Re: ACN MLM Deel 2
Geplaatst: 19 mar 2005 19:06
Dat mag niet dat is een piramidespel !
Nee, totaal niet. Dat is ook niet wat ik gezegd heb en het was ook niet het doel om daarmee iets aan mijn argumentatie te wijzigen. Het doet ook verder niet ter zake want ik heb mijn antwoord op de vraag al gegeven.Zit je nou weer op de rit 'compensatieplan gewijzigd'?
Allemaal oude koek waar al lang en breed over gediscussieerd is. Zoals ik toen al zei: hoe meer hoe beter. Hoe meer hoe groter de kans dat 1 of een aantal succesvol is en daarmee meer inkomsten voor jou.En distributeurs inschrijven die geen succes hebben heeft geen zin, want dan werk je niet erg effectief. Dan loop je je tijd te verkwisten en zijn/haar geld te verkwisten. Dat heeft geen nut.
Naar eigen zeggen? Kun je gewoon opzoeken op het forum hoor. En tijd verdoen is tijd besteden aan iets waar je zelf niets aan hebt. Ik heb al vaker aangegeven dat ik het leuk vind hier over MLM te discussieren, en ik leer er nog dagelijks dingen bij ook. Dus tijd verdoen? Voor mij in ieder geval niet.Maar om dat aan iemand uit te leggen die naar eigen zeggen al meer dan een jaar hier zit (zijn tijd te verdoen),
En nu moet ik geloven dat jij hier nog maar sinds kort zit? Tuurlijk.dat is nog minder effectief, dus met deze uitleg zul je het moeten doen.
Rene Landsheer, alias MrTelecom. En nu krijgen we natuurlijk weer dat ik Maarschalk ben omdat ik deze vraag beantwoord.Wie is Rene?!
Street Smarts
Article Tools
Interactive Directory
Connect with leading Advertising & PR Firms on Inc.com's NEW Interactive Directory. A free service. GO!
Featured Services
Find Online Degrees
Incorporate Now
Search for Software
Create a Business Plan
Research Companies
Some people get rich through multilevel marketing, but the overwhelming majority fall by the wayside--and that's no accident. It's how the system works
My friend Eliot is a guy who's always out chasing the dream. He works in the back office of a major financial-services firm, making five times more than he could earn anywhere else, but he hates his job and wants to be in business for himself. A few years ago he bought some vending machines for disposable cameras and put them in zoos and airports. He lost his entire investment. Then he thought he'd open up a chain of gadget stores. It never got off the ground.
One day he came to see me, and I noticed he was looking better than usual. He'd taken off some weight. He was wearing nicer clothes. He had a new air of self-confidence. He said, "I've got another deal, a selling deal. I want to give you a presentation."
I said, "It's multilevel marketing, isn't it?"
"No, no, no," he said. "Just come over to my place. I'll show you."
He was insistent, and I was curious. So I showed up at the appointed time. Eliot went through his sales pitch, which was very good. You could tell it was canned, but he'd rehearsed it, and he did a good job. He laid out the whole plan.
It was multilevel marketing.
I generally try not to make value judgments about businesses, but I admit I have a real problem with multilevel marketing (MLM), or network marketing, as it's sometimes called. You know the concept. It's what made Amway a household name. For that matter, it was MLM that propelled both Herbalife International and, more recently, Equinox International to the top spot on the Inc. 500 list.
Whatever products they offer, MLM companies use essentially the same formula. They sign up sales representatives by offering them the opportunity to go into business for themselves with little or no start-up capital--and to make millions if they're successful. How? Mainly by recruiting other salespeople. Unlike most businesses, an MLM company pays you a commission not only on your sales but also on the sales of all the people you've brought into the network, either directly or indirectly. So if someone you recruit goes out and recruits a bunch of terrific salespeople--and they recruit more terrific salespeople--you stand to make a fortune. In fact, some people do.
The successful ones are the exceptions, however. The overwhelming majority of people who come into the network fall by the wayside. What's more, the company knows in advance that they're going to fail. It's a matter of statistics. It's part of the plan.
Why? Because when you strip away the hype, MLM is nothing more than a technique for finding good salespeople by promoting a fundamental falsehood, namely, the idea that anyone can be a good salesperson. All you need are the right tools.
