LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
BackonTrack
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2009 13:29

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door BackonTrack »

Het lijkt mij ook wat erg gemakkelijk wanneer IJ de schuld van fouten simpelweg naar de opdrachtgever kan schuiven. Tenslotte zijn ze zelf verantwoordelijk voor hoe ze de zaak aanpakken.

Iemand die zwart geld wit wast, wordt er ook op aangekeken, zelfs wanneer een ander de opdracht geeft. Je als bedrijf (IJ) laten gebruiken voor afzettingspraktijken is imo een criminele activiteit, hoe je het ook verpakt.

Natuurlijk hebben veel schuldenaren een bepaalde schuld aan hun situatie (al is dat echt niet altijd het geval), maar dat geeft IJ nog niet het recht om duistere incassomethoden te gebruiken, alleen omdat een bedrijf daar dan blijkbaar om vraagt.

De door mij genoemde schuld was van American Express (en geen Visa, zoals ik per vergissing aangaf) en die staan bekend om hun agressieve aanpak. Maar een WSNP is een WSNP en dat geldt óók voor AMEX (ondank het 'goddelijke' American in hun naam) en IJ.

Beide zijn destijds op de hoogte gesteld van de uitgesproken WSNP en hebben niet gereageerd. Daarmee hebben ze zichzelf buiten spel gezet. Zo simpel is dat.

FinezJabir
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2009 03:29

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door FinezJabir »

Ik heb nu voor de eerste keer bakkelei met Intrum Justitia en zou graag wat advies krijgen van mensen die er meer ervaring mee hebben.

Mijn situatie:

Ik heb (had..) een credit charge card van AMEX die gelinked was aan mijn girorekening. Aan het einde van de maand werd telkens het volledig openstaande bedrag automatisch afgeschreven. Ik ben een jaar geleden naar het buitenland verhuisd, en wegens onvoorziene omstandigheden (immigratie/rijbewijs gezeik) moest ik bijna een maand een auto huren daar, waardoor ik 900 Euro met de AMEX charge card moest uitgeven. Mijn girorekening kon dit niet dekken met als gevolg dat ik benaderd werd door een of andere meneer van NCO/AMEX om maandelijkse betalingen te doen. Ik betaalde de eerste maand 100 Euro, de tweede maand 50, maar de derde maand had ik geen geld voor de maandelijkse betaling (ben freelancer en mijn inkomen varieert erg).

Twee weken later krijg ik een brief van Intrum Justitia dat AMEX mij heeft geregistreerd bij het BKR in Tiel, en dat ik binnen 8 dagen 900 Euro moet overmaken naar Intrum Justitia. Dit geld heb ik uiteraard niet, maar in mijn stommiteit heb ik Intrum Justitia ook niet gebeld binnen die 8 dagen (ik had geen eens geld om mijn SkypeTegoed op te waarderen.. kun je nagaan).

Nu kreeg ik vandaag een brief van 'Van Arkel Gerechtsdeurwaarders', dat hun client Intrum Justitia hun een verzoek tot vordering heeft gestuurd aan hun, en gerechtelijke stappen overweegt. 'Van Arkel Gerechtsdeurwaarders' wil nu dat ik binnen 4 dagen het hele bedrag overmaak.

Ik wil morgenochtend gaan bellen om maandelijkse betalingen te regelen, maar wie moet ik nou bellen? AMEX, Intrum Justitia of Van Arkel Gerechtsdeurwaarders?

Enige hulp zal enorm worden gewaardeerd!

BackonTrack
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mar 2009 13:29

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door BackonTrack »

Wat bellen betreft kun je ws het beste van Arkel bellen. Wees er echter goed van bewust dat AMEX enorm agressief is in haar benadering! Ze gedragen zich net als Bush deed, namelijk alsof ze wereldheerser zijn.

