LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging Het Net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door kpndrama »

beste... het net is gewoon kpn. Bij primafoon kan je ze GRATIS bellen. Verwacht alleen geen service. Mocht je je abo bij primafoon bestelt hebben dan kan je ook daar met je klachten heen. Mochten ze je afwillen poeieren dan is HARD en DUIDELKIJK praten zodat IEDEREEN het hoord een beproeft recept :lol:

estherveldink
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:25

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door estherveldink »

Geachte heer, mevrouw,

De Sint zat eens te bedenken wat ze mevrouw Veldink eens zou schenken.
Niets voor haar, dit jaar!
Ze mag nog steeds voor niets betalen, want bij mevrouw Veldink valt zonder abonnement nog steeds iets te halen!
Elke maand wordt nog netjes haar abonnementgeld verhaald, die ze nog gewoon betaalt.
Nou ja betaalt het wordt nog steeds afgeschreven van haar giro, want voor haar klachten heeft niemand bij HET NET animo.
Sinds eind vorig jaar en nog een keer begin januari heeft ze haar abonnement opgezegd.
En heeft van HET NET netjes een mail met einde abonnement per 26 juli 2007 toegezegd.
Waarom wordt er nog steeds geld van haar rekening gehaald?
Ze weet het niet, maar wat ze wel weet is dat ze er stevig van baalt!
Na vele telefoongesprekken en toezeggingen van het komt allemaal in orde en u krijgt uw geld teruggestort, ben ik
zo langzamerhand een wrak en half ingestort.
Een beloofde brief blijft ook maar uit, ik ben inmiddels al een jaar verhuisd riep ik al 4 x luid !!!!
Want naar mijn huidige adres kunnen jullie geen post sturen… een ander adres intypen is dat zo moeilijk, wat zijn jullie voor een figuren!?

Groeten van Sint en Piet.


Alle gekheid op een stokje…ik zit nu echt te lang in mijn wachthokje.
Ik wil mijn teveel betaalde centjes terug, en graag nu een beetje vlug!

Beste mensen van deze site,
Zou deze brief van de Sint dan eindelijk helpen?
Groetjes en veel succes in onze gezamelijke strijd.

l.broek
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2007 16:38

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door l.broek »

Ik kom ook maar niet van hetnet af.

Ik heb op 3 september 2007 getel omdat ik zag dat mijn abb. op 3 oktober 2007 opnieuw verlengt zou worden.
Alles werd geregeld zij een heer van de servicedesk, ik zou alleen nog een afrekening krijgen.

Wat schept mijn verbazing dat ik een paar dagen later ene brief kreeg met daarin gefeliciteerd met uw internet-abonnement zonder vaste telefoonlijn ????

Ik had toch gewoon mijn telefoon.
Nou een paar dagen later, kreeg ik de brief van kpn. Mijn telefoonnummer werd opgeheven.

Ik bellen met HETNET hoe ze het in hun hoofd haalde mijn telefoon te laten afsluiten. Ik wilde gewoon van internet af. Niet van mijn telefoon.

Mijn telefoontje van 3 setpember was niet meer te traceren en dus moesten zij daaruit concluderen dat ik niet gebeld had. (maar kreeg wel een nieuw abonnement) Verder gebeurde het wel vaker dat de telefoonaansluiting ook opgeheven zou worden.

Ik moest maar een klacht in dienen.
Dat gedaan via de klachtensite. (ja via de mail) Kreeg een berichtje terug dat ze streven om het binnen 3 weken te verwerken.

Op 4 november maar een brief geschreven want ik kreeg geen enkele reactie. Nou binnen 14 dagen had ik bericht. Of ik even de helpdesk wilde bellen want ik was niet te bereiken ( ze hebben zelf de lijn afgesloten), Ik gebeld, telefoongesprek van 3 september was niet te traceren en ik zat nu vast aan het andere abonnement.

IK WAS WOEDEND!!!

Ik Kpn gebeld voor een specificatie van mijn gesprekken. Zou worden toegestuurd. Maar vooralsnog niets ontvangen.

Maar wel geld van mijn rekening halen.

Als ze nou gezegd hadden dat ik misschien een dag te laat had gebeld had ik nog wel een jaartje doorgegaan. Zo slecht deden ze het niet maar dat ze meteen een duurder abonnement van een jaar in mijn mik hebben geschoven, nee dat pik ik niet.

Heeft iemand nog tips !! Want ik wil hier gewoon vanaf.

majomiri
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2007 20:54

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door majomiri »

Ook ik probeer nu al maanden van mijn abonnement af te komen bij Het Net. Het gaat om ADSL instapsurfen zonder vaste telefoonaansluiting.
Voor onze verhuizing in maart 2007 heb ik de telefoon en het internet telefonisch opgezegd. Ik kreeg daarna inderdaad ook die leuke brief waarin ik werd gefeliciteerd met mijn nieuwe ADSL abonnement.
Gelijk gebeld, uitleg die ik kreeg was niet duidelijk en ik kon ook niet opzeggen omdat pas in december mijn abonnement afloopt.

Daarna heb ik nog een enkele keer gebeld om op te zeggen.
In juli kreeg ik te horen dat het mogelijk was en dat ik een bevestiging mail zou krijgen en ook een afrekeningsnota met nog openstaande periodes van het abonnement.

Maar je raad het al, geen mail en geen afrekeningsnota.

Op 21 november weer gebeld. Nu naam medewerker genoteerd en zij zei dat alles in orde zou komen. Mail en nota zouden volgen. Weer niks ontvangen.

Vandaag had ik zo iets van laat ik het eens checken. En wat blijkt. Contract voor een jaar verlengd. Medewerker van Helpdesk heeft gegevens genoteerd en er zou actie op ondernomen worden. (Eerst zien dan geloven)
Heb hem wel aangegeven dat alle incasso's na verloop zullen worden geblokkeerd.

Betaal dus nu al bijna 9 maanden voor geen diensten.
Hoe kan ik voorkomen dat ondanks op tijd opgezegd te hebben ik nog een jaar voor niks aan dit idiote abonnement vast kom te zitten??

Iemand enig idee?

Alvast bedankt,

Marije

ysbeer2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2007 11:32

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door ysbeer2000 »

Ik geloof dat mijn klacht niet geheel nieuw is maar ik probeer nu al 10 weken mijn abonnement op te zeggen bij HetNet.
Op 27 spetember heb ik mijn internet opgezegd bij een telefoniste van Het Net. Dit leek allemaal zeer voorspoedig te gaan……
Op 3 november kreeg ik opeens een welkomstbrief van Het Net. Hierin werd ik gefeliciteerd met mijn nieuwe aansluiting. Ik meteen gebeld…. “ja dat wsas een foutje en dat zou rechtgezet worden…”
Op 7 november kreeg ik berciht van de KPN dat mijn telefoonaansluiting zou worden afgesloten.. Had ik nooit om gevraagd…. Ik de KPN gebeld en die vertelden mij dat dat op verzoek van Het Net gebeurt. Dus Het Net weer gebeld. Ja dat was inderdaad zo ik had een snel surfen abonnement genomen zonder telefonie.
Eh nou dat was dus niet zo het was andersom…. Wel bellen geen internet meer.. O dat werd erg lastig want ze hadden mij een nieuw contract gegeven tot 3 november 2008. Eh nou nee… dus na een lang conclaaf en alles opnieuw uitgelegd te hebben zou de jongen aan de lijn ervoor zorgen dat mijn internet afgesloten zou worden…
Kreeg ik toch gelukkig een brief waarin staat dat per 24 november onze “relatie”beëindigd word”. Ik opgelucht, had wel 2 weken teveel betaald, maar ja t zou toch lukken… helaas… Bij hetnet staat nog steeds een surfen en bellen abonnement zonder telefonie….
Vanochtend 4 december weer gebeld. En tja ze gingen kijken wat ze er aan konden doen. Binnen een week zou ik teruggebeld worden.
Ik weet dat jullie bergen met klachten hebben over Het Net. (Forum) maar ja. Ook deze wilde ik graag met jullie delen. Ik ben toch bang dat ze mij het abonnement laten doorlopen. Dus voor mij is de enige oplossingen hun incasso te storneren en niet te betalen. Mijn relatie zou toch per 24 november beëindigd zijn….. ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen….

