LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
liw

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door liw »

We maken ons allemaal druk over een paar euro meer of minder. Waar we ons veel meer druk over zouden moeten maken is als we de zorg nodig hebben dat we dat ook krijgen. Ik ben eerder bezorgd over verschillende klasse strijd. Krijgt straks U als u verzekerd ben bij verzekeraar A (een goedkopere) de zelfde voorrang als bij verzekeraar B? Het gaat mij er niet om dat A goedkoper is, maar dat dat A ook de facturen direct betaald aan de zorgverstrekker. En dat A een goede naam heeft bij de zorgverstrekkers. Want dan heeft de zorgverstrekker liever C die gelijk betaald. Want de zorgverstrekker moet ook zijn personeel en rekeningen betalen en zit niet te wachten op faillisement door een slecht betalende verzekeraar. En als deze verzekeraar A failliet gaat, worden de verzekerden dan niet de dupe omdat ze niet meer worden geaccepteers bij een andere verzekering en/of worden ze dan niet persoonlijk verantwoordelijk voor de niet betaalde rekeningen?
Want deze rekeningen kunnen dan ook faillissement betekenen voor deze personen. Hoe wordt dit ondervangen. Daarom kies ik toch voor een verzekering die al jaren bestaat en een goede naam heeft. En in wie ik de vertrouwen heb dat ze overal contracten mee afsluiten en niet gaan kibbelen omdat ik toch die duurdere medicijnen nodig heb, omdat de goedkopere niet goed werkt.

Gast

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Gast »

[email protected]
Gast

Geplaatst op 06 Jan 2006 19:47 door [email protected]


--------------------------------------------------------------------------------

ik ben blij dat het eindelijk zover is want waarom moest ik in het verleden veel meer premie betalen als iemand die net onder de grens zit. ik ben dan nu wel iemand die nu meer dan 50% minder premie betaald als vorig jaar toen moest ik betalen voor mijn vrouw en mijn twee kinderen wat neerkwam op ongeveer €530,- .
nu in het nieuwe stelsel betaal ik voor een beter pakket €240,-[/u]

Ja-blan

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Ja-blan »

Overstappen

Een andere ziektekostenverzekering zou ik best willen ...
- Graag bij een verzekeraars die de komende 5-10 jaar niet fuseert
- Graag met een meerjarig contract
- Graag met meerjarige premies
- Graag met een polis die rekening houdt ONZE situatie, niet met de standaard situaties volgens de ZVW. Dus geen kraamhulp, wel goede buitenlanddekking.


Inkomenspolitiek

Storender aan de nieuwe ZorgVerzekeringsWet is de inkomenspolitiek in de premies. Leuk voor wie kinderen tot 18 jaar heeft, minder leuk voor wie geen kinderen heeft of als je kinderen dit jaar 18 worden/zijn. In ons geval gaan we er netto € 120,- per maand op achteruit, terwijl collega's met jonge kinderen er hetzelfde bedrag op vooruit gaan. Het was beslist eerlijker geweest als jonge kinderen voor de halve premie verzekerd konden worden en de kinderbijslag was verhoogd.

Katinka
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 okt 2005 08:42

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Katinka »

Ik zit bij IZZ en blijf daar ook bij. Wel ga ik voor dezelfde verzekering (meest uitgebreide) i.p.v. 68 euro nu zo'n 124 euro per maand betalen. daarvoor krijg ik dus precies hetzelfde als in 2005. Ik ben wel heel benieuwd naar de salarisstrook van januari; want men beloofd dat je daarop vooruitgaat....
Ik heb wel overwogen een mindere aanvullingen te nemen, maar ik heb destijds wel heel bewust gekozen voor deze aanvullingen (heb slechte ogen en ook geen best gebit). Ik zat altijd in het ziekenfodns maar val nu buiten de zorgtoeslaggrens.
We hebben geen kinderen, dus dat die gratis verzekerd zijn, daar profiteer ik niet van mee. Verder hou ik mijn hart vast over de prijs van deze verzekeringen voor volgend jaar......
Katinka

sdr
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2006 21:00

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door sdr »

Ik vind dat hele gebeuren vreselijk rieken naar prijsafspraken tussen de zorgverzekeraars welke verboden is bij de wet.
Denk daar maar eens over na.

En waarom komt goddikkie niemand in opstand tegen de meer dan verdubbeling van de maand prijzen voor een zorgverzekering.

Reken dat ook maar eens na [voor iedereen is dit natuurlijk wel anders] .

Ik betaalde vorig jaar 130 per maand voor 3 personen.
Dit jaar betaal ik meer dan 320 euro par maand voor diezelfde personen, oke er gaat nog iets vanaf [is niet de moeite].Wat ik meer overhoud per maand op loonstrookje weet ik nog niet, maar weet wel dat je daar wel loonheffing over moet betalen,met andere woorden je bent gewoon heel veel geld kwijt.

Dat gezwets over ze mogen je niet weigeren, dat is idd alleen voor het basis pakket,ben je vaak ziek en je wilt alle extra's dan ben je de pineut want dan mogen ze je weigeren.[hoezo geen afspraken]

Ik ga naar maastricht voor onderzoek, een andere zorgverzekeraar zou mij weigeren omdat je chronisch ziek bent.
Maar dat hebben ze er niet bij verteld de heren in Den Haag, ook trosradar wist hier niets van.
Heb ik iets vernomen van trosradar over de enorme hoge prijzen, nee , wel dat als dat iedereen erop vooruit zou gaan, nou aan me hoela, de meeste mensen gaan er hard op achteruit.En komen alleen maar meer in de problemen.

Ook is de ziektenkostenhulp welke je hier kan vinden niet helemaal goed, ik heb verschillende keren uit laten rekenen wat ik kwijt zou zijn per maand als gezin zijnde en alleen als ik de basis neem met beperkt pakket zou nemen dan komt unive daarin voor [254 euro voor 3 personen]zodra ik een uitgebreid pakket neem dan staat die er niet meer tussen en liggen de bedragen ineens rond de 380 euro of hoger.

Daar word je niet vrolijk van lijkt mij.

Kan nog wel uren doorgaan maar ik stop ermee.

Wanneer komt nederland nou eens in opstand tegen deze kl**te zooi .

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Stanley »

We zijn overgestapt van AnderZorg naar Menzis (via PMA Collectief) met tandartspakket-1 ---> 75% van de kosten worden vergoed. Is genoeg voor ons tweeen.

Voor mij en mij echtgenote: basis a( €81 + €5,40 )*2 = €172,80 8)

AnderZorg zou met vergelijkbaar pakket € 190 kosten, dus een goede besparing!

Mereltje123

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Mereltje123 »

Voor iedereen die een polis wil sluiten bij fbto is deze site interessant: www.vastelastenbond.nl 4% korting en je kunt gratis lid worden
De nieuwe zorgverzekering
• Zeer voordelig (op de zeer voordelige polis krijgt u nog eens 4% extra korting).
• Goede service (FBTO komt in alle onderzoeken als zeer goed naar voren).
• U mag zelf uw zorgaanbieder kiezen (en niet uw verzekeraar).
• U mag zelf uw aanvullende pakket samen stellen (u betaalt alleen voor wat u gebruikt).
• Zeer lage beheerskosten (door efficiënte werkwijze).

Gast

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Gast »

ingriddekok schreef:
ik zou wel willen veranderen van verzekeraar maar helaas heb ik een slecht gebit en volgens mijn tandarts zal ik niet snel geaccepteerd worden voor een uitgebreide tandartspolis, bovendien zijn veel van die zgn. luxe polissen dan weer gekoppeld aan luxe andere aanvullende verzekeringen.
Kijk eens bij www.defriesland.nl duurste tandartsverzekering
AV Tand Optimaal, vergoed 80% van de kosten tot een maximumbedrag € 1.000,- per kalenderjaar. Techniekkosten worden ook voor 80% vergoed.
€ 13,50 per maand. Geen wachttijd, geen acceptatiebeleid.

Iedereen is welkom bij De Friesland
Zorgverzekeraars kunnen bij de aanmelding voor een aanvullende verzekering een zogenaamde medische selectie toepassen. Dit betekent dat ze vragen stellen over uw gezondheid als u zich aanmeldt voor een aanvullende verzekering. De Friesland doet dit niet! Wij vinden dat iedereen – ook chronisch zieken en gehandicapten – zich voor dezelfde premie moet kunnen verzekeren van goede zorg. U kunt zich bij De Friesland dus nu zonder medische selectie aanvullend verzekeren.

Renzo

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Renzo »

Hallo,

Ik heb een vraag die ik op de bekendere sites m.b.t. de nieuwe zorgverzekering niet zo snel heb kunnen vinden.

Ik zit er over te denken om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar. Alleen de grote MAAR is....
Als nu blijkt dat die andere zorgverzekeraar na een jaar ineens een stuk duurder wordt, kan ik dan later nog een keer overstappen of is het eens de keuze voor altijd die keuze :?:

(Evt. iemand die een link heeft met een bevestiging als je later gewoon weer kunt overstappen.)

Alvast bedankt voor de reactie.

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Als het goed en eerlijk is dan zal een polis per jaar opgezegd kunnen worden en kun je per jaar overstappen als je dat wilt.

De praktijk wijst uit dat er enkele aanbieders zijn die langere termijnen dan een jaar hanteren dus het kan geen kwaad hier goed op te letten want dat soort addertjes worden natuurlijk niet aan de grote klok gehangen........

Verder kan ik niet goed genoeg benadrukken dat je eerst voorwaarden / vergoedingen moet vergelijken en dan pas de premies. Lokkertjes al lage basispremies bijna overal gelijk zijn en dan peperdure aanvullende paketten maken een groot verschil.

sdr
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2006 21:00

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door sdr »

Kijk eens bij www.defriesland.nl duurste tandartsverzekering
AV Tand Optimaal, vergoed 80% van de kosten tot een maximumbedrag € 1.000,- per kalenderjaar. Techniekkosten worden ook voor 80% vergoed.
€ 13,50 per maand. Geen wachttijd, geen acceptatiebeleid.

Iedereen is welkom bij De Friesland
Zorgverzekeraars kunnen bij de aanmelding voor een aanvullende verzekering een zogenaamde medische selectie toepassen. Dit betekent dat ze vragen stellen over uw gezondheid als u zich aanmeldt voor een aanvullende verzekering. De Friesland doet dit niet! Wij vinden dat iedereen – ook chronisch zieken en gehandicapten – zich voor dezelfde premie moet kunnen verzekeren van goede zorg. U kunt zich bij De Friesland dus nu zonder medische selectie aanvullend verzekeren.

Naar boven


Heb jij misschien iets met die aanbieder of werk je daar soms?

Renzo

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Renzo »

Als het goed en eerlijk is dan zal een polis per jaar opgezegd kunnen worden en kun je per jaar overstappen als je dat wilt.

De praktijk wijst uit dat er enkele aanbieders zijn die langere termijnen dan een jaar hanteren dus het kan geen kwaad hier goed op te letten want dat soort addertjes worden natuurlijk niet aan de grote klok gehangen........
Ok, dan zou daar dus al goed op gelet moeten worden, want als het ineens langer dan één jaar zou zijn, wordt je meteen dus wel verplicht.
Goede Tip!
Verder kan ik niet goed genoeg benadrukken dat je eerst voorwaarden / vergoedingen moet vergelijken en dan pas de premies. Lokkertjes al lage basispremies bijna overal gelijk zijn en dan peperdure aanvullende paketten maken een groot verschil.
Ook heel belangrijk, maar de zorgverzekeraar waar ik een offerte aangevraagd heb, heeft nog steeds niets opgestuurd. Vind dat overigens wel lang duren, dus op dat punt is nog afwachten.

Ik heb wel vernomen dat veel zorgverzekeraars nu al onder hun kostprijs zitten, dus die hele lage premies zullen vast ook wel een andere kant van het verhaal hebben. Daarom denk ik dan ook, dat de prijzen in de loop van de tijd nog wel omhoog zullen gaan (Zeker dus bij degene die nu stunten om het zo maar te zeggen).
Daarom vind ik het dus belangrijk om te weten of overstappen later ook nog mogelijk/eenvoudig is.

In ieder geval alvast bedankt voor deze opmerkingen!

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door companancy »

ik ben een alleenstaande moeder met fm en een hernia en ik heb een zoon met astma en een uitkering
ik heb nog steeds cz en betaal 118,75 dit is een goed pakket top maar super top is stukke beter vooral voor mij met al onze aandoeningen maar dit zou mij dan 165 euro per maand kosten ik krijg 34 euro per maand zorgtoeslag en dus kan ik dat niet betalen.ik heb me een suf gezocht naar een andere verzekering maar ik durf het allemaal niet aan de ene klinkt verleidelijker dan de ander.en ieder heeft weet iets anders erin zitten het is dus zoeken naar een speld in een hooiberg.daarbij heb ik bij mijn verzekering nog nooit echt een probleem gehad.en ik weet nu wat ik heb en wat mij te wachten staat, maar het is een grote risico voor iemand met een ziekte of aandoening om te gaan veranderen. want stel het is niet echt wat jij verwacht had of de ander valt je toch tegen en je wilt terug dat kan niet.en ze zouden je dan ook niet meer aan nemen want je bent chronisch ziek en dus kost je veel geld.
ik vind die hele zorg stelsel geen bal waard. waarom geven ze ons een zorg toeslag ze kunnen toch ook gewoon de prijs van de verzekering verlagen. en wat ik dan niet hoor wat voor luttige bedragen mensen krijgen. schandalig gewoon. ik betaalde vroeger voor de zelfde verzekering 57 euro ik vond dat al meer als genoeg vooral nu dat alles stukke duurder word hoe moet mensen dan nog rond komen
:cry: sad sad....

LM.Bekker

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door LM.Bekker »

Ik ben al jaren verzekerd bij CZ. Nu heeft mijn voormalige werkgever een collectief contract gesloten met CZ waar ook gepensioneerde ex werknemers gebruik van kunnen maken. Ik wacht nu al sinds half december op een schrifelijk aanbod van CZ. Er is me nu al 3 weken op rij toegezegd dat alle brieven de deur uit zijn en dat het aanbod binnen enkele dagen op de deurmat ligt. Niet dus. Vandaag weer hetzelfde liedjes. Ook mijn ex werkgever wacht nog steeds........

Ik denk dat ik maar gebruik maak van een andere aanbieding, via de rabobank ofzo. De hoge klanttevredenheid waarmee CZ schermt klopt totaal niet!

Gast

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Gast »

CZ schermt ook met de 55~~ aanvullende polis voor 9,95, deze polis is volkomen kaal , de bekende reclame lokkertjes :twisted:

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door haverkoop »

Ik vind het belachelijk dat mensen die geen kinderen kunnen krijgen en zelfs ouderen toch een kraam verzekering hebben en deze niet kunnen anuleren.
aldus AGIS zit dit in het standaard pakket.
ik vind dit oplichterij dat je ergen voor moet betalen met wat je nooit zal gebruiken
Dat vind ik dus ook onzin. Maar zo zijn er wel meer zaken waar ikzelf geen interesse bij heb, alternatieve geneeskunde bijv. Fysiotherapy in beperkte mate.

Ik zit nu bij Achmea Zilverenkruis. Zijn staan er om bekend redelijk doof te zijn als je iets wilt weten. Ook van slechte communicatie hou ik niet. Ik had daar behalve de basisverzekering een 3 sterren aanvulling. Ondanks het feit dat ik veel gebruik moet maken van de gezondheidszorg lijkt me dit net ff iets teveel. Ik betaal 106.30 Ik denk er hard over om over te stappen naar DSW vanwege de goede berichten die ik over hen hoor, ook qua communicatie met de klant.
Hun dekking ga ik nauwkeurig vergelijken met die van Zilverenkruis.

383838

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door 383838 »

Ben overgestapt van unive naar menzis en betaal nu dubbel. Menzis zou opzeggen. Unive beweert natuurlijk dat dit niet is gebeurd, zegt Menzis. Heb unive nu zelf schriftelijk opgezegd. Unive is telefonisch niet bereikbaar voor vragen en overleg aangaande de zorgverzekering en dus heb ik maar een opdracht tot storneren gegeven aan mijn bank. Het lijkt wel op de switch-problematiek in de energiebranche!

Gast

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Gast »

Was bij OZ en blijf bij OZ, goede ervaringen en een gemiddelde prijs.

omahan

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door omahan »

zoals zo velen zie ook ik door de bomen het bos niet meer. we zijn nu bij ohra verzekerd en dat is nu per maand 102 euro meer voor ons tweetjes. vergoedingen van de tandarts zijn 200 euro gezakt en fysiotherapie is ook 3 behandelingen minder. aanbod van menzis via fnv overwogen, maar daar heeft onze tandarts geen kontrakt mee. ook daar moet je weer heel goed rekening mee houden, wie heeft wel en wie heeft geen kontrakt. we overwegen nu over te stappen naar dsw, omdat die toch erg voordelig is en niet commercieel ingesteld. overal moet je iets laten vallen en krijg je weer wat anders terug. heeft iemand ervaring met dsw, laat het dan weten.
v.g. han

omaan

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door omaan »

Wij zitten met hetzelfde probleem. Zijn ook bij de Ohra en heb ook de folders van Menzis via de FNV hier thuis liggen. Wij hadden altijd Intens Goud en betaalden daar €68 p.p. voor. Nu moeten we voor dezelfde verzekering €122 p.p. betalen. We krijgen dan wel €48 p.p. zorgtoeslag, maar alles is dus wel een stuk duurder.

Ik twijfel ook nog steeds of ik niet beter naar Menzis kan gaan, want voor dezelfde verzekering zou ik bij hen, €103 p.p. kwijt zijn, min de zorgtoeslag.

Hoe kom je dan te weten, of dat je arts dan wel tandarts contrakten heeft met een bepaalde verzekeraar?

Gesloten