Tack schreef:Nou ben ik natuurlijk wel de vader van onze 1ste dochter die een rabo rekening heeft
Ik weet niet hoe oud de 1e dochter is, maar heeft zij misschien een facebookaccount of een andere socialmedia waarop ze de blijde gebeurtenis heeft gedeeld en tevens de naam ?
(Het is maar een hersenspinsel)
Vandaar die vergadering die er op na is gehouden, en zoals ik me al eerder afvroeg op het forum, wat kunnen de consequenties hiervan zijn?
Facebook, dan was het antwoord van de Rabo niet zo moeilijk geweest. Maar ze zijn er al een week mee bezig om iets geloofwaardig te bedenken, en dat lukt maar niet. Van het week-end misschien?
Tack schreef:Nou ben ik natuurlijk wel de vader van onze 1ste dochter die een rabo rekening heeft
Ik weet niet hoe oud de 1e dochter is, maar heeft zij misschien een facebookaccount of een andere socialmedia waarop ze de blijde gebeurtenis heeft gedeeld en tevens de naam ?
(Het is maar een hersenspinsel)
Ze hebben gister een vergadering gehad met marketing.
En daar komt uit dat het systeem gekoppeld is aan adresgegevens.
Die gegevens kopen ze bij wijspecialmedia en omdat ik daar niet geregisteerd was zoeken ze uit wie er op dat adres woon en zo weten ze dat wij een baby hebben gekregen. Hoe ze de naam weten kan ze mijn nog niet vertellen. Omdat wijspecialmedia dat ook niet wist.
Ook begon ze weer over het blad wij waarop ik weer antwoorden die heeft ons afgelopen maandag gebeld dus dat gaat niet op. Ook zei ze je kan een muts met naam aanvragen maar ook dat hadden wij niet gedaan zei ze al.
Kortom ze weten nog niks maar hebben er wel over vergaderd.
Ik wacht nog op een telefoontje van wijspecialmedia.
Dus de RABO heeft de gegevens van wijspecialmedia gekocht. De vraag is dan hoe die aan de naam komen en hoe ze toestemming hebben gehad om die gegevens te verkopen. Geboortekaartjes online besteld?
Tack schreef:Nou ben ik natuurlijk wel de vader van onze 1ste dochter die een rabo rekening heeft
Ik weet niet hoe oud de 1e dochter is, maar heeft zij misschien een facebookaccount of een andere socialmedia waarop ze de blijde gebeurtenis heeft gedeeld en tevens de naam ?
(Het is maar een hersenspinsel)
v.d.Heyden
Oudste dochter is rond de 2 jaar
Misschien heeft oudste dochter wel met haar mobiel een selfie gemaakt van haar nieuwe zus en zichzelf en die met de bank gedeeld onder vermelding van, kijk dit is Rabolientje, mijn nieuwe zus.
Tack schreef:....En daar komt uit dat het systeem gekoppeld is aan adresgegevens.
Die gegevens kopen ze bij wijspecialmedia en omdat ik daar niet geregisteerd was zoeken ze uit wie er op dat adres woon en zo weten ze dat wij een baby hebben gekregen. Hoe ze de naam weten kan ze mijn nog niet vertellen. Omdat wijspecialmedia dat ook niet wist. .
kweenie schreef:
Dat is ook niet zo vreemd. Dat is het probleem ook helemaal niet. Het gaat er nu juist om hoe ze aan de naam van de dochter komen. Dát is het hele eieren eten. Die 'verrijking' van de database moet ergens vandaan komen. Als TS de naam nergens anders heeft opgegeven dan bij de gemeente, dan heeft Rabo toch een probleem.
Natuurlijk gaat het over hoe ze aan de naam komen. Daar zijn we hier al pagina's lang mee bezig . Maar daar ging de uitleg aan TS vandaag niet over. De uitleg die TS vandaag gekregen heeft ging over hoe ze tot de conclusie zijn gekomen dat er een kindje geboren was. Dat was geen poging te verklaren hoe men aan de naam kwam. Dat wist men nog niet te vertellen.
Ze hoeven niet uit te zoeken wie er op dat adres woont om te weten dat daar een baby geboren is.
Tack schreef:Nou ben ik natuurlijk wel de vader van onze 1ste dochter die een rabo rekening heeft
Ik weet niet hoe oud de 1e dochter is, maar heeft zij misschien een facebookaccount of een andere socialmedia waarop ze de blijde gebeurtenis heeft gedeeld en tevens de naam ?
(Het is maar een hersenspinsel)
v.d.Heyden
Die is bijna 2 jaar en heeft geen facebook ik trouwens ook niet en me vriendin heeft wel facebook maar daar sta niks op over de geboorte van onze dochter.
Ze hebben gister een vergadering gehad met marketing.