MDL
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2007 11:46

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door MDL »

In juni wegen tijdelijke bewoning een maandcontract genomen, toen net nieuw bij HETNET. Nu wil ik er van af en dan moet je opzeggen via de telefoon (duur 0900 nummer). En ja hoor dat is dus niet doorgekomen en dan mag jij bewijzen dat je wel hebt opgezegd. Eerste je geld kwijt aan 0900, daarna een aangetekende brief en nu zegt men ook dat de einddatum van mijn contract 28 juni is terwijl ik bewust een abonnement heb genomen dat per maand op te zeggen was. Dit is gewoon pure oplichting.

roonie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2007 19:38

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door roonie »

Per 1 november 2006 zou mijn contract aflopen. door mijn eigen fout was ik 1 week te laat om dit op te zeggen.
Pas in februari 2007 na heel veel mails en hele dure 0900 telefoongesprekken ontving ik een opzeggings bevestiging per 1 november 2007. Het gaat om 2,45 euro per maand.
Wat schets mijn verbazing? De incasso ging gewoon door en november en december werden afgeschreven
Na een telefoongeprek met datzelfde 0900 nummer wat me meer gekost heeft dan de 4.90 euro ontving ik een dag later een nieuwe opzeggings bevestiging nu per 4 december 2007
Inmiddels had ik via de postbank de incasso geblokkeerd en het bedrag terug laten storten.vandaag een herinnering ontvangen van betalingsachterstand met de dreiging me af te sluiten van iets wat ik al meer dan een jaar niet gebruik.
Hoe kom ik van ze af????????????

Marckos
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2008 15:09

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Marckos »

Eind juni heb ik mijn telefonie en adsl abonnement bij Hetnet en KPN opgezegd ingaande per 30 september.
Tot zo ver geen probleem. Echter kreeg ik geen bevestiging hiervan.
Na telefonisch contact over vele afdelingen bleek er wel een melding te zijn maar er was niks mee gedaan, de medewerker zou dit oplossen. Hierna kreeg ik een brief met een aanmelding van Hetnet, wederom gebeld, weer doorverbonden naar verschillende afdelingen en werd mij verteld dat er een fout in t systeem zit en dat klanten die opzeggen automatisch worden aangemeld, dat klonk mij érg vreemd in de oren.

Ik kreeg van KPN een rekening dat ik was aangemeld voor adsl, wederom gebeld en een medewerker zei dat dit automatisch gaat, dat als er opgezegd wordt, je naar KPN over gaat. Ik heb hier niet om gevraagd en men zou dit oplossen.

Na een mail gestuurd te hebben aan KPN, met de vraag om opheldering, kreeg ik een mail terug dat Hetnet de opdracht heeft gegeven voor adsl zonder vaste telefonie (waar ik niet om gevraagd heb!!) en dat Hetnet de opdracht moet geven aan KPN om dit op te zeggen.

Op 28 augustus kreeg ik eindelijk een brief met de bevestiging contract beëindiging per 30 september.
Echter kreeg ik nog facturen van hetnet voor adsl, van na 30 september. Hoe kan dit???
Wederom gebeld, á 0,45 euro per minuut en bleek dat ik volgens de medewerker nog actief stond. De medewerker adviseerde mij deze afschrijving te storneren en het zou nu opgelost zijn. Dus niet!!

Op 5 oktober ontving ik een brief dat er een pakketwijziging is geweest.(door wie?? Ik heb hier niet om gevraagd) én wederom gebeld, weer naar verschillende afdelingen verbonden en me zou dit oplossen.
Op 10 oktober ontving ik een brief met de mededeling dat conform mijn verzoek de adsl verbinding was opgeheven per 10-10 2007, vreemd dit was toch al per 30 september???

Via de mail zag ik dat Hetnet dreigde met afsluiten van de mail omdat ik de rekening niet betaalde en dat terwijl ik al opgezegd had en de bevestiging had gekregen.

Weer een brief van Hetnet gekregen met een factuur en acceptgiro voor betaal opdracht naar KPN toe.
Wederom gebeld met KPN en Hetnet men begreep er niks van...... ik al helemaal niet!!!! Ik werd weer van t kastje naar de muur gestuurd.

In de reclame van Hetnet op tv wordt zo mooi gezegd dat je iedere maand, maar zo op kan zeggen, geen probleem!! Het schijnt toch niet te kunnen!!

Ik heb een aangetekende brief gestuurd met een mail, waarin ik alles nog en keer uitgelegt heb.

Als reactie kreeg ik hierop een brief dat men gebeld zou hebben en ik terug moest bellen, weer naar dat 0900 nummer (zucht)

Ook kreeg ik een dat ik het verschuldigde bedrag moet gaan betalen, anders gaan ze een incassobureau inschakelen. De bedragen zijn van na 30 september.

Ik wordt hier echt moe van!!!!!!!

Marckos
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2008 15:09

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Marckos »

Ik heb een advocaat in de arm genomen omdat ik het meer dat zat was.

Deze heeft een brief geschreven naar Hetnet. De volgende dag al een reactie van Hetnet van de technisch directeur, met excuses, erkende de fout en alles zou nu opgelost worden.

De kosten die ik heb moeten maken worden uitgezocht en betaald.

Wat een brief van een advocaat al niet kan doen.

Michel75
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2008 18:48

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Michel75 »

Stuur eens een brief naar het hoofdkantoor van KPN
en richt de brief naar Jacob Middeldorp, Eelco Blok of raad van bestuur

Ik heb vernomen dat brief richting raad van bestuur met de meeste voorrang behandeld worden

MDL
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2007 11:46

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door MDL »

Ik heb eind juni een adsl abonnement genomen, speciaal omdat het per maand op te zeggen was. Probeer er nu al een paar maanden van af te komen. Ergens hier staat ook al een eerder post van mij. Het enige wat Hetnet doet is je naar het dure 0900 nummer lokken. Wij hebben u proberen te bellen schrijven ze dan maar helaas u niet kunnen bereiken bla bla.... of je zelf terug wilt bellen, bull **** dus. Het is daar een bedrijfsdoelstelling om de klant te laten bellen en daar dus grof aan te verdienen. Ik laat nu alles storneren en wacht wel op een incassoburau of laat het gewoon t.z.t. voorkomen. Op het moment dat ik klant ben geworden kreeg je een maandcontract, staat nog steeds op hun eigen website, de sukkels. Screendumpjes gemaakt voor het dossier.

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Paullus »

Het is gewoon te gek voor woorden. Al heb je na een heleboel pogingen eindelijk de juiste bevestigingsbrief van je opzegging dan word je nog bestolen van je geld na einde contract. Het Net gaat gewoon door met incasseren.
Dus als de laatste termijn is afgeschreven, zet dan meteen een selectieve incasso blokkade op Het Net bij je bank. Voor de duidelijkheid: je betaald vooraf dus als het abonnement bijvoorbeeld afloopt op 17-01-2008, heb je op 18-12-2007 de laatste termijn. Alleen als je extra diensten hebt afgenomen zoals SMS of inbellen kan dat later gefactureerd worden.
Zet je niet meteen na de laatste termijn een selectieve blokkade op KPN/ Het Net dan word je bestolen door KPN/ Het Net omdat men niet in staat is je opzegging tijdig door te geven aan de afdeling Antwerpen waar de facturering geregeld wordt.
KPN/ Het Net zegt dat je het teveel betaalde geld terug krijgt maar dat moet je dan maar afwachten omdat KPN/ Het Net ook kan zeggen dat je blijkbaar accoord gaat als je de onterecht geïncasserde termijnen gewoon accepteert omdat je ze niet hebt gestorneerd/ geblokkeerd.