IJ is wat betreft AMEX volgens mij slechts het stille jongetje uit de klas, dat graag mee wil doen met de groten....

erfgenaam
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2009 23:16

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door erfgenaam »

ik heb sinds kort ook met ij te maken
compleet buiten mijn schuld om!
mijn ex man is onverwacht overleden en onze minderjarige dochter is zijn enige erfgenaam, omdat zij minderjarig is mag zij de erfenis niet zelf aanvaarden en ben ik verplicht deze namens haar beneficiair te aanvaarden, dus wordt er eerst gekeken naar kosten/baten uit de nalatenschap en bij te weinig baten bepaalt de rechter welke schuldeiser welk deel krijgt

nu is het zo dat mijn ex man geen held was in het betalen van rekeningen
er lag dus ook een nota van ij, dat ging om iets minder als 400 euro
vlak na zijn overlijden kwam er een brief van een deurwaarder
daar heb ik contact mee gezocht en netjes de situatie uitgelegd, niets meer gehoord

tot mijn 14 jarige dochter mij vanaf school belt vandaag, ze had een smsje gekregen van ij, dat ze binnen 3 dagen 888 euro moest betalen anders gingen ze naar een deurwaarder
waar dit bedrag vandaan komt zou ik niet weten, nu heeft zij dit nr pas sinds kort, dus het kan best een oud nr van iemand anders zijn
maar hoe dan ook vind ik dit een a-sociale manier van zaken doen
dat kind is zich kapot geschrokken

als iemand geld schuldig is, en een incassobureau gaat er achter aan, dat begrijp ik, maar smsjes sturen?????
ik heb me 60 slagen in de rondte moeten bellen/schrijven/mailen om door te geven dat mijn ex man is overleden enz enz ezn
en zij mogen even smsen?

vind het meer dan a-sociaal en ben heel benieuwd hoe ze hier op gaan reageren

Alfredje
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2009 02:21

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Alfredje »

Ja, het is mij ook gelukt.
Mijndomein doet zaken met het I.J. zo wij dus ook spontaan als je je e-mail niet leest van Mijndomein.nl.
Eenmaal een domein geregistreerd bij Mijndomein.nl met daarna alleen maar ellende om in te loggen, kom en geraak je niet meer van ze af tot aan I.J.
Die beste mensen bij Mijndomein.nl kunnen niet praten, dus je moet alles via e-mail vragen. In 2006 behoorlijk geschriokken van hun taal in e-mail.
Dus ook gelijk de boel opgezegd per e-mail... nee dat kan niet melde ze dan, dat moet per fax. Al goed eind goed. D8 dat ik ervan af was... want had een mail gestuurd dat alles opgezegd mag worden. Nu anno 2009.. en ja hoor, krijg laatste mailtje dat het overgedragen is naar het I.J.
En ik maar vragen hoe je dan toch moet betalen, want je krijg GEEN banknummer of info van Mijndomein.nl om te mogen betalen, want het systeem slaagt er niet in om het automatisch van je rekening te plukken (nu achteraf wel blij) want nu mag ik hopelijk voorkomen, en betalen doe ik ze zeker niet.
Hoeveel tijd en uren je niet al kwijt bent om een mail te sturen of hoe je dan kan betalen en als slot... MIJNDOMEIN.NL laat weten, Helaas we kunnen niets voor u doen! want je had je mail maar moeten lezen!

Om het te vermijden dat je uitgenodigd word krijg je alleen dat soort mailtjes van Mijndomein.nl, beste reklame voor ze.
5 x mail gestuurd voor rekening om smekend te mogen betalen (terwijl ik het in 2006 opgezegd heb per mail en staat in het systeem bij ze).
Zou dan als je die yuppies moet geloven per 2007 ervan zijn... want ik was lekker te laat volgens mailtje van Mijndomein.nl

Een bedrijfje dat niet de moeite neemt om te bellen of een faktuurtje als herinnering te sturen per POST kan dus echt de pot op vanaf nu.

waar gaat het over... nou 19,- voor parkerende domein(2 x ) + al 10,- administratie kosten vanwege te late betaling, dus 28,- totaal en nu met ij erbij totaal 65,02 (heb wel het beetje betaald 28,- helaas aan IJ)

Ik klaag niet heel snel...
Maar ben nu des duivels op ze (Mijndomein.nl en I.J.)
heb nog 5 (sorry 4) dagen om te betalen.. en heb ze per email laten weten dat ik het restant niet ga betalen (het I.J. dus).

