Pagina 10 van 10

Re: Selektvracht

Geplaatst: 30 mei 2012 07:53
door hammar126
Ik wil toch ook even reageren op de slechte bezorging van selektvracht.
Ik woon niet in Amsterdam of Amersfoort maar in Rotterdam en daar is het
ook dat ze niet bezorgen.
Een vrijdag j.l. zou mijn pakketje worden geleverd, ik heb er nog over gebeld naar Wehkamp om half vijf ja hoor het zou bezorgd worden maar ze bezorgen tot 18:00uur. En nee hoor niet geweest. Zaterdag dacht ik komen ze wel van 9:00 tot 13:00 uur weer niemand geweest (ik zou dat voor mijn verjaardag krijgen) en ben om 13:15uur boodschappen gaan doen. En ja hoor ik kwan thuis en ze waren aan de deur geweest om 13:40uur dus geen cadeautje voor mijn verjaardag. Een mail gestuurd naar Wehkamp en maandag 29 mei zou het pakketje opnieuw worden gebracht. Heel de dag weer thuis gezeten (mijn vriendin had me voor die dag uitgenodigd om lekker ergens heen te gaan nog voor mijn verjaardag) maar dat wilde ik niet i.v.m. mijn pakketje wat zou worden bezorgd. En jullie raden het al weer niet bezorgd. Natuurlijk ook een mail gestuurd naar Wehkamp want ik vind toch dat zij verantwoordelijk ervoor zijn, als ze weten dat de bezorging zo slecht is bij Selektvracht moeten hun voor een andere wijze kiezen van bezorging. Bij ons komt iedere dag T.N.T. langs om 15:00uur (je kan er haast de klok op gelijk zetten) dus waarom niet via T.N.T. Wehkamp???
Afwachten maar of het überhaupt nog wordt bezorgd.
Zo ik heb ook mijn ergenis geuit groetjes allemaal.

Re: Selektvracht

Geplaatst: 30 aug 2012 18:55
door discordia
Doordat ik al eerder gehoord heb van de slechte leverservice van Selekt Vracht, was ik er niet gerust op toen ik er (te laat) achterkwam dat de bestelling geleverd zou worden door deze club.
Bestelling zou vandaag (30 Augustus) tussen 12:00 en 18:00 uur geleverd worden.

Door middel van het Track & Trace systeem kon ik vanmiddag opmaken dat het pakket onderweg was en dat de bezorger het pakket inderdaad vandaag zou aanbieden. Ik ben de gehele dag thuis geweest en heb geen bezorger gezien. Ook heb ik geen briefje of iets dergelijks ontvangen.

Toen ik om 18:30 d.m.v. van het Track & Trace systeem wilde zien waar het pakket bleef, zag ik tot mijn grote verbazing dat er vermeld stond dat de geadresseerde verhuisd was en dat het pakje onderweg terug naar het depot was. Hier klopt helemaal niks van en er is ook niemand aan de deur geweest.

Dit staat er op de website:
Pakje is gesorteerd in sorteercentrum

29-08 2012
Pakje is onderweg naar lokaal depot

30-08 2012
Pakje is ontvangen op depot en wordt vandaag aangeboden

30-08 2012
Bezorger is met pakje onderweg

30-08 2012
Geadresseerde is verhuisd

30-08 2012
Geadresseerde is verhuisd

30-08 2012
Pakje gaat terug naar sorteercentrum
Ik heb het pakketje 2 dagen terug besteld en gewoon het goede adres doorgegeven (heb het voor de zekerheid nog even gecontroleerd) maar niemand gezien. Hoe ze erbij komen dat ik verhuisd zou zijn mag Joost weten.

Dus of de bezorger is bij het verkeerde adres geweest (waar mensen hem verkeerd hebben ingelicht aangezien ik op dat verkeerde adres ook nooit gewoond kan hebben), of de bezorger vond het makkelijker om simpelweg het pakje niet te bezorgen. Ik neig eerlijk gezegd naar het laatste, helemaal nu ook zo de andere reacties aangaande Selekt Vracht lees.