Michel75
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2008 18:48

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Michel75 »

@ Paullus je maakt in je verhaal toch echt een behoorlijk fout.
Uit zeer betrouwbare bron weet ik dat de factururing gewoon in Nederlnd plaats vindt.
Het kantoor in Antwerpen is NIET van KPN, vanwege de reorganisatie binnen KPN hebben ze mensen ingeleend in Antwerpen

Peter26
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2007 11:58

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Peter26 »

@ Michel75,

Geen idee hoe de facturering loop bij Kpn. Het feit is en blijft dat het (in ieder geval bij Hetnet) gewoon boeven zijn. Zie ook mijn verhaal onder "het is ongelooflijk maar echt waar: pas op voor Hetnet".

groetjes Peter

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Paullus »

@Michel75
Al zit de factureringsafdeling op Mars, het gaat om het feit dat er geld van mij gestolen wordt door KPN na einde contract.

N@ncy
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2008 14:03

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door N@ncy »

Freeler werd Het Net in 2005. Ik besloot over te stappen, leek me het makkelijkst. Na overname bleek het net weinig MacOsX gericht te zijn, waardoor bepaalde functies niet werkten. Ik bleek toen echter al een contract voor een jaar aangegaan te zijn. Prima, mijn eigen keuze geweest. Ik besloot toen wel om vrijwel meteen alvast mijn abonnement stop te laten zetten, voor het geval ik het uiteindelijk zou vergeten. Dat was december 2005. Feitelijk gezien was mijn contract in oktober in gegaan, maar ze zouden het rond december 2006 laten beëindigen. Niet geheel correct volgens mij, je gaat immers een contract voor een jaar aan lijkt mij. Maar ook daar wil ik me nog enigszins bij neerleggen.
27 december kreeg ik van Het Net een bevestiging dat mijn abonnement per einde contractsduur stopgezet zou worden.

Ondertussen was ik al naar volle tevredenheid overgestapt naar XS4ALL. Toen ik daar vorig jaar november, 2007, besloot over te stappen op XS4ALL only en dus geen losse betalingen meer aan KPN hoefde te doen, kwam ik er achter dat er maandelijks nog steeds €13,- van mijn rekening werd afgeschreven voor ADSL van KPN. Dat bleek al snel Het Net te zijn.

Daar kwam ik in januari 2008 achter, we leven nu in juni 2008 en nog steeds is dit niet opgelost. Mijn abonnement hebben ze wederom weer stopgezet, maar nu per 19 april 2008. Er volgde een dreigbrief waarin werd medegedeeld dat ik ze nog €12,17 verschuldigd was (een bedrag dat ik in maart 2008 had laten storneren uit pure frustratie) en wanneer dat niet snel betaald zou worden er een incassobureau ingeschakeld zou worden.

Begin april werd ik trouwens nog gebeld door meneer Leo Hooghiemstra aan dd lijn gehad die mij beloofde alles zo snel mogelijk in orde te maken. Hij gaf me zijn telefoonnummer voor het geval dat...Dat telefoonnummer werkt niet. Uiteindelijk weer gebeld en weer allerlei beloftes te horen gekregen, maar nog steeds niet.

