DHL gooit pakket bij vuilnis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Erthanax
Berichten: 9752
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb maar wat gebeld, verschoven en afgezegd om thuis te zijn. Ik had geen zin om drie kliko's af te struinen. Of te vragen bij de buren. En de andere buren. Of morgen naar een afhaalpunt te gaan. Volstrekt onredelijk natuurlijk. Van miljoenen kostende logistieke software kun je niet het onmogelijke verwachten. Je moet wel praktisch blijven en begrip hebben voor de bezorger, die overigens heel vriendelijk is.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
13 sep 2021 21:12
Ik sta open voor uw reactie, welke manieren zijn er dan nog?
Ik heb die al opgeschreven en je kwam niet open over.
NeoDutchio schreef:
13 sep 2021 21:22
Er is beeldmateriaal dat DHL aan de deur stond en dat het pakket in de prullenbak gelegd is. Het is dus afgeleverd.
Onjuist. Dat is geen afleveren.
Erthanax schreef:
13 sep 2021 21:33
Zondag, voor bestelling zegt de webwinkel dinsdag 15.00-17.00. Na bestelling bevestigt de webwinkel dinsdag 15.00-17.00. Na ophalen bevestigt de vervoerder dinsdag 15.00-17.00. Na sorteren bevestigt de vervoerder dinsdag 15.00-17.00. En in de loop van afgelopen ochtend zegt de vervoerder ineens vandaag 13.00-15.00.
"Helaas is het nu niet mogelijk om..." Handig hoor, die mededeling als je het bezorgmoment wil aanpassen. Dus ik moet maar snel wat regelen omdat de vervoerder op het laatste moment zijn herhaaldelijk bevestigde planning verandert.
Volgens een paar.

Moneyman
Berichten: 30300
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
13 sep 2021 20:42
angel1978 schreef:
13 sep 2021 20:35
Herhaling van zetten..
Zolang u niet snapt dat als je iets persoonlijk wilt ontvangen je ook echt daadwerkelijk thuis zou moeten zijn, dan zijn de herhalingen nodig.
Je blijft de boel verdraaien. Er is helemaal geen sprake van “persoonlijk willen ontvangen”, dat verzin jij erbij. Ik vind bezorging mij mijn buren ook goed. Of overmorgen een herhaalde poging. Of ophalen bij het aangegeven punt. Dat is namelijk wat er beloofd en afgesproken is, niet meer en niet minder.

Ook je bol.com-voorbeeld gaat niet op. Als ik daar een moment kies, doe ik niets meer dan een voorkeursmoment aangeven. Ik maak in ieder geval niet de afspraak dat ik de hele dag thuis ben.

Zoals zo vaak op dit onderwerp verwar je je eigen mening (die je dan zo mooi “menselijk” noemt… :lol: ) met de werkelijkheid.

Jablan
Berichten: 6198
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman, ik lees niet wat jij leest. Andere bril?

Dit topic - schrijf de frustratie van je af - is alleen mogelijk omdat de ontvanger persoonlijke levering wenst en niet kreeg. Dat is de lijn, die ik bij NeoDutchio terugzie.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit topic bestaat omdat DHL het pakketje in de kliko heeft gegooid.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door moederslink »

De kliko is al veranderd in ' vuilnis ' en wat het met het pakket verder is gedaan en waaruit de ' schade ' van € 69,95 bestaat is volstrekt onduidelijk.
TS vertelt verder niets, maar hier zijn we alweer 10 pagina.s lang bezig.

NeoDutchio
Berichten: 12377
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En in die 10 pagina’s verwarren een aantal forumleden hun persoonlijke wensen en ervaringen met het verhaal van TS.

angel1978
Berichten: 11072
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

NeoDutchio schreef:
14 sep 2021 07:19
En in die 10 pagina’s verwarren een aantal forumleden hun persoonlijke wensen en ervaringen met het verhaal van TS.
Mwoah, dat is er vooral 1, misschien 2 en een ervan zie je elke dag in de spiegel

NeoDutchio
Berichten: 12377
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
14 sep 2021 07:21
NeoDutchio schreef:
14 sep 2021 07:19
En in die 10 pagina’s verwarren een aantal forumleden hun persoonlijke wensen en ervaringen met het verhaal van TS.
Mwoah, dat is er vooral 1, misschien 2 en een ervan zie je elke dag in de spiegel
Zou dat dan een oorzaak zijn van nutteloze discussies? Ik zie er meer namelijk.

angel1978
Berichten: 11072
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik denk dat je jezelf wel als oorzaak zou kunnen zien idd.

NeoDutchio
Berichten: 12377
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
14 sep 2021 08:32
Ik denk dat je jezelf wel als oorzaak zou kunnen zien idd.
Wijs met 1 vinger naar een ander en zie dat er 3 uw eigen richting op wijzen. Ik noem u niet persoonlijk, maar u probeert het wel persoonlijk mijn kant op te duwen. Ik kan mijzelf in de spiegel aankijken, maar ik krijg enorm het idee dat u dat niet kan. Dergelijke opmerkingen van u is een zwaktebod en is simpelweg lachwekkend te noemen.

