LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar zijn ze?????

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door gubetje »

Ik ben blij, dat er nog normale mannen bestaan.
Fijne dag iedereen :lol:

john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door john10 »

Ik zal je vertellen hoe het werkt.
Stel je hebt 100.000 klanten in Nederland. Elke actieve distributeur doet gemiddeld 20 klanten. Dan zijn er dus 5000 actieve distributeurs nodig. Het grootste deel van deze actieve distributeurs, bouwen geen of heel weinig downline.(De meesten verdienen gewoon een inkomen met klanten) Enkelen gaan voor de hoofdprijs.
Als we willen werken aan een klantenkring van 1 miljoen mensen (laten we zeggen binnen nu en de komende twintig jaar, dan zijn er dus 45.000 nieuwe actieve distributeurs nodig. Dat betekent dat we honderdduizenden distriburteurs moeten gaan zoeken om die 45.000 in de komende 10 a 20 jaar te vinden. De vraag die dan overblijft is de vraag of je gelooft dat die miljoen klanten er komen? Dat laatste geloof ik absoluut, gezien de markt waarin ik/wij werken. Misschien is het zelfs zo, dat er binnen twintig jaren miljoenen klanten zijn. Zodra de markt verzadigd is, kunnen al die distributeurs nog steeds door verkoop verdienen en kunnen degenen die hun organisaties hebben opgebouwd nog steeds hun bonussen ontvangen, want de omzet van producten gaat door. Mensen die alsdan nog een organistie willen opbouwen kunnen dat nog steeds omdat nou eenmaal niemand het eeuwige (werk) leven heeft. Bovendien komt er tegen die tijd weer gewoon een markt voor nieuwe producten. MLM gaat om meegroeien met de markt. Net als een niet mlm bederijf zoekt naar uitbreiding als de markt groter wordt. De denkfout die jullie maken is dat mlm alleen gaat om nieuwe distributeurs. Het gaat gewoon om een netwerk van wederverkopers wat moet groeien naarmate de markt groter wordt. Indien de markt de producten niet wil, dan moet het mlm bedrij zich gaan focussen op andere producten. Voor nieuwe mlm ers is het goed om zich erop te orieenteren welke markten de beste groeikansen bieden, voordat je besluit om ermee te gaan werken.

Groeten, John

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ja, John10, jij komt er wel.
Je herhaalt dezelfde onzin als je voorgangers.
Op deze manier breekt mlm natuurlijk nooit door.

gubetje
Berichten: 146
Lid geworden op: 15 dec 2005 18:08

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door gubetje »

John verspil je energie toch niet.
Is jammer. Kun je leukere dingen doen in dezelfde tijd.
Groetjes Guusje

john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door john10 »

Beste Maarschalk,

Als wat ik zeg onzin is, dandenk ik dat ik maar met gubbetje meega en stop met dit forum. Haat maakt toch niet uit wat ik zeg ! Tegen de tijd dat ik een paar stappen hoger ben laat ik nog wel eens wat van me horen. Ga jij intussen maar verder met afkraken. Ik ga mijn tijd stoppen in het opbouwen van mijn organisatie naast mijn reguliere werk natuurlijk. Dit was voorlopig het laatste bericht mijnerzijds. Neem de kans om af te kraken wat ik heb geschreven want ik kom niet meer terug. Bedankt voor de kennismaking Maarschalk. Eigenlijk had ik meer van je verwacht maar dat kon ik natuurlijk vooraf weeten.

Groeten John

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Wat verwacht je nu? Dat ik mijn verontschuldigingen ga aanbieden omdat ik jouw mening niet deel en dezelfde onzin voorbij zie komen als ik zo vaak zie?
Dat heeft niks met afkraken te maken.
Ik heb je mijn argumenten niet zien weerleggen dus ik verwacht ook niet dat je nog iets zinnigs zal bijdragen om mijn mening te wijzigen.

Helpanderen
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:17

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Helpanderen »

John, het passieve inkomen (het geld zonder tijd inruilen) komt toch juist uit de downline?
Die markt van 1.000.000 komt er niet omdat je dan 20.000.000 mensen moet aflopen met je gesprekken (ik baseer mij even op de door jou aangegeven scorepercentage). Stel dat het wel zou lukken en er inderdaad 5.000 distributeurs nodig zouden zijn.

