LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Multi level marketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

173.000 supervisor en 1.000.000 miljoen klanten, levert 6 klanten per supervisor.
Dit zijn ook weer supervisors die geregistreerd zijn. (actief en non-actief)
Degenen die maandelijks actief zijn zorgen eigenlijk voor de grootste gedeelte van de omzet.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

Nee, jehebt geen antwoord gegeven en ontwijkt mijn vraag.
Ik vraag wat ze gemiddeld hebben.
Is net beantwoord...Dit is bij iedereen verschillend! Ik doe een gok....tussen de 20-40.

Hoe kun je nou een gemiddelde uitrekenen, als je het exact aantal actieve supervisors niet weet.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Kristina: de meeste tegenstanders kunnen sowieso niet rekenen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Hoe kun je nou een gemiddelde uitrekenen, als je het exact aantal actieve supervisors niet weet.
Ik citeer uit de SEC filings:
To become a supervsor... and must requalify for the levels once a year.

Hoeveel actieve supervisors, 173.000 dus.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Verder laten de SEC filings zien dat in Japan en de rest van Azie in 2003 sprake was van een dalende omzet, in de VS gelijkblijvende omzet, en in Europa 30,8 % groei.
Dus niet in NL, maar in Europa.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

Ik citeer uit de SEC filings:
To become a supervsor... and must requalify for the levels once a year.

Hoeveel actieve supervisors, 173.000 dus.
Jij interpreteert de term 'actieve' supervisors verkeerd, in dit context.
Actief hier, betekent maandelijks. Dat je 1 keer per jaar herkwalificeert voor je supervisor status tja...da's een makkie! maar dan zijn ze niet goed bezig in de zin van, niet goed hun ondernemingen draaiende houden (blijven werven) dus, zowel klanten als distributeurs.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Als je een 'supervisor bestelling' plaatst zit je meteen op een winstmarge van 50%.
Een winstmarge van 50%! Wordt de koper even belazerd! Het was toch zo dat producten via MLM véél goedkoper zijn omdat reclame, winkel, opslagkosten etc. worden uitgespaard? Hier klopt iets niet helemaal.

Muriel

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Muriel »

Goh, leuk om te weten. Ik gebruik al 6 maanden HL maar mijn verkoopster vertelt mij dat als ik de produkten in de winkel zou moeten kopen het 3x zo duur is. Ik geloof dat ik maar eens ga kappen, val trouwens geen gram af.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

ja, en daarboven zitten er nóg meer die eraan verdienen.
En dan tenslotte HL zelf!!

OVerigens heeft dit in de consumentengids gestaan, hoor!

en op de site van HL staat hiertegen een verweerschrift met de meest schitterende 'argumenten', zoals: 'Zullen we het daar maar niet over hebben', en 'Daar zijn al woorden genoeg over vuilgemaakt'.

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Kistieneke, niet zo slim

je bent heel open naar de anti-mlm-ers, maar nou hebben jouw klanten dóór hoe ze genept worden.

Dat verklaart meteen waarom alle andere MLM-ers zo vaag blijven, of spoorloos verdwijnen als de grond te warm wordt onder hun voeten......

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Als Supervisor ben je verplicht iedere maand een 10 klanten formulier in te vullen en te versturen.

Dit kan per e-mail of per post.

Dit was enkele jaren geleden nog zo, toen werkten wij ook nog met HBL.

Herbalife heeft de mogelijkheid dit te controleren, al weet ik niet of dit nog gebeurt hoor.

Ja, is nog steeds zo. Zo ontvang je je royalties en bonussen.
Jij interpreteert de term 'actieve' supervisors verkeerd, in dit context.
Actief hier, betekent maandelijks. Dat je 1 keer per jaar herkwalificeert voor je supervisor status tja...da's een makkie! maar dan zijn ze niet goed bezig in de zin van, niet goed hun ondernemingen draaiende houden (blijven werven) dus, zowel klanten als distributeurs.
Volgens mij interpreteer ik niets verkeerd.
Ik heb meer het idee dat ik consequent verkeerd wordt voorgelicht.

R.R.

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door R.R. »

Volgens mij interpreteer ik niets verkeerd.
Ik heb meer het idee dat ik consequent verkeerd wordt voorgelicht.
Volgens mij heb je erover heen gelezen.
Actief hier, betekent maandelijks. Dat je 1 keer per jaar herkwalificeert voor je supervisor status tja...da's een makkie! maar dan zijn ze niet goed bezig in de zin van, niet goed hun ondernemingen draaiende houden (blijven werven) dus, zowel klanten als distributeurs.
Hoe ik het lees is dat je een 10 klanten formulier moet invullen als je actief bent.
Niet actief - onder de 10 klanten - niet nodig om formulier in te vullen.
Kristina heeft het hier over 'je onderneming draaiende houden', doe je dit niet dan ben je non-actief en dus kun je 1x per jaar herkwalificeren of juist niet herkwalificeren. Zonder her-kwalificatie, denk ik, dat je terugvalt naar de 'basis inkoopkorting'.

