Ik vind het nog steeds moeilijk, heb mijn stembillet vandaag weten te bemachtingen, was naar mijn oude adres gestuurd. Nu moet ik dus snel stemmen. Mijn geval:Er is in 2001 een contract positief beeindigd, en in 2003 liep de 2de af met een restschuld van 20.000,- euro. Nu lees ik dat de ene met de andere wordt verekend, maar dat is toch hartstikke oneerlijk!!! Het eerste contract heb ik inleg betaald elke maand en het 2de ook, al dat geld heb ik er in gestoken, dat is toaal 18.000 gulden. De winst van het eerste contract was 3100,-euro. Stel dat ik akkoord zou gaan, dan zou ik die 3100,- euro weer kwijt zijn en daarbij ook nog die 18.000 inleggeld. Ik vind dat ze dan eerlijk moeten zij en de inleggelden ook moeten verekenen van alle contracten of ze moeten het ene contract niet verekenen. Dit houdt in dat ik in de eegalease situatie nog steeds 3100,- kwijt ben.
Nog een struikelblok is dat je eerst de restschuld moet betalen alvorens tot kwijtschelding in aanmerking te komen. Dat houdt in dat ik eerst ergens vandaan 20.000,- euro moet toveren, dus ergens een lening moet zien los te trommelen, wat in mijn geval helemaal niet kan of erg moeilijk zal zijn, daar ook weer rente over moeten betalen en dan maar afwachten wanneer we het geld weer terug ontvangen en ondertussen maar rente betalen en lening aflossen. Deze 2 punten zijn toch krom!!!
In principe zou ik ervoor gaan als de restschuld 100% wordt kwijtgescholden, niet een verekening met een eerder contract en ook niet eerst de restschuld moeten betalen. Gewoon kwijtschelden! Dan zou ik mijn verlies nog kunnen accepteren als zijnde een stomme blunder, in een valsstrik getrapt. Mijn lessen geleerd en nooit meer!
Dus een kleine ja, maar door de voorwaarden een grote NEE.
PFFFFFFFF