Ik heb contact opgenomen met de klantenservice (email gestuurd want ze waren telefonisch niet meer bereikbaar) en ben reuze benieuwd naar hun verklaring.

Voortaan zal ik dus beter opletten en ten alle kosten de diensten van Selekt Vracht proberen te vermijden.

Re: Selektvracht

Geplaatst: 17 sep 2012 11:20
door prullie2
Mijn eerste Selektvracht Zaandam ervaring:
Ik bestelde in Duitsland via een webwinkel en men verstuurde een pakket naar mij. Helaas werd het bij de grens overgegeven aan Selektvracht. De bezorger kwam langs toen ik op mijn werk zat en liet een briefje achter dat hij de volgende werkdag zou terugkomen. Omdat ik er dan ook niet zou zijn heb ik gebeld naar het depot welk op het briefje stond. Ik had geluk want ik kreeg het aanbod het de volgende dag op te halen op het depot. Daar aangekomen was er een chauffeur die zijn bus volsmeet met pakjes en verder niemand. De chauffeur wist van niets dat er iemand zou komen en vertelde me om zelf maar binnen te gaan zoeken. Hij belde zijn baas. Terwijl ik zoek hoor ik de chauffeur en zijn baas, een vrouw, via de telefoon mopperen over wat voor %^&^%-bedrijf selektvracht is. Een pakket voor mij was niet te vinden.
Drie dagen later staat er een buurtbewoner op de stoep met mijn pakket. Hij werkte bij selektvracht, was het tegengekomen, herkende het adres en bracht het dus maar even langs. Ervoor tekenen hoefde niet meer. Had hij al gedaan.

Mijn tweede en derde Selektvracht Zaandam ervaringen:
Niet langskomen op het moment dat men op het briefje zet, zodat je voor niets thuis blijft.

Mijn vierde (en hopelijk laatste) Selektvracht Zaandam ervaring:
Pakketje vanuit een Nederlandse webwinkel. Eerste bezorgpoging is twee dagen voor ik op vakantie ga, als ik op mijn werk zit. Om te voorkomen dat ik het misloop neem ik een dag extra vrij en wacht die dag thuis op de Selektvracht chauffeur. Ik woon in een doodlopend straatje en dan hoor ik een auto. Ik kijk naar buiten en het is een oude auto met pakjes op de achterbank. Dat moet Selektvracht zijn!!
Ik wacht even op de bel, maar hoor de autodeur dan weer dichtslaan. Ik rennen naar beneden om het nog aan te kunnen nemen, maar zie de chauffeur nog net wegrijden. Hij liet wel een briefje achter.
Ik bellen met Selektvracht. Verteld dat de chauffeur net wegwas en dit de laatste dag was dat ik het deze week aan kon nemen. De telefoonjuf reageerde iets met jammer dan, dan gaat het terug naar de verzender. Geen sorry of inlevingsvermogen van Selektvracht want mijn bel zou het vast niet doen. De verzender heb ik ingelicht en deze was ook op de hoogte dat ik een week weg zou zijn. Hij zet een klacht uit richting Selektvracht. Hieruit kwam dat ze het als goedmaker....een derde en vierde keer hebben aangeboden. Dit in mijn weekje vakantie natuurlijk (wat ze wisten) zodat het terug ging naar de verzender.... Nog steeds geen sorry gehoord. Ze hebben het immers twee keer extra aangeboden.

Ik moet overigens zeggen dat ik behalve met Selektvracht in Zaandam ook met Selektvracht in Eindhoven te maken heb gehad en daar hadden ze de zaken gewoon goed op orde!
Zolang ik in Zaandam woon wil ik dus niets meer met die club te maken hebben en bestel ik ook niets meer bij bedrijven die alleen met selektvracht versturen. Dat laatste vind ik jammer en ik hoop op betere tijden.