We kunnen een sommetje maken en naar boven toerekenen natuurlijk.

Vier niveaus in jouw donwline is dan al teveel want dat zijn ongeveer 11.000 ditributeurs/IBO's. Dus kunnen het er hooguit 3 zijn. Tot en met het 3e level is ongeveer 1100 distributeurs. Conclusie is dat er maximaal 4 mensen kunnen zijn met zo'n donwline om de gehele Nederlandse markt te bedienen. Toch staan er bij een gemiddelde bijeenkomst meer dure bolides voor de deur.

john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door john10 »

Beste helpanderen,

Je begrijpt het niet. Voor 1 miljoen klanten zijn 50.000 distributeurs nodig. Om 50.000 distributeurs te werven moeten (in 20 jaar) moeten in die twinting jaar 20*50.000= 1 miljoen mensen benaderd worden uitgaande van een score 5% die actief wordt. Jouw denkfout is dat ik het heb over 1 milljoen distributeurrs, nee ik heb het over 1 miljoen klanten die bediend kunnen worden door 50.000 distributeurs.
Als 5% actief wordt moetje dus 20 * 5000 = 1 miljoen mensen benaderen. Daar heb je dan overigens 20 jaar de tijd voor.
Tot slot, recruteren is niet gemakkelijk dat is beremoeilijk. Daarom zullen de meeste distributeurs dat niet doen of er niet in volharden. Dat maakt niet uit omdat je met twintig klanten 1200 euro per maand kunt verdienen (part time). De meeste distributeurs doen dat zo.
Natuurlijk ken ik ook mensen die 100 klanten doen en alleen al daarmee een bruto inkomen van 6000 euro verwerven. (20 is tenslotte een gemiddelde) Eventueel zonder downline.
De winst die je maakt uit klanten staan helemaal los van de bonussen uit de downline. (tenminste in mijn organisatie)

groeten john

Helpanderen
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:17

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Helpanderen »

John, ik geloof het allemaal wel.
Om jouw markt van 1.000.000 klanten te bereiken moeten dus 50.000 distributeurs ingeschakeld worden?
Lijkt mij niet zo'n heel efficiente verkooporganisatie. Toch? :wink:

Hoe groot is de totale markt in NL voor jullie produkt en hoeveel marktaandeel hebben jullie van die markt? Hoe ziet de ontwikkeling van de verkoopprijs van jullie produkt eruit ten opzichte van de concurrenten? Wie zijn jullie concurrenten eigenlijk op die markt?

john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door john10 »

Dat lijkt mij wel. Op de eerste plaats werken deze mensen part time. De bedoeling is om een extra inkomen te verdienen. Voor mensen met eeen tamelijk dik salaris is 1250 euro bruto, leuk om erbij te hebben. Voor mensen zonder werk is dat veel meer dan de bijstand. Het gaat er per slot van rekening niet om om omzetten per verkooppunt te creeren vergelijkbaar met een winkel in de binnenstad. Bovendien is 20 klanten een gemiddelde. Als je wilt kun je dus ook 100 klanten maken. (uiteraard kan 5 klanten bijvoorbeeld ook) Dan verdien je al gauw dik meer dan de gemiddelde met een zeer goeie baan en meestal ook meer als de gemiddelde kleine zelfstandige.
Wil je echt naar een topinkomen dan zul je een organisatie op moeten bouwen. Uiteraard alleen als je dat kunt, als je daar het doorzettingsvermoge, het lef, en de visie voor hebt.
Dat heeft niets te maken met efficiency. Als uw buurvrouw wat bijverdient door s avonds mensen te gaan knippen en permanenten, dan kun je hooguit zeggen dat het voor haar kleinschalig is. Dat heeft niets met efficiency te maken.
Als iemand onze producten verkoopt, dan kan dat kleinschalig of op grote schaal. Daarbij is 100 klanten op menselijke maat gezien, zeer grootschalig omdat je daar zeker wel 50 uur per week werk aan hebt.

By the way, wist jij dat mcDonalds in wezen ook een mlm organisatie is.
Het verschil met anderen is dat de frachisers grotere investeringen plegen en personeel in dienst nemen. Andere mlm bedrijven richten zich op mensen die het het zich niet kunnen of willen veroorloven om grote investeringen te plegen.

