LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Jolijn »

mwidlak schreef:Hoi,
Hetzelfde adres kreeg ik ook, onder de naam Sheru Benson. Hij maakte teveel geld over en ik kreeg een bankbevestiging, maar ik mailde hem terug dat ik het pakketje pas opstuurde op het moment als het geld op mijn rekening stond en ik kreeg een mailtje terug om mijn shipmentnummer door te geven. Ik vertrouwde het niet en ging googlen en kwam dit tegen en nog meerdere van deze fraudezaken.
Ik hem inmiddels melding gemaakt op Marktplaats, maar vraag me af of het nut heeft, maargoed wel goed dat dit soort sites bestaan.
Onder dit soort sites valt MP zelf ook, van het begin af aan wordt er op MP zelf heel duidelijk gewaarschuwd, op alle mogelijke manieren.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Winterman schreef:Gaat vast lukken en dan nog schiet je er geen zak mee op, behalve dat je porto kosten moet betalen voor een zending naar Nigeria, waarvan je het effect nooit zal zien.
Nigeriaantje ruikt tijdens het openen snel genoeg dat er iets niet in orde is. Zal denken, jammer niet gelukt dit keer, flikkert het pakketje weg en gaat over op de volgende scam.

Heb reeds ooit gedaan voor de grap, was niet een enorm bedrag en daarbij dermate ingepakt dat diegene welke onderweg moeten behandelen geen last ervan hadden. Ging ervan uit dat dat wel werd begrepen maar blijkbaar een enkeling niet.

Ik heb een hoop voorpret eraan gehad en dat ben ik er dus mee opgeschoten.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Winterman »

Had je net zo goed een goede grap voor iemand kunnen bedenken. Had je ook voorpret gehad. Je hele actie is zinloos. Ze slapen er geen minuut minder om.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Winterman schreef:Had je net zo goed een goede grap voor iemand kunnen bedenken. Had je ook voorpret gehad. Je hele actie is zinloos. Ze slapen er geen minuut minder om.

Eerlijk gezegd interesseert het me geen r**t of jij wel / geen goede grap vindt danwel zinloos.
Ik heb er genoeg voorpret over gehad...........dat maakte deze actie uitermate zinvol :mrgreen:

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Winterman »

Ach ja, jij bent me d'r eentje.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Teun,

eigenlijk zou je moeten kijken of je iets met porto voor ontvanger kan versturen.
De ontvanger denkt dan een ipad ipod o.i.d te krijgen - en zal wel betalen... :)

Geef als retouradres wel even het lokale politieburo op:)

Enneh, als je het geld kan missen - is het inderdaad wel geinig :)

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Winterman schreef:Ach ja, jij bent me d'r eentje.

Precies, je begint het ( eindelijk :? ) te begrijpen.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Guardian72 schreef:@ Teun,

eigenlijk zou je moeten kijken of je iets met porto voor ontvanger kan versturen.
De ontvanger denkt dan een ipad ipod o.i.d te krijgen - en zal wel betalen... :)

Geef als retouradres wel even het lokale politieburo op:)

Enneh, als je het geld kan missen - is het inderdaad wel geinig :)

Kan wel met DHL bv kan je de ontvanger laten betalen maar dan moet je een account hebben zodat dus wel het afzendadres bekend is.
Zal eens vragen of een zakelijke kennis dit eens kan uitproberen.

Ach men geeft zoveel centen onnodig uit, heb ik het ook eens een keer gedaan maar wel met een hoop lol.

Peter W.
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2009 13:58

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Peter W. »

Ook hier een Belg die niet eens onderhandelde via Marktplaatst.

-----------------------------
Hallo,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ben 40 jaar en kom uit België.De den at ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou Ik zou graag willen weten of het artikel staat is zoals beschreven?, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon in Nigeria is,ik u willen vragen om mij te helpen uitzoeken wat het kost om het pakketje via tnt post met verzekeren naar Nigeria te sturen.Graag zou ik dan het totale kosten plaatje en uw bank gegevens ontvangen, zodat ik het geld naar u kan sturen.Alvast bedankt...


hier is mijn Zoon zending adres

Name: Mr. Musa Abdullahi
Adress: No.23 Sabo Road
City ; ILE IFE
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

Mvg,Fatima Engelhard


MennooK
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2012 12:41

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door MennooK »

Peter W. schreef:Ook hier een Belg die niet eens onderhandelde via Marktplaatst.

