LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door agro »

Ik vind het ook belachelijk dat ze die mediaboxen ongevraagd verzenden, gaat echt nergens over, maar jeetje hee, stuur dat ding terug, stuur een email en je bent overal vanaf!
Dit ben ik NIET met je eens!!!!
Als je het "ding" niet accepteerd zal na 3 a 4 maanden het "ding" opnieuw aan je worden toegezonden, en begint het geklooi opnieuw, en dit zal zich net zo lang herhalen totdat je het "ding" hebt geaccepteerd.

Ook zullen binnenkort de spooknota's aan personen welke het "ding" niet geaccepteerd hebben of hebben teruggestuurd, wel binnenstromen, zeker gezien de administratie welke er door upc op wordt nagehouden.

Tallie1979
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 dec 2006 22:05

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Tallie1979 »

Weigeren aan de deur is direct terug naar UPC waarna deze uit het systeem zal worden verwijderd..

Dat is wat mij is verteld.

En een enkeling welke een tweede keer een mediabox krijgt kan deze toch wederom weigeren?

Is het jou dan al overkomen dat je een 2e, 3e of 4e box aangeboden kreeg Agro? En, ik dacht dat je weg was bij UPC zoals je zo overduidelijk vermeld overal? Hoe is het dan mogelijk dat je de mediabox krijgt terwijl je geen abonnementen hebt?

Ik ben hier niet bezig om UPC continue te verdedigen hoor, probeer echter een goede toevoeging te maken op dit onderwerp. Voordat je straks denkt dat ik een UPC supervriendje ben ofzo. ;)

Volgens mij is het zelfs mogelijk om jezelf uit te laten sluiten van marketing. Dit moet je een bedrijf kenbaar maken. Dan lijkt mij dat het toezenden van de boxen stopt ;)

HarrieHarrie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:51

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door HarrieHarrie »

Afgelopen maanden zijn we een paar keer gebeld door UPC met de mededeling dat binnenkort de mediabox bezorgd wordt. Telkens rustig en beschaafd uitgelegd dat we echt geen interesse hebben. Vervolgens kregen we brieven met/of zonder bijgevoegd cd'tje waarin de komst van de mediabox werd aangekondigd.
Afgelopen maandag was het zover, een medewerker van UPC stond aan de deur met de niet gewenste mediabox. Nogmaals uitgelegd dat wij geen interesse hebben in de mediabox. De UPC medewerker wilde weten waarom wij dan geen interesse en ik heb hem verteld dat wij ZEER slechte ervaringen hebben gehad met UPC telefonie (Priority) en internet (Chello). Hij sputterde nog wat tegen dat we alleen bij UPC digitale televisie kunnen krijgen. Ik had verder geen zin in zinloze/kansloze discussies en deed de deur dicht.
Geen mediabox, niets getekend en een heerlijk gevoel heb ik er aan overgehouden. Als ze over een paar weken/maanden weer iemand op deze kansloze missie langs sturen juich ik dat van harte toe.

ech wel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2006 01:23

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door ech wel »

Mijn teksten richting UPC zijn bedoeld zoals ze bedoeld zijn.

Ik beschouw UPC als een gezwel en een gezwel moet je met wortel en tak uitroeien. Wint het gezwel, gaat het organisme dood.

Deze metafoor zal ik tot in lengte van dagen gebruiken.

Mijn punt nu is:

1. Afgesloten door UPC (terecht of onterecht, maakt me niet uit)
2. Teveel betaald via Eneco, maakt me wel uit, wil ik graag terug, krijg ik niet terug> beschouw ik als diefstal
3. Volgens de laatste brief heb ik nu kabelsignaal (klopt dus niet) en moet ik weer gaan betalen om niet afgesloten te gaan worden.

Conclusie: UPC gaat iemand afsluiten die al afgesloten is. Dan moet je toch wel richting hersendood zijn.