Begint het plaatje een beetje duidelijk te worden?

Groeten John

Helpanderen
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:17

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Helpanderen »

John, met je laatste inzicht dat McDonalds in principe ook een mlm is is het mij helemaal helder. :?

Er bestaat dus een kans dat ik bij loket 2 niet alleen een cheeseburger krijg maar ook een heel verhaal hoe ik zelf een hamburger aan automobilisten kan gaan verkopen en daar rijk van kan worden?

john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door john10 »

Nee helpelkander, dat gebeurt niet zo snel!
Mc Donalds zoekt mensn die bereidt zijn om te investeren. Het heeft niet zoveel zin om die te gaan zoeken bij loket 2, Ik zoek evenmin franchisers bij mijn klanten tenzij ik uit de woorden van die klant en zijn/haar persoonlijke situatie en affiniteiten kan destilelleren dat het misschien iemand is om dat voorstel te gaan doen. Mijn drempel ligt lager dan McDonalds omdat ik mensen niet hoef te laten investeren.
Ik herhaal dat dat ik GEWONE mensen de mogelijkheid biedt om succesvol te worden.
Overigens kan de persoon aan loket 2 van Mcdrive best iemand zijn die uiteindelijk geintresseerd is in mijn business. Meestal niet voor de business opportunity van McDonalds., want dat is voor de loket 2 medewerker neestal een te hoog risico.

Groeten John

Helpanderen
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:17

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Helpanderen »

En de Multivlaai is ook een mlm? Het ergste is wel dat het commentaar van de sceptici wordt afgedaan als onwetendheid. Business is Business, Finance is Finance je hoeft geen insider te zijn om te concluderen dat er geen 'ons' is binnen mlm maar dat er sprake is van teveel muizen in een kooi die alleen kunnen overleven als anderen de kooi uitgaan.

-------
Here are some common lines used by distributors. If you hear any of these, you should get away as quickly as possible.

Lines used for contacting/ approaching:
"Do you ever look at other ways of making money?"

"Maybe you can help me, I'm in the process of expanding a business in the area and I'm looking for a.. um... a go-getter type. Do you KNOW anybody like that?"

"Do you know anyone who might be interested in making a couple-extra of thousand dollars a month working 8 to 10 hours a week?"

"I was wondering if you could give me your opinion on a business I'm looking at. I really value your opinion and could use your input."

"Hi, this is John. I was telling you about the business I am in the process of expanding and you ASKED me to give you a call."


http://users.tns.net/~mpat/scam/

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door joopataa »

denk dat de link van Helpanderen aan duidelijkheid niets te wensen overlaat! En nu graag woord houden en terug je hok john10.

Joopat :)

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Thunder »

@ John

Ik heb even met lede ogen moeten aanzien hoe je je zelf in een onmogelijke situatie helpt.

Aller eerst, ik stelde in mijn betoog dat de MLM business niet gericht is op product verkoopt, maar op het bouwen van een netwerk.

In jouw wederwoord richting anderen, kan in lezen dat dit ook zo is. Immers MLM is een marketing tool van het moederbedrijf, MLM is GEEN bedrijf en zal het ook nooit zijn. Vanuit het moederbedrijf gezien ben jij dan ook niets minder dan een reclame zuil. En hoe meer van die zuilen, hoe groter de marktpenetratie. Het moeder bedrijf spoort dan ook alleen maar aan om je netwerk te vergroten, niet om 100 dozen in de maand meer om te zetten.

Deze strategie is overduidelijk. Op de sites van de moederbedrijven, prijken producten, immers, dat is hun core business.
MAAR, de truuk is, die te slijten in zo groot mogelijke aantallen.

Zij kiezen dan voor het MLM concept om het product bekendheid te geven. Het MLM netwerk moet zo groot mogelijk zijn om zo veel mogelijk bekendheid te creeren en daarmee een equivalente afzet.

Het moederbedrijf zal dan ook alles er aan doen, dat je meer mensen vind voor je downline. Dit is dan ook overduidelijk tijdens de meetings, hierin is het product niet interessant, maar wel dat je lid wordt en het evangelie gaat verkondigen.

Kijk op een willekeurige site van een distributeur of bezoek een bijeenkomst, alles draait om! Lid worden, join de club.. De leuzen die hiervoor worden gebezigd zijn, geld verdienen, weinig inspanning, onafhankelijk zijn etc etc.

Precies wat het moederbedrijf wil. Zoals eerder door mij gesteld, voor hen geld het multiplier effect, ze zien liever 1.000.000 distributeurs, die allemaal 1 product verkopen, dan 10 super distributeurs die een equivalent aantal producten verkoopt.

Simpelweg, omdat bij 1.000.000 distributeurs de markt penetratie groter is.

Dat jullie niet willen inzien dat je een tool bent van een bedrijf, dat is totale blindheid.
Dit wordt nog eens onderstreept door het feit, dat je spreekt over het feit dat je een ondernemer bent?!

Dit is te idioot voor woorden, noem je het reclame maken voor een product een business?

Dan nog de stelling dat franshisers gelijk zijn aan MLM'ers. Dit is de grootste onzin die je maar kan neerzetten.

Franshisers zijn BEDRIJVEN cq. filialen, onder de hoede van een holding. Deze bedrijven hebben in grote mate een vrijheid van handelen, maar vallen onder de hoede van de holding.

Jullie als MLM'ers, zijn marketing middelen, gelijk aan een tijdschrift waarin een bon zit om een product te bestellen. Jullie zijn niet gebonden aan een bedrijf, nog zijn jullie handelaar in iets. Je maakt reclame en de omzet is voor het moederbedrijf. Je wordt uiteindelijk betaald met een bonusje..

Franshisers, die runnen een eigen tent, dat tevens hun eigendom is. Ze zijn zelf verantwoordelijk voor het runnen en worden afgerekend op de resultaten, maar delen zelf mee in de baten!!!

Jullie MLM'ers hebben geen verplichting, nog wordt je afgerekend op je resultaten, nog deel je mee in de baten.

Dan nog de quote die tekenend is voor alle MLM'ers

Meestal niet voor de business opportunity van McDonalds., want dat is voor de loket 2 medewerker neestal een te hoog risico.
Juist, hiermee wordt aangeven, dan Jan Klep en Klooten maar aan MLM kan doen, het is dus niet onderscheidend, nog heb je kwaliteiten nodig. Want, het maken van reclame, dat kan iedereen.

Maar het runnen van een eigen bedrijf, dat kunnen er maar weinig. Dus het is niet zo verwonderlijk dat de cassiere, die opportunity niet neemt. Ten eerste zal ze de bekwaamheid ontberen en ten tweede, die opportunity, die ligt niet voor het oprapen en is zelfs bijzonder schaars.

MLM daarentegen, die kansen zijn er vollop, als je maar naief bent er in stapt...

Dus hou op met je het skilss nodig voor MLM om succesvol te zijn, NEEN dat heb je niet. Zolang je maar het MLM netwerk joint, een product afneemt en tegen iedereen verkondigd hoe goed het is, dan werkt het concept al voor de moedermaatschappij..Immers je maakt reclame, je koopt een product voor jezelf, gaat het gebruiken en koopt alle nieuwe trials.....

Het moederbedrijf draait omzet en verdient, daar draait het om....

john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door john10 »

Beste Thunder,

Een paar dingen.

Op de eerste plaats is iedereen een tool van het moederbedrijf. Dat ben je ook als je vertegenwoordiger bent, dat ben je zelfs als je de koffiejuffrouw of voor mijn part de directeur bent. Jij wordt ingezet om geld te verdienen voor het moederbedrijf. Dat is bij mlm ook zo!
De vraag is wat je daar zelf aan hebt. Als ik vertegenwoordiger ben dan werk ik voor mijn basissalaris en mijn provisie. Als ik daar da vervolgens tevreden mee ben dan geniet ik daarmee in elk geval mijn inkomen. Ook hier is het uiteindelijke belang, het belang van het moederbedrijf. Zodra het niet meer lukt word je zeker op een zijspoor gezet. geen verschil dus met mlm.
Dan over de noodzaak tot uitbouw van het netwerk. Een distributeur met 20 klanten levert net zoveel omzet als een distributeur met 20 downliners als die allemaal maar een product kopen.
Het probleem van die laatste constructie is dat elke distributeur eindeloos diepe downlines moet bouwen om er echt iets aan te verdienen. Aangezien dat niet of heel moielijk lukt is die structuur gedoemd om in duigen te vallen. Blijvende distributeurs zijn distributeurs die geld kunnen verdienen ongeacht de vraag of zij een downline hebben. Je mag ervoor kiezen om uitsluitend of bijna uitsluitend te focussen op klanten. Ikzelf verdien het overgrote deel uit de de verkoop aan mijn klanten. Dat is niet een bonusje waarmee ik wordt afgescheept. Dat is gewoon de helft van de verkoopprijs aan klanten. Bonussen komen daar bovenop als ik wel een downline ontwikkel. Als ik die downline ontwikkel dan heb ik de voorkeur voor een downline van 10 distriburteurs die elk 20 klanten doen boven een downline van 200 distributeurs die elk een product per maand afnemen.
Getalsmatig qua omzet is dat zowel voor mij als voor het moederbedrijf hetzelfde. Het verschil zit em erin dat die eerste structuur blijvend is, terwijl die tweede in elkaar dondert omdat de meeste deelnemers in die structuur niets verdienen. Uiteindelijk heeft dus ook het moederbedrijf alleen maar belang bij happy distrubuteurs, die geld verdienen en dus blijven! Beter dan steeds in duigen vallende structuren die bovendien op langere termijn het moederbedrijf alleen maar een slechte naam bezorgen.

Tot slot vind ik het een beetje minachtend van jou om te stellen dat mlm voor Jan van Klootten is. Zoals ik al eerder heb gezegd gaan mensen bij wie ondernemen in het bloed zit, financiele risicos aan, meestal al op relatief jonge leeftijd. Niet iedereen is zo ingesteld. Voor deze gewone mensen (in jouw woorden jan van klootten) geeft mlm een mogelijkheid. Het is vervolgens aan die gewone mens om ervoor te zorgen dat het iets gaat worden of niet. Velen zijn daar in geslaagd. Velen ook niet. Dat uiteindelijk het moederbedrijf geld wil verdienenstaat natuurlijk buiten kijf. Ik ken geen bedrijven die daar niet op uit zijn.

Groeten John

corty
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2006 16:21

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door corty »

Hoi,

Wat een discussie. Kaniemand mij nou vertellen wie er gelijk heeft?

Ik bedoel zijn hier ook wetenschappelijke feiten over bekend.?

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Thunder »

@ John
Dat ben je ook als je vertegenwoordiger bent, dat ben je zelfs als je de koffiejuffrouw of voor mijn part de directeur bent
Dit is niet waar, binnen bedrijven dragen mensen bij aan de bedrijfsprocessen. Jullie daarentegen staan buiten het bedrijf, maar functioneren puur en alleen als een reclame bord voor het bedrijf. De moederbedrijven kiezen voor een MLM structuur, omdat ze zo in staat zijn grote groepen mensen te bereiken, waarbij ze via direct marketing het product proberen te verkopen.

Jullie maken geen onderdeel uit van een bedrijf, maar hangen er onder, de functie van de MLM'ers is gelijk aan die van Spam mail of reclame folders. Puur en alleen gericht op het verspreiden van het evangelie van het product.
Jij wordt ingezet om geld te verdienen voor het moederbedrijf. Dat is bij mlm ook zo!
Je wordt gebruikt om geld te verdienen, bij reguliere bedrijven wordt je niet gebruikt, maar voeg je waarde toe aan een product. Jullie voegen geen waarde meer toe, maar moeten zorgen voor de reclame en een gegarandeerde afzet, die wordt gecreeerd door de distributeurs.
Een distributeur met 20 klanten levert net zoveel omzet als een distributeur met 20 downliners als die allemaal maar een product kopen.
Hieruit blijkt dat je het concept MLM niet snapt en wat het eigenlijke doel is, namelijk niet dat jullie er rijk van worden, maar het maken van reclame voor het product.

Het moeder bedrijf streeft dus naar, zoveel mogelijk distributeurs, niet na super distributeurs, omdat de markteting werking dan minder is en het direct marketing concept niet meer werkt.

Als product verkoop ZO belangrijk is als jij dat denkt, dan was de benadering van het geheel anders en meer gericht op product verkoop in plaats van het vergroten van je netwerk.


Het probleem van die laatste constructie is dat elke distributeur eindeloos diepe downlines moet bouwen om er echt iets aan te verdienen.
Dit is geen probleem John, dit is wat de bedoeling is. Het gaat er niet om wat JIJ verdient, dat interesseerd niemand. Het gaat erom dat je zoveel mogelijk distributeurs vind, omdat die allemaal voor marketing zorgen, zonder dat het iest kost voor het moederbedrijf. Producten, die worden wel verkocht, iedereen koopt voor zichzelf of probeerd, dit is dus al afzet.
Als ik die downline ontwikkel dan heb ik de voorkeur voor een downline van 10 distriburteurs die elk 20 klanten doen boven een downline van 200 distributeurs die elk een product per maand afnemen.
Jij hebt die voorkeur, omdat dat meer opleverd voor jouw, maar het moederbedrijf wil liever 200 distributeurs, dat levert bij hen het meest op en zorgt voor een grotere marktwerking.

Daarbij komt dat het moederbedrijf ook pushed die downline te vergroten, plus dat de distributeurs dit ook continue proberen. Kijk maar eens goed om je heen, hoe men te werk gaat. Het is puur gericht op het vergroten van het netwerk!!
Uiteindelijk heeft dus ook het moederbedrijf alleen maar belang bij happy distrubuteurs, die geld verdienen en dus blijven!
Nee john, die hoeven niet happy te zijn, als ze maar blijven uitbreiden!!


Resumerend, je leidt aan tunnel visie. Je bekijkt het concept vanuit een distributeur, zonder dat je het grotere geheel kan overzien. MLM is geen bedrijf, het is een marketing middel VOOR een bedrijf, waarbij het doel is zoveel mogelijk bekendheid aan het product te geven, tegen een zo laag moglijke investering.

De investering zit bij de distributeurs, daarom legt een moederbedrijf geen beperking op aan de omvang van het netwerk, immers dit kost geen geld.
Maar hoe groter het netwerk, hoe groter de omzet, wet van de grote getallen en het multiplier effect!

Je krijgt namelijk geen vast loon, plus alle sociale lasten zijn ook voor je zelf. Je draagt dus alle risico's.

[/quote]Tot slot vind ik het een beetje minachtend van jou om te stellen dat mlm voor Jan van Klootten is.

Vertel mij eens waar je aan moet voldoen? Iedereen kan het doen, er is geen onderscheidende factor. Daarbij komt, dat de strategie van het moederbedrijf, niet is goeie mensen te binden, nee zoveel mogelijk.

Je blijft maar redeneren uit een positie onderaan de hierachie. Bekijk het eens vanuit het moederbedrijf en evalueer je positie dan nog eens.

John, je geeft af op het bedrijfsleven, dat je daar gebukt gaat onder bureacratie, je niet verdient wat je zou moeten krijgen, je wordt misbruikt en je kan vertrekken als het niet goed gaat.

Kijk nou eens na je zelf. Wat voeg jij toe aan je moeder organisatie? Helemaal niks, voor hun zijn distributeurs ook niks, ja nummers meer niet. Eentje minder, maakt niet uit, iedereen kan het. Je krijgt niet eens een vast salaris, je bent niet verzekerd, je hebt geen pensioen?

Mensen binnen het bedrijfsleven, die voegen waarde toe aan een product!! Jij voegt niks toe, je mag het aanprijzen.

En toch maar beweren dat je beter af bent als je marionette wordt in een poppekast, waarin je gewoon een nummertje bent, zonder dat je ook maar een garantie hebt...Ja eentje, dat je verplicht ben trainingen te volgen, trials af te nemen etc etc...allemaal op eigen kosten.......

Helpanderen
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:17

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door Helpanderen »

Hoi,

Wat een discussie. Kaniemand mij nou vertellen wie er gelijk heeft?

Ik bedoel zijn hier ook wetenschappelijke feiten over bekend.?
Wat vind je wetenschappelijke feiten?
Rekenmodellen?
of
Rechtzaken?
Veroordelingen?
Justitiele onderzoeken?
Discussies met 'uitstappers'?

Vraag je maar of waarom er zoveel zaken lopen tegen mlm organisaties in zoveel landen. Vraag je af waarom wat degene die de rechtzaken aanspannen en -spanden? Om het geld kan het niet te doen zijn geweest!

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Waar zijn ze?????

Ongelezen bericht door student26 »

Jee, er is weer leven in de brouwerij! Helaas weer wel dezelfde argumenten als een maand terug... Heb weer een boel onzin voorbij zien vliegen, maar een paar zaken vielen me toch wel op:

Met 100 klanten verdien je meer dan de gemiddelde kleine zelfstandige?! Dat vind ik toch wel erg knap... Als je uitgaat van productverkoop heb je dan toch echt wel wat meer nodig. Er zijn meerdere problemen met deze uitspraak:

* Waar vind je die 100 klanten en hoeveel mensen heb je moeten afstruinen om ze te vinden? Gemiddeld zijn de prijzen van MLM producten hoger, en ontneem je klanten keuzevrijheid. Je klanten moeten minimaal een dag wachten op hun product. En dat terwijl ze het NU voor MINDER in een winkel kunnen halen. Waarom zouden ze bij jou kopen? Vraag 2 is hoeveel tijd het je kost om die 100 te vinden.

* Klanttrouw. Zeker voor huishoudelijke producten e.d. laten klanten sterk switchgedrag zien. 100 klanten vinden is dus totaal andere koek dan 100 klanten HOUDEN. En de klanten die je houdt, hoe lang blijven die? Mensen hebben zeker op langere termijn de neiging om ex-klant te worden, is het niet vanwege switching dan wel vanwege bijvoorbeeld verhuizing. Met andere woorden: stilzitten is er NOOIT bij, je moet blijven werven om je inkomen op peil te houden.

* Inkomsten. Ik weet niet over welke branche we het nu hebben, maar als jij 50% marge pakt op je producten (ik zou je als klant een afzetter vinden), en je met 100 klanten 1500 pakt (omzet -/- inkoop), dan verkooop jij dus maandelijks (!) voor 3000 euro aan je 100 klanten ofwel 30 euro per klant. Het kan natuurlijk wel, met name afhankelijk van de branche, maar ik besteed zelf aanzienlijk minder per maand aan bijvoorbeeld schoonmaakmiddelen en zaken als badschuim.

Om nog even terug te komen op een paar oorspronkelijke vragen: ik kan niet zeggen hoe de kansen op behoud van baan liggen binnen reguliere bedrijven t.o.v. MLM. Waar het mij om ging is dat binnen MLM vaak schijnveiligheid wordt gecreeerd op dit punt. Een paar klachten van mede-distributeurs en je kunt er uitgeknikkerd worden, om nog maar niet te spreken over de situatie bij een faillissement van het MLM moederbedrijf (daaag passief inkomen, en dan heb je dus helemaal niets meer).

Waar ik met name problemen mee heb is het gedraai van argumenten binnen MLM. Ga naar een willekeurige presentatie en je krijgt te zien:
* een keurige piramide-vormige opbouw waarmee een voorbeeld-inkomen wordt uitgerekend;
* prachtige aantallen distributeurs die al ingestapt zijn.

Ga daar een discussie over aan en dan wordt het ineens:
* die prachtige opbouw is onzin, want niet iedere distributeur werft een downline (dus het uitgerekende voorbeeld-inkomen is onzin);
* een enorm deel van de distributeurs is inactief.

En zo gaat dat met het gros van de argumenten pro-MLM. De mooiste tot nu toe vond ik nog wel: "verzadiging kan niet optreden want jij stapt er toch ook niet in?" Kennelijk is de MLM'ers volstrekt onduidelijk wat verzadiging eigenlijk is. Ook in jouw voorbeelden zie je dat terug: voor een miljoen klanten heb je zoveel distributeurs nodig. Nou en? Dat betekent dus automatisch dat bij distributeur zoveel minus 1 er een probleem ontstaat: die vind namelijk geen klanten meer. Wat betekent dat de distributeur daarvoor ook een schamel inkomen overhoudt. Enzovoorts. Het systeem kan gewoon niet werken, althans NIET voor de massa. Als dat wel zo zou zijn, dan zou iedere onderneming met MLM werken, voor het moederbedrijf is het immers een perfect systeem: alle risico's en kosten afwentelen op je verkopers en hen dan nog ervan weten te overtuigen dat ze ondernemers zijn ook.

Gesloten