Uw ervaring met een pakket die schijnbaar verdwenen is heeft geen connectie met het probleem van TS. Zodra uw pakket weer boven water is en u het bericht krijgt dat het in het sorteerproces zit en op de dag van bezorging kunt u, met de track en trace, aanpassingen doen. Wilt u het pakket dan persoonlijk ontvangen, dan kunt u in de ochtend zien hoe laat de bezorger verwacht voor uw deur te staan. Daar hoef je geen hele dagen voor thuis te blijven.

Moneyman
Berichten: 30300
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
13 sep 2021 22:40
Moneyman, ik lees niet wat jij leest. Andere bril?

Dit topic - schrijf de frustratie van je af - is alleen mogelijk omdat de ontvanger persoonlijke levering wenst en niet kreeg. Dat is de lijn, die ik bij NeoDutchio terugzie.
Ik heb, alvorens te reageren, nóg maar eens de OP teruggelezen. Daar staat absoluut niet wat jij schrijft. Dus ja, blijkbaar heb jij een andere bril op dan ik, want jij ziet dingen die er niet zijn. TS vraagt niet om persoonlijke levering, TS wil simpelweg een bezorger die geen wanprestatie levert.

De lijn die je bij NeoDutchio terugziet, is gebaseerd op zijn eigen mening, en pertinent niet op de OP, die ik voor de volledigheid hieronder nog maar eens quote.
Richardhendriksmit schreef:
11 sep 2021 11:06
DHL heeft mijn pakketje 3SWLT0017077001 in de vuilnisbak gegooid. (Dit heb ik op video). Een wanprestatie van DHL. Via Facebook correspondentie gevoerd. DHL verwijst naar de leverancier (in China, YUNEXPRESS). DHL weigert mijn schade van 69,95 te vergoeden.
Een bedrijf dat een wanprestatie levert en niet zijn verantwoordelijkheid oppakt moet wat mij betreft vermeden worden.
De Nederlandse wet is duidelijk wat er moet gebeuren bij wanprestatie maar DHL heeft hier schijt aan m.a.w. men heeft eigen huisregels (de leverancier is altijd verantwoordelijk ook al is hun dienst niet deugdelijk)
Ik roep alle bedrijven op om te stoppen met DHL als hun pakketbezorger.
Misschien kunnen we het nu dan weer gewoon bij de OP houden...?

1marko
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2008 14:54

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door 1marko »

We doen er een slotje op, als er na tien pagina's geen eenduidig advies gegeven kan worden, dan ook niet na twintig of meer.
Iedere volgende reactie zal een herhaling van zetten zijn.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hoewel dat niet het doel van het forum is, dat is immers praten over consumentenzaken, kan er best een eenduidig antwoord worden gegeven. Het is meer dat er een aantal zijn die vinden dat je de hele dag of zelfs dagen thuis moet blijven en dat als feit poneren. Met die politieke discussie schiet niemand wat op. De mensen die dat vinden blijven al thuis en de mensen die dat onzin vinden doen dat niet. De laatste groep moet natuurlijk wel horen dat ze niet verplicht zijn om de hele dag thuis te blijven, omdat de eerste groep doet voorkomen dat mensen verplicht zijn om thuis te blijven. Als je het niet kunt onderbouwen dan kun je het beter niet roepen.

kuklos
Berichten: 9858
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door kuklos »

Zoals ik op pagina 4 al schreef:
kuklos schreef:
12 sep 2021 20:38
Resumerend: of laat het standaard naar een afhaallocatie brengen. Of laat de bezorgdienst standaard de optie bieden om de bezorglocatie te wijzigen.

Nu kan ik uit persoonlijke ervaring vertellen dat bij de beide genoemde opties nog een wereld te winnen valt voor zowel de klanten, als de bedrijven die iets verkopen als voor de bezorgdiensten. Hierin is niemand als enige schuldig en is geen enkele partij volledig onschuldig.
Dus nogmaals, voor alle betrokkenen in de bezorgwereld (klanten, verkopers en bezorgers) valt er nog veel te verbeteren.

Jablan
Berichten: 6198
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
14 sep 2021 08:55
Misschien kunnen we het nu dan weer gewoon bij de OP houden...?
Deze opening - en die van soortgelijke onderwerpen - is samengevat: ontvanger heeft een ander verwachtingspatroon dan hoe de bezorgdienst werkt.
NeoDutchio probeert elke keer weer die verwachtingen bij te stellen.

Oplossing voor de meeste van dit soort klachten is direct aan de weg een brievenbus annex pakketbox plaatsen.

In deze opening storen twee punten mij: het ongevraagd vastleggen op beeld (dan ben je goed wantrouwend) en het ontbreken van het formaat van het pakket.

