het staat toch heel duidelijk in het artikel:Donna schreef:Het maakt mij niet echt uit wat er op staat, of het medicijn heet of niet, mijn probleem is dat het straks niet meer verkocht mag worden. Dat begrijp ik uit het artikel. Als dat niet klopt, waar maak ik dan een denkfout?
Ieder moet zelf weten of je middelen wilt slikken die verder gaan dat de ene kwaal waarvoor ze worden voorgeschreven, of dat je het houdt bij middelen die allerlei ongewenste bijwerkingen hebben, waar je soms nog zieker van wordt. Want dat bijwerkingen en contra-indicaties op de bijsluiter staat wil niet zeggen dat het dan veilig is.
Ik ben wat medicijnen betreft ervaringsdeskundige, heb veel medicijnen geslikt en veel last gehad, vaak moeten wisselen van middel voor het enigszins te doen was. En nog steeds slik ik elke dag pillen tegen mijn kwalen en pillen tegen de bijwerkingen van die pillen. Maar als ik dat wil aanvullen met middelen die op een andere manier werken, laat me die mogelijkheid dan.
Het mag dus dan niet meer verkocht worden als geneesmiddel!EASAC adviseert dat homeopathische middelen moeten voldoen aan dezelfde eisen als reguliere geneesmiddelen. Als niet op wetenschappelijke wijze kan worden onderbouwd dat een dergelijk middel werkt, moet er geen registratie worden afgegeven door controle-instanties, zoals bijvoorbeeld het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen in Nederland.
Dat wil niet zeggen dat het niet gewoon bij de kruidvat als kruidenzalf of ander soortig mag worden verkocht. Er mag dan simpelweg alleen niet meer opstaan dat het geneest en/of een geneesmiddel is en er moet duidelijk op staat wat er in zit.