LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

IPB wil je het?

Ja, wanneer de kinder ziektes opgelost zijn
89
53%
Nee, het is niets
64
38%
Weet niet overige
16
9%
 
Totaal aantal stemmen: 169

scribbley
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2006 20:18

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door scribbley »

Nu ik zo dit forum eens doorlees herken ik toch wat klachten die ik sinds de laatste 2 weken ook heb met kpn.

We hebben al ipb vanaf maart en eigenlijk nooit problemen gehad, tot ongeveer 2 weken geleden. We konden ineens niet meer bellen en gebeld worden. Toen kpn gebeld (eerst een half uur belachelijk in de wacht gestaan) en er werd mij verteld dat onze gegevens weg waren maar als ik de experia-box zou resetten dan zou het probleem zijn opgelost. Maar toen begon de ellende, we kunnen nu ook niet meer internetten.

Nu 2 weken verder weer kpn gebeld en gevraagd hoe snel bij hun 72 uur is omdat ik zou worden teruggebeld. Krijg ik als antwoord dat ik niet moet zeuren en dat 2 weken helemaal niet lang is. Daarop heb ik ze duidelijk verwezen dat ik maar eens naar de bank ga om de betaling stop te zetten omdat ik niet ga betalen voor iets wat ik niet kan gebruiken. Krijg ik als antwoord dat er dan een deurwaarder komt en daarna wordt de verbinding verbroken.

Is dit de manier waarop kpn met hun klanten omgaat??

Maar weet iemand of ik in ieder geval het internet weer aan de praat kan krijgen (mijn ouders vinden al dat ik vaak op bezoek kom de laatste tijd), op de experiabox knipperen de online en de wifi led.

Alvast bedankt.

Remco.

jaco78
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2006 22:34

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door jaco78 »

Hallo Allemaal,

Ik wilde nog even melden dat het internet plus bellen nu eindelijk werkt na een week tijd.
Vanochtend vroeg eerst nog gebeld met de helpdesk,want eerdere poging om te activeren lukte niet.
Ik kreeg toen een bandje met de mededeling dat ze een storing hadden.(volgens mij hebben ze dat elke week wel een stuk of 3 keer).
Vanmiddag eind van de middag nog maar eens gereset en aan/uit gezet toen 1369 gedraaid en na een half uurtje kon ik bellen!!

PS:Afgelopen week was ik zelfs een paar terug gebeld door de technische dienst van KPN en die hebben me zo goed als het kon me steeds proberen te helpen.Petje af!!

compunurt
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2006 18:30

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door compunurt »

Regelmatig help ik vrienden om het internet op te gaan, meestal via adsl maar ook wel via de kabel.
Zelf maak ik gebruik van Tiscali internet + bellen, al ruim anderhalf jaar. Het werkt hier perfect.

Maar niet bij iedereen kun je Tiscali aansluiten, de centrales zijn niet overal aangepast voor andere providers, dus dan blijft er alleen KPN over.

Bij drie vrienden die toch wilde surfen en bellen via internet, heb ik omdat Tiscali niet kon, internet + bellen van Het Net aangeraden en ook geholpen met aansluiten.

Bij de eerste vriendin leek het goed te gaan, ik kon de aansluiting goed aan het werk krijgen. Ze heeft Het Net bellen + Internet + 10 euro onbeperkt bellen aan gevraagd. Totdat de rekening kwam, daar bleek gewoon dat de gesprekken door berekend werden. Dus geen onbeperkt bellen voor 10 euro naar vaste nummers. We hebben de helpdesk gemaild en daar kregen we na ruim een week een standaard antwoordmail van Het Net waar we niet mee verder kwamen. Bellen naar de helpdesk voor 45 ct p/m vinden we te duur, dus is ze nu van plan naar de KPN winkel te gaan. Om daar te gaan vragen hoe ze onbeperkt bellen kan activeren. Want via persoonlijke instellingen is het niet te vinden en te activeren bij Het Net. Uiteindelijk heeft die vriendin toch maar gebeld met de help desk a € 0,45, na lang in de wacht gestaan te hebben is het gelukt om haar voor onbeperkt bellen aan te melden.

