Ik ben sinds 21-12-2004 bij speedlinq, en heb precies 12 maandan goed kunnen surfen op 3 mbit.
Aangezien ze standaard gratis upgraden als je opzegt heb ik dat ook gedaan.
Ik kreeg een aanbod om ipv 35 euro per maand voor 3 mbit naar 25 euro per maand voor 5 mbit.
Dat is uiteraard leuk, vooral 10 euro per maand minder betalen (nou dat heb ik geweten) (raad eens waar die 10 euro per maand heen gaat
1 keer raden (het kost 70 ct/pm)
op zich is die 70 cent voor de helpdesk een keuze die je maakt maar als je dan lang moet wachten of gewoon NIET geholpen wordt... tja
De verbinding is sinds de upgrade naar 5 mbit waardeloos. Soms een dag geen internet maar vaak 30 to 100 minuten per dag is de lijn "down "
Erg handig als je vanuit huis moet werken met 2 personen! (Niet dus)
Ik ben zelf werkzaam in de IT en sluit veel ADSL aan en weet dus waar je op moet letten.
Ik had al 3 andere modems getest, een andere splitter, geen splitter. ik zit 20 cm van het isra punt (is waar de telefoonlijn het huis in komt)
Op de site van speedlinq staat het probleem zelfs omschreven maar toch zijn ze nu al 2 maanden NIETS aan het oplossen.
Ik heb al opgezegd maar ik schijn pas in december 2006 te kunnen opzeggen omdat ik de verhoging heb geaccepteerd.
Ik geef ze nog een week voordat ik naar mijn rechtsbijstandverzekering stap. 2 maanden lijkt mij toch wel zeer redelijk om dit op te lossen.
De meeste medewerkers zijn wel meegaand maarja, daar koop je niks voor.
Er zit er een die mij gewoon als een idioot heeft behandeld en zelfs ging dreigen dat hij de "call" wel zou afsluiten als ik niet zou luisteren.
helaas toch de conclusie goedkoop is.....
Als ik van speedlinq af ben (en dat gaat zeker gebeuren) ga ik weer naar een KPN based provider. geen Baby/XL (tiscali netwerk) of BBNED meer voor mij.
Hier nog een mailtje van Speedlinq over de reaktie op mijn opzegging:
Let op ik heb de klacht al meerdere malen gemeld, kijk hoe haar daar eigenlijk mooi omheen l*lt
En ik kan reageren via klachtenformulier, heb ik gedaan.. en een antwoord?? u raad het al NIET
----------
Geachte heer,
Hierbij deel ik u mede dat de door u bij onze helpdesk aangegeven opzegging
niet gehonnoreerd kan worden.
U bent met Speedlinq een contract aangegaan voor onbepaalde tijd met een
minimumduur van 12 maanden en een opzegtermijn van 1 maand en tot het einde
van die maand.
Daarnaast wijs ik u erop dat het alleen mogelijk is voor de helpdesk om uw
verbindingsprobleem op te lossen indien u hierbij uw volledige medewerking
verleent.
Anders is het voor Speedlinq niet mogelijk het probleem op te lossen.
De consequenties van uw tekort aan medewerking komen geheel voor risico en
rekening van u zelf.
Ik verzoek u dan ook vriendelijk doch dringend om samen met de helpdesk
naar een oplossing te zoeken voor uw verbindingsprobleem.
Ik ben uiteraard bereid om na oplossing van het probleem, zodra volledig
duidelijk is voor wiens rekening de storing komt,
in redelijkheid te kijken naar de kosten om de oplossing te bereiken.
U kunt hiertoe gebruik maken van het klachtenformulier op onze website.
Met vriendelijke groet,
Herman M (heb zijn achternaam maar weg gelaten maar hij weet zelf wel wie hij is)