NeoDutchio
Berichten: 12377
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
14 sep 2021 13:59
Het is meer dat er een aantal zijn die vinden dat je de hele dag of zelfs dagen thuis moet blijven en dat als feit poneren. Met die politieke discussie schiet niemand wat op. De mensen die dat vinden blijven al thuis en de mensen die dat onzin vinden doen dat niet. De laatste groep moet natuurlijk wel horen dat ze niet verplicht zijn om de hele dag thuis te blijven, omdat de eerste groep doet voorkomen dat mensen verplicht zijn om thuis te blijven. Als je het niet kunt onderbouwen dan kun je het beter niet roepen.
Toch leuk om te zien dat u een mening vormt op iets dat nergens gezegd word en dat weer als feit neer zet. Niemand zegt dat je de hele dag thuis moet blijven. Er is gezegd dat als je niet altijd thuis bent het niet verstandig is om online te bestellen en het thuis te laten afleveren. Immers, als je niet thuis bent kan je ook niets aannemen.

ZeerPrivé
Berichten: 5638
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

NeoDutchio schreef:
14 sep 2021 16:01
alfatrion schreef:
14 sep 2021 13:59
Het is meer dat er een aantal zijn die vinden dat je de hele dag of zelfs dagen thuis moet blijven en dat als feit poneren. Met die politieke discussie schiet niemand wat op. De mensen die dat vinden blijven al thuis en de mensen die dat onzin vinden doen dat niet. De laatste groep moet natuurlijk wel horen dat ze niet verplicht zijn om de hele dag thuis te blijven, omdat de eerste groep doet voorkomen dat mensen verplicht zijn om thuis te blijven. Als je het niet kunt onderbouwen dan kun je het beter niet roepen.
Toch leuk om te zien dat u een mening vormt op iets dat nergens gezegd word en dat weer als feit neer zet. Niemand zegt dat je de hele dag thuis moet blijven. Er is gezegd dat als je niet altijd thuis bent het niet verstandig is om online te bestellen en het thuis te laten afleveren. Immers, als je niet thuis bent kan je ook niets aannemen.

DHL heeft gewoon hun logistieke processen niet up to date. Je gaat mensen toch niet melden dat ze tussen 8 - 22 uur komen en dat je dan als 'klant' maar even braaf 14 uur met je pootjes omhoog moet gaan zitten? Vaak dan ook nog tegen het einde van de dag de melding dat het niet gelukt is.

Ik heb zeer goede ervaringen met Red je Pakketje. Geven OP TIJD een duidelijke EN beperkte bezorgtijd (4 uur) en vanaf de 1e bezorgminuut kun je zien waar de bezorger zich bevindt en hoeveel mensen er nog voor je zijn. Een minuut of 10 voor levering krijg je bovendien ook nog een berichtje dat ze zo bij je zijn. Kijk, zo kan het ook.
En ja, in dit geval kan ik er dus wel voor zorgen dat ik netjes thuis ben of 1 van de buren kan vragen even bij mijn deur het pakket in ontvangst te nemen.

En misschien kun je ook bedenken dat afhalen (zeker grote pakketten) fysiek niet voor iedereen haalbaar is?

angel1978
Berichten: 11072
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tja, niemand zegt dat je de hele dag thuis moet blijven, maar je mag alleen bestellen als je altijd thuis bent...

Als je zelfs die contradictie niet ziet....
ontvanger heeft een ander verwachtingspatroon dan hoe de bezorgdienst werkt.
Dat is natuurlijk weer klinkklare onzin!
Het verwachtingspatroon is gebaseerd op datgene dat de bezorgdienst zelf publiceert en beloofd. Dat ze dat dan niet nakomen komt niet door het verschil in verwachting en werkwijze maar door het niet werken volgens de eigen werkwijze!

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: DHL gooit pakket bij vuilnis

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
14 sep 2021 16:01
Toch leuk om te zien dat u een mening vormt op iets dat nergens gezegd word en dat weer als feit neer zet. Niemand zegt dat je de hele dag thuis moet blijven.
Dit is gewoon trollen.
NeoDutchio schreef:
12 sep 2021 20:01
Als je iets besteld bij een verkoper waarbij je niet vooraf weet wanneer het bezorgd wordt, laat het dan niet thuis komen als je niet altijd thuis bent.
NeoDutchio schreef:
13 sep 2021 18:30
Of nog korter gezegd: ik koop iets met de afspraak dat het morgen bezorgd gaat worden. Morgen ben ik er niet, dus hou ik mij niet aan mijn eigen afspraak.
NeoDutchio schreef:
13 sep 2021 20:55
Nogmaals, en geen idee wat daar niet aan te snappen is, als u online besteld en weet dat het pakket bijvoorbeeld de volgende dag komt, maar u geen tijdstip kan afspreken, dan zal je dus thuis moeten blijven tot de bezorger geweest is, of dat je online aangeeft waar het neergelegd kan worden.

Gesloten