De tweede vriendin die ook Het Net IPB via de KPN (primafoon) winkel had aangevraagd kreeg een pakket van Planet met de Experia box thuis gestuurd. Gekoppeld aan een Planet account va 42,95 euro p/m bleek later. Ze is gelijk terug gegaan naar de KPN winkel en daar hebben ze het account voor haar omgezet in een Het Net account.
Hier werkte de aansluiting verder zonder problemen, gewoon € 19,95 voor een halfjaar en daarna € 29.95 voor 2 jaar vast. We dachten klaar te zijn met haar, maar nee hoor. Ook zij kreeg een mail van Planet op haar Het Net adres met de mededeling "Gefeliciteerd met uw Planet account"! Ze is gelijk weer naar de KPN winkel gegaan, daar heeft ze Het Net ook aangevraagd, ze weten er geen raad mee. Twee accounts op een adres, ik vraag me af hoe dit gaat aflopen.

Dan de derde, een vriend in Oss helpen.
Hij had Het Net bellen - surfen, IPB, aangevraagd, de doos kwam, KPN Planet account er aan vast bleek later. Deze vriend vond dit niet zo een probleem, want dit is maar voor 1 jaar vast voor 35 euro p/m. Als het maar werkt, daar ging hij van uit. Nou dat was dus niet zo, hij heeft ruim 50 euro verbelt, iedere keer opnieuw de helpdesk bellen, gegevens postcode en naam telefoon nummer opgeven. Regelmatig doorverbonden en dan weer werd een verbinding verbroken. Weer opnieuw bellen enz. Het geheel heeft ruim drie weken geduurd, van het kastje naar de muur werden we gestuurd. Dan lag het aan de aansluiting, dan weer in de centrale, dan weer de aan de computer van KPN en ga zo maar door. Ze konden wel zien dat hij een account had en daar bij ook dat hij regelmatig al weken gebeld had. Maar een oplossing, ho maar. Zelf ben ik ook een keer naar de KPN winkel gegaan, ook daar konden ze niet meer doen dan me aan de telefoon zetten om de helpdesk te bellen. Ze konden wel op hun pc inloggen op de account en zien dat alles zou moeten werken. Maar dat wisten we al. Er is vlak daarna een monteur geweest, via KPN die ook niet verder kwam. Nog geen signaal, daarna is die vriend weer gaan bellen. Na 8 november zou alles goed komen. Mooi niet, weer een andere monteur er bij gekomen en die heeft het uiteindelijk de aansluiting op 10 november gemaakt. Er was iets mis met de aansluiting in de centrale, wat weten we niet, waarschijnlijk niet goed doorgevoerd.

Wie heeft er meer van deze ervaringen met KPN en dochters Het Net en Planet.

streethawk
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2006 09:19

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door streethawk »

Heb sinds gisteren mijn pakket van ipb aangesloten, internet werkt redelijk, in 4 uur tijd 3 keer weggevallen en telefonie is een grote ramp, Heb een kiestoon, heb er een gedraade telefoon aanzitten, vrij nieuw, daar ligt het niet aan. maar als ik naar het nummer 1369 bel, dan is het even stil en hangt gelijk op... storings dienst in onbereikbaar. Heb in het modem gekekek, dmv het ip adres hiervan in te voeren en zag dat het modem een hele lijst bij houd van gekozen nummers met tijden erbij, dus het ligt niet aan de telefoon.

Weet iemand hier raad mee, ik kan niet op de oude analoge manier bellen, heb nooit een vaste telefoon gehad. ben over gestapt van de kabel naar kpn, maar na alles hier op het forum te lezen, krijg ik er nu al spijt van dat ik dit heb gedaan. dacht dat het zou gaan schelen in telefoon kosten, als die helpdesk/storings dienst elke keer niet bereikbaar is, word het nog een duur geintje.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Mickey D »

