LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Wedden dat een paar van die lowlife's nu weer een reactie in de trant van "gelukkig" gaan plaatsen? Ze blijven zielig he...



Gelukkig!!!! :shock:

G.Rapjurk

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door G.Rapjurk »

en verdwijn ook naar de zon


HUH, zijn er al reizen naar de zon? Is toch veel te heet? Of ga je kijken of er op de zon misschien mensen zijn die jou wel begrijpen?
Kun je anders ook ff naar de maan, of mars gaan om te kijken of daar leven is, kan ik daar mn downline verder bouwen. :lol:

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Leuk he, maarschalk.....bleeehhh, hielenlikken noemen ze dat.
Magoed, ik schrik mij niet een ongeluk, hoor. Maar zou jij het niet irritant vinden als iemand blijft volhouden dat 3+2 4is?
Want DAT is wat jij in feite doet.Jij MAAKT mensen boos, je hebt zelf gezien wat er vorige week gebeurde. Het zal mij niet verbazen dat het binnenkort weer gebeurt, als we op jouw niveau 0 blijven doorzemelen

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Leuk he, maarschalk.....bleeehhh, hielenlikken noemen ze dat.
Magoed, ik schrik mij niet een ongeluk, hoor. Maar zou jij het niet irritant vinden als iemand blijft volhouden dat 3+2 4is?
Want DAT is wat jij in feite doet.Jij MAAKT mensen boos, je hebt zelf gezien wat er vorige week gebeurde. Het zal mij niet verbazen dat het binnenkort weer gebeurt, als we op jouw niveau 0 blijven doorzemelen
Waar komt dit nu weer vandaan?
Wie leert jullie toch steeds deze vergelijking te maken: 3+2 of 6x3?
Jullie grote mlm leiders?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Waar komt dit nu weer vandaan?
Wie leert jullie toch steeds deze vergelijking te maken: 3+2 of 6x3?
Jullie grote mlm leiders?
PS: Dit is geschreven door mij, Maarschalk.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Magoed, ik schrik mij niet een ongeluk, hoor. Maar zou jij het niet irritant vinden als iemand blijft volhouden dat 3+2 4is?
Want DAT is wat jij in feite doet.
Nog even een inhoudelijke respons.

Nee dat doet diegene die wordt aangesproken niet.
Maar er is niemand die de fout aantoont in de berekening die model staat voor 3+2=4.
Er wordt alleen dit geblaat, inderdaad als een schaap elkaar nablaten.
Laatst gewijzigd door Maarschalk op 26 aug 2004 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

zie http://www.dft.nl/servlet/ArticleByID?I ... section=00

Recordwinst Citigroup


NEW YORK (ANP) - Het Amerikaanse bankconcern Citigroup, ’s werelds grootste financiële dienstverlener, heeft in het derde kwartaal met een recordwinst afscheid genomen van zijn bestuursvoorzitter Sandford Weill. De nettowinst steeg in vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar 20 procent tot 4,69 miljard dollar.
Citigroup profiteerde van een herstel op de aandelenbeurzen en wist sterke groei te realiseren met het bankieren voor consumenten (creditcards, hypotheken en verzekeringen) en bedrijven. De omzet nam met 10 procent toe tot 19,4 miljard dollar. De resultaten overtroffen de verwachtingen van analisten. Concurrerende banken verrasten de afgelopen weken ook al met hun kwartaalresultaten.
’Sandy’ Weill droeg begin oktober de leiding over aan zijn vertrouweling Charles Prince. De legendarische Wall Street-bankier had sinds 1998 de macht in handen bij Citigroup. Daarvoor was hij topman bij de verzekeraar Travelers Group, die met Citicorp fuseerde tot Citigroup.

Eén van de bedrijfsonderdelen van citigroup is primerica
zie http://www.citigroup.com/citigroup/business/index.htm

En Primerica is een ..................................

netwerkmarketingbedrijf.

Zie ook http://ww4.primerica.com/public/what/pr ... arque.html

Is citigroup dan toch een pyramidespel?????????
mmmmmmmmmm

de Nette Netwerker

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door de Nette Netwerker »

Zoals iedereen weet komt het leeuwendeel van netwerkmarketing uit de VS.

Amerikaanse netwerkmarketingbedrijven zijn bekend om hun, zeg maar, sterk 'economische' benadering.

Er zijn echter alternatieven voor diegenen die zich niet puur tot het geldgewin geroepen voelen.

Het Japanse bedrijf Nikken is een tegenpool van alles wat men vanuit Amerika heeft zien overwaaien.

De oprichter Isamu Masuda heeft in 1975 de filosofie achter het bedrijf gelanceerd, omvattende:
Gezonde Geest
Gezond Lichaam
Gezond Gezin
Gezonde Samenleving
Gezonde Financien

Een frisse wind dus in de wereld van netwerkmarketing en zeker het bestuderen waard, Jan.

David V.
www.JoinIT.be
Netwerkmarketing & Coaching

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Nikken is al gefileerd op dit forum David.

By the way, dank voor het continu promoten van jouw organisatie.

papegaai bezitter

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door papegaai bezitter »

Goh wat zijn jullie aardig voor elkaar zeg!
Ik heb nu 3 topics geopend waar alleen maar geruzie is!

1 ding wil ik even kwijt. Een papegaai is niet dom. Een papegaai heeft het verstand van een kind tussen 2 en 4 jaar! Het is waar dat een papegaai napraat maar met meer moeite en goede training begrijpt hij wat hij zegt.
Een voorbeeld is de amerikaanse Alex!

Dus ik zou me iets beter verdiepen in je uitspraken!

Succes verder met de discussies

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Zijn de financiele berekeningen hierboven niet gewoon gebaseert op een verkeerd mlm bedrijf? Als ik het verhaal hierboven lees, wordt ik een stuk minder enthousiast van mlm dan ik was.

Ik ben benadert door een bedrijf, waar het plan alsvolgt in elkaar steekt:

- geen inlegkosten
- als distributeur moet je verplicht elke maand een doos met 4 flessen van het product kopen (a 120 euro per keer)
- je moet toewerken naar 3 mensen onder je
- over verkoop in de eerste laag onder je ontvang je 2%
- over laag 2 t/m 8 (daar stopt het) ontvang je respectievelijk 6,10,4,5,6,7,8 % provisie

stel dat je drie mensen werft in de eerste maand, dan ontvang je in die maand 2% over (3*120=)360 euro. Dat is 7,20 euro. In maand twee hebben de drie mensen onder je ook drie mensen weten te werven. Je eerste lijn bestaat dus nog steeds uit 3 mensen, de tweede laag uit 9 mensen. De verdiensten in deze tweede maand bedragen dan dus 7,20 + (6% over 9*120=1080 =) 64,80 = 72 euro.

Het aantal mensen in de verschillende lagen van je 'organisatie' ziet er dan dus als volgt uit:

#1 #2 #3 #4 #5 #6 #7 #8

1: 3
2: 3 9
3: 3 9 27
4: 3 9 27 81
5: 3 9 27 81 243
6: 3 9 27 81 243 729
7: 3 9 27 81 243 729 2187
8: 3 9 27 81 243 729 2187 6561

Horizontaal gezien gaat het om het aantal lagen in je 'organisatie' (de cijfers met het # ervoor), verticaal gezien om het aantal maanden dat je bezig bent. Hierbij is uitgegaan van het feit dat iedere nieuwe distributeur zorgt voor 3 mensen onder zich.