That's not true, and the MLM companies know it's not true. Most people will never be good enough at selling to earn a living from it, let alone take home a six-figure income. To be a good salesperson, you need qualities you simply can't get from a motivational tape or a seminar--a knack for connecting with people, an ability to handle rejection. Above all, you have to enjoy selling. Most people don't.
On the other hand, just about everybody wants to be financially independent, and a well-designed MLM program looks and sounds like an easy, low-risk way to get there. Different companies use different approaches. Some programs require participants to buy a starter kit for, say, $100. In Eliot's case, there was no starter kit, but participants had to purchase at least $50 worth of products--mainly household goods like paper towels or lightbulbs--from the company catalog every month.
Whatever the terms of the deal, the emphasis is always on building the network--and on the stream of earnings that seems to come almost automatically as a result. If you don't have sales experience, no problem. The program usually includes a hefty dose of training in the form of motivational tapes, videos, and seminars, all of which can be purchased from the company. Those motivational items are the company's second product line--and a very high-margin one at that.
And a lot of people want to believe the sales pitch. They want to believe that, to get rich, all they need is training and determination. They want to believe that making money can be easy. That's an illusion, of course. Making money is very difficult. It takes blood, sweat, tears, and talent to succeed in any field, particularly sales, but many of us would prefer to believe otherwise, and the MLM companies make it easy to do so.
So people sign up, buy the tapes, attend the seminars, and go out to sell and recruit. Whom do they go to? Their friends and relatives, of course, some of whom join the network as well. Most of them don't last, either, but they buy tapes and attend seminars before they leave.
And a few people, a small but predictable percentage, actually turn out to be good salespeople. They wind up selling a significant amount of the company's first product line--vitamins, personal-care items, household goods, whatever. That's good for the company. It's also good for the successful salespeople, particularly those who got in early and stayed with the program.
But their success comes at the expense of the other people, the ones who waste their time and money pursuing a goal they can never reach.
And that's the trouble with multilevel marketing. You make money on your ability to use people. Once you sign on, you hardly have a choice. Not that you want anyone to fail, but you can't hit the jackpot unless you build the network, and that means signing up as many recruits as possible--most of whom have no chance of making the grade.
Listen. There are better ways to earn a living, especially if you have the ability to sell. Anyone who can make millions in MLM can do just as well in another type of business, one that doesn't require you to take advantage of other people. Selling is an honorable calling. Good salespeople provide a service to their customers. Good salespeople generate the revenues that pay other people's wages. Good salespeople are often the ones who start their own businesses. And good salespeople don't need multilevel marketing to get rich.
As for people like my friend Eliot, they're just MLM cannon fodder. I could see, however, that he was sold on the program.
When he finished his presentation, he asked me what I thought. I said, "Eliot, you aren't a salesman, and you're not going to be successful with this, but it seems to be doing good things for you. You're looking better. You're more self-confident. That's terrific. So maybe you want to keep doing the tapes and the seminars, but treat it as a second job. Don't quit your day job.
"And one more thing. Don't solicit your friends or relatives. When this is over, a lot of people are going to be angry at you. It's better if they aren't people you have to see all the time."
Eliot lasted about eight months. All told, he spent $5,000 or $6,000 in the program, mainly on motivational material, and traveled to pep rallies all over the country. When he saw he wasn't getting anywhere, he dropped out. He put the weight back on, started dressing the way he used to, and left six or eight people annoyed with him for not following through.
The company did all right. Between Eliot and his recruits, it probably sold $25,000 of its high-margin motivational material. And a couple of the people Eliot brought in wound up sticking with the program, which helped the guy who'd signed Eliot up.
Maybe when that guy becomes a millionaire, he'll send Eliot a bunch of roses.
Norm Brodsky is a veteran entrepreneur whose six businesses include a former Inc. 100 company and a three-time Inc. 500 company. This column was coauthored by Bo Burlingham.
En het verschil tussen de meeste beweringen van de mlm-ers is?Wat voegt dit toe behalve een verhaal van een zogenaamde tegenstander? Ik vind het een hoog 'ik-vind en ik-denk-dat' gehalte hebben
Dat ligt eraan wat je onder de strekking verstaat. Ja, MLM is gebaseerd op mond-op-mond reclame (hoewel dat tegenwoordig ook niet helemaal meer opgaat gezien de vele websites). Maar er is minstens 1 cruciaal verschil, en dat is de financiele kant van MLM die geheel ontbreekt bij andere vormen van mond-op-mond reclame.De strekking is wel degelijk het zelfde.