Re: Selektvracht

Geplaatst: 18 dec 2012 12:23
door amhtje
Ik woon in Amsterdam en heb zeer slechte ervaringen met SV. Als ik weer eens een pakje binnenkrijg en er staat sv op het "niet thuis-briefje", dan zakt de moed me weer in de schoenen.
Ook deze keer maken ze het weer erg bont. Na slechts 1 extra bezorgpoging wordt het tegenwoordig al retour afzender gedaan! Dit kan ik bewijzen, dus is geen overdrijven. Als je ze belt, en dit is mijn grootste ergenis, dan neemt in zeker 90% van de keren niemend de telefoon op. Deze slechte ervaring heb ik al jaren met ze.
Pas dus op met ze, want een pakje met SV komt je duur te staan! Nu moet ik het vanuit Duitsland weer opnieuw laten bezorgen en dan de afzender vragen om GEEN Deutsche Post te kiezen (want blijkbaar werken deze met SV samen). Maar dat is in het gunstigste geval. Ik ben namelijk bang dat mijn pakje helemaal niet retour gaat en gewoon expres zoekraakt. Scheelt SV weer het retour zenden.
Ik zal dan de afzender een slechte feedback moeten geven, want hij heeft gekozen voor een bedrijf dat samenwerkt met SV.
Dit is echt wel het slechtste bedrijf van 2012!

Re: Selektvracht

Geplaatst: 04 jan 2013 15:22
door Maretta Bos
Helaas overkomt het ons nu voor de 3e keer dat wij tevergeefs thuis blijven voor de vermeende levering van een pakket via Van der Hoef Logistiek Selektvracht te Doorn. De vorige keren vonden wij eveneens 1x een briefje in de bus, nummers niet traceerbaar via de site van Selekt. Daarna gebeld naar Selektvracht en het advies dat we pas na 3 dagen konden reclameren ivm een eventuele latere levering. Echter daarna vertelt men je dan doodleuk dat de pakketten geleverd zouden moeten zijn. Wat niet het geval was! Ook nu zit ik wederom op een pakket te wachten, wederom briefje met code in de bus van Van der Hoef Logistiek, wederom werkte de infocode niet op de Selektsite en wederom gebeld met Selektvracht en te horen gekregen dat ik maar 3 dagen moet wachten. Wederom zal ik waarschijnlijk te horen krijgen dat het pakket geretourneerd is... Dat is weer snel verdiend door deze partij aangezien de afzender wel zal moeten betalen voor de verzending! Begrijp dus niet dat er toch nog steeds leveranciers zijn die gebruik maken van Selektvracht. Ik hoop van harte dat UPS snel Nederland gaat veroveren en zijn concurrenten laat zien wat service betekent om te kunnen overleven! Wellicht dat onze Nederlandse pakketdiensten het dan wel een keer gaan begrijpen.

Re: Selektvracht

Geplaatst: 07 feb 2013 21:14
door weebee85
Ook ik heb klachten over DHL/Selektvracht. Ik bestel een pakket vanuit Duitsland. Ik kies expliciet voor de verzending via DHL (12 euro). Ik krijg een track & trace nummer waarmee ik de zending kan volgen. Maandag avond verschijnt op de T&T pagina opeens dat er geprobeerd is het pakket te leveren. Vreemd, want ik was gewoon thuis op het gemelde tijdstip (20:21u), en er is niemand langs geweest. Zal wel eerder op de dag geweest zijn dan. De volgende dag blijf ik thuis, in de veronderstelling dat het die dag nogmaals geleverd wordt, tevergeefs. Woensdag maar eens met DHL gebeld, voordat ik mijn vraag kan stellen wordt mij verteld dat het T&T nummer niet van DHL is, maar van Selektvracht, is een onderdeel van DHL. Kunnen jullie dan zien wanneer/waar Selektvracht het pakket heeft bezorgd? Nee dan moet je Selektvracht bellen, 40 ct per minuut. Selektvracht gebeld, na lang wachten krijg ik iemand aan de lijn. Kunt u mij vertellen waar mijn pakket blijft? Nee het is nog onderweg naar Utrecht, vanuit daar krijgt het een Selektvracht T&T nummer. Utrecht? Ik woon in Den Haag, en maandag was het pakket al in Den Haag, volgens de T&T in elk geval. Er zijn toch zat afleverpunten in de buurt, waarom bezorgd u het pakket daar niet? Het pakket moet eerst bij Selektvracht worden aangemeld. Hoe lang gaat dat duren? Dat kan ik niet met zekerheid zeggen, maar het kan 7 dagen duren. 7 dagen? Voor een pakket dat al in Den Haag was, nu terug moet naar Utrecht, om vervolgens weer naar Den Haag verstuurd te worden. En dat alles zonder mij op de hoogte te houden natuurlijk, informatie over je eigen al lang en breed betaalde pakket kost 40 ct per minuut plus extra kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon. En de enige informatie die ze dan voor je hebben, is dat ze het ook niet weten.