Als we gaan berekenen wat we nu dus verdienen in maand 8, dan komt dat hier op uit:

LAAG 1: 3 mensen, omzet 360, 2% hiervan is 7,20 euro
LAAG 2: 9 mensen, omzet 1.080, 6% hiervan is 64,80 euro
LAAG 3: 27 mensen, omzet 3.240, 10% hiervan is 324 euro
LAAG 4: 81 mensen, omzet 9.720, 4% hiervan is 388,80 euro
LAAG 5: 243 mensen, omzet 29.160, 5% hiervan is 1.458 euro
LAAG 6: 729 mensen, omzet 87.480, 6% hiervan is 5.248,80 euro
LAAG 7: 2187 mensen, omzet 262.440, 7% hiervan is 18.370,80 euro
LAAG 8: 6561 mensen, omzet 787.320, 8% hiervan is 62.985,60 euro

De totale verdiensten in deze maand komen dan dus uit op 88.848 euro. In deze berekening is ervan uitgegaan dat een distributeur nooit meer dan 4 flessen besteld (het minimum). In de praktijk spelen nog een aantal factoren mee natuurlijk:

- Het zal niet iedereen lukken om drie mensen onder zich te krijgen
- Het temp waarin de mensen onder je nieuwe mensen kunnen werven zal verschillen
- Distributeurs bestellen waarsch meerdere flessen, omdat ook gewone verkoop onderdeel van het systeem uitmaakt

Wat vinden jullie van bovenstaande berekening?

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Wat vinden jullie van bovenstaande berekening?
Indrukwekkend, maar wat moet er per maand met die 26244 flessen zeep worden schoongemaakt, 314928 flessen per jaar?
En kom je binnen op level 1, en gaat het tot level 8 om 6561 mensen, of kom je misschien binnen op level 3, en gaat het uiteindelijk om 59049 mensen, acht levels onder jou? Dan moeten er al 236184 flesjes verkocht worden elke maand, 2834208 per jaar. Of je veel gaat verdienen weet ik niet, maar Nederland wordt wel heeeel erg schoon.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door student26 »

:-) Ik denk niet dat het om flessen zeep gaat...

Waarschijnlijk iets a la Noni? Een gezondheidsmiddel o.i.d.?

120/4 = 30 euro per fles. Ga je die kwijtraken? Zoniet ben je namelijk je geld kwijt. En aansluitend op de andere reactie: afhankelijk van het niveau en het succes bij het vinden van nieuwe mensen, moeten er dus ontzettend veel flessen van dat spul worden verkocht... Lijkt mij onwaarschijnlijk.

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

MLMers zijn uiterst slimme mensen met veel geld. Ze verdienen nóg meer geld door dommere mensen nóg dommere mensen te laten zoeken.
Dus als je slim bent dan start je zelf een MLM aktie. Koop bij Kruitvat vitamine C tabletten, verf ze blauw met waterverf voor kleuters (niet giftig) en claim dat je er een erectie van een week door krijgt. 90% van de erectie problemen zit tussen de oren dus je hebt zeker tevreden klanten.

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk niet dat het om flessen zeep gaat... Waarschijnlijk iets a la Noni? Een gezondheidsmiddel o.i.d.?
Het gaat inderdaad om een gezondheidsmiddel
En kom je binnen op level 1, en gaat het tot level 8 om 6561 mensen, of kom je misschien binnen op level 3, en gaat het uiteindelijk om 59049 mensen, acht levels onder jou?
Het gaat in het geval van mijn voorbeeld om een niveau 2 van binnenkomen. Met andere woorden: mijn 'upline' is nummer 1 in Nederland.

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

En het gaat om Olé Juice.

Het nieuwe Gezondheidssrankje.

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

En wat kost dat drankje? Is het verkopen van het drankje prioriteit een of het zoeken naar nieuwe distribiteurs?

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

kijk op volgende website. gevonden via Google:

http://www.olivenblattsaft.de/holland.htm

Het is in het Nederlands, dus niet schrikken.

8)

Gast

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry,

Verkeerde Link. Moet nl. deze zijn:

http://www.ole-ole.info/holland/

8)

Arie54

Re: MLM = een eigentijdse vorm van religie?

Ongelezen bericht door Arie54 »

Wanneer je Ctrl f (find) intoetst en dan 'Madeleine' intoets; dan weet je na lezing dat we het over een verpakt piramidespel hebben.

Prima stukjes Madeleine!

Gesloten