Storingsdienst bellen, is gratis en je krijgt dezelfde helpdesk! De medewerkers schijnen niet eens te zien of je via het gratis nummer belt of via het 0900 nummer. 0800-0407, optie 1 voor prive gebruik, je telefoonnummer, optie 3 voor IPB. En dan een heleboel geduld! Ik belde meest met m'n mobiel met bluetooth oortje, dan heb je tijdens de wachttijd je handen vrij.
Ik schrijf al 'belde', want nu schijnt eindelijk, na een maand met grote problemen en even zo grote beloftes die op te lossen, dat mijn aansluiting is omgezet 'naar de nieuwe server', omdat de oude storingen oplevert. Dat dit nu eindelijk is gebeurd nadat het al bijna een maand bij de derde lijn tchnische dienst (het expertteam) ligt, komt alleen maar omdat men mijn probleem eens heeft opgedoken na aandringen van de afdeling klantenreacties. Wat er al die tijd mee gedaan is, is mij een groot raadsel. Bij het indienen van het probleem werd mij een reactietijd van een dag of 3 beloofd. Dan mag het met een achterstand een ietsje oplopen, maar dit laten uitlopen tot het vijfvoudige vind ik toch wel erg. In de tussentijd hoor je helemaal niets van ze...
En uiteindelijk bleek het in een paar minuten opgelost! Ik hoop dat dit waar is, en dat ik nu weer gewoon zelf kan kiezen wie ik wanneer bel en hoe lang, en dat ik gewoon gebeld kan worden zonder dat 'de andere kant' het onjuiste idee heeft dat ik ingesprek ben of de teefoon niet opneem. Als dan ook nog mijn internet een beetje stabiel is, zou ik dus eindelijk van mijn InternetOFbellen af zijn en het door mij bestelde InternetPLUSbellen hebben. Hèhè!
Bedankt Klantenreacties! Waarom heeft alles zo lang moeten duren, storingsdienst/technischedienst1e,2e,3elijn?

tdelahaye
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 nov 2006 12:45

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door tdelahaye »

Nou ik voel me een sufferd dat ik er ben ingetrapt.
Vaak niet bereikbaar en nu al anderhalve week een storing.
Ja je kan ze bellen maak je ze nog rijker wachttijden van meer dan een uur a raison van 10 cent plus mobiele kosten (is dat wat ze bedoelen met internetplus - de kosten-). Als je ze dan hebt bereikt na je prepaid kaart helemaal leeg gebeld te hebben dan zou de storingsmonteur contact opnemen, maar ik denk dat zijn telefoon het ook niet doet.
Weer een nieuwe prepaid kaart gekocht en gebeld na 3 kwartier krijg eindelijk iemand aan de telefoon, die iets moet zoeken en je in de wacht zet. 4 liedjes later wordt je verbroken. Nieuwe prepaid kaart straks?
ben blij dat ik niet via slim aan het internetten bent.
DUS Als je slim bent neem je geen slim

compunurt
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2006 18:30

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door compunurt »

