LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Administratiekosten Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
j.jagt
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 mar 2006 22:45

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door j.jagt »

Doe ik ook...alleen een beetje anders automatisch dan jij graag zou wilen....

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door gerland »

j.jagt,


Vergeet niet die extra euro over te maken, hè.

Maakt mij overigens niet uit hoe u betaalt, hoor!

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door wicher »

@Gerland:
geen fatsoenlijk argument gehoord!
Bestaat er zoiets als Oostindisch blind?
Er zijn hier wel degelijk een aantal steekhoudende argumenten de revue gepasseerd; of JIJ ze fatsoenlijk vind is natuurlijk vers 2.
Bovendien zijn deze argumenten niet bedoeld om jou te overtuigen (je bent immers geen Nuon-klant), maar om medestanders onder de Nuon-klanten te vinden. Op die manier valt er misschien wat tegengas te geven; is denk ik aardig gelukt (zie ook de uitzending van Kassa).
U behoort tot een kleine minderheid die verongelijkt gaat zitten kniezen
En dus ook inmiddels aktie onderneemt!
Of het bij de Nuon-club wat uithaalt blijft natuurlijk de vraag.
Dit soort bedrijven is over het algemeen maar gevoelig voor 2 dingen: grote aantallen weglopende klanten of een juridische procedure.
Juridische argumenten tegen dit besluit zijn er helaas kennelijk niet te vinden, dus...................! :wink:

MikeV
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2006 22:37

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door MikeV »

Ik betaal ook met Ibanking zoals dat heet, en wil weten wanneer de NUON weer extra kosten in rekening brengt.

Als de nuon nu mij ineens gaat vertelen op TV (want ik heb nog niks ontvangen in de post) over kosten voor HUN rekening die gestuurd wordt naar mij als klant, dan zal ik al mijn betalingen een week of 2 uitstellen gaan, want dan hebben hun een "administatief probleem" en heb ik lol van mijn extra kosten.

Het is te zot voor woorden dat je hier in nederland geeneens meer controle mag hebben over je geld.
Wat als de nuon de incassodatum ineens 1 week verschuift ivm speciale vrije dagen zoals kerst ? En je komt daardoor onder je nul punt bij de bank, gaat de nuon dat dan regelen met de bank ?? Het is niet de schuld van deze meneer, wij hebben 1 week eerder geld gepakt omdat het ons beter uitkomt..

NUON Sucks bigtime als ze dit gaan doen, en dan ga ik lekker naar een ander die het (in elk geval) nu nog niet doet.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door gerland »

MikeV,


U kunt ook bij Nuon zelf bepalen welke dag de incasso dient plaats te vinden

j.jagt
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 mar 2006 22:45

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door j.jagt »

Bv op de dag dat pasen en pinksteren samen vallen..

sharp
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2006 19:49

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door sharp »

Niet meer reageren op gerland, gerland naait jullie namelijk allemaal op. En lacht zich rot.

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door rednax »

Ik heb NUON al jarenlang "getreiterd" door de 1e acceptgiro niet te betalen. Vervolgens ontvang je een herinnering die ik 1 dag voor het verzenden van de gedreigde aanmaning met gigahoge kosten betaalde.

Nu ze kosten in rekening gaan brengen voor het betalen met acceptgiro stap ik over op automatische incasso.

Gelukkig betaal ik aan Nuon alleen nog maar het tarief om gebruik te mogen maken van hun leidingen, mijn energie neem ik allang af via een ander.

Naar ik gehoord heb kan vanaf september a.s. mijn energieleverancier ook de netwerkkosten in rekening brengen zodat ik helemaal van Nuon af ben.

Rob Hoogcarspel
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2006 20:25

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door Rob Hoogcarspel »

Ik heb die prachtige brief van Nuon ontvangen en ben eigenlijk nog steed pisniidig. Ik heb ze maar eens klacht gestuurd en in de brief biedt ik aan om voortaan maar gewoon het maandelijkse bedrag te betalen zonder dat ze me een acceptgiro sturen.

Ik ben benieuwd of ze daarop ingaan. Zo niet dan ga ik net zo lang met hen corresponderen dat de kosten van het afhandelen daarvan ruim de door hen gewenste besparingen overtreffen. Ik mag je hetzelfde adviseren.

Rustig wachten tot de dag dat een normale energieleverancier ook de netwerkkosten in rekening kan brengen zodat we echt van Nuon af zijn.


Groeten
Rob

alkamare
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2005 16:40

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door alkamare »

Ik kan je het antwoord wel geven Rob. "Helaas is ons systeem niet in staat u GEEN acceptgiro te sturen. Uw methode van automatisch betalen past niet in ons systeem. Dus, of u nu wel of geen gebruik maakt van onze acceptgiro, wij brengen u toch 1 euro per maand extra in rekening. Voorkom dit door ONS te machtigen de termijnen van uw rekening te halen"

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

@ Rednax

Ik hoop dat je je heel stoer voelde. Zo op de rand leven, gaaf man.