-----------------------------
Hallo,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ben 40 jaar en kom uit België.De den at ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou Ik zou graag willen weten of het artikel staat is zoals beschreven?, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon in Nigeria is,ik u willen vragen om mij te helpen uitzoeken wat het kost om het pakketje via tnt post met verzekeren naar Nigeria te sturen.Graag zou ik dan het totale kosten plaatje en uw bank gegevens ontvangen, zodat ik het geld naar u kan sturen.Alvast bedankt...


hier is mijn Zoon zending adres

Name: Mr. Musa Abdullahi
Adress: No.23 Sabo Road
City ; ILE IFE
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

Mvg,Fatima Engelhard
Hier kreeg ik vandaag ook 1 van. Als ik Nigeria zie staan gaan mijn haren recht overeind staan. Toen ik aangaf dat ik alleen naar NL verstuurde kreeg ik exact dezelfde mail terug.

Hallo,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ben 40 jaar en kom uit België.De den at ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou Ik zou graag willen weten of het artikel staat is zoals beschreven?, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon in Nigeria is,ik u willen vragen om mij te helpen uitzoeken wat het kost om het pakketje via tnt post met verzekeren naar Nigeria te sturen.Graag zou ik dan het totale kosten plaatje en uw bank gegevens ontvangen,inclusief uw e-mailadres zodat ik het geld naar u kan sturen.Alvast bedankt...


hier is mijn Zoon zending adres

Name: Mr. Musa Abdullahi
Adress: No.23 station road
City ; Oshogbo
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

Mvg,Vera van de Pol.

elja75
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2012 13:58

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door elja75 »

Vanochtend kreeg ik een bod op een camera die op Marktplaats staat. Het was een vreemd mailtje en ik heb even gegoogeld. Ik kwam op deze site en las de verhalen. Gelukkig was ik nog niet ingegaan op de mail. Hier volgt de inhoud van het mailtje. Bedankt voor de melding.

Hallo,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ben 40 jaar en kom uit België.De den at ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou Ik zou graag willen weten of het artikel staat is zoals beschreven?, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon in Nigeria is,ik u willen vragen om mij te helpen uitzoeken wat het kost om het pakketje via tnt post met verzekeren naar Nigeria te sturen.Graag zou ik dan het totale kosten plaatje en uw bank gegevens ontvangen,inclusief uw e-mailadres zodat ik het geld naar u kan sturen.Alvast bedankt...

hier is mijn Zoon zending adres

Name: Mr. Musa Abdullahi
Adress: No.23 station road
City ; Oshogbo
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria


Mvg,Vera van de Pol.

P.S:contact met mij op mijn persoonlijk e-mailadres ([email protected])

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Toch leuk dat ie steeds dezelfde naam gebruikt.
Kunnen anderen hem makkelijker vinden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat ook wel weer grappig is: iedereen is zo gefocussed op Nigerianen dat je waarschijnlijk zonder problemen dezelfde geintjes kan uithalen door te zeggen dat je uit een ander land komt. En dan trapt iedereen er weer in...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Guardian72 »

GJvdZ schreef:Wat ook wel weer grappig is: iedereen is zo gefocussed op Nigerianen dat je waarschijnlijk zonder problemen dezelfde geintjes kan uithalen door te zeggen dat je uit een ander land komt. En dan trapt iedereen er weer in...
Het is ook in bijna alle gevallen iemand die 'iets' naar Nigeria wil laten sturen.

Maar, in principe - doe geen zaken met iemand die via Google Translate zijn berichten opstelt.
Weiger naar het buitenland te verzenden, voordat je het geld op je eigen bankrekening hebt staan.
Als iemand het over 'het product' of 'the item' heeft - sla die dan over.
Als je een auto verkoopt, dan heeft een potentiele koper het over merk/type en niet over 'het item'.

B.S.J. Weda
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2012 13:54

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door B.S.J. Weda »

Hallo mensen,

Ik heb er 2 gehad enne "vera" die stuurde dit:


Hallo,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ben 40 jaar en kom uit België.De den at ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou Ik zou graag willen weten of het artikel staat is zoals beschreven?, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon in Nigeria is,ik u willen vragen om mij te helpen uitzoeken wat het kost om het pakketje via tnt post met verzekeren naar Nigeria te sturen.Graag zou ik dan het totale kosten plaatje en uw bank gegevens ontvangen,inclusief uw e-mailadres zodat ik het geld naar u kan sturen.Alvast bedankt...


hier is mijn Zoon zending adres

Name: Mr. Musa Abdullahi
Adress: No.23 station road
City ; Oshogbo
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

Mvg,Vera van de Pol.


en die andere was enne "patricia milo"


Beste,I will like to buy this item so what is the price and the condition of the item.

s
E-mail: [email protected]


Omdat mijn engels zo slecht is heeft mijn vriend even gereageerd:
Hello Patricia,

Thank you for your reaction.

