LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Speedlinq

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
adslben
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2006 22:38

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door adslben »

Ook ik ben een Speedlinq "Slachtoffer"

Ik ben sinds 21-12-2004 bij speedlinq, en heb precies 12 maandan goed kunnen surfen op 3 mbit.

Aangezien ze standaard gratis upgraden als je opzegt heb ik dat ook gedaan.

Ik kreeg een aanbod om ipv 35 euro per maand voor 3 mbit naar 25 euro per maand voor 5 mbit.

Dat is uiteraard leuk, vooral 10 euro per maand minder betalen (nou dat heb ik geweten) (raad eens waar die 10 euro per maand heen gaat ;-)

1 keer raden (het kost 70 ct/pm) :wink:
op zich is die 70 cent voor de helpdesk een keuze die je maakt maar als je dan lang moet wachten of gewoon NIET geholpen wordt... tja

De verbinding is sinds de upgrade naar 5 mbit waardeloos. Soms een dag geen internet maar vaak 30 to 100 minuten per dag is de lijn "down "
Erg handig als je vanuit huis moet werken met 2 personen! (Niet dus)

Ik ben zelf werkzaam in de IT en sluit veel ADSL aan en weet dus waar je op moet letten.

Ik had al 3 andere modems getest, een andere splitter, geen splitter. ik zit 20 cm van het isra punt (is waar de telefoonlijn het huis in komt)

Op de site van speedlinq staat het probleem zelfs omschreven maar toch zijn ze nu al 2 maanden NIETS aan het oplossen.

Ik heb al opgezegd maar ik schijn pas in december 2006 te kunnen opzeggen omdat ik de verhoging heb geaccepteerd.

Ik geef ze nog een week voordat ik naar mijn rechtsbijstandverzekering stap. 2 maanden lijkt mij toch wel zeer redelijk om dit op te lossen.


De meeste medewerkers zijn wel meegaand maarja, daar koop je niks voor.

Er zit er een die mij gewoon als een idioot heeft behandeld en zelfs ging dreigen dat hij de "call" wel zou afsluiten als ik niet zou luisteren.

helaas toch de conclusie goedkoop is.....

Als ik van speedlinq af ben (en dat gaat zeker gebeuren) ga ik weer naar een KPN based provider. geen Baby/XL (tiscali netwerk) of BBNED meer voor mij.


Hier nog een mailtje van Speedlinq over de reaktie op mijn opzegging:
Let op ik heb de klacht al meerdere malen gemeld, kijk hoe haar daar eigenlijk mooi omheen l*lt
En ik kan reageren via klachtenformulier, heb ik gedaan.. en een antwoord?? u raad het al NIET

----------
Geachte heer,

Hierbij deel ik u mede dat de door u bij onze helpdesk aangegeven opzegging
niet gehonnoreerd kan worden.

U bent met Speedlinq een contract aangegaan voor onbepaalde tijd met een
minimumduur van 12 maanden en een opzegtermijn van 1 maand en tot het einde
van die maand.
Daarnaast wijs ik u erop dat het alleen mogelijk is voor de helpdesk om uw
verbindingsprobleem op te lossen indien u hierbij uw volledige medewerking
verleent.
Anders is het voor Speedlinq niet mogelijk het probleem op te lossen.
De consequenties van uw tekort aan medewerking komen geheel voor risico en
rekening van u zelf.
Ik verzoek u dan ook vriendelijk doch dringend om samen met de helpdesk
naar een oplossing te zoeken voor uw verbindingsprobleem.
Ik ben uiteraard bereid om na oplossing van het probleem, zodra volledig
duidelijk is voor wiens rekening de storing komt,
in redelijkheid te kijken naar de kosten om de oplossing te bereiken.
U kunt hiertoe gebruik maken van het klachtenformulier op onze website.

Met vriendelijke groet,

Herman M (heb zijn achternaam maar weg gelaten maar hij weet zelf wel wie hij is)

scholten13
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2006 17:49

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door scholten13 »

Mijn belevenissen met Speedlinq:

Ben in eind 2004 gaan aanmelden bij Speedlinq voor een verbinding van 512/256 kb/ps en dat is allemaal verlopen zoals dat het moest gaan ook met het terug krijgen van het geld van de acties.

Het gezeik bij mij begon dus nadat ik een jaar over wilde overstappen naar een andere provider Casema :shock: stuurde op tijd mijn opzeggingsbrief en heb later nog opgebeld of de brief was aangekomen, dat was allemaal goed gegaan zeiden ze en hoefde niets meer te doen mijn verbinding zal gewoon op afgesproken stoppen. JA JA, niet dus.

Dus ik weer bellen en kreeg te horen dat ik die brief nog een keer moest opsturen. Lekker hoor weer je opzegging termijn uitzitten. Onder tussen bij Casema was het ze met veel telefoontjes nog niet gelukt om binnen een maand een modem bij mij te krijgen. Dus ook maar een brief gestuurd dat ze die modem in hun .... :shock: konden stoppen en dat ik niets meer met hun te makken wilde hebben.

Daarna heb ik Speedlinq opgebeld dat ik toch maar met hun verder ging, want over de verbinding had ik niet veel te klachten. Moet er wel bij vertellen dat het op het laatste nippertje was, ik belde vrijdag en maandag zal eigenlijk mijn verbinding stop gezet worden. Maar de vriendelijke mijnheer zal zijn best doen om dat tegen te gaan.

Blijkbaar was dat gelukt dus ik een snelheids verhoging aan vragen, dat hoort dus binnen 10 dagen gefikst te zijn maar helaas geen bericht terug en geen snelheidsverhoging.

Ik weer bellen dus en in het ene systeem was ik nog wel ingeschreven en in het andere systeem niet. Bij de snelheids verhoging afdeling werken ze volgens mij maar met 1 systeem, want je kunt geen snelheids verhoging doen als je geen verbinding hebt, was het antwoord, uhm?? Begrijpen we het nog? Mijn verbinding is gewoon nog actief, dus daar zouden ze dan op het kantoor weer naar kijken en mij over informeren hoe het zat en hoe het verder moest.

Niets gehoord en bel maar weer eens met de klanten"service" en daar kreeg ik het zelfde verhaal te horen en dat ze al hadden geprobeerd mij te bereiken. JA, JA, ze weten dat ik geen telefoon thuis heb betaal tenslotte een killed voice (lijn huur KPN) aan hen en mijn hotmail die gewoon werkt is daar bekend, maar daar ook niets op gezien en ze hadden nog een fantastisch :idea: idee dat ik mijn abbo moest opzeggen en dan maar weer aanmelden. JA TUURLIJK! Dan ben ik dus weer 3 maanden verder + kosten die ik dan weer moest maken en terug zien te krijgen. Dus dat ging dus niet door en werd mij weer beloofd dat ze er achter aan gingen en dat ik bericht zal krijgen zo snel mogelijk. Heb nu ook mijn mobiele nummer achter gelaten.

MAAR 1x raden! niets natuurlijk en zijn weer gaan bellen. Toen bleek het bij het hoofdkantoor te zijn voorgelegd en daar werd gezegd dat het niet terug kon worden gedraaid want als aan BBned werd verteld dat een ADSL opgeheven moest worden dan kon dat niet worden terug gedraaid. HALLO CONTACT!!! ik heb nog steeds ADSL via BBned en dat staat gewoon in hun systeem althans en 1 er van! "Lijn actief" staat er en dat heb ik al een paar keer gehoord.

Nou, oké waar waren we? O, ja was aan het bellen voor € 0,70 p/m: kreeg weer te horen :idea: dat ik me anders maar weer moest inschrijven. DUS NIET!, want als het op die manier moest dan konden ze gelijk en fax met de opzegging krijgen en kom ik dus nooit meer terug. Dus weer ging ze een bericht sturen naar het kantoor (hoop eigenlijk wel dat ze het in beide systemen heeft geschreven) met het bericht er bij dat ik binnen een week bericht van hun wilde omdat ik dus niet meer van plan was om te bellen en geen bericht = een opzegging fax

Tjonge, jonge, wat is het toch moeilijk zeg, communiceren!
Gek wordt ik er van.

Ik ga ook nog steeds voor de aanbieding die er was op het moment dat ik de snelheids verhoging aan vroeg, want die is er nu natuurlijk niet meer en is ook niet beter geworden.

Volgende week de update hier van.

benjamint
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:16

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door benjamint »

Ik heb ook hetzelfde probleem als jullie allemaal hebben, namelijk een verbinding aangevraagd, en door KPN is er contact opgenomen met mij om op 16-2-2006 tussen 08:00 en 12:00 uur de verbinding te komen leggen voor het ISRA, en dat Speedlinq de verbinding open zou stellen op 17-2-2006, maar zoals jullie allemaal weten gebeurde dat natuurlijk niet. Ik heb al 100 keer contact opgenomen met KPN, en iedere keer een ander antwoord gekregen, en tevens met Speedlinq gesproken, die zeggen ook na 100 keer gesproken te hebben, dat ze het gaan onderzoeken. Zij weten ook niet waar het fout zit. Wat moet ik nu doen, bij wie moet ik zijn? Heeft iemand misschien een raad? Ik kan de abonnement helaas niet meer stop zeggen, want ik heb volgens hun getekend voor een 12 maands abonnement. Hetgeen waarschijnlijk betekent een 12 maands zonder internet abonnement!!!! Wie kan mij helpen? Heeft het zin om een advocaat te nemen?

adslben
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2006 22:38

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door adslben »

Nou het lijkt dat ze eindelijk (na 2 maanden "zeuren" van mijn kant) mijn tip hebben opgevolgd.

Ik had een jaar lang met 3 mbit geen probleem en met de verhoging naar 5 mbit de ellende zoals hierboven al eerder gemeld. nu hebben ze na ruim 2 maanden eindelijk de lijn "geknepen" naar 4000 down en 70 up (ipv 5000/1000) en op een enkele keer een paar minuten problemen (voor zover ik heb het gemerkt en ik kon terugzien in de log) werkt het nu wel.

Ze laten overigens niets van zich horen, maar als het nu een maand werkt ga ik ze mailen dat het echt aan de verhoging heeft gelegen en dat ik minimaal 2 maanden retour wil (= 50 euro) en het zeer op prijs zou stellen dat ze mij in de onnodige extra telefoontjes tegemoet gaan komen. ik snap dat ik de helpdesk moet bellen maar niet 5 keer om 5 keer hetzelfde verhaal te vertellen. ik schat zeker 50 euro overbodig telefoonverkeer.

Ik stap in december 2006 dus 10000000% zeker over! ook al gaan ze me een jaar gratis geven. De commercial van demon op de radio hebben ze volgens mij gemaakt na ellende met Speedlinq, de mensen die de commercial gehoord hebben weten wat ik bedoel ;-)

Het hele verhaal is voor mij eigenlijk nog vervelender omdat ik zelf veel automatiserings ervaring heb en als je dan onkundige mensen aan de lijn blijft krijgen die elke keer hetzelfde lijstje afwerken.... tja.. ZUCHT

venbreak
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2006 21:29

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door venbreak »

lijkt me goed plan om samen te werken tegen speedlinq....ik ben ook nooit door ze aangeslote...wachtte al sinds 20 oktober.....veel gebeld...en geschreven en gedreigd.....ze leven van de helpdesk....
wie wil samenknokken tegen hen die mailt me maar....kill speedlinq

groeten venbreak

adslben
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2006 22:38

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door adslben »

Je doet toch niets tegen ze, gewoon melden hier en radar leest het wel.

Ik heb nu zelf het idee dat ze eindelijk wat proberen te doen aan mijn probleem, het is wel beter maar niet goed. dus ik bel van t weekend wel weer.

als het dan niet opgelost is ga ik zeggen dat ze nog 24 uur de tijd hebben om tot een passende oplossing te komen en dan bel ik mijn rechtsbijstandverzekering.

Dan heb ik ze 3 maanden de tijd gegeven en aan alles meegewerkt.

tis-wat
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2006 13:28

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door tis-wat »

Heb ook Speedlinq gehad opzich nooit problemen mee, altijd constante verbinding.
Alleen (wat een kl*** helpdesk) 0,70 cent per minuut, gelukkig heb ik nu een andere povider (0,3 cent) een als je iets vraagt krijg je binnen 24 uur antwoord en ben nu 6 keer zo snel voor 1 euro meer.

geen gezeik gehad met veranderen van provider was zelf een dag te vroeg.

Ook geen aanmaningen gehad dat ik nog wat moet betalen (komt volgens mij dat ik een bevesteging heb gevraagt van mijn opzegging ?)

krijg alleen afentoe een berichtje op mijn oude E-mail adres voor werkzaamheden enzo, maar dat zal straks ook wel ophouden.

Zolang het geen rekeningen zijn vind ik het best :lol:

scholten13
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2006 17:49

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door scholten13 »

Heb niets meer van onze vrienden bij speedlinq gehoord en het opzeg formulier is met de fax vorige week naar ze verstuurd.

Fax Speedlinq:0703830185
Scheelt weer 10 min X 0,70 cpm bellen.

Fgras
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2006 20:04

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Fgras »

Ik heb bij Speedlinq in oktober 2005 een aanvraag gedaan voor een All-in 5120 die is aan gesloten en toen bleek aan ik op + 5 km woon van de wijk centrale en dat de snelheid 5mb niet mogelijk is naar wel de 2mb verbinding. Ik heb bij speedlinq meerdere keren aangegeven dat ik dat niet wil maar ik moet blijven betalen. De betaling heb ik vandaag (9-03-2006) stop gezet.
We kijken wel wat er gaat gebeuren.

adslben
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2006 22:38

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door adslben »

Nou bij mij is het opgelost, vanaf half dec 2005 sinds verhoging van 3 naar 5 mbit en en al ellende (zie boven) nu hebben ze eindelijk 5 dagen geleden de lijn weer op 3 mbit gezet (wat ik al geroepen heb sinds half dec 2005) en nu al 5 dagen onafgebroken online

Nu gaan ze mijn abbo dus terugzetten en ik wil uiteraard niet betalen over de maanden dat ik geen internet had en de overbodige telefoontjes naar de helpdesk retour (denk dat ik rond de 80 euro zit)

johanverhagen
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2006 18:00

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door johanverhagen »

op 12 januari jl is mijn adsl 2 lijn opgeleverd. Op deze dag zou ook mijn speedlinq contract ingaan, maar dit gebeurde niet want mijn modem was er nog niet. Na contact met de helpdesk te hebben gehad "half uur in de wacht 0,70 cent per minuut wer mij gezegd datmijn modem er elk moment zou zijn. Dit moment heeft 2 weken geduurd. nadat eindelijk mijn modem was aangekomen begon het volgende probleem de snelheid die mijn bbned speedlinq internet moet halen zou 10mbit zijn. Maar i.p.v die 10mbit heb ik tot op de dag van vandaag nog niet 1/5 van die snelheid. Dus ik weer bellen met de helpdesk. 20 minuten in de wacht en ik kreeg daarna te horen dat de firmware van mijn modem moest worden upgedated omdat deze niet was ingesteld voor adsl2 dus zouden ze een installatiecdrom sturen. Nadat ik hier 2 weken op gewacht had en diverse telefoontjes verder was kwam de cdrom thuisgestuurd. Ik mij modem geupdated en je raad het al anderhalve week geen internet. nu is er een monteur langs geweest die zei de lijn te hebben doorgemeten en de modem aangepast te hebben maar hij haalt nu net 2mbit. Ik ben niet langer van plan de helpdesk te bellen want die weten toch niks en als je het klachtenformulier via de mail opstuurd krijg je geen reactie. dit heeft mij al 170,- aan telefoonkosten gekost en ik betaal voor een abbonement waar speedlinq niet aan voldoet. wat kan ik doen?

egerards
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2006 22:26

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door egerards »

Als ik hier de berichten lees, is het een wereld der herkenning...

Hier is mijn verhaal:

Na een rampzalig jaar 2005 qua beschikbaarheid van de verbinding, heb ik begin dit jaar mijn Speedlinq abonnement opgezegd. Hier even wat feiten om de situatie duidelijk te maken:

- mijn abonnement is destijds 28 januari 2004 ingegaan
- begin februari 2005 heb ik mijn abonnement laten migreren naar een goedkoper en sneller abonnement
- Ten tijde van de opzegging stond volgend artikel in de algemene voorwaarden:

5.15 Bij wijziging van tariefplan op enig moment wordt de contractsduur standaard verlengd met een minimumperiode van 12 maanden, aanvangende vanaf het moment dat het contract normalerwijs zijn minimumperiode zou hebben bereikt, tenzij uitdrukkelijk anders aan de Klant is bevestigd door Speedlinq.

- Oftewel, bij mijn abonnementsmigratie in februari 2005 zou er met 12 maanden verlengd moeten/mogen vanaf 28 januari 2005.
- Met in achtneming van een maand opzegtermijn is februari 2006 de laatste maand die ik nog dien te voldoen en ook heb voldaan.
- Omdat ik al problemen aan voelde komen, heb ik bij mijn opzegformulier een bijlage bijgesloten waarin ik de bovenstaande feiten uiteen zet en zo motiveer waarom de einddatum eind februari 2006 is en niet eind maart 2006
- Speedlinq heeft deze aan het opzegformulier vastgeniete bijlage volledig genegeerd en in de opzeggingsbevestiging meldden zij dat de einddatum eind maart 2006 is.

Kortom, ik heb onenigheid met Speedlinq over de einddatum van mijn abonnement.

Wat is er verder nog gebeurd:
- N.a.v. hun opzeggingsbevestiging met mijn inziens een foutieve einddatum heb ik een klachtenformulier ingevuld. Ruim een maand later (!) kreeg ik pas reactie en werd wederom niet ingegaan op mijn motivering.
- Speedlinq heeft geprobeerd maart 2006 te incasseren, maar dit bedrag heb ik uiteraard gestorneerd.
- Nu roept Speedlinq dat er een betalingsachterstand is en dat de opzegging van mijn abonnement dus is afgewezen.
- Vandaag ontving ik de factuur van april 2006 en de aankondiging dat dit bedrag binnenkort afgeschreven zal worden. Uiteraard zal ik dit wederom storneren. Ook heb ik een permanente blokkering van Speedlinq incasso's in werking gezet bij mijn bank.
- Verder heb ik alle informatie bij elkaar geharkt en doorgespeeld aan mijn rechtsbijstandverzekering.

Deze zaak is dus nog niet afgelopen en zal vervolgd worden. Speedlinq heeft het bewuste artikel uit de algemene voorwaarden (waarmee ik in mijn gelijk sta) inmiddels verwijderd. Kortom, Speedlinq past eenzijdig voorwaarden aan aan hun eigen behoeften.
Maar ik zal ze hoe dan ook houden aan de voorwaarden zoals ze op mij van toepassing waren en dus nog steeds zijn!

Ik houd jullie op de hoogte...

Bas Polling
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2006 22:45

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Bas Polling »

Sinds december 2005 adsl via speedlinq op een 8192/1024 abonnement met draadloze modem/router. Wel eens een wegvallende verbinding gehad maar hier kan ik mee leven. Ik heb alles door een monteur laten installeren en het werkte goed. Mijn problemen begonnen toen ik de staandaard WEP beveiliging wilde veranderen in WPA. Ik kon niet in het modem komen om de instellingen te veranderen. Tot op heden 12 keer de helpdesk gebeld en nu wordt gezegd dat WPA te ingewikkeld is voor een draadloze verbinding, ook is al de fout toegeschreven aan mijn firewall en virusscanner. Allemaal onzin. Volgens een medewerker van speedlinq kan ik de kosten van de helpdesk terugkrijgen en heb dus een klachtenbrief gestuurd. Van een andere mederwerker hoorde ik dat speedlinq het behandelen van klachten heeft uitbesteed, een klacht behandelen duurt tussen de 2 en 6 weken. Ik ben benieuwd maar verwacht er weinig van.

an'tjeee
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2006 21:17

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door an'tjeee »

Als ik al die verhalen lees, het zijn er velen, wil ik jullie heel erg bedanken. Ga zelfstandig wonen, al die jaren bi mijn ouders gewoont, en ging nu op zoek naar een goede internetaanbieder. Nu zag ik speelinq twee keer staan, met een leuke aanbieding. Toch voor een ander gekozen, uiteindelijk. Nu ik jullie verhalen lees, ben ik hier heel erg blj mee.

Het spijt me alleen dat ik jullie niet kan helpen, je voelt je dan toch wel machteloos.

Francisca11
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 mar 2006 16:42

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Francisca11 »

Ik ben op zoek naar een nieuwe aanbieder. geen speedling dus

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door Chima »

Speedlinq is nu eigendom van KPN......

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door aaten »

Ook ik heb kleine probleempjes met speedlinq.

1. De modem die geleverd werd was voor een analoge lijn in plaats van een isdn lijn. Er zat wel een garantiebewijs van isdn in en de bevestiging was ook isdn. Via formulier (ik had nog een andere provider) een klacht ingediend en dit werd keurig opgelost, binnen 3 dagen had ik een nieuwe modem.

2. bij de nieuwe modem zat een brief dat ik geinformeerd zou worden over hoe ik de oude moest terugsturen. Na 1,5 maand kreeg ik een dreigbrief dat als ik de modem niet binnen 7 dagen zou terugsturen naar een bepaald adres ze het ding in rekening brachten. Dat is dus het informeren hoe je hem terug moet sturen.

3. Voucher ingeleverd en keurig een bevestiging gekregen, na 1 maand en 10 dagen (oftewel 10 dagen te laat) kreeg ik het geld van de modem teruggestort maar niet de aansluitkosten terwijl dit wel in de voorwaarden staat. Maar eens een klacht ingediend en daarop wordt gereageerd dat ik volgens speedlinq geen recht op de aansluitkosten heb. Heb een brief gestuurd met de voorwaarden erbij waaruit blijkt dat ik er wel recht op heb met de mededeling dat ze binnen 10 dagen dienen te betalen. Uiteraard nog geen reactie of betaling gehad, morgen lopen de 10 dagen af.
Ik wacht nog een week en schakel dan een deurwaarder in, er zijn er zat op no cure no pay basis en zolang je maar kan bewijzen dat je er recht op hebt innen ze wel. Zouden meer mensen moeten doen, de deurwaarderskosten kan je na een herinnering namelijk ook op ze verhalen en dat kost dusdanig veel geld dat ze dan misschien wel eens normaal gaan doen.

4. De verbinding laat de laatste tijd af en toe te wensen over, ik krijg geen ip adres meer toegewezen van hun dhcp server oftewel een technisch probleem. Hopelijk wordt dat nog eens opgelost want ook al gaat het maar om een paar uur per week het is wel irritant.

tomaesov
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2006 14:56

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door tomaesov »

Helaas heb ik ook een jaarcontract getekend voor adsl via Speedlinq.

