Ik wordt woedend als ik denk aan de TNT. Ik heb menig klacht6 ingeleverd. Kennelijk is hier geen enkele verantwoordelijke. Men schermt achter een bureaucratische stalen/betonnen wand. Ik moet zeggen de dames van het servicenummer, hebben de cursus omgaan met woendede klanten met goed gevolg afgelegd. Hun valt ook niet te verwijten van het logge lompe bureaucratische imperium.
Ik kan een groot aantal incidenten benoemen:
1. De post past niet in de brievenbus, dus drukt de bezorger het maar even er door heen. Alsgevolg de inhoud is stuk. Bellen, schrijven niets helpt. Toen maar langs gegaan bij het verdeelpunt. Hier werd na 3 weken de kosten vergoed. Hierbij wel de opmerking, dat mijn brievenbus, de schuldige was.
2. Wederom past de post niet, dus uit laten steken. Met een regenbui, was de inhoud verpest. Bij telefonisch klacht indienen, werd de vraag gesteld of het wel van TNT was. Ik kon dit zien aan de zegel. Meteen maar kenbaar gemaakt, dat die bezorgdienst, stukken aan de deur bezorgt welke niet passen. Klacht werd verder niets meer mee gedaan.
3. Mijn post werd twee weken, bij de buurman bezorgd, welke op vakantie was. Na een week een hele grote vijf op mijn brievenbus geplakt. En nog ging het naar nummer zeven!!!!!!
Bellen en krijg het antwoord, dat men het ging registreren. Kreeg uit eindelijk twee weken later al mijn post. Geen enkel excuus of klachten afhandeling.
4. Een aangetekend stuk van 150 Euro, werd op de mat gelegd en de bezorger tekende zelf voor de zending. Vermoedelijk geloofde men in Leeuwarden, zelf niet de stupide actie. Dus moest ruim drie maand wachten op mijn geld. Gelukkig was de verzender meewerkend, maar anders...... Overigens kreeg de verzender maar 147 Euro uitgekeerd. Dus de verzendkosten werden niet eens betaald. Geen enkