LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] definitie MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Walter van V »

Ik ben bezig met werk wat tegelijkertijd mijn hobby is en me derhalve amper energie kost.
Als ik een dagje of een paar uurtjes niet wil werken dan doe ik dat.
Ik heb geen baas die het goed moet vinden dat ik een dagje er tussenuit ga. Als ik een weekje of een aantal weken met vakantie wil, dan ga ik. Ik hoef dat niet eerst te vragen aan mijn baas, en ik hoef me ook geen zorgen te maken over de vraag of het personeel het allemaa wel goed zal doen tijdens mijn afweigheid.
He dat komt me allemaal erg bekend voor!! Het voordeel van werken als zelfstandige. En ben ik vrij is mijn personeel dat overigens grotendeels ook! (al ben ik dus degene die bepaalt wanneer!)

john10
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:49

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door john10 »

MLM nagel

Ik heb al eerder zo eens op dit forem rondgeken (inclusief jouw bijdragen)
Nou zou ik drie antwoorden kunnen geven, en dan zet ik er meteen de reactie achter die ik verwacht

1 Ik verdien niks, soms moet er geld bij
Zie je wel dat het niks oplevert!
2 Ik verdien 1500 euro per maand.
Nou dat is ook niet veel, ik doe het daar echt niet voor.
3 Ik verdien meer dan 10.000 euro per maand.
Bewijzen! Bewijzen! Iedereen kan hier wel zeggen dat ie 10000 euro per maand verdient.

Laat ik volstaan te zeggen dat ik genoeg verdien om mezelf de levensstijl zoals in mijn vorige post omschreven te kunnen veroorloven.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Johnny,

Aha, je bent een waarzegger! Een toekomstvoorspeller!

Alle gekheid op een stokje, ik vraag je gewoon wat je verdient, en je bent onmiddellijk op je teentjes getrapt. :roll:

En je meent te kunnen weten wat ik denk?? :shock:

Hieronder mijn antwoorden:
1. Ik verdien niks, soms moet er geld bij.
Dat is spijtig om te horen, misschien toch eens uitkijken naar een andere baan?
2. Ik verdien 1500 euro per maand.
Brutto of netto? En hoeveel uur per week werk je daarvoor?
3. Ik verdien meer dan 10.000 euro per maand.
Brutto of netto? En hoeveel uur per week werk je daarvoor?

Om bewijzen over je loon vraag ik niet, daar je kan zeggen wat je wilt.

Op dit forum stel ik kritische vragen. Het is niet mijn bedoeling personen woorden in de mond te leggen die ze niet gezegd hebben. En ik pretendeer zeker niet hun gedachten te kunnen lezen. Die arrogante trekjes laat ik aan jou over...

En die levenstijl van je, naast fitnessen en wat werken, wat doe je nog? Ga je regelmatig op restaurant? Waar ga je op vakantie? Afin, ik vraag het maar, want zoals je kon lezen zijn anderen geïnteresseerd in de levensstijl van MLM'ers. En levensstijl, dat behelst toch meer dan fitnessen, mediteren en werken :wink:

Groetjes,

Nagel

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door S. »

S., ben je actief in MLM?
Nee, ben geen MLM-er, net zoals jij het niet bent.
Heb ook geen ex met een magneetmatras. :D
Wel een liefhebbende echtgenoot die ooit een geneeskrachtig amulet en ingestraald zout heeft gekocht.
Ben ook geen mlm-nagel, angel, anker of devil.
Mijn standpunt is redelijk neutraal, met een neiging dat het niet iets voor mij is.
Ben namelijk een slechte verkoper; heb de neiging om teveel met klant in discussie te gaan, en dan gaan ze lopen, zonder te kopen. :wink:

Ik werk in de moreel zeer hoogstaande zorgsector. 8)

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Johnny,

Hoeveel verdien je, netto, per maand, met je MLM activiteiten?

En hoeveel uur per week werk je?

Groetjes,

Nagel

Azalea
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:25

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Azalea »

mlmangel,
Wat verdien jij eigenlijk :?: :roll:

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Vorig jaar gemiddeld €6.000 netto per maand. Voor 40 uur per week werken. Daarnaast leasewagen, GSM, hospitalisatieverzekering, pensioensparen en betaalde vakantie.


En jullie, Azalea, Johnny? :?: :roll:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door S. »

Vorig jaar gemiddeld €6.000 netto per maand.
Werkzaam in welk beroep?


Enneh, mlmangel, het valt me op dat je berichten verwijdert of sterk wijzigt na plaatsing.

Tikkie hypocriet.....

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Verkoper van software.

Spellingsfouten haal ik eruit, soms verander ik de woording, of besef ik iets te snel & te fel gereageerd te hebben, maar de inhoud blijft dezelfde.

Azalea
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:25

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Azalea »

Azalea verdient niets :cry:








maar niet getreurd…… :lol:








Ik, ehh, tja…. rentenier geloof ik eigenlijk, maar dat klinkt zo oubollig.

Daarvoor haalde ik € 4250,- (netto) uit de management-BV :wink:

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Walter van V »

Geplaatst op 22 Aug 2006 15:46 door S.


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Vorig jaar gemiddeld €6.000 netto per maand.

Werkzaam in welk beroep?


Enneh, mlmangel, het valt me op dat je berichten verwijdert of sterk wijzigt na plaatsing.

Tikkie hypocriet.....
corrigeren doe ik ook regelmatig, idd alleen typefouten of iets toevoegen! schiet mij wel eens te binnen als ik de tekst nalees.

maar om dat hypocriet te noemen gaat wel wat ver...

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

En nu nog de lonen van de MLM'ers. Hoeveel verdienen jullie, netto per maand aan jullie MLM business? Hoeveel uren per maand spenderen jullie eraan? Johnny? Sobeit? Energetix? Alex? Isabel? Erik? Eliane?

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door S. »

Nou, dit bericht: Geplaatst op: 22 Aug 2006 14:02 had een heel andere tekst. Beetje cryptisch met zeer veel emoticons.

Maar goed, het is verwijderd/aangepast en wanneer er nog geen bericht onder staat, komt die zin over "Laatst aangepast door" er niet onder.

Laat maar dus.

----------------------------

Die verdiensten; wat een bedragen.
€6000,= per maand netto, ook al zou ik full time werken, kom ik nog niet aan een derde.:lol:

Ja en nu ben ik benieuwd wat So be it verdient heeft de afgelopen maand.

PS; wie zijn Eliane, Isabel en Erik? Komen zij ook in dit draadje voor?

Azalea
Berichten: 80
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:25

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Azalea »

Mlmangel,
even uit zakelijke interesse; je spreekt over 6K per maand gemiddeld. Werk je dan op provisie? Kun je aangeven hoe groot je basis dan is?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ de grootste overdrijver die niets, echt niets, van mlm weet:
Graag de links naar de regels waar dit staat van.:
FLP
Amway
Herbalife
So be it
Laatst gewijzigd door So be it op 23 aug 2006 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

@ Azalea, het grootste deel (70%) is op commissie basis. Verder wil ik er niet op ingaan.

@ Sobeit, je vraag heb ik in een voorgaand bericht behandeld. Enkel van Nikken en Herbalife weet ik zeker dat het een distributeur niet toegelaten is aan een andere MLM deel te nemen. Van andeen weet ik dit niet met zekerheid. Maar daar twee van de grootste MLM's dit eisen, acht ik het meer dan waarschijnlijk dat anderen dit ook eisen. Maar ik ben er niet zeker van, dus wil ik zeker niet veralgemenen.

Nu, anderzijds, als MLM'ers beweren dat "ELKE" magneet "EEN" invloed heeft ...

@ S. ook jou opmerking heb ik al beantwoord. De emoticons heb ik verwijderd omdat ze niet bijdroegen tot de discussie, het zou enkel irritatie opwekken. Maar de inhoud is dezelfde, en daar draait het om! En ja, het is een mooi loon, ik klaag zeker niet. Hopelijk kom ik er dit jaar ook aan. De namen heb ik verzonnnen.

Zo, dit zijn de antwoorden op jullie vragen, wanneer antwoorden jullie MLM'ers? Johnny? Sobeit? Energetix? Alex? Ray-Dorco? ReneW? Introlife? Bart1970? En al de andere MLM'ers op dit forum?

Hoeveel verdien je, per maand, netto?
Hoeveel uren per week steek je in je MLM business?
Hoelang ben je al actief?
Heb je extra legale voordelen zoals auto, gsm, betaalde vakantiedagen, hospitalisatieverzekering, pensioensparen of andere?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door So be it »

@ de Bluffer,
@ Sobeit, je vraag heb ik in een voorgaand bericht behandeld. Enkel van Nikken en Herbalife weet ik zeker dat het een distributeur niet toegelaten is aan een andere MLM deel te nemen. Van andeen weet ik dit niet met zekerheid. Maar daar twee van de grootste MLM's dit eisen, acht ik het meer dan waarschijnlijk dat anderen dit ook eisen. Maar ik ben er niet zeker van, dus wil ik zeker niet veralgemenen.

Dan moet je het voortaan niet met zo'n stelligheid vertellen.
Je "acht" waarschijnlijk wat te veel.....

Zo, dit zijn de antwoorden op jullie vragen, wanneer antwoorden jullie MLM'ers? Johnny? Sobeit? Energetix? Alex? Ray-Dorco? ReneW? Introlife? Bart1970? En al de andere MLM'ers op dit forum?

Hoeveel verdien je, per maand, netto?
Hoeveel uren per week steek je in je MLM business?
Hoelang ben je al actief?
Heb je extra legale voordelen zoals auto, gsm, betaalde vakantiedagen, hospitalisatieverzekering, pensioensparen of andere?
Daar heb jij helemáál geen bal aan!
Ik verdien een ton per minuut. En dan?
Ik verdien niks. En dan?
Wat heb JIJ daar aan?
Truus doet het goed, dus kan ik het ook! ???
Karel doet het slecht..., dus " het " is niks! ?????

Je bent te simpel om te vragen naar kwalificaties want je kunt het niet vertalen in inkomen want je weet gewoon geen BAL van mlm af!
Zullen we het daar op houden?

Je "stelt dat"...... "acht" het waarschijnlijk"......... "Zou best wel eens kunnen zijn......."

Je weet NIETS van mlm..., zoals telkens weer blijkt!
En dan je suf zitten bakkelijen over magneten...... :roll:

So be it
(Ja, ja...., Econometrist.....
Kom maar met je getalletjes...... 8) )
Laatst gewijzigd door So be it op 23 aug 2006 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door S. »

So be it, je kunt ook heel simpel aangeven dat je je inkomen als een privé aangelegenheid ziet....

Ik heb er weinig problemen mee, om mijn salaris te melden.
En trouwens, wanneer je zegt verzorgende te zijn, is het salaris door derden toch al redelijk in te schatten. :lol:

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door Henrice »

http://www.telegraaf.nl/buitenland/4872 ... sters.html

wanneer je zegt verzorgende te zijn,
Jouw beroepsgroep staat in ieder geval hoog op de fantasielijst van de Engelsen.

Dat is niet in geld uit te drukken natuurlijk. :lol:

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: definitie MLM

Ongelezen bericht door mlmangel »

Van Nikken en Herbalife heb ik vernomen van distributeurs, dat het een distributeur niet toegelaten is aan een andere MLM deel te nemen.

FLP
14.2.8 Het is Distributeurs niet toegestaan om direct of indirect betrokken te zijn bij de verkoop van producten die op enige wijze concurreren met de FLP producten.
14.3.3.4 Het verkopen van producten die op enige wijze concurreren met FLP producten.
Dus voor andere MLM's of andersoortige bedrijven met gelijkaardige producten werken mag niet als je voor FLP werkt ...
14.1.3 ... Indien een echtgenoot/echtgenote ervoor kiest geen FLP Distributeur te zijn, kan het Distributeurschap van de echtgenoot/echtgenote die wel FLP Distributeur is met onmiddellijke ingang worden beëindigd indien de echtgenoot/echtgenote die geen Distributeur is in strijd met het ondernemingsbeleid handelt.
Terugkomend op de fabel dat regulier bedrijven het leven van een werknmer zouden bepalen, ook in zijn vrije tijd, FLP gaat verder, zij bepalen wat de partner wel/niet mag doen...

BRON: https://distrib.foreverliving.com/cms/d ... sReglement


AMWAY

Je kan kontakt opnemen met Amway op het nummer 0344 677200, volgens hen mag een IBO'er werkzaamheden voor Amway niet combineren worden met activiteiten voor een andere MLM. Ook mag een IBO'er niet andere producten naast die van Amway verkopen...


Zo, dit zijn de antwoorden op je vragen, wanneer antwoorden jullie?

Johnny? Sobeit? Energetix? Alex? Ray-Dorco? ReneW? Introlife? Bart1970? Dennis? En al de andere MLM'ers op dit forum?

1. Hoeveel verdien je, per maand, netto?
2. Hoeveel uren per week steek je in je MLM business?
3. Hoelang ben je al actief?
4. Heb je extra legale voordelen zoals auto, gsm, betaalde vakantiedagen, hospitalisatieverzekering, pensioensparen of andere?
5. Wat zijn jullie kwalificaties/opleiding?
Laatst gewijzigd door mlmangel op 25 aug 2006 09:30, 3 keer totaal gewijzigd.

Gesloten