Kortom, ik bestel nooit meer via DHL/Selektvracht, wat een incapabel achterlijk zooitje is het daar. Ongeveer een jaar terug eenzelfde probleem gehad met DHL/Selektvracht, maar ging er toen vanuit dat het een eenmalig probleem was. Als ik dit forum zo lees had ik beter moeten weten.

UPDATE:
Vandaag (vrijdag) een antwoord gehad op mijn klacht bij DHL. Nu veranderen ze hun verhaal, en zeggen ze opeens dat PostNL mijn pakket heeft! PostNL gebeld (45ct per minuut), na ongeveer 10 minuten kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn. Ze ging het opzoeken, maar na nogmaals ongeveer 10 minuten in de wacht te hebben gestaan, wordt mij doodleuk verteld dat 'het systeem eruit ligt', en dat ze niks kunnen opzoeken. Oftewel, een telefoontje van 9 euro, waarna nog steeds helemaal niks duidelijk is. Nog maar eens DHL proberen te bellen. Helaas kan je alleen DHL express bellen, en 'dat is een andere afdeling dan DHL paket', dus die kunnen je ook nergens mee verder helpen. Iedereen schuift de verantwoordelijkheid mooi door, en niemand heeft antwoord. Het is mij inmiddels wel duidelijk hoe ze hun geld verdienen, namelijk met dure 'klantenservice' nummers. Helaas kan je van service niet echt spreken.

Re: Selektvracht

Geplaatst: 10 jun 2013 12:51
door shasta
ook wil ik graag mijn verhaal doen over selektvracht Groningen

Afgelopen zaterdag zou ons koffiezet apparaat komen
hij kwam ook wel later dan de planning maar goed hij was er.
Mijn man maakt de doos open staat de koffiezetapparaat er verkeerd om in En onder in de doos zat nog een pakketje. Dat was bestemd voor het RUG Groningen. dat doosje was uit elkaar en er zaten 2 reageer buisjes in met vloeistof die ook aan het lekker waren.
Mijn man mij gebeld en ik direct van mijn werk naar huis, want ja stel je voor dat het schadelijk is. Ik heb contact opgenomen met RUG de beveiliging kwam het direct halen. Op zaterdag selekvracht natuurlijk niet te bereiken. Heb ik net doorgegeven het enigste wat ik te horen kreeg was ze zullen het door gegeven aan depot en of ik Wehkamp er wou over informeren..
Nou ben benieuwd of ik hier nog wat over hoor van ze.
Heb tevens wel gezegd tegen de dame aan de telefoon als het schadelijk is en iemand of ik hier in huis krijgen er last van stel ik jullie aansprakelijk. Zegt ze ja maar schadelijk wordt via aparte weg gedaan door Selektvracht. nou geloof er niks meer van. Het RUG gaat mij nog bellen of het schadelijk is ja of nee.
En ben er ook nog over aan het denken om de dag dat ik zaterdag dus naar huis ben gegaan en halve dag heb moeten opnemen om die te verhalen op selekvracht..
Nou dit was mijn ervaring met selekvracht en dit was ook gelijk de laatste keer dat ik wat door hun laat bezorgen..

Shasta

Re: Selektvracht

Geplaatst: 10 jun 2013 13:29
door Webcarewehkamp.nl
Graag wil ik dit voor je doorgeven zodat dit uitgezocht kan worden. Wil je daarom je klantnummer of postcode en huisnummer doormailen naar: [email protected].

Re: Selektvracht

Geplaatst: 10 jun 2013 15:23
door Bob Schurkjens
Ah, daar hebben we webrobot Frits Pieters weer.