(herstel, heb dus 4 domeinen nog lopen die ik dus in 2006 opgezegd heb, dus krijg nog een rekening...)

Ben het dus niet helemaal eens met enkele uitspraken hier van dat je net zo lang wacht tot dat je met het ij in aanraking geraakt.
Mijndomein.nl zorgt er vanzelf voor.
(reden waarom het automatisch afschrijfen niet lukte, ja daar kom je niet uit met die welsprakende mensen van Mijndomein.nl)

Gr. Alfred :x
Oja.. IJ reageerd natuurlijk niet op email... ze kunnen wel smsjes sturen :shock:
zal resultaat na gerechtelijke uitspraak wel melden hier.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

tot mijn 14 jarige dochter mij vanaf school belt vandaag, ze had een smsje gekregen van ij, dat ze binnen 3 dagen 888 euro moest betalen anders gingen ze naar een deurwaarder
Kan aan mij liggen - maar dit is bijzonder ongepast.

Een SMS kan namenlijk (volgens mij) niet gegarandeerd aankomen.
Als je een rechtsbijstand hebt, zou ik hen om advies vragen.

Verder een brief naar IJ waarin je elke vordering betwist (je weet niet eens waarover het gaat) - en dat degene op wie zij de eventuele vordering zouden kunnen hebben niet meer leeft, en dat zij dus met bewijs dienen te komen dat je dochter nu zou moeten betalen.

Ik krijg een hele nare smaak bij die idioten van IJ..
Wie gaat er een dreig SMS naar een 14 jarige sturen?
Mag dat eigenlijk wel?

Verder geen telefonisch contact accepteren - alleen schriftelijk!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wat mij in de discussie over incassobureau's opvalt, is dat er nog steeds mensen zijn die het in hun broek doen als ze door hen benaderd worden. Mensen die nog steeds geloven dat ze op dat moment met justitie te maken hebben.

Nou, justitie komt niet zomaar in actie, dat gebeurt allee als er een strafbaar feit is gepleegd, een overtreding of een misdaad is begaan, zeg maar.

Als er een vordering betwist wordt, dan is dat een zaak tussen de partijen waartussen deze vordering tot stand gekomen is. En al er tussen deze partijen geen overeenkomst gesloten is, dan kan een bureau zich een slag in de rondte dreigen, dan heeft men geen poot om op te staan.

Als ik weet dat er geen verbintenis is, dan laat ik wel even iets weten, maar alleen om het incassobureau ertoe te bewegen om ter zake te komen, met bewijzen zogezegd dat die vordering er weldegelijk is.

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Royalflush »

@ Cheese2

Jij moet helemaal niets. Als IJ/Tele2 nog geld van jou meent te krijgen, dan zullen zij toch zelf met bewijzen moeten komen. Wie eist bewijst.

@ Geoffrey

Incassobureaus willen over het algemeen met zo weinig mogelijk moeite zo veel mogelijk geld incasseren en schuwen daarbij dikwijls niet om een loopje met de feiten te nemen. Incassobureaus bestaan alleen maar omdat mensen zich laten intimideren door gebrek aan kennis wat betreft hun rechten en plichten. Wanneer iedere Nederlandse burger de juridische kennis had van een gediplomeerd jurist, dan kwam er bij de Nederlandse incassobureaus geen cent meer binnen en waren ze zonder uitzondering allemaal over tien minuten failliet. Een incassobureau mag niets en kan niets meer dan u of ik, ongeacht het gegeven of men een quasi-hoogdravende Latijnse naam heeft of niet.

En een incassobureau wil graag goed overkomen richting zijn opdrachtgever, dat begrijp ik, want men wil natuurlijk nieuwe orders ontvangen. Dus gaat men dreigen naar de schuldenaar, opdat hij bang wordt en betaalt. Of de rekening nu terecht is of niet, dat is het incassobureau om het even. Een incassobureau heeft geen enkel belang bij correctheid en een professionele houding jegens de schuldenaar. De schuldenaar is immers geen zakenpartner, maar slechts de kip waarvan geplukt dient te worden en of deze na afloop dan negatief is over het incassobureau.....so what?

Met structurele wanbetalers heb ik geen medelijden, die mogen ze wat mij betreft plukken. Waar ik wel problemen mee heb is het misbruik maken van "onwetendheid" van de burger, waardoor deze zich geïntimideerd voelt en betaalt, te veel betaalt en vaak onterecht betaalt. Ik heb nu al vele malen nota's mogen ontvangen van incassobureaus (meestal Intrum) en er werd altijd vanalles in beweerd, ondersteund noor nul komma nul bewijs. Vraag je vervolgens om bewijs, dan hoor je nooit meer wat van Intrum. Zeer kwalijk als je het mij vraagt. Ik noem het getolereerde criminaliteit, want in feite is het (poging tot) diefstal.

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte  Guardian72

Stuurt u mij  alstublieft een email met uw mobiele nummer en klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2  
en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is:  [email protected]

Met  vriendelijke groeten,

Tele2 webservice

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ webservice Tele2

Dacht het niet.
Ik ben GEEN Tele2 klant (en tel nog dagelijks mijn zegeningen).

Mijn reactie was op de SMS die TELE2 stuurt naar een minderjarige - wat bijzonder dreigend overkomt.

Los het probleem van die mensen maar op, dan ben ik ook blij.

richard3900
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2009 21:50

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door richard3900 »

ik heb een tyd in de wsnp gelopen endoor gekloot door bewindvoerder voortydig er uit gegooit maar nu krig ik een nota van intrum
maar die bellen niet terug en ik heb een aangetekende brief gestuurt word niet op gereageert
mail wat is dat

en nu ???

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wat heb je in de aangetekende brief gezet?

Indien je om bewijzen hebt gevraagd, en ze een termijn hebt gegeven (10 dagen of zo) - en hebt vermeld dat bij niet reageren, je de zaak als afgedaan beschouwd - is het zaak om alle bewijzen te bewaren - en af te wachten.

Als je eventueel iets anders hebt geschreven, nogmaals een aangetekend schrijven (met handtekening retour) en bovenstaande info.

Er staan hier en daar op dit forum genoeg voorbeelden die beter zijn dan ik het zou kunnen verwoorden.

richard3900
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2009 21:50

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door richard3900 »

ik heb in de brief gezet dat ik eerst wil weten hoe de nota s zijn op gebouwt en daar naast wil ik weten of er nog meer vorderingen staan
en de datum van eerste vordering om een gepast voorstel te doen

maar de brief van hun was als ik binnen 10 dagen zo betalen vervalt de rente en registratie koste

zou ik alleen de hoofd som moet betalen
de zelfde dag gaan bellen en mailen dat was 13-3- en 26 -3 zou ikdan de hoofd som betaals moeten hebben maar ik wil van hun eerst een een bewijs hebben wat het want het gaat over 5 jaar gelede


dus volgens mijn zijn dat dingen die niet meer op te eisen zijn
heb nu 9 keer getracht kontackt te leggen maar niet via telefoon word gereageert en ook niet via email

dus nu mijn laatste mail gestuurt waar in ik aan geef een termijn van een week en als ze daar niet op reageren ik de vorderingen als niet bestaand zal beschouwen

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mischien kan je beter de woorden "Indien ik niet binnen (termijn) een afdoende schriftelijk antwoord van u ontvang, beschouw ik deze zaak als afgehandeld en afgesloten".

Op deze manier beperk je hun mogelijkheden tot alleen een brief - en is dus een telefoontje (niet makkelijk te bewijzen) geen optie.

richard3900
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2009 21:50

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door richard3900 »

nou ze moeten nu maar wat doen want de bal ligt bij hun wat zelfd het secetariaat van incassoburo s heeft een mail gestuurt week gelede en zelfs daar word niet op gereageert

en ik heb advies ingewonen via advies bedrijf en die zeggen dat ik alles heb gedaan en zo lang hun niet reageren zal de vordering worden opschort

en mochte ze toch verder gaan zal ik een advokaat in de arm moeten nemen

maar wiljou wel even personlijk spreken je mag mijn msn wel [email protected]

Georgio63
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2009 20:22

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Georgio63 »

Er wordt steeds gezegd dat de mensen er zelf naar gemaakt hebben dat ze met JI te maken krijgen, maar dat geldt niet voor iedereen.
Ik heb al jaren een internetabonnement bij Wanadoo toen werd het Orange met volle tevredenheid, daarna werd het Online! en toen begon de ellende. Ze schreven het abo geld van mijn rekening + aansluitkosten. Na met ze gebeld te hebben zeiden ze dat dit een vergissing was. Ik wou mijn geld (75 euro) dan ook terug, maar dat kon niet, het kan wel verrekend worden met de komende abo kosten. Ik zei dat ik krap zat en m'n geld gewoon terug wou en zei dat ik het dan terug zou storten en het bedrag dat ik verschuldigd ben aan ze zal overmaken, 'dan doet u dat maar zei de telefoniste'. Een maand later kreeg ik weer die 75 euro bovenop mijn abo kosten. Heb ze weer gebeld, er zou melding van gemaakt worden en ik kon weer hetzelfde doen.
Mijn abo liep bijna af dus heb ik deze beeindigd. Maar een maand daarna kreeg ik een rekening van afsluitkosten omdat ze mijn aansluiting hebben beeindigd omdat ik mijn rekening niet betaalde? Die kosten waren 50 euro, deze heb ik dan maar betaald om niet nog meer gedonder te krijgen en was ik tenminste van ze af, dit speelde allemaal af rond oktober 2008.
Nu 14 april 2009 krijg ik van JI een incasso waarvan ik 75 euro aan Online verschuldigd ben en natuurlijk incassokosten.
Ik stond echt perplex... Nu heb ik Online! al 50 euro teveel betaald en nog hebben ze dat met die aansluitkosten nog niet geregeld.
Ik bel dan ook JI op, deze zegt alleen dat zij het op papier hebben dat ik niet betaald heb dus moet ik gewoon betalen of ze sturen een deurwaarder. Daarna de consumentenbond gebeld, deze zegt dat ik gewoon moet betalen onder protest en een aangeteknde brief moet sturen met de bewijzen van betaling en mijn verhaal.
Ik heb helemaal geen zin om iets te betalen dat ik niemand verschuldigd ben en ook nog kosten betalen van aangetekende stukken, met het gevaar dat ik mijn geld kwijt ben.
Wie kan mij helpen, ik ben al 25 jaar abonnee van de consumentenbond en dacht dat ik daar wel terecht kon, maar denk dat ik in toch maar een Rechtsbijstandverzekering neem om me tegen zulke praktijken te beschermen, want het gebeurt steeds meer.
Help mij a.u.b.

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Royalflush »

@Georgio,

In de eerste plaats hoef jij helemaal geen aansluitkosten te betalen aan Online, dus van een vordering van €75,- is geen sprake. De post van Intrum kun je dan ook het best gebruiken om je sigaar mee aan te steken. Stuur Intrum een briefje waarin je de vordering betwist en vraag om bewijs. Immers: wie eist bewijst. Stel tevens dat Intrum binnen 14 dagen na dagtekening van jouw brief dient te reageren en dat je de zaak anders als afgedaan beschouwt. Laat je vooral niet intimideren door dergelijke incassobureaus.

Wat betreft de €50 euro: hier is sprake van een onverschuldigde betaling (Art. 6:203 e.v. BW) en Online dient dit aan jou terug te betalen. Stuur een brief naar Online waarin je eist dat zij dit bedrag binnen 14 dagen na dagtekening terug betaalt. Doet Online dit niet, dan zult u de zaak uit handen geven aan een gerechtsdeurwaarder en alle daaruit voortvloeiende kosten op Online verhalen.

Doe alles schriftelijk, op die manier heb je bewijs op papier. Telefoontjes zijn doorgaans verspilling van tijd en geld. Het is ook handig om een kopietje van je brief per e-mail naar Intrum en Online te sturen. Zij kunnen dan moeilijker ontkennen de brief te hebben ontvangen en je bespaart zo de kosten van een dure aangetekende brief.

Succes.

issy01
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 apr 2009 19:28

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door issy01 »

Intrum Justitia ?

Ik maakte een betalingsregeling met ze, heb me er aan gehouden en i.p.v. zoals afgesproken na de eerste betaling een acceptgiro te sturen, sturen ze een verhoging van 300 € ! Brief is gedateerd op 17-04-2009 en kreeg hem vandaag op 21-04-2009. Had een voice mail, of ik contact met ''ons'' op wilde nemen onder vermelding van allemaal nummers en ik denk wie is ''ons'' ? Op de telefoon stond 22 gemiste oproepen, zonder vermelding van een nummer. En dan, opeens komt er een ''schriftelijke'' verhoging van 300 euro bij ? Oh, nu weet ik wie ''ons'' is.

Deze praktijken kunnen niet legaal zijn !!!!

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Royalflush »

Wat is volgens de brief de reden van die extra €300,- aan kosten? Intrum kan en mag niet zomaar zonder opgaaf van reden de kosten met €300,- verhogen. De incassokosten die Intrum mag rekenen staan vermeld in het Rapport Voorwerk II. Incassobureaus als Intrum hebben nogal eens de neiging om naast de maximale incassokosten allerlei vage kosten in rekening te brengen onder noemers als "administratiekosten", "registratiekosten" of "sommatiekosten". Dergelijke onzin kun je negeren, want de incassokosten uit het Rapport Voorwerk II behelzen de totale kosten die een incassobureau in rekening mag brengen. Bij een oorspronkelijke vordering tot €250,- bedragen die maximale incassokosten bijv. €37,- en bij bijv. een vordering van €1500,- zijn deze maximaal €300,-

Teken dus schriftelijk bezwaar aan tegen deze verhoging en verwijs in je brief naar het Rapport Voorwerk II en dat jij geen cent meer zult betalen dan de in dit rapport vermelde kosten. Correspondeer enkel nog schriftelijk en eventueel per e-mail met Intrum, want alleen dan heb je bewijs. Bellen ze je toch op, meld de dame of heer aan de andere kant van de lijn dan dat je niets over de telefoon afspreekt maar de zaken enkel schriftelijk afhandelt.

issy01
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 apr 2009 19:28

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door issy01 »

Ik was de gemaakte afspraak niet na gekomen. Dat ben ik dus wel, heb op 15--04-2009 met een vreemd gevoel een bedrag van 184,70 op giro 2019 gestort. Vreemd omdat dit via de telefoon is afgesproken en ik behalve mijn eigen snelle gekrabbel niets schriftelijk had. Het was een hoodfsom van 454 €, incassokosten 75 €, registratiekosten 25 €, totaal 554 €.

Nu ziet het er zo uit:

Originele hoofdsom: 670,00 EUR
Betaald: 0,00 EUR
Openstaande hoofdsom: 670,00 EUR
Rente (berekend tot 21042009): 1,82 EUR
Kosten: 175,00 EUR
Te betalen (totale balans) 846,82 EUR

Dat klopt toch ook al van geen kant. Maar dank je voor de tip, die zal ik zeker opvolgen, want dit stinkt tot aan de hemel...

Gesloten