LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door joostw »

De Nederlandse regering misleidt de stemmers in hun propaganda.

1. Het Europees Parlement krijgt meer macht, volgens de nederlandse regering.

Niet verteld wordt dat het EP niet in de schaduw kan staan van de macht van ons eigen parlement. In vergelijking daarmee is het EP een schertsparlement.

2. Ons parlement kan een rode kaart trekken, volgens die Haagse kliek.

Niet verteld wordt dat dat geen enkele invloed heeft op het standpunt van Brussel. Dat moet alleen ‘heroverwegen’, en dan nog alleen als een-derde van de landen het met ons eens is.

3. We krijgen een petitierecht, als je Balkie en Zalm moet geloven.

Dan moeten er wel 1.000.000 handtekeningen zijn uit ‘een significant aantal landen’, er wordt gesproken over zeven. De Europese Commissie mag de petitie naast zich neer leggen.

Kijk dat zijn nou onze leiders, in politieke nood vertellen ze maar de halve waarheid.

In de jaren 50 tot eind 80 werd dat ook toegepast in het Oostblok,
toen noemde wij dat Propaganda en Indoctrinatie, nu zijn dat de
Normen en Waarden van onze regering.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Die normen en waarden veeg ik mijn achterwerk mee af.Dat heeft nietsom het lijf.En het is gewoon paniek voetbal van deze regering.Ik geloof helemaal niet in deze regering met normen en waarden in het vaandel om de oorlog er bij te slepen en het terrorisme makkelijker toegang in europa hebben,en het macht meganisme uit handen geven
aan europa.De zeggenschap is onmiddelijk over en terug draaien kan niet meer.We moeten ons niet laten introdoctreren.Laat ze dat maar bij hun eigen ensen doen.Blijf nuchter en met de voeten op de grond staan.Laat je niet van de wijs brengen en maak voor jezelf de keus met je stem.Stem verstandig,en laat je niet bang maken en van e wijs brengen door de doorzichtige mooie praatjes.Het is duidelijk in welk kamp ze je willen brengen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kaaskop

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Kaaskop »

Is in de Grondwet het referendum geregeld? Nee Dan is het een slechte Grondwet!
Zo ja, is het dan een raadplegend referendum? Nee Dan is het een slechte Grondwet!
Als de burgers niet meer de mogelijkheid krijgen zelf te bepalen welke landen er nog bij komen is het een slechte Grondwet!
Kijk naar het Eurosongfestival. De Oosteuropese landen maken één conctie en het Westen komt er nier niet meer aan te pas.
En dit alleen omdat de Europese Leiders tegenover elkaar aardig gevonden willen worden en WIJ mogen dat feestje niet verpesten![/quote]

Anti Balk

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Anti Balk »

Het KABINET
met de grondwet. Als we ja stemmen .

Weet je al watBakellende
in zijn vrije tijd doet.

ikke85

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door ikke85 »

En dat vind ik nou grof om erbij te halen! Zulke plaatjes maken van mensen die dit land regeren! Dan doe je toch precies hetzelfde als het spotje voor de Grondwet? Zielig hoor, om dan hetzelfde te doen. Daar zou je toch boven moeten staan!
En wat maakt het uit dat Balkenende op het strand zit in de zomer met zijn dochter?? Mag die man geen vakantie vieren? Net zoals alle andere Nederlanders?
Echt misselijkmakend!

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind het pikant en gedurfd.Want zijn normen en de waarde zijn beslist niet de mijne.H klets veel maar heeft absoluut geen enkele waarden.Laat hem maar een kort en krachtig zijn en to the point.Daar ontbreek het hem van alle kanten!

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Ik hoor allen maar van de Nederlandse regering dat de slechte situatie niet verbeterd als we nee stemmen. Dat zal dan best wel, maar dat betekend dus dat het ook niet rotter wordt. En samenwerken met Europa kan ook zonder deze grondwet.
En al die figuren die hier roepen dat je de materie moet bestuderen voor je oordeelt. Hebben jullie dat wel eens geprobeerd, 500 pagina´s vol met voetnoten en verwijzingen. soms niet eens vertaald. Er is geen doorkomen aan. En daarom stem ik tegen. Ik zet geen handtekening onder een overeenkomst die ik niet volledig begrijp.
En die foto van balkenbrij op het strand, ach.....zo retro.......echt weer CDA jjaren 80........´s middags warm eten........tot snot gekookte spruiten..........een klein gehaktballetje met gekookte aardappels en jus.......zaterdagochtend naar de padvinderij.............bijbelles op school..........

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

En wat maakt het uit dat Balkenende op het strand zit in de zomer met zijn dochter?? Mag die man geen vakantie vieren? Net zoals alle andere Nederlanders?
Hij kan het nog .Heel veel andere niet meer door dit uithonger kabinet.
Weet hij veel wat de voedselbank is. Vriendje Bush beleid in Nederland als het zo doorgaat.

Bezuinigen OK Maar voor wie ? Ja dat weet iedereen nu wel.

ikke85

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door ikke85 »

Ja maar Balkenende werkt er wel hard voor! Amper thuis kunnen zijn bij zijn gezin, te maken hebben met bedreigingen!
Ik vind niet dat je daarover mag zeuren (ik zeg er ook niks over, heb ook geen geld om op vakantie te gaan momenteel)

boeffie

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door boeffie »

zolang europa niet het teveel betaaldegeld aan nederland terug betaald is het nee.
en zolang niet iederland het zelfde aantal agevaardigden heeft is het nee.
conclusie.. we worden geregeerd door frankrijk en duitsland ... zie ik al helamaal niet zitten ... we zitten nu al met een asosiaal zooitje in denhaagen daarbij wordt alles waar den nederlander nog een beetje trots op is verkwanseld...

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

De vliegtuigen bouw is al verkwanseld en de mensen stonden op straat.Ende kennis is nar amerika gegaan. En we hadden beter in eigenhand of eigen land kunnen behouden .En nu wij nog verkwanseld worden,Mar dat feest gaat niet door, en de regering is nu aan de beurt om verkwanseld te worden,.

sp stinkt naar tomaat

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door sp stinkt naar tomaat »

Ja hoor, gaap! En dan komt misschien links aan de macht en die zorgen dat er een licht gewijzigd voorstel doorheen wordt gedrukt en alles blijft bij het oude. Het lijkt me tijd worden dat het referendum wordt afgeschaft met de enorme voorraad inhoudslozen die Nederland intussen kent. Alle SP-stemmers het land uit, het liefst naar China!

farang

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door farang »

Waarschijnlijk komt na het nee van dit referendum een nieuw referendum waarbij de regering ons nogmaals gaat "duidelijk" maken dat ja stemmen de enige optie is.
In principe moeten de lidstaten ergens in 2006 hun definitieve antwoord geven.
Dit geeft de regering de kans ons murw te praten over de "voordelen" die de grondwet ons allemaal gaat brengen.
In Denemarken is in het verleden hetzelfde gebeurd mbt de EU over andere onderwerpen en toen is in een tweede referendum toch voor gestemd.
We moeten dus wakker blijven en ook een eventuele tweede keer NEE stemmen!
:twisted:

Engeland gaat een veto uitspreken over het afschaffen van hun EU korting en wij blijven teveel betalen.
Italie gaat weer over de begroting heen.
Fisher bemoeit zich nu al met de Nederlandse politiek!
Barosso is tegen een lagere bijdrage van Nederland.

We zijn nu al de melkkoe van Europa en dat wordt alleen maar erger!

"Het wordt allemaal beter Nederland als je voor de grondwet stemt" ..........rust zacht Nederland!

NEE STEMMEN!!!!

"Indien het hier in 't vaderland zoo gelegen is,dat men de waarheid niet mag spreken,zoo ist er ellendig gesteld.Nochthans zal ik die spreken zoo lang als mijn oogen open staan " -Michiel Adriaanszoon de Ruyter-

Sp door de plee

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Sp door de plee »

Typisch sp-geleuter: alvast roepen dat je nee moet stemmen tegen een voorstel dat misschien over een jaar wordt ingediend en waarvan je de inhoud niet kent. Dom volk.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Typisch sp-geleuter: alvast roepen dat je nee moet stemmen tegen een voorstel dat misschien over een jaar wordt ingediend en waarvan je de inhoud niet kent. Dom volk
Weet je wel waarvoor de SP tegen is?
Volgens mij niet .
Verdiep je er eerst eens in .

Wat heeft China ermee te maken .Ja die maakt onze markt kapot met oneerlijke concurentie(slaven en dwangarbeid ).
De mensenrechten daartegen veranderen daar heus niet met een Ja stem.Zelfs Taiwan wordt bedreigd door China .
Het slijmen van de EU en de VS gaan gewoon door.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

bot vindt dat de twijfelaars niet moeten gaan stemmen. nou, nou, minister bot . dat staat je goed . alle mensen die niet stemmen geven hun stem weg als ja . en balkenende op het strand. ben ik het niet mee eens. hij gaat dus wel van onze centen op vakantie. wij kunnen niet omdat we zo achterlijk veel moeten betalen.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe serieus worden de stemmers genomen eigenlijk??Er word nu al gezegd dat als het nee word dat er volgend jaar weer opnieuw een referendum moet komen om te stemmen voor eu.Volgend bos en bot vind dat we maar moeten thuisblijven, als we nee zeggen of het niet helemaal zeker weten dat we niet moeten gaan stemmen.Er is maar voor beiden een bedoeling wat erachter zit.Dat ze hoe dan ook het ja stem willen doordrukken!!Linksom of rechtsom het maakt de heren uit den haag niets uit.Om al zo de stelling te geven van deze twee heren
Bos en Bot,is een teken aan de wand dat hun geen NEE zullen accepteren van het volk.Belgie bemoeid zich er ook mee.Mensen wees gewaarschuwd dat deze twee met de regering alles op alles zullen zetten om het ons door de strot zullen en blijven duwen.Tegen die tijd zullen we bewerk worden door balkenende,Bot Bos en meerdere.Balkenende lacht ons 4kant uiten wil geen nee horen.Ik laat me in iedergeval niet opmaaien en dwingen door deze kliek uit den haag.Genoeg is genoeg!!!!We zijn al uitgekleed met ons zorgstelsel en in den haag word er tijd dat ze eens gaan beseffen dat het nederlandse volk nee mag zeggen en dat e dat moeten respecteren,en dat we niet achter de grote moeten gaan aanhollen.En zeker geen hielenlikken Van de haagse zooi die ons naar de radsmadee helpen.!!!!!!

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens Bos bij Nee over een jaar een nieuw referendum.

Akkoord, maar dan ook bij een Ja over een jaar een nieuw referendum, zodat het eventueel alsnog Nee wordt.

kennen beide referenda een verschillende uitslag, dan een jaar later het beslissende derde referendum. Dat is pas democratie meneer Bos!

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

8) ne nee ik stem tegen!!!
waarom?omdat ik eigenlijk dit hele gedoe zat ben,alles is al zo onzeker in dit land,hoe staan we er volgend jaar voor?
straks kunnen we niks meer zelf bepalen(kon nu al niet!)
nou regering veel plezier met handjes schudden en je lekkere lunches!en heerlijke dineetjes!
ik ga werken!weten jullie wat dat is? :oops:

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ga zeker NEE stemmen en wacht af waarmee ze ons nu mee in het harnas jagen!!!Of wat ze nu gaan bedenken ,waar zo ons mee gaan pakken!!! :evil: Want dat er wataankomt is zeker!.Ze broeden nu al,wan Nee komt niet in den haag voor in hun woordenboek!!! 8) :x

Gesloten