Ik heb gisteren een email gestuurd naar aanleiding van hun standaard email terug, waarin uit niets bleek dat ze mijn eerdere email hadden gelezen. Daarin heb ik ze mede gedeeld dat ik gerechtelijke stappen zal gaan ondernemen. Binnen een paar uur nu een paniekreactie terug. Of ik nog heel even geduld wil hebben, ze zijn er mee bezig. Mijn geduld is echter op. En ik ben dan ook zeker van plan actie te ondernemen. Ik heb gekeken wat er via sites als Radar e.d. mogelijk is, maar werd daar niet veel wijzer van. Veel mensen schijnen klachten te hebben, maar nog steeds lijken het allemaal individuele strijden te zijn die gevoerd worden. Jammer...want zo lijkt Het Net de macht in handen te houden en worden wij gewone mensen er keer op de keer de dupe van.

Dat Het Net een ongeorganiseerde afdeling van KPN is moge duidelijk zijn. Dat dit zomaar kan en mag in Nederland. Schandalig!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door TdeHond »

27 december kreeg ik van Het Net een bevestiging dat mijn abonnement per einde contractsduur stopgezet zou worden.

Mijn abonnement hebben ze wederom weer stopgezet, maar nu per 19 april 2008.
------------------------------------------------------------------

Uit uw verhaal blijkt dat eind December 2007 uw contract beëindigd is en dat u hier een schriftelijke bevestiging van heeft.
Het is dus absurd dat Het Net bij nader inzien uw contract beëindigt per 19 april 2008.

U kunt met brief met einde contract in december 2007 naar de bank gaan en alle bedragen in 2008 laten storneren in combinatie met een selectieve blokkade op Het Net. ( met geldig identiteitsbewijs naar bank om dit te regelen). Op die manier heb ik ook gehandeld toen ik te maken kreeg met onterechte incasso's door Telfort. Ik ging met een copie van een e-mail wat ik als brief mocht gebruiken naar de bank.

Dan is het probleem nog niet opgelost.

U stuurt nu een aangetekende brief met ontvangstbevestiging met 2 bijlages naar HET NET
Bijlage 1 Kopie bewijs van uw opzeggen contract Het net
Bijlage 2 Kopie bewijs van beëindiging contract door Het Net

In de brief geeft u aan dat u per einde december 2007 uw contract met Het Net beëindigd heeft.

Het Net is in gebreke gebleven door de opzegging die d.m.v een brief bevestigd is niet zowel bij de afdeling klanten administratie als de afdeling Finance succesvol te verwerken.

Dit is dan ook de reden waarom u alle onterechte geïnde automatische incasso's door uw bank terug laat vorderen en een selectieve blokkade op incasso's van het Net laat plaatsen.

U weigert onterechte abonnementsgelden over 2008 te betalen omdat u per einde 2007 heeft opgezegd.

U geeft aan dat mocht Het Net u niet tegemoet komen door binnen 4 weken het probleem succesvol tot een oplossing te brengen door teruggave van de bovengenoemde bedragen u een klacht hierover indient bij zowel bij de OPTA als bij de directeur Klantencontact KPN.COM. de heer Middeldorp. Tevens zult u dan verzoeken aan de heer Middeldorp om te bemiddelen in dit al 8 maanden voortslepende conflict.


Voor een mogelijk plan van aanpak verwijs ik u naar: Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. Dit bericht staat op 1ste bladzijde.
------------------------------------------

N@ncy
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2008 14:03

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door N@ncy »

Nadat ik afgelopen week een dreig email had gestuurd naar Het Net met daarin de melding dat ik het nu hogerop zou gaan zoeken en gerechtelijke stappen zou gaan ondernemen bleek ineens veel mogelijk. Gisteren stond wel ineens een bedrag bijgeboekt op mijn rekening: precies het aantal kosten dat ze mij verschuldigd waren. Daar hebben ze dan wel ruim 2,5 jaar over gedaan!

Ik vind nog steeds dat een programma als Radar hier meer aandacht aan moet besteden en ik vind ook dat de regering hier eens acties tegen moet ondernemen. Dit zijn praktijken die gewoon echt niet kunnen en daar moet iets aan gedaan worden. Met mij zijn zeker nog vele mensen met mij die een haast eindeloze strijd moeten voeren om hun gelijk, en hun geld, te krijgen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik vind nog steeds dat een programma als Radar hier meer aandacht aan moet besteden en ik vind ook dat de regering hier eens acties tegen moet ondernemen.
Kassa heeft dit gedaan in zijn laatste uitzending. De heer Middeldorp, directeur KPN Klanten Contact is toen te gast geweest. Hij heeft toen toegezegd om mensen die problemen hadden met KPN of 1 v.d. dochters en daarover bij Kassa geklaagd hadden bij hem een klacht konden indienen.
Dat heb ik gedaan en ik heb de beloofde hulp gekregen om Telfort te doen inzien dat ik conform voorwaarden had opgezegd bij zowel 12move als Telfort. Dit scheelde een gang naar de rechtbank omdat er gedreigd werd met een incassobureau.

Het wordt tijd dat er betere rechtgeving komt om de consument te beschermen tegen het foutenfestival bij sommige providers. Vooral omdat de argumenten van de gedupeerden weg gewuifd worden.

OPTA houdt het voorlopig op zelfregulering wat de eenzame klant niet ten goede komt.

Huckle Berry
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 jun 2008 08:17

Re: opzegging Het Net

Ongelezen bericht door Huckle Berry »

Sinds 2004 heb ik ADSL van HetNet (KPN) met een Site en MAil abonnement.
Daarbij kun je gebruik maken van je eigen domeinnaam die ook geldt voor je email boxen.
Dat heeft bij mij nooit gewerkt. Af en toe probeerde ik het nog eens en belde weer eens met de NepHelpDesk a 0,45 ct per minuut (lekker kassa). Temeer daar ik keer op keer te horen krijg dat het probleem inderdaad bij HetNet intern ligt. Men moet dan zg, tickets uitchrijven (soort van opdrachtbon) en daarna komt het prima voorelkaar zegt de NepHelpDesk. Want je raadt het al never nooit opgelost. Nu heb ik HetNet volledig opgezegd. Wat gebeurt er? Ik krijg van HetNet 5 brieven op 1 dag met de grootst mogelijke onzin daarin, erstuurd met een handtekening door dezelfde meneer. Koen Cluistra. Ik vind Koen een ???? 3x raden. Ook werd ik gebeld door mevrouw Van der Pluim. Zij meldde mij dat het makkelijk op was te lossen door alles eruit te gooiene en me opnieuw aan te melden. Prima zei ik, regel het maar. Maar het mag mij geen geld kosten. Logisch toch? Nou niet logisch en trits aan knullige standaardbrieven uit de tekstverwerker. Maar geen brief waar instaat wat we hadden afgesproken. Mijn klachten vond ze ook verschrikkelijk en ook zij begreep niet waarom HetNet die niet kon oplossen. Ze zei ook nog dat ik niet de enige was. Schrale troost. Ook heb ik mijn abonnmentskosten terug gevraagd per brief. Daarover krijg ik geen brief. Resultaat is wel dat per omgaande mijn site prompt uit de lucht is. Met angst en beven wacht ik op hetgeen hierna nog gaat gebeuren. Gewoonweg nooit abonnee worden van het net. Ik ga naar Tele2, die werd als beste uitgeroepen door de CB. Ook geen contract afsluiten met een andere telefoonnet provider, want die gaan (bijna) allemaal via KPN.
En dat noemt zich Koninklijk. Ik begrijp steeds meer waarom ze bij HetNet de problemen niet op kunnen lossen. Als je op 1 dag 5 brieven krijgt met volledige onzin, dan moet de rest ook wel een rommeltje zijn.
Heeft u wel eens geprobeert de rekening meer dan een maand te laten liggen? Alleen maar drijgbrieven en na 2 maanden de stekker eruit. HetNet (KPN) kan zich permitteren een klant jaren niet datgene te leveren waarvoor een kontrakt is afgesloten. Wat is het verschil tussen onderwereld en bovenwereld?

Gesloten