En daar komt uit dat het systeem gekoppeld is aan adresgegevens.
Die gegevens kopen ze bij wijspecialmedia en omdat ik daar niet geregisteerd was zoeken ze uit wie er op dat adres woon en zo weten ze dat wij een baby hebben gekregen. Hoe ze de naam weten kan ze mijn nog niet vertellen. Omdat wijspecialmedia dat ook niet wist.
Ook begon ze weer over het blad wij waarop ik weer antwoorden die heeft ons afgelopen maandag gebeld dus dat gaat niet op. Ook zei ze je kan een muts met naam aanvragen maar ook dat hadden wij niet gedaan zei ze al.
Kortom ze weten nog niks maar hebben er wel over vergaderd.
Ik wacht nog op een telefoontje van wijspecialmedia.
Dus de RABO heeft de gegevens van wijspecialmedia gekocht. De vraag is dan hoe die aan de naam komen en hoe ze toestemming hebben gehad om die gegevens te verkopen. Geboortekaartjes online besteld?
Geboortekaartjes pas besteld nadat ik de mail had gehad. (Al eerder gemeld)
Tack schreef:Zo zoeken ze op het adres wie er woont waar mijn vriendin woon en zien dan mij ook als bewoner.
De hamvraag is dan waar ze op jouw adres zoeken. Je adres moeten ze dan namelijk "ergens" zoeken. In de brp/GBA van de gemeente mogen ze niet zoeken. Maar waarschijnlijk is dat wel de enige database waarin ze betrouwbaar op een adres kunnen kijken wie er nog meer woont...
Inderdaad. Denk dat er een paar mensen nu heel hard zweten bij de Rabo...
Zweten doen ze zeker elke x ook het zelfde meisje/vrouwtje die bel en waarop ik dan zeg is dit nu jullie uitleg en waarop ze dan steeds twijfelachtig zeg ja zo heb ik het uitgelegd gekregen.
Ik pak der steeds weer op der uitleg en hoor gewoon aan der stem dat ze zich voorbereid heeft op het gesprek die ze moet voeren van haar leidinggevende. Ze weten het gewoon echt niet of willen het niet zeggen. Gelukkig is wijspecialmedia er ook mee bezig dus hoop daar begin volgense week ook wat van te horen. De rabobank heeft in iedergeval wel contact gehad met wijspecialmedia of eigenlijk heeft wijspecialmedia contact gehad met de rabobank.
Er zijn diverse credit rating services die data verzamelen om door te geven aan postorderaars, telecombedrijven en banken die daarmee de profielen in hun customer databases verrijken. Ze halen financieel relevante info uit bestellingen bij webshops en transacties via creditcards, maar wellicht ook van zorginstellingen of verzekeraars.
Meest logische scenario is dat Rabo zijn profielen verrijkt met data van zo'n credit rating service, bijvoorbeeld via Webservices van de FD Media Groep of CompLead. Waar die hun data vandaan halen mag god weten.
BLijft de vraag hoe de naam van een vers geboren baby al via diverse instanties bij de Rabo terecht komt. Het is nou niet bepaald zo dat die baby al een heel digitaal leven achter de rug heeft...
BBrugman schreef:Ze halen financieel relevante info uit bestellingen bij webshops en transacties via creditcards, maar wellicht ook van zorginstellingen of verzekeraars.
Meest logische scenario is dat Rabo zijn profielen verrijkt met data van zo'n credit rating service, bijvoorbeeld via Webservices van de FD Media Groep of CompLead. Waar die hun data vandaan halen mag god weten.
In elk geval mogen zorginstellingen en verzekeraars niet zomaar persoonsgegevens doorgeven. Als zou blijken dat de informatie daar vandaan komt, dan zitten zij met een groot probleem.
BBrugman schreef:Er zijn diverse credit rating services die data verzamelen om door te geven aan postorderaars, telecombedrijven en banken die daarmee de profielen in hun customer databases verrijken. Ze halen financieel relevante info uit bestellingen bij webshops en transacties via creditcards, maar wellicht ook van zorginstellingen of verzekeraars.
Meest logische scenario is dat Rabo zijn profielen verrijkt met data van zo'n credit rating service, bijvoorbeeld via Webservices van de FD Media Groep of CompLead. Waar die hun data vandaan halen mag god weten.
....want die data bevatten ook de naam van de dochter?
Ik zou de kwestie gewoon aan Privacy First voorleggen. Dan kunnen zij het verder uitspitten. Rabo geeft zelf aan geen correct antwoord te kunnen geven op de vraag hoe ze aan de naam zijn gekomen. Ze zijn niet in staat om transparant te zijn over deze privacyschending. Dat is de tweede fout die ze hebben gemaakt. Het is toch een keer klaar?