Of zie ik dit verkeerd Kristina?

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Hohohoho

Nou gebeurt er iets waarom iedereen al maanden zit te roepen: er melden zich KLANTEN van MLM die zich genooid voelen (met een a), en daar wordt door iedereen overheengepraat.

Door voor, maar zelfs door TEGENstanders!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik heb daar inderdaad niet op gereageerd, was me ontschoten.
Maar wat voor respons kunnen tegenstanders geven?
Wij hebben al laten zien wat er mis is met mlm.

Martin. D

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Martin. D »

Goh, leuk om te weten. Ik gebruik al 6 maanden HL maar mijn verkoopster vertelt mij dat als ik de produkten in de winkel zou moeten kopen het 3x zo duur is. Ik geloof dat ik maar eens ga kappen, val trouwens geen gram af.
Ik ben 'klant van een mlm' en wilde even reageren.
Ben in 8 maanden 32 kilo kwijtgeraakt met herbalife. de producten vind ik top!! Ik heb een steengoede begeleiding gehad van mijn 'verkoper'.
Maar goed...hier gaat het even niet om, ('k weet dat dit in een ander forum hoort)

Waar het om gaat is: Wie zijn wij om mlm'ers aan te vallen over hun verdiensten? Het is voor hun ook werk. wij staan vrij in ons keus om wel of niet te kopen bij hun, en als je koopt, niet zeuren over hoeveel ze wel of niet verdienen aan ons.
Trouwens Muriel, ik kreeg vanaf dag 1 te horen dat als ik niet tevreden was, ik mijn geld kon terugkrijgen binnen 30 dagen. Je had daarom je 'ontevredenheid' gelijk kenbaar moeten maken aan betreffend verkoopster. Eigen schuld, 'dikke' bult!!

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Waar het om gaat is: Wie zijn wij om mlm'ers aan te vallen over hun verdiensten? Het is voor hun ook werk. wij staan vrij in ons keus om wel of niet te kopen bij hun, en als je koopt, niet zeuren over hoeveel ze wel of niet verdienen aan ons.
Leuke opmerking.
Alleen heeft geen van de tegenstanders die zich een identiteit hebben aangemeten en regelmatig posten de mensen aangevallen die hier ook posten en goed verdienen op hoeveel ze verdienen.
De tegenstanders zijn van mening dat het concept fout is.
En dat er te weinig info wordt gegeven.

Het staat je inderdaad vrij om via mlm te kopen, maar als er dingen worden verteld die niet waar zijn is het geen kwestie van zeuren maar van iemand verkeerd voorlichten.

Maarschalk (zonder in te loggen)

Gast

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Gast »

Alleen heeft geen van de tegenstanders die zich een identiteit hebben aangemeten en regelmatig posten de mensen aangevallen die hier ook posten en goed verdienen op hoeveel ze verdienen.
Ik dacht toch waarachtig dat ik je serieus moest nemen. Nu weet ik het niet zo goed meer. Kwestie van selectief lezen?!

Martin. D

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Martin. D »

Een winstmarge van 50%! Wordt de koper even belazerd!

Maarschalk,

Mijn bericht van daarnet sloeg eigenlijk meer op bovenstaande.
Mijn opmerking aan Muriel was puur omdat ik haar bericht irritant vond, zij is er zelf bij...dus niet achter de rug van je verkoper ZEUREN!

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

Kistieneke, niet zo slim

je bent heel open naar de anti-mlm-ers, maar nou hebben jouw klanten dóór hoe ze genept worden.

Dat verklaart meteen waarom alle andere MLM-ers zo vaag blijven, of spoorloos verdwijnen als de grond te warm wordt onder hun voeten......
Niks neppen...GAST. mijn klanten gaan heus geen plotselinge "openbaring" krijgen omdat ik informatie verschaf op één of ander forumpje.

De andere mlm'ers zeggen niks meer omdat jij overduidelijk geen flauw benul hebt van waar je over kletst, dat heb je net weer bevestigd door jouw berichtje.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Multi level marketing

Ongelezen bericht door Kristina »

Hoe ik het lees is dat je een 10 klanten formulier moet invullen als je actief bent.
Niet actief - onder de 10 klanten - niet nodig om formulier in te vullen.
Kristina heeft het hier over 'je onderneming draaiende houden', doe je dit niet dan ben je non-actief en dus kun je 1x per jaar herkwalificeren of juist niet herkwalificeren. Zonder her-kwalificatie, denk ik, dat je terugvalt naar de 'basis inkoopkorting'.

Of zie ik dit verkeerd Kristina?
Nee, dat zie je helemaal goed R.R. !! Om je bonussen en royalties te krijgen is het noodzakelijk, als je supervisors onder je hebt. Heb je die niet, dan ben je niks verplicht..maar dan val je wél terug naar de basis inkoopkorting.

Gesloten