Ik heb een 8064/1024 Kbit/s abonnement genomen, maar de snelheid die ik haal ligt op ongeveer één-tiende ervan.

Tros Radar; besteed AUB een deel van een uitzending over Speedlinq!
Zo kunnen veel mensen erg veel ellende besparen!

Heb zelf ongeveel 6 keer aan de telefoon gehangen bij hun servicenummer, standaard minimaal 7 min. wachten.

WAS IK MAAR NOOIT IN ZEE GEGAAN MET SPEEDLINQ

berriebee
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2006 16:33

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door berriebee »

Ook ik heb onlangs een jaarcontract afgesloten bij speedlinq. De aansluiting zou op 6 maart worden geactiveerd maar het heeft, na talloze belachelijk dure telefoontjes naar de helpdesk en opzegdreigementen, tot 24 maart geduurd voor ik eindelijk een aansluiting had.
Inmiddels is de telefoonrekening, a 132 euro, binnengekomen en speedlinq heeft toegezegd dat ze de rekening gaan betalen. Maar na het lezen van de klachten op dit forum heb ik weinig hoop op een snelle afhandeling.
Ik heb nog nooit een groter stel oplichters en leugenaars mogen meemaken en ga na dit jaar weer snel terug naar mijn vorige provider, zijnde Demon (duur maar perfecte service).

Hopelijk kunnen we een front vormen tegen deze oplichters.
Ik zal waar en wanneer ik maar kan antireclame voor deze gasten maken!!!

sr.dekker
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2006 11:06

Re: Problemen met Speedlinq

Ongelezen bericht door sr.dekker »

Hallo lotgenoten.

Ook ik was zo stom om bij Speedlinq een abo te nemen. DOE IK ECHT NOOIT MEER!!! (ook al zijn ze net overgenomen door KPN)

Ik probeer al voor de 2 keer op rij op te zeggen!! Ondanks bemoedigende mails, dat ze het befinitief gaan beeindigen... heb ik nog steeds internet op mijn vorige adres... (Zie ook pagina 11 ofzo)

Ik ben al uit mijn 12-maanden abo van 14 maanden en nog lukt het me niet om het te stoppen. Ze kunnen me trouwens ook niet vertellen hoe ik dat wel moet doen, maar dat komt omdat de telefonisten niet capabel zijn. Terwijl het wel 70cent per minuut kost, the last time I checked.

Anyway.. Wat mij dus het meeste irriteert is dat zij op een willekeurig moment (die niet bekend is bij de telefooniste) geld van mijn rekening gaan halen en als dat niet lukt, zit je gewoon weer 2 maanden aan je contract vast.. Opzeggen wordt zo wel heel lastig, moet ik eerst schriftelijk gaan opvragen welk rekeningnummer zij gebruiken en dan er goed op letten dat er plenty geld op staat de hele maand!!

Ook ik ben aan het kijken of dit tegen de wet is en hoever ik kom met mijn rechtsbijstandsverzekering. Als er mensen zijn die ook dit traject volgen / willen gaan volgen. Mail dan SVP even, want samen staan we sterker en hoeven we per persoon er minder tijd aan te besteden.

Overigens betaal ik wel eerst en ga ik het later op mijn gemak terug proberen te halen. Dan heb ik namelijk de tijd en loopt de rekening niet verder op. Eerst ook maar eens met een normale dialoog proberen, je weet maar nooit. Wellicht scheelt het een hoop tijd.

Als het trouwens wel zo ver komt, ga ik ook echt in de "Kill Speedlinq"-mode inclusief website, geautomatiseerde EMails waar speedlinq verplicht op is te antwoorden, etc...

Stephan Dekker
Teleurgesteld Speedlinq gebruiker.

Gesloten