LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo telefonie met livebox

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ray76

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door ray76 »

Precies Ferrie, het hele zaakie stinkt... :oops: Ik heb de 1e maand 92 euro betaald ipv 29... :?: Heb net al iedereen tot de volgende factuur moeten wachten, ze hebben het hele zooitje verekend maar voorlopig heb ik wel over 92 euro btw betaald, maar dat is dus net niet verekend, maar ze hebben vast over mijn en ieder ander zijn rug rente getrokken op het teveel afgeboekte geld... :twisted: Maar nu mag ik blij zijn dat ik no 12 euro tegoed heb... Maar die zie ik waarschijnlijk ook nooit meer, want voorals nog is dit niet op mijn rekening gestort... :cry: Mijn fax hierover hebben ze volgens mij geeneens bekeken want tot nu toe geen reactie what so ever!!! Hij is wel aangekomen want de fax bevestiging was goed...

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Aan ferrie

En als je je netnummer hebt ingevuld. Krijg je dan nog die niet bestaande nummers melding?

oldbarn

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door oldbarn »

niet doen!!!!
echo op de lijn...
tegenpartij hoort jou niet maar jij hun wel...
duurt soms erg lang voordat je verbinding heb (30 sec.)
helpdesk: trek de stekker er maar uit en probeer het nog eens...
JA DAG!!!!!!
Ik heb een apparaat nu een maand en ik stop ermee!

e.nekoui

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door e.nekoui »

Beste lezer :

Ik heb al 6 weken problemen met mijn telefoonverbinding.

Er is mij beloofd via het callcenter dat het binnen 1 week verholpen zou zijn, dit nadat ik een paar keer gebeld had.

Tot nu toe is het probleem nog steeds niet verholpen .

Ik heb al ongeveer 20 keer geprobeerd te bellen ( gedurende 10 min tot 1 uur wachttijd ) maar ik word niet geholpen, de telefoon wordt niet opgenomen, en alleen hoor ik een liedje dat langzamerhand zorgt voor veel irritaties.

Het heeft tot nu toe veel geld gekost ( telefoonkosten die 10 cent per minuut zijn) , met dit geld had ik bij de KPN voor heel jaar kunnen bellen.
Als ik lid wil worden bij jullie , is de telefoon gratis ( 0800).
Maar bij problemen moet ik 10 cent per minuut betalen om dit afschuwelijke lied te horen ????? En dan uiteindelijk nog geen verbinding .

Ik hoop dat dit probleem z.s.m. verholpen zal worden,
anders ben ik genoodzaakt om een officiële klacht in te dienen of een e-mail naar tv programma's te sturen , want ze zijn er gek op.
deze fax heb ik een paar keer naar wanadoo gestuurd, maar .... helaas, geen reactie

Andre Kalsbeek
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2005 12:21

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Andre Kalsbeek »

Sinds de software-update afgelopen zaterdag (was aangekondigd via een mail van Wanadoo) geen problemen meer gehad. Ook de week daarvoor was een duidelijke verbetering merkbaar.

Alhoewel ik het eens ben met jullie klachten over de onbereikbaarheid van de telefonische helpdesk met dat irritante muziekje en het steevast niet reageren op mail/fax moet ik toch constateren dat het product beter gaat werken.

Of de verbetering nu regionaal is of landelijk is moeilijk te zeggen. Voor degenen die nog steeds problemen hebben; je kunt de livebox ook volledig resetten. Is iets meer werk dan de stekker eruit en erin, maar heeft het voordeel dat het apparaat volledig geconfigureerd wordt vanaf de Wanadoo-server met de laatste. Zie hiervoor mijn reactie op pagina 12.

Voor degenen die nog steeds problemen hebben: STERKTE!!!!!!! :roll:

ricoramdhan
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:42

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door ricoramdhan »

Hoe doe je dat precies de livebox resetten

ik heb namelijk al paar verschillende manieren gehad van de helpdesk

na uren voor nope in de wachte te hebben gestaan want namelijk geen enkele keer is mij gelukt om de box van hun te resseten.

Groetjes,
Rico

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Kan iemand mij vertellen welke WiFi kaart er wordt mee geleverd of kan je er elke kaart inprikken.

raggy

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door raggy »

ik heb sinds febr. 2005 asdl/telefonie van wanadoo.
bij mij gebeurt het zelfde,spontaan uitvallen.
asdl doet het nu al ruim een week helemaal goed,maar
telefoon doet het niet,melding:u heeft een verkeert nummer ingetoetst.
(diverse geprobeert)maar als je de hepdesk belt krijg je wel verbinding
tot het keuze menu,dan wordt de verbinding verbroken.
HELP HELP!!!! als je contact met ze wil ,zijn ze niet thuis
wil graag hier mee stopppen,wil de autom.incasso stop zetten.
of heet iend een andere oplossing?

MartArt

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door MartArt »

Beste ricoramdhan en anderen die niet goed op zitten te letten,

Voordat je gaat spuien en vragen stellen waar al in dit forum antwoord en uitleg op is gegeven, het volgende:

Kijk eens goed naar de mensen bij wie het wel goed gaat! Die hebben namelijk in dit forum al lang uitleg gegeven wat je moet doen als het een en ander niet lukt.

Zo kun je wat betreft het resetten van de livebox terecht bij mijn uitleg op pagina 6.

Natuurlijk had Wanadoo je moeten helpen, maar verwacht daar maar helemaal niets meer van voorlopig; die zijn namelijk veel te druk met nieuwe klanten binnen te halen e.d. Scheelt je een hoop geld en ergenis!!!