Nog even een vervolg op de aansluiting van een vriendin van me die ik geholpen heb. Ze had in de KNP (Primafoon) winkel Het Net IPB besteld.
Kreeg de Eperia box met materiaal thuis, ik heb haar geholpen met aansluiten en het werkte gelijk goed, dachten we. Maar een week later, gefeliciteerd met uw Planet account a € 42,95 m/p, een mailtje wat ze op haar nieuwe Het Net mail adres kreeg. Zij terug naar de winkel, het was een probleem om het om te zetten, twee accounts op een adres bleek later. Ze kreeg ook nog te horen dat zult u zelf wel aangevraagd hebben! Ze zouden een oplossing zoeken voor haar. Nu dacht ik slim te zijn en dus belde ik de helpdesk van Planet, a €0.10 p/m. Welkom bij Planet en dan krijg je verschillende keuze menu’s, ik koos voor IBP optie 3 daarna, Accounts optie 2 en toen in de wacht, eindelijk komt er een vrouw aan de lijn, namen noemen ze niet. Hooguit een voornaam. Ik leg het probleem voor, Het Net aangevraagd en nu een Planet account er bij. Wat zijn uw gegevens enz. Een beetje geïrriteerd stelt ze de vragen. Na even wachten komt ze terug, de Planet computer ligt er uit, dus kan niet uw gegevens opvragen. Maar zegt ze, u zit hier toch verkeerd want u moet Planet bellen en niet KPN. Ik begrijp er niets van en probeer uit te leggen dat ik via een nummer van Planet die op de rekening stond gebeld heb. DAT KAN NIET, zegt ze, u heeft een verkeerd nummer gedraaid. Nou de vriendelijk toon was helemaal weg, ik was de stomme klant die verkeerd gebeld had en ik moest maar opnieuw bellen. Ik heb de haak er op gegooid en had even tijd nodig om bij te komen. Wat een geweldige service bij Planet cq KPN cq Het Net !!!!!!!!! Wat later belde ze van de KPN winkel terug, of mijn vriendin het account van Planet wilde aanhouden maar dan voor een lager tarief. Mijn vriendin denkt er over na, maar ik adviseer haar voor Het Net te gaan omdat ze al een Het Net e-mail adres heeft want anders wordt het zo ingewikkeld en weet je helemaal net meer waar je aan toe bent. Ik heb het vermoeden dat ze de aanvraag bij Het Net voor nieuwe accounts niet meer aan konden en dat ze toen de modems van KPN en Planet van de schappen gehaald hebben om die te leveren. En dat geeft al die problemen, want de software instellingen van die modems zijn niet op Het Net ingesteld. Vandaar al die dubbele accounts en problemen achteraf. Laten ze eerst eens schuld bekennen en niet alles terug draaien naar de klant die in de problemen komt omdat KPN de dingen niet goed levert, plus dat de centrales en computers (server) nog kinderziektes hebben. KPN merkte dat hun klanten weg gingen naar andere aanbieders zoals de kabel en aanbieders die adsl met voip bellen leverde. Eerst dachten ze dat zal niet zo een vaart nemen, maar nu een jaar later proberen ze de klanten terug te winnen die weg gingen. Maar ze lopen wel ruim een jaar achter met hun techniek en centrales aanpassen. En wie is hier van de dupe, helaas de consument. Wordt vervolgd. Wim.

ajpadmos
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2006 10:42

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ajpadmos »

4 dagen geleden IPB van KPN voor alle zekerheid door een KPN-monteur laten installeren. Alles werkte de eerste 2 dagen goed.
Het internetten werkt nog steeds. Vanaf de derde dag kan ik echter niet meer bellen of gebeld worden. Via een mobiele telefoon is ons nummer wèl bereikbaar.
Intussen heb ik (bij mijn zoon) 2 uren in de (betaalde) wacht gestaan, maar die verbinding wordt dan "zomaar" verbroken....!
Dan de gratis storingsdienst 0800-0407 gebeld, maar daar wordt je dringend verzocht om het betaalde nummer te bellen.............

Zijn er gratis nummers waar men voor IPB terecht kan?

Ik had adsl en vaste telefoonaansluiting; met alles in één dacht ik ietsje voordeliger uit te zijn maar heb ik er wel goed aan gedaan??!!

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door supernov »

Na 2 weken geduld, alles aan de praat gekregen. Het omzetten van de lijn duurde gewoon vrij lang en ik moest zelf uitvogelen hoe ik mijn wlan-interface kon gebruiken, aangezien ik geen kpn-geval heb. Ik wist al van de vele problemen hier, dus ik probeerde rustig te blijven. :)

Tot op heden nog geen verdere problemen ondervonden, hopelijk blijft dat zo. Wel lees ik vol ongeloof wat deze service aan "service" verleent! Is er inmiddels al een rechtzaak oid aan de gang van gedupeerde klanten?

Roodhaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2006 08:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Roodhaar »

Wij maken ook sinds een paar maanden gebruik van internetplusbellen, tot nu toe hadden wij geen problemen.
Maar sinds afgelopen dinsdagmiddag kunnen wij ineens niet meer bellen en gebeld worden. Aan het begin van de middag werkte alles nog en ineens aan het eind van de middag niet meer. Internet werkt wel gewoon.