The price is € 175 or more :-) if you like.
The condition of the laptop is, it has been used for a short time.

If you are interested, it is only for sale if you pick it up.
I don't send it.

Greetings,

En deze persoon:

Hello,


Thanks for the message , i will like to inform you that am willing to buy and pay for this item so kindly send me this information for the payment of the item :

Account Name:
Account Number:
Bank Name

So send me you bank details so that i can make the payment for the item am so happy for the fast response .

Thanks

Toen heb ik in het NL gestuurd ( omdat ik het niet vertrouwde):


ik doe alleen aan afhalen van de laptop. Ik hoop dat u hier begrip voor heeft.

en nooit geen reactie meer gehad ;-) van die vera heb ik 2x een bod gehad waar ik het niet van vertrouwde daar heb ik de 2de x ook niet meer opgereageerd

Dus mensen PAS OP!!!!!

SuperGroof
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2012 16:37

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door SuperGroof »

Nou ze zijn nog steeds bezig. Vera is lekker aan de gang. Ik kreeg deze mail na het aanbieden van een laptop op marktplaats:

Hallo,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ben 40 jaar en kom uit België.De den at ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou Ik zou graag willen weten of het artikel staat is zoals beschreven?, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon in Nigeria is,ik u willen vragen om mij te helpen uitzoeken wat het kost om het pakketje via tnt post met verzekeren naar Nigeria te sturen.Graag zou ik dan het totale kosten plaatje en uw bank gegevens ontvangen,inclusief uw e-mailadres zodat ik het geld naar u kan sturen.Alvast bedankt...




hier is mijn Zoon zending adres


Name: Mr. Musa Abdullahi
Adress: No.23 station road
City ; Oshogbo
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria


Mvg,Vera van de Pol.




P.S:contact met mij op mijn persoonlijk e-mailadres ([email protected])



Nouja ik verzend gewoon niet en wil dat mensen de produkten ophalen en zelf bekijken. Ik heb dat gestuurd en als ze echt die laptop wilde hebben dat ik wel wilde versturen naar belgie. Toen kreeg ik terug:

Ik ben zeer Sorry dat ik wil dat je me helpen op te sturen naar Nigeria, heb ik geen tijd om het terug te sturen naar Nigeria te wijten aan mijn werk als ik ben een arts, dat is de reden waarom ik het te kopen online is niet dat we het niet hebben hier in België, het gaat kost me extra geld voor het opnieuw versturen naar Nigeria het maken van dubbele verzendkosten, ik ben klaar om de verantwoordelijkheid van het item te nemen niet aankomen in Nigeria, want ik ben erg zeker dat mijn zoon zal ontvangen, laat het me weten van jullie zal mij helpen als ja dat is goed en als is aan de andere kant goed ik denk dat ik op zoek naar een ander cadeau voor mijn liefde al snel van u te horen binnenkort.


Nouja lijkt me duidelijk genoeg! Geen laptops in Belgie??
I rest my case.

RixtB
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2012 22:15

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door RixtB »

Ja hoor, ik heb er ook eentje, zal het ook op Marktplaats melden. Deze mail kreeg ik:

Hallo,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ben 40 jaar en kom uit België.De den at ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou Ik zou graag willen weten of het artikel staat is zoals beschreven?, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon in Nigeria is,ik u willen vragen om mij te helpen uitzoeken wat het kost om het pakketje via tnt post met verzekeren naar Nigeria te sturen.Graag zou ik dan het totale kosten plaatje en uw bank gegevens ontvangen,inclusief uw e-mailadres zodat ik het geld naar u kan sturen.Alvast bedankt...


hier is mijn Zoon zending adres

Name: Mr. Musa Abdullahi
Adress: No.23 station road
City ; Oshogbo
State :osun state
Zip code:234036
Country:Nigeria

Mvg,Joyce Sanne.


P.S:voor een snelle reactie kunt u contact met mij op mijn persoonlijke e-mailadres ([email protected])

Evte28
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2012 16:21

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door Evte28 »

Ook ik heb vandaag het mailtje gehad wat hieronder staat. Alleen is de naam nu Joyce Sanne. Gelukkig heb ik de naam van de zoon gegoold en toen kwam ik op dit forum terecht.
Gelukkig heb ik nog niks gedaan en heb nu ook het bod verwijderd van marktplaats. Ik had een Samsung camera erop staan.

Mvg Esther van 't Ende

shebralo
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2012 23:26

Re: Fraude op Marktplaats: pakketje verstuurd, geld weg

Ongelezen bericht door shebralo »

LET OP

Deze mensen zijn dus nog steeds aktief, heb al diverse meldingen gemaakt ook bij paypal.

Gesloten