Zal ik doen, uiteraard met commentaar mijnerzijds...Dat fianciele aspect zit er wel degelijk in. Kijk maar mee:
De aandelenmarkt bestaat uit aanbieders van aandelen die middels de binnengehaalde centen de onderneming (en uiteraard hun eigen hachje) op de kaart willen zetten en/of houden. Het gros wordt gebruikt voor investeringen in activa (wat normaal is bij langdurig Eigen Vermogen). Aan de vraagkant zitten investeerders.- Binnen de aandelen markt zorgt het MLM effect voor een grotere vraag dus een stijging van dat aandeel. Dus..... een hogere prijs voor die het aandeel al in bezit hebben....dus winst ten koste van de latere toetreders.
Hier moet je in eerste instantie een splitsing maken tussen mensen die "gewoon" een huis kopen, en investeerders in onroerend goed. Ook hier geldt met name dat verwachtingen en vraag en aanbod de prijs bepalen. Ook hier zie ik geen MLM effect in de zin van mensen die elkaar warm lopen te maken om een bepaald huis te kopen. Natuurlijk kan er tegen elkaar op worden geboden, maar dit heeft niets met mond-op-mond reclame te maken. De huizenprijzen varieren over zeer lange perioden. Iemand die nu een huis koopt zal misschien op lange termijn een licht verlies moeten nemen (bij verkoop) omdat de huizenprijzen nu extreem hoog zijn. Het kan evengoed zo uitpakken dat het huis zijn huidige waarde behoudt of zelfs nog verder in prijs stijgt. Ook hier geen sprake van winsten voor de 1 ten koste van de ander. Een huis kan immers beschouwd worden als een investering.- Binnen de huizenmarkt, naast andere aspecten, hetzelfde verhaal
Voor zover ik weet zijn kerken niet bedoeld om winst te maken. Met de opgehaalde giften wordt met name de kerk onderhouden. Hoewel ik zelf totaal niets met religie heb gaat het daarbij naar ik mag hopen met name om geestelijke zaken en niet om aardse zakkenvullerij.- Binnen de kerk, meer zieltjes, meer giften, meer vermogen wat weer meer rendement geeft op dat vermogen.
Dit is de enige waarbij gebruik wordt gemaakt van mond-op-mond reclame in combinatie met een vergoeding. In die zin heeft het inderdaad iets weg van wat bij MLM gebeurt. Er zijn wel bijzonder grote verschillen; zo is het niet de bedoeling dat de adviseur nieuwe adviseurs gaat werven (maar klanten), is er sprake van een eenmalige vergoeding voor de aanbrengende persoon, enzovoorts. Verder zullen veel mensen die weten dat hun goede vriend of familielid een vergoeding ontvangt vraagtekens zetten bij de oprechte bedoelingen van deze persoon.- Hypotheekmarkt, de adviseur vraagt referenties, die krijgt hij wat weer kan leiden tot een cadeau voor de referentiegever (de klant)
De vraag die ik mij stel is of je het onderscheid dat ik hierboven noem wel erkent. Mond-op-mond reclame, gratis advies tussen mensen onderling over aandelen of bioscoopfilms, betaald advies op financieel of investeringsgebied en de drang van sommigen tot bekering heeft imho niets te maken met MLM.OK, niet allemaal letterlijk met elkaar te vergelijken. Wel zijn er met mijn wereldbeeld voldoende overeenkomsten te ontdekken waaruit voor mij blijkt dat het MLM effect onze samenleving doordrenkt.
Krijgen we dat weer. Schrijf een bericht met meer dan 5 regels en het wordt standaard afgedaan met "gezever", "gezeur" of een overeenkomstige term. Toch vreemd dat ieder normaal mens zal erkennen dat een groot deel, zoniet alles, van wat in mijn vorige bericht staat gewoon klopt als een bus. Oei, ga ik weer over de 5 regels heen, dat wordt weer een probleem zeker?? Als je het niet interessant genoeg vindt, reageer dan ook gewoon alsjeblieft niet. Kun je de volwassen mensen hier gewoon de discussie laten voeren, en kan jij lekker verder met je Barbies spelen.Ga studeren joh met je gezever.