Advies dus: niet meer proberen Wanadoo te bereiken, maar goed LEZEN wat een andere adviseert in dit forum en/of je informatie zoeken in de FAQ's die terug te vinden zijn op de Wanadoo-site.

Succes!!!

Mart :P

MartArt

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door MartArt »

Zie ook pagina 11....

Mart

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

ricorandham: Livebox resetten:

Stroom van de Livebox
Druk de RST knop aan de onderzijde van de Livebox.
Houd de knop ingedrukt als je de stroom er weer op zet.
Wacht tot de twee buitenste en het middelste rode lampje gaat branden.
RST knop loslaten.
Kwartiertje wachten.

In het configuratiescherm is een knop waarmee je terug kan naar de fabrieksinstellingen. Ik weet niet of dat hetzelfde is. Heeft iemand dat al eens geprobeerd?

tempi6

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door tempi6 »

Op het moment hier ook weinig probleem met telefonie.

jij_artemi$

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door jij_artemi$ »

na nieuwe software blijft het telefonie lampje nu wel branden maar kan geen verbinding krijgen met bestaande nummers.toch maar weer eens gereset en verdomd hij doet het weer eens nu kunnen we weer bellen met de familie.maar ja met de oude software ging het lampje telefonie uit, met de nieuwe blijft hij branden.nu toch maar weer een mailtje gestuurd naar wanadoo of is het wantnietdoen.??

Andre Kalsbeek
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2005 12:21

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Andre Kalsbeek »

Procedure nu al meermalen beschreven.
Werkt echt!!!

Telefoonlampje hoort te branden.
Als je belt gaat het lampje knipperen.

Vergeet niet je kengetal in de configuratiepagina van de livebox in te vullen!!
Te vinden onder Diensten, Wanadoo Telefonie.
Na het invullen op TOEPASSEN naast het kengetal klikken (NIET OP TOEPASSEN KLIKKEN NAAST WANADOO TELEFONIE INSTLLINGEN WANT DAARMEE ZET JE JE WANADOO TELEFONIE UIT!!!)

Je kunt in het informatiescherm komen d.m.v. de gebruikers/wachtwoordcombinatie admin/admin.
Daar zijn veel instellingen te raadplegen.

WIFI wordt door Wanadoo geleverd in de vorm van een PCMCIA-insteekmodule voor de Livebox in combinatie met een (matige) USB-adapter voor de PC (in de vorm van een memory-stick).
Geeft problemen met meerdere PC's in een (thuis)netwerk.
Gebruik zelf de vertrouwde aansluiting via de netwerkkaart.

Vanmorgen nog mensen geholpen met aansluiten van een nieuwe aansluiting. Na enige opstartproblemen nu een prima werkende ADSL/Telefoonverbinding!!!

Succes allemaal!!!

henk123

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door henk123 »

bjorna

bedankt voor de tip eerst het netnummer draaien is de oplossing of opnieyw instellen...

Wannot

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Wannot »

ykekind en marleen71: ik sluit me hier helemaal bij aan!!!

Heb inmiddels een maand telefonie van Wanadoo en kan al net zo lang nauwelijks bellen en gebeld worden. En heb inmiddels ook al ruim 10 euro aan helpdesk verbeld. Ook al een hoop adviezen braaf opgevolgd maar niets helpt. Ook een aantal klachtenmailtjes gestuurd maar nog geen enkele reactie. Eigenlijk weiger ik rekeningen te betalen voor een dienst die niet werkt. Want facturen sturen lukt wanadoo natuurlijk wel :shock:
Een overzichtje:
- middenin een gesprek valt de verbinding weg
- mijn telefoon gaat niet over als ik gebeld word
- mijn telefoon gaat wél over maar als ik opneem: geen gehoor. Iets later gaat mijn mobiel en krijg ik de vraag waarom ik wel opneem maar niets zeg.
- en vice versa: ik bel en krijg geen gehoor. Gelijk daarna bel ik met mijn mobiel en krijg te horen dat ze net een eng telefoontje kregen: men nam op en hoorde alleen ruis.
Nog even en ik word voor hijger versleten :wink:

Het is dus NIET zo dat je KNP lijn het overneemt als wanadoo even wegvalt. Was het maar waar, dan was ik tenminste nog bereikbaar. Voor iedereen die dit overweegt: neem GEEN wanadoo telefonie!!

linda23

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door linda23 »

Hee GAST

Wat loop jij toch iedereen af te zeuren hier op het forum!
De mensen willen hier advies.

linda 23

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door linda 23 »

Dit was bedoeld voor de 13 de reactie

R. Mertens

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door R. Mertens »

Ik weet dat Radar inmiddels met deze problemen bezig zijn om er evt. een tv-item van te maken.

De problemen zijn aan het afnemen, maar nummerweergave werkt bv. nog steeds niet. BEDANKT voor de tip over het netnummer: werkt perfect!

Ik heb ook een berichtje gelezen van iemand die de softwareversie kon zien: hoe kun je daarbij?

En ondertussen niets op de website van wanadon't over de problemen. Het blijkt dat het personeel in Frankrijk zelfs heeft gestaakt nav de telefoonproblemen daar.

Wordt vervolgd...

R. Mertens

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door R. Mertens »

De softwareversie net te pakken gekregen:
menu informatie, software, inloggen met admin/admin
Mijn versie: 3202-2201AD

Gesloten