Zal wel met de administratie te maken hebben, klopt je administratie niet is je bedrijf ziek. UPC is ziek

En over Dhr Bouslan gesproken, tuurlijk heeft hij geen moer te vertellen daar op die afdeling, maar in opdracht de boel aan elkaar liegen (Befehl ist Befehl) beschouw ik als een NSB mentaliteit.
Laatst gewijzigd door ech wel op 24 jan 2007 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Is het jou dan al overkomen dat je een 2e, 3e of 4e box aangeboden kreeg Agro?
Mij wel, en het is me door een medewerker bevestigd dat zijn werkgever een bord voor zijn kop heeft en gewoon straks voor een derde keer het ding stuurt en dat net zo lang blijft herhalen tot ik helemaal murw ben en hem accepteer.
En een enkeling welke een tweede keer een mediabox krijgt kan deze toch wederom weigeren?
Ik betwijfel of het om een enkeling gaat, bovendien heb ik geen zin weer te moeten bellen dat ik hem nog steeds niet wil, en weer een briefje bij de deurbel en mijn buren waarschuwen hem niet aan te pakken, laat ze opzouten met dat ding.
Volgens mij is het zelfs mogelijk om jezelf uit te laten sluiten van marketing. Dit moet je een bedrijf kenbaar maken. Dan lijkt mij dat het toezenden van de boxen stopt
Dat werd mij ook door dezelfde medewerker aangeraden, hij adviseerde echter dit aangetekend te doen (hij gaf zelf al aan dat veel post bij UPC "nooit aankomt"), alleen ik wil geen dubbeltje uitgeven aan die ongevraagde ongein dus ik heb de brief verstuurd via mail, gewone post en nog een paar antwoordnummers die ik kon vinden.
Inmiddels heb ik een bevestiging dat mijn verzoek verwerkt is, dus ik ben benieuwd, ik gok er op dat ze toch gewoon weer komen :-)
En, ik dacht dat je weg was bij UPC zoals je zo overduidelijk vermeld overal? Hoe is het dan mogelijk dat je de mediabox krijgt terwijl je geen abonnementen hebt?
Agro zegt niet dat hij/zij hem aangeboden kreeg, alleen dat UPC het blijft proberen. Dat staat op diverse plaatsen in dit forum.

ech wel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 sep 2006 01:23

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door ech wel »

Ech Wel wilde van het gezeik met UPC af zijn en had de zaak al laten rusten.

Die teveel betaalde euro's had ik al afgeschreven, maar met hun laatste brief kunnen ze het krijgen:

Ech wel gaat UPC met gelijke munt terugbetalen :evil:

UPC naait mij :?:
Ech wel naait UPC :!:

Volgens UPC heb ik hun mediabox besteld? :arrow:

Volgens Ech Wel heeft UPC van alles en nog wat bij Ech Wel besteld:
Binnenkort gaat er een stroom van (door UPC bestelde :lol: ) goederen naar het antwoordnummer van de UPC. :mrgreen:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door agro »

Weigeren aan de deur is direct terug naar UPC waarna deze uit het systeem zal worden verwijderd..
Is niet waar, bij telefonisch contact is mij medegedeeld (trouwens ook aan Ron2) dat iedere 3 a 4 maanden opnieuw wordt aangeboden, mij is al 2x aangeboden, net zo lang tot deze geaccepteerd wordt.
En, ik dacht dat je weg was bij UPC
Ik heb slechts 1x geopperd dat ik bij upc weg zou zijn om van het gezeur van laurent af te zijn wat dus een misrekening was, de enige die steeds beweerde dat ik bij upc weg ben is laurent, met zijn gezwam ik heb uitsluitend nog tv van upc, ben wel aan het orienteren voor schotel daar er van kabel div. zenders gaan verdwijnen.

:lol: :lol: Wil ech wel mij eens mailen heb nog wat leuke tips voor je.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Agro,

Laurent zal jier wel weer komen vertellen hoe geweldig dat Kl*te UPC is.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Laurent zal hier wel weer komen vertellen hoe geweldig dat Kl*te UPC is
.

Zolang hij reactie krijgt wel.

riemer
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jan 2007 21:00

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door riemer »

Enkele maanden geleden gebeld door UPC met een digitaal tv aanbod.
Aangegeven dat ik geen belanstelling heb.
Paar weken later: zelfde gesprek, zelfde antwoord.
Let op: drie dagen later: ZELFDE gesprek, ZELFDE antwoord.
Aangegeven dat wij beslist geen digitale tv willen en ook niet meer benaderd willen worden.
Ach, proberen we het medio december weer: Wilt U digitale tv van UPC, bla bla bla, actie, goedkoop, aanbieding. NEE, DAT WIL IK NIET>
En dan: eind december.
Een busje in de straat en een groepje mensen (studenten ws) EN een GROTE stapel van die beruchte boxen.
Ik zag ze net op tijd en geef aan dat ze niet bij mij hoeven aan te bellen (ik reed net de straat uit nl) en dat ik dat ding niet wilde hebben en NIET had besteld.
Dat maakte niet uit, ze moesten het afgeven op mijn adres.
Vreemd.
Die box geweigerd (aangegeven dat ik de bezorger door de plaatselijke politie zou laten verwijderen omdat hij geen verkoopvergunning had :) ) en nu al bijna vier weken niet meer gebeld door UPC.
Ach, je gaat het gewoon missen.... :roll:

Ron Bruijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2007 22:19

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Ron Bruijn »

We hebben nu al 3 x een telefoontje van UPC gekregen om ons zo ver te krijgen digitale tv te nemen.
Even zo veel keer hebben we gevraagd ons uit het bestand te halen omdat we het niet willen hebben.
Enkele weken geleden kwam er een colporteur van UPC en hield mijn vrouw zeker 15 minuten aan de praat. Reden, hij wilde de box bij ons kwijt.
Argumenten:
Binnenkort kunt u niet anders dan via digitale ontvangst TV kijken
Bij uw buren ben ik al 4 x langs geweest en die ga ik nog wel een paar keer bezoeken.
Enz. Enz. Enz.

Uiteindelijk heb ik een aantal E-mails naar UPC gestuurd met het verzoek ons hiermee niet meer lastig te vallen. Eerst kreeg ik een bericht terug dat ze me niet telefonisch konden bereiken en of ik wilde terugbellen voor 10 cent p/m.
Weer een nieuwe E-mail gestuurd en warempel. Ze hebben ons uit de aktie geschrapt.

Ik heb een aantal exemplaren uitgeprint en aan mijn vrouw gegeven voor het geval ze nog eens langs komen.

Nu Eneco is gestopt met innen van de UPC gelden weet ik niet hoe dit verder gaat UPC heeft nl. nog niets afgeschreven. Wellicht sluiten ze ons af.

Waarom schrijven we UPC met hoofdletters en niet gewoon met kleine letters, ze zijn helemaal niet belangrijk.

Groetend,

Ron

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Binnenkort kunt u niet anders dan via digitale ontvangst TV kijken
Volgens mij is dat lulkoek, dat geldt voor het signaal door de ether.

Mocht het wel zo zijn dan is dat het moment dat ik upc er definitief uitgooi.

Ron Bruijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2007 22:19

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Ron Bruijn »

Zo zeker is dat nog niet, mogelijk gaan ze op termijn over op alleen digitale ontvangst.
upc is tot alles in staat neem dat van me aan.
Ik ben me nu aan het orienteren op een schotel, het probleem is echter dat je lastiger verschillende zenders kunt bekijken.
Ik bedoel hiermee en opnemen programma a en programma b bekijken.
Inmiddels gezien dat ook deze oplossing dichterbij komt.

Zodra ik van upc af kan doe ik dat, zonder enige twijfel want ik vind het een oplichters bende.

Groetend,

Ron

jaap50
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 jan 2007 13:42

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door jaap50 »

Maar dat is Canal Digitaal ook.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door agro »

Ik bedoel hiermee en opnemen programma a en programma b bekijken
Er zijn satelietontvangers met harddisk, en zelfs met 3 tuners zodat je prog a kan kijken en prog b en c kan opnemen.
Je video recorder of dvd recorder kan je eigelijk van de hand doen dan.

riemer
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jan 2007 21:00

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door riemer »

Een schotel is een leuk alternatief alleen kijken en andere zender opnemen is niet mogelijk.
Ik overweeg een schotel met dubbele lnb en receivers: eentje opnemen, anderen kijken :)
Met een wireless smartcard hub is dat best te doen :idea:

tinne
Berichten: 650
Lid geworden op: 18 jan 2007 19:06

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door tinne »

Een schotel is een leuk alternatief alleen kijken en andere zender opnemen is niet mogelijk.


@ Riemer, dat kan wel hoor, wij hebben sinds een jaartje een satellietontvanger met harddisk, geweldig ding.

Daarvoor kon het inderdaad niet.

riemer
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jan 2007 21:00

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door riemer »

even verder op die schotel: kun jij met 1 lnb verschillende zenders opnemen en kijken?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door agro »

even verder op die schotel: kun jij met 1 lnb verschillende zenders opnemen en kijken?
Ja dat kan, er zijn lnb's met tot 8 aansluitingen, voor elke receiver heb je 1 aansluiting nodig, voor sommige receivers met harddisk kan je volstaan met 1 aansluiting op de lnb, anderen hebben soms meerdere nodig.

Aktu
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2007 15:27

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Aktu »

Zijn er nog mensen die zwaar in de problemen zijn geraakt door zo'n UPC-box aan te nemen?

Neem dan contact op met de Aktueel: [email protected]

Gesloten