Ik betaal al jaren per automatische incasso bij mijn energie en water leverancier. Bevalt prima. Je weet dat er een bepaald (VAST) bedrag per maand wordt afgeschreven en je houdt rekening mee. Klaar. Ik ben blij dat de administratiekosten nu worden verhaald op degene die ze veroorzaken (Rednax, J. Jagt, etc).

Daarbij komt dat Jagt in het begin er dingen bij verzint die nergens op slaan. Een bank gaat dan niet extra rekenen en er worden niet stilletjes bedragen van je rekening afgehaald voor het gebruik van je pas. Ik bankier bij de Rabobank en heb WEL de voorwaarden doorgelezen en daar staan keurig deze kosten in vermeld.

Jullie maken je veel te druk. Kost je weer jaren van je leven. Zonde hoor. :D

j.jagt
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 mar 2006 22:45

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door j.jagt »

Daarbij komt dat Jagt in het begin er dingen bij verzint die nergens op slaan. Een bank gaat dan niet extra rekenen en er worden niet stilletjes bedragen van je rekening afgehaald voor het gebruik van je pas.
Voel je je wel helemaal lekker man ?
Volgens mij ben je zelf aan't hallucineren.
Ik ben blij dat de administratiekosten nu worden verhaald op degene die ze veroorzaken (Rednax, J. Jagt, etc).
Ik ben blij dat ik nu eindelijk moet betalen voor mijn zonde, kroepoek, en dat jij nu wat rustiger zal slapen...

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Nee Jagt, als je me quote, moet je wel het hele stuk quoten.

Ik zeg dat het niet STILLETJES gebeurt. Het staat gewoon in de voorwaarden! Moet je niet gewoon onder alles maar je handtekening zetten. :?

Enne, zonde, zonde.... iemand beroven is een zonde. Ik vertrouw mijn energie bedrijf wel mijn bankgegevens toe en dat resulteert in slechts 1 keer per jaar een rekening. Dus 12 rekeningen per jaar minder onder mijn naam, dus minder kosten. Nu nog van de reclame af. :P

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door Laurent »

niet iedereen kan dat geld in een keer ophoesten, waarom de energiebedrijven het gemakkelijk maken >>>>

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door wicher »

@Laurent:

Wat bedoel je hier nou precies mee?
niet iedereen kan dat geld in een keer ophoesten, waarom de energiebedrijven het gemakkelijk maken >>>>

j.jagt
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 mar 2006 22:45

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door j.jagt »

Nee Jagt, als je me quote, moet je wel het hele stuk quoten.

Tjoeketjoek, jij gaat mij te lijf over at ik allemaal gezegd zou hebben, en dan moet ik jou helemaal quoten ??

Bovendien heb ik geen idee wat je allemaal zit te raaskallen in je laatste stukje, vindt ik prima, maar laat mij er even buiten graag...

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door timefa »

Het zijn niet alleen administratiekosten van Nuon die in opspraak zijn.
Ook van legio andere leveranciers constateren wij overtrokken administratiekosten.
DTe verwijst naar de leveringsvoorwaarden.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door mylo1 »

NOU JONGENS

Maak je borst maar nat , want ik kreeg vandaag bij mijn bank [abn amro]te horen dat het verstandig is om mijn spaarrekering te bundelen aan mijn bankrekening
Omdat er binnekort betaald moet gaan worden voor je bankrekening,en zij adviseerde mij dit omdat ik dan maar en keer hoef te betalen en nu 2 keer

nohairrobbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2006 11:43

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door nohairrobbie »

Die hele NUON kan m'n rug op, ik wacht gewoon met betalen tot er een aanmaning op de mat ligt.(WEG EURO!!!!!!)
Ik heb al verschillende malen contact gehad met ze en na wat dwarsliggen van mijn kant kwamen zij (heel makkelijk) met een artikel uit de voorwaarden van NUON, hierin wordt gemeld dat de leverancier gerechtigd is ZELF een bedrag te verzinnen met betrekking tot betaling.

Het wordt tijd dat we allemaal eens kolenkacheltjes gaan kopen

queedo
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:53

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door queedo »

Journalist zoekt mensen die weigeren om extra te betalen voor acceptgiro bij energiebedrijven of kabelmaatschappijen. Nuon vraagt per 1 mei namelijk extra geld voor betalen per acceptgiro in plaats van automatische incasso.
Graag contact opnemen met [email protected]

Dank!

Gesloten