verschil tussen fair use en abuse? Bij fair use heb je geen limiet. Bij abuse halen ze je van de maximale snelheid af (en vervolgens kan je gewoon lekker doorgaan) zodra ze het merken.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 10 jul 2004 21:48
door Gast
Wat is de maximale snelheid dan ?

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 10 jul 2004 22:53
door Keesjan
2560 Kbits/sec down, 384 Kbits/sec up. In de praktijk zal dat 300 Kbyte down en 45 KByte up zijn bij Chello Classic.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 10 jul 2004 22:59
door Gast
Je kan nergens voor 50 euro een onbeperkt aantal GB's binnenhalen. Alle providers hebben een FUP/AUP.
Geen limiet .Ha Ha laat me toch niet lachen.
Je moest dat zeker van je baas zeggen op dit forum.
Ik ken genoeg mensen die erg veel downloaden maar die krijgen nooit geen bericht .Die onzin doet alleen maar UPC.

Je bent nog stom om dan nog bij Chello te blijven.
De reclame praatjes zijn mooi maar ze liegen .
Heb ik toch liever een provider die wat minder reclame maakt maar wel eerlijk is.

Dat Radar UPC -Internet al apart heeft gezegd zegt al genoeg.
Niet door de vele gebruikers want dat neemt af.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 10 jul 2004 23:12
door Emoción
Bij Casema hebben geen van de 4 paketten een datalimiet

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 10 jul 2004 23:57
door Keesjan
Natuurlijk ben ik een medewerker van UPC. Geef even je klantnummer, dan maak ik even een limiet van 1 GB voor je. :roll:

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 11 jul 2004 01:53
door Wen
Dit stukje hieronder heb ik er even bij gezet, omdat ik dus een soortgelijk probleem heb!
Het onderstaande bericht vond ik op het forum!
( het dikgedrukte )

Nou ik raad dan ook niemand aan om zeg maar te 'upgraden' naar de duurdere plus variant. Wat ze niet zeggen is namelijk dat je dan weer een nieuw jaar contract krijgt en er dus niet zomaar van af kan of kan downgraden.

Bovendien, met deze vage voorwaarden, kunnen ze niet aangeven hoeveel je meer zou mogen downloaden. Dit zijn toch pure oplichters praktijken : "Weet u wat, neem een duurder abonnement, dan krijgt u meer, maar hoeveel meer, dat bepalen wij wel, dat hoeft u niet te weten...".


NU mijn probleem!!
Wij hebben een soortgelijk probleem
Tenminste..., wij hadden dus het chello classic abonnement, maar omdat dat toch best duur is ( bij ons komt er namelijk radio en tv bij is was dus een totaal van € 61,69 per maand ), heb ik het laten overzetten naar een goedkoper abonnement.
Dat was volgens de medewerker van UPC die ik aan de telefoon had de beste oplossing!!
We hebben nu chello easy.
Nu is het zo dat ik dus constant problemen heb met de rekeningen die ze gewoon maar sturen, A) waneer het hen uitkomt en B) je weet op een gegeven moment net meer wat je wel en niet betaald hebt!
Ik heb wel tig keer gebeld met UPC!!
Ik heb dus een overzicht gevraagt en dat heb ik ook gekregen.
Dat komt wonder boven wonder wel??
Nu het probleem :arrow:

Ik heb nu dus dat abonnement over laten zetten, maar ik heb telefonisch aan de persoon die ik toen aan de lijn had gemeld dat ik het nog een tijdje aan zou kijken en dat ik UPC anders wilde opzeggen!
Dat kon ten alle tijden werd mij verteld!!!!!!
Alleen zat er een maand opzegtermijn aan vast.
Ik heb zoiets van okee, dat kan.
Maar??
Nu heb ik dus de nieuwe voorwaarden thuisgestuurd gekregen....EN NU ZIT IK ER NOG EEN JAAR AANVAST?????
Weet iemand hier of daar iets aan te doen is, en of er toch een mogelijkheid is dat ik UPC op kan zeggen???
Ik heb inmiddels de balen van UPC!!!!

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 11 jul 2004 02:37
door Keesjan
Bij het overzetten van je abonnement ga je een nieuwe overeenkomst aan. Voor een jaar. Je kan er dus niet zomaar vanaf. Tenzij je niks getekend hebt en bereid bent te liegen dat je helemaal nooit telefonisch de opdracht hebt gegeven tot het overzetten van je abonnement. Dat ga je echter nooit winnen, want uit rekeningen blijkt wel wat er werkelijk is gebeurd.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 11 jul 2004 09:07
door Gast
Keesjan, als jij dat weet en upc weet dat ook dan lijkt het me reden te meer om daar duidelijk over te zijn. Maar misschien is het toch een beetje anders, klein beetje maar misschien?

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 11 jul 2004 17:43
door Keesjan
Als het anders is dan zou een UPC medewerker daar uitsluitsel over moeten geven. Ik weet niet beter dat een nieuw abonnement een nieuwe overeenkomst is. Ik heb de algemene voorwaarden wel doorgenomen, maar ken deze uiteraard niet uit het hoofd. Het kan ook veranderd zijn of er kunnen overgangsregelingen zijn.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 11 jul 2004 18:23
door Gast
Keesjan trekt commentaar op UPC wel heel erg persoonlijk aan...

moet dat van de baas Keesjan

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 11 jul 2004 19:08
door Gast
Keesjan, inderdaad de medewerker zou daar uitsluitsel over moeten geven. Dat doen ze helaas niet altijd.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 11 jul 2004 21:03
door Keesjan
Ik heb even een search gedaan op de UPC website en het antwoord van de vraag staat er duidelijk op:
Kan ik tijdens de contractstermijn van abonnementsvorm wisselen?
Ja, dat kan. Na iedere up- of downgrade begint echter een nieuwe contractstermijn van 12 maanden voor de nieuwe chello abonnementsvorm.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 12 jul 2004 00:16
door Gast
Keesjan, hoeveel kosten de verschillende chello contracten eigenlijk?

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 12 jul 2004 00:23
door Gast
Ja als je als klant een foutje maakt door een product van upc af te nemen zit je daar meteen voor 12 maanden aan vast. Als upc een foutieve brief stuurt is dat een foutje, ze bieden dan vervolgens via mail hun excuses aan en dat is het dan. foutje bedankt....

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 12 jul 2004 00:44
door Keesjan
Je kan de kosten van de diensten van UPC vast zelf wel terugvinden op de website van UPC. Zo onduidelijk is deze nu ook weer niet. Ik ben geen verkoper van hun diensten.

Overigens is een minimum termijn van een jaar voor een abonnement heel normaal. Ik neem aan dat je voordat je een abonnement neemt bij een aanbieder je eerst de algemene voorwaarden leest.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 12 jul 2004 00:55
door Gast
staan daar ook de download limieten?