Op de Experiabox brandt het lampje van VOIP niet. We hebben daarom de Experiabox al aan en uitgezet, gereset, alle stekkers gechecked, maar dit heeft helaas niet geholpen.
Ik heb hierover gemailed met Planet, ik kreeg hierop een standaard reply met incidentnr. En woensdagmiddag heb ik maar gebeld omdat ik nog geen reactie had gekregen (mobiel dan wel te verstaan ;-) ). Nadat ik met een medewerker van Planet alles bij weer bij langs ben gelopen, heeft hij er een technisch probleemmelding van gemaakt en ik zou door een andere afdeling op mijn mobiel worden teruggebeld. Aangezien onze telefoon het dondermiddag nog niet deed, heb ik maar weer mobiel gebeld. Het duurde net als de vorige keer ruim een half uur voordat ik een medewerker aan de lijn kreeg (dat wordt dus een dure rekening voor mobiel bellen ;-(
Maar ik moet wel zeggen dat de medewerkers zeer vriendelijk zijn, het is natuurlijk voor hun ook niet leuk om allemaal van die geïrriteerde mensen aan de lijn te krijgen die problemen hebben.

Deze medewerker vertelde mij dat het komt doordat wij de firmware versie 1.40.9c-iptv hebben, deze firmware versie schijnt een groot probleem te hebben om zich aan te melden op de tsm-server (telefonie-server), vandaar dat het VOIP-ledje niet brandt. Dit probleem moet worden opgelost door een andere partij die MPX heet.Deze afdeling, MPX, is een zeer afgesloten afdeling, is zelfs niet telefonisch te bereiken is voor de medewerkers van Planet.
Ik hoorde dat de afdeling MPX bestaat uit slechts 4 medewerkers en dat ze momenteel nog ongeveer 15.000 problemen moeten oplossen. Dus dat kan nog wel even duren :(

Heb je zelf ook problemen doordat je niet meer gebeld kan worden en kan bellen check dan even jouw firmware.
Je kan dit zelf controleren (of je deze firmware versie hebt )door op je pc in te loggen op je EB typ http://192.168.2.1 in je adresbalk en geef als password admin in. klik dan op status en daar kan je onderin controleren welke firmware-versie je hebt.

Het is nu inmiddels bijna een week verderen het werkt nog steeds niet.
Normaal zou het al vervelend zijn om zonder telefoon te zitten maar aangezien er ziekte is komt het helemaal zeer ongelegen.
Ik hoop dat het snel opgelost is.

Ik zal vanavond zeker naar jullie uitzending kijken.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door agro »

Deze medewerker vertelde mij dat het komt doordat wij de firmware versie 1.40.9c-iptv hebben
Als het waar zou zijn wat deze medewerker vertelde zou iedereen hier last van moeten hebben, deze firmware is de laatst geinstalleerde en is van 6 nov 2006.
Ook ik heb IPB (maar van KPN) heb geen noemenswaardige problemen, heb sinds begin jan 2006, en ook ik heb deze firmware, dus is vermoedelijk dat niet het probleem.
De firmware wordt geregeld door KPN geupdated, en de versie door jou genoemd heeft dus nu iedereen.

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

Ik heb sinds ruim één jaar InternetPlusBellen van KPN.
Gelukkig totaal zonder problemen.
De firmware versie die ik heb is 1.38.6-iptv van 12 juni 2006 (17.58.26 uur).
Het is mij niet duidelijk waarom er een nieuwere versie bij sommige abonnees is geplaatst.

Met vriendelijke groet,
Willem

emceedbr
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2006 14:27

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door emceedbr »

Sedert enkele maanden herb ik (helaas) Internet+Bellen via Planet.
Sedert 6 weken is mijn 2de lijn uitgevallen. Heb 12 x storingsdienst gebeld, kreeg een storingsnummer, maar wordt niet teruggebeld.
Controle op Telefoniegegevens is onmigelijk, daar deze site sedert weken in storing is. Controle op aansluiting 2de lijn op experiabox is hierdoor onmogelijk. Primafoon kan ook mij niet helpen, dus 2de lijn werkt niet meer. Heb nwe telefoon gekocht, doch deze doet het ook niet. Dus ligt de problematiek bij Planet die mij verwijst naar KPN.
Ik be 63 jaar en krijg hier hoge bloeddruk van. KPN heeft diverse malen gemaild dat ik wordt teruggebeld, maar waarschijnlijk pas als ik onder de grond lig. Wat een ellende.
Martin C. den Boer

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door agro »

Naar storingsdienst bellen dan van kpn, 0800-0407 is gratis, kies particulier en daarna internetplubellen.
Als deze het probleem niet kunnen oplossen vraag je daar naar de 2de lijn (niet te verwarren met je 2de lijn aangesloten op de experiabox) deze kunnen je zeker helpen.
Telefoniegegevens is onmigelijk, daar deze site sedert weken in storing is
Welke site bedoel je hiermee?