Re: Selektvracht

Geplaatst: 16 aug 2013 17:54
door OOge
Ik wil ook even mijn woede uitspreken over die stel "debielen" van selektvracht.

Dinsdag zou er een pakket worden afgeleverd. Geen punt, had toch vakantie dus kom maar op.
Niemand te zien dinsdag. Maar tot mijn verbazing stond er op track en trace dat het pakket was afgeleverd.
Dus bellen naar dat schandalig dure nummer. Wat blijkt, "ik was niet thuis", dus is het bij de buren afgeleverd.
Maar dat kan helemaal niet, want de buren waren op vakantie. Maar goed, woensdag kwamen ze terug dus toch maar even vragen. Geen pakje. Sterker nog, ik ben de hele straat langsgelopen, maar geen pakje.
Nu moet ik vertellen dat ik buren heb, die dat zo voor mij zouden aannemen en langs zouden brengen. Hetzelfde zou ik voor hun doen.
Dus nogmaals bellen. Bij hoog en laag beweren ze het te hebben afgeleverd. Maar ik heb niks. En niemand in mijn straat heeft het. Dus ik vroeg of ze misschien het in een andere plaats hebben afgegeven. Wij hebben namelijk 5km verderop dezelfde straat, maar dan in een andere plaats.
Maar dat kon niet.
Dus van de buren maar de bewakingsbeelden bekeken. Geen selektvracht te zien. Sterker nog, je ziet mij buiten omstreeks het aflevertijdstip, maar niemand van selektvracht.
Dat houdt dus in dat of selektvracht het bij het verkeerde adres heeft afgeleverd, of de bode het pakje heeft gehouden.

Radar, het word tijd voor een uitzending van selektvracht. Het zogenaamde bedrijf dat er bezorgt met "aandacht."
Hoe stoppen we dit soort organisaties die alleen maar of verkeerde bezorgen, of spullen verduisteren. Tijd voor de bewakingsopnames om op TV te komen, zodat iedereen kan zien dat selektvracht totaal niet langskomt.

Re: Selektvracht

Geplaatst: 16 sep 2013 14:59
door Banning
Hier nog een een fraai voorbeeld van de aanpak van Selektvracht: een Duitse dame bestelt een van mijn fotoboeken. Op mijn Italiaanse vakantieadres lees ik een mailtje van haar: vervoersdienst “Selektvracht” heeft het ondanks stevige verpakking beschadigd afgeleverd. Ik stel haar voor het boek terug te sturen opdat ik na terugkeer kan zien wat er mis is.
Een week later stuurt ze mij een boos mailtje: “Waarom hebt u mijn pakje geweigerd?” Geweigerd? Hoe zou ik kunnen, ik was nog op vakantie. Zij mailt mij het briefje van Selektvracht toe, waarop staat: “Geweigerd wegens... Met vakantie”! Wordt alle post van vakantie vierende Nederlanders “geweigerd” en teruggestuurd? Of is dat een specifieke service van Selektvracht?
Selektvracht zegt zelf: “100.000 pakjes. Vanavond opgehaald, vannacht gesorteerd. Morgen bezorgd in heel Nederland!” Ja, en in de vakantietijd overmorgen weer (beschadigd?) terug bij de afzender.

Selektvracht reageert niet op schriftelijke klachten. Telefonisch contact opnemen met een klachtenafdeling (als die al bestaat) is niet mogelijk, geen enkele medewerker van Selektvracht kan dat nummer geven. Misschien ook “met vakantie”?

Re: Selektvracht

Geplaatst: 20 dec 2013 16:23
door 6hoog
Na een hele periode niets te bestellen bij webshops die laten bezorgen door Selektvracht, het deze week weer eens geprobeerd (helaas....).

Bezorgmoment kon je kiezen in de bestelprocedure. Ik aangegeven dat ik wil dat het zaterdag geleverd wordt want vandaag was ik het grootste deel van de dag niet thuis in verband met werk. Zie ik net tot mijn verbazing op de track & trace dat het pakketje vanmiddag (vrijdag) bezorgd is. Erg knap want er was de hele dag niemand thuis en er ligt ook geen briefje dat het bij buren is bezorgd.

Dit is al de zoveelste keer dat pakketjes gewoon helemaal niet bezorgd worden. Wat een ronduit verschrikkelijk bedrijf is dat Selektvracht. Google eens op 'Selektvracht klacht' en je ziet dat het internet vol staat met klachten over dit bedrijf. Dit was in ieder geval definitief de laatste keer dat ik bij een webshop heb besteld die laat bezorgen door Selektvracht.

Re: Selektvracht

Geplaatst: 16 apr 2014 20:52
door Marliesjewee
Dit bedrijf is een van de slechtste bedrijven waar ik ooit mee te maken had. Wat een stelletje amateurs werken daar.

Re: Selektvracht

Geplaatst: 13 mei 2014 18:35
door Peterwillems
Op 7 januari 2014 heb ik een pakje verstuurd ,met DHL for you naar postcode die met een 9 begint.
Op de site van DHL wordt aangegeven dat het pakje op 9 januari is bezorgd.
De ontvanger meldt zich bij mij en geeft aan niets te hebben ontvangen.
Ik vraag het op 11 januari na bij DHL en zij geven aan, dat het is bezorgd op een andres met een postcode die met een 5 begint.
Ik wijs DHL erop dat zij het op een verkeerd adres hebben bezorgd.
Het antwoord van DHL is, dat zij zich hebben vergist en dat het wel op het juiste adres is bezorgd met de postcode die met een 9 begint.
Ik geef aan dat betrokkene echter niets heeft ontvangen en het antwoord is dat zij een onderzoek gaan starten dat maximaal 10 werkdagen kan duren.
Na deze 10 werkdagen vraag ik bij DHL zelf maar even na hoe het zit, want zelf melden zij zich niet.
Zij geven aan dat het pakket aan huis is bezorgd, hoewel het een brievenbuspakketje was.
Betrokkene heeft echter nog steeds niets ontvangen.
DHL zegt toe iemand langs te sturen bij het adres waar het pakje is bezorgd.
Ik vraag of er een schriftelijke verklaring kan worden gegeven door degene die het pakje volgens DHL in ontvangst heeft genomen.
Dit is volgens DHL niet gebruikelijk.
De bezorgster komt langs bij de geadresseerde en nu blijkt dat zij het pakje niet op nummer 16, maar op nummer 24 in de brievenbuis heeft gedaan (hoezo afgegeven en hoezo is er een onderzoek geweest van 10 werkdagen???))
Op dit adres woont niemand en dit huis staat leeg. Waarschijnlijk gooit de eigenaar zo nu en dan alle post gewoon weg.
Vervolgens stuurt DHL een schadeformulier dat ik kan invullen en opsturen.
Later op die dag komt er weer een mail van DHL, dat het pakje terecht is. Waarschijnlijk heeft een ander de zaak nu even in handen en geconstateerd dat het pakje verkeerd is bezorgd, maar daarmee is het niet terecht.
Omdat ik betrokkene reeds een ander vervangend produkt heb gestuurd (nu met post nl en dat was er na 2 dagen), verlang ik nu van DHL het volgende: zij sturen mij het pakje dat zogenaamd terecht is terug of zij vergoeden de schade. Daarop heb ik geen antwoord meer gehad en heb ik het schadeformulier op 1 februari op de post gedaan.
Wat een stelletje prutsers is het daar. Van professionaliteit geen enkele sprake, wel van amateurisme en wel van de bovenste plank!


Begin mei 2014 weer een pakje gestuurd via DHL for you. Pakje kon niet in de brievenbus. Kennelijk is het pakje ergens neergelegd, maar niet bij geadresseerde afgegeven, want de ontvanger schreef me het volgende:
“Maar goed dat je mailt, anders had het er morgenvroeg nog ingelegen.
Geen belletje, niets. Geen handtekening vereist! Ik woon een eindje van de weg en had verwacht dat de bezorger aan zou bellen.”
Kennelijk is dit de manier van bezorgen van Selekt-vracht. Wat een amateuristische firma, dat zoiets mag bestaan in Nederland!!!!