Oris
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2006 15:23

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Oris »

Sinds dit voorjaar KPN InternetPlusBellen .
Voortdurend problemen. Verbinding valt regematig weg bij Internet en ook al een aantal malen gehad dat we ook geen telefoon meer hadden.
laats nog een de hele dag tot 17.00 geen telefoon.
Daarvoor moet je dan met je mobieltje een betaalnummer van KPN bellen om het te melden, dat is dus dubbel op, en voor je mobiel a 0,20 pm + 0,10 voor dat betaalnummer.
Eindeloos in de wacht staan, herhaaldelijk wordt de verbinding verbroken waardoor je weer opnieuw door dat hele menu heen moet, weer in de wacht. Dan krijg je na een uur of iemand die zegt dat er aan wordt gewerkt, danwel een verwijzing naar aan ander betaalnummer van Planet. Daarheen gebeld, blijk je verkeerd te zitten. Weer terug naar KPN en na eindeloos wachten krijg je zo`n callcenterpersoon die natuurlijk van niets weet. Bij het mij beklagen over deze gang van zaken, jullie maken een probleem en ik moet daarvoor dan betalen via dit betaalnummer, krijg je ook nog te horen "we moeten toch ergens aan verdienen"!! Is het niet onbeschaamd zo te woord te worden gestaan.

Een dag later werd ik gebeld door KPN maar dat ging nog over de storing daarvoor, dwz een maand geleden. Die was inmiddels wel verholpen. Aaan deze zeer voorkomende man voornoemde verteld en hij zou zorgdragen voor vergoeding van de kosten.
Dat is inderdaad gebeurd, ik krijg E 36,= overgemaakt.
Conclusie: VOIP geeft veel problemen, call center voor klachten/stroringen is waardeloos.
Je moet erg veel geluk hebben bij het treffen van een goede medewerker.

edmar
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2006 16:39

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door edmar »

Geachte lezers,

Sinds mei/juni 2006 ben ik bezig om mijn internetplus abonement terug te zetten naar ADSL standard pakket bij Planet Internet(want ADSL Functioneerde perfect).Dit abonement bestaat uit twee delen Internet van Planet Internet en telefoon van KPN.Ik ben de afgelopen maanden, vooral in het begin, veel leed ervaren en veel financiele schade opgelopen door uitval van de telefoon lijn.Ik ben zelf werkzaam als Tolk en ben erg afhankelijk van een goed functioneerende lijn.Ik heb de afgelopen maanden bij elkaar ongeveer 1500 euro schade opgelopen.
na zeer veel telefoontje en doorverwijzingen naar de helpdesk heb ik van Planet Internet te horen gekregen dat ik terug kon gaan naar ADSL standard pakket en ik ook 3 maanden geen internet kosten hoefde te betalen.Dit laatste is inderdaad gebeurd.Maar sinds vele maanden wacht ik nog steeds voor de omschakeling naar ADSL-Standard pakket.
Bij een gesprek met helpdesk van KPN bleek dat Planet Internet helemaal niets doorgegeven had aan KPN over mijn omschakeling naar ADSL Pakket.Kort gezegd: Internet Plus bellen is voor mij de afgelope maanden een Ramp geweest en ik constant onbekwame mensen aan de lijn kreeg die toch niets konden doen dan mij steeds naar een andere onbekwame medewerker te verwijzen aan wie ik alles opnieuw kon gaan uitleggen.Kan iemand misschien mij een advies geven hoe ik Planet internet en KPN kan gaan overtuigen dat ik echt van Planet Internet Internet Plus bellen af wil en gewoon naar mijn vorige aasluiting Adsl standard en de gewone lijn terug kan.Volgens mij is er niemand die dit technisch voor elkaar kan krijgen.Volgens een medewerker hebben ze de techniek niet voor om terug te zetten, hahaha
eenmaal aan de lijn nooit meer van de lijn hahah.ja het lachen gaat me moeite.HELP MIJ HELP HELP HELP IK WIL MIJN ADSL STANDARD PAKKET IK WACHT AL VANAF JUNI HELP MIJ HELPPP.IK HEB ER GENOEG VAN HELPPPP.

Edwin

streethawk
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2006 09:19

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door streethawk »

nou we zijn een week verder, kpn aan de lijn gehad, ze zouden binnen 48 uur mij terug bellen, kreeg nog wel even de mededeling dat waarschijnlijk de kabel naar de centrale te lang was daardoor, werkt het bellen niet... nou lekker is dat, Internet werkt perfect geen problemen mee, dan zou bellen niet werken, dat heeft toch veel minder bandbreedte nodig???!!!
Maar hier in de straat hebben meer mensen ipb, maar die hebben weinig tot geen problemen het enigste is dat dat voorheen een analoge lijn hadden, ik dus niet.

Heb dus nog steeds alleen een kiestoon als ik bel naar 1369, dan krijg je een klinkje en dan is de verbinding verbroken, heb al een harde reset uitgevoerd, las dit op een ander forum, maar heeft geen zin.

wanneer gaat de kpn dit eens oplossen????? baal er steeds meer van om overgestapt te zijn van de kabel.

hieronymus
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2006 20:54

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door hieronymus »

Nav de tv uitzending mbt de klachten over de KPN,het internet-plus bellen, adviseer ik een ieder gewoon over te stappen naar een andere provider. Mijn suggestie is: stap over op Solcon. Een kleinere provider maar wel eentje met een zeer goede service. Niet dat het VOIP bellen altijd zonder problemen verloopt, maar u wordt keurig en adequaat geholpen. Bovendien deze provider was een van de eerste die dit VOIP systeem leverde.
U betaalt misschien wat meer, maar u krijgt daarvoor meer kwaliteit en service! :!:

Thea Kesting
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2006 21:23

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Thea Kesting »

In februari benaderd door kpn: of we interesse hadden in ipb. Informatiepakket op laten sturen en gezegd dat we gingen bekijken/overleggen of het wat voor ons was. Na doorlezing toch maar niet ipb nemen, en dus gebeld om te annuleren. Dit was okee.
Na een aantal dagen werd het installatiepakket aangeboden, niet geaccepteerd omdat ipb door ons geannuleerd was.
In mei werd er opeens geld van de rekening geschreven, dit bleek voor ipb te zijn, gebeld, gemaild etc. om dit door te geven en zelf hebben we het bedrag laten storneren. In juni wederom geld van onze rekening geschreven. Hetzelfde gedaan.
Op 21 juli 2006 hadden we geen telefoon meer, afgesloten.!!!!!
Na 27 jaar trouw betalen zomaar pats de lijn eruit. Veel gebeld, gemaild etc. niemand kon het oplossen. Er werd geadviseerd om klachtenbrief te schrijven en dit hebben we dan ook gedaan. We hebben al heel wat mobiel afgebeld, maar niemand snapt het en niemand schijnt het op te kunnen lossen. We zitten nu dus al bijna 5 maanden zonder telefoon. Wel hebben we onze rechtsbijstandsverzekering er nu bijgehaald, die het nu probeert op te lossen, want zelf hebben we het opgegeven, het kost je handenvol geld (mobiel bellen) en veel ergernis en boosheid.

vangulik
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2006 21:19

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door vangulik »

op 15september een verhuizing tel.gemeld bij planet servicedesk.ingangnieuw adres 2 oktober en dat heeft tot gevolg gehad dat ik pas op 21novemder weer gebruik kon maken van ipb ondanks alle tel.,emails en schriftelijke reacties <respons tijd volgens kpn 8weken> na activatie op 21 november bleek dat ik wel kon bellen maar niet gebeld worden uiteraard weer contact gezocht met kpn en het bekende verhaal binnen 24hr teruggebeld worden enzo.maar tot op heden 4december kan men mij nog steeds niet bellen.mijn vertrouwen in kpn zijn service en klantvriendelijkheid zijn totaal verdwenen en denk er hard over om het contract dat afloopt in 2007 optezeggen.op mijn eerste schriftelijke reactie gepost op 10 oktober nog steeds geen reactie ontvangen men is zelfs te beroerd om een ontvangst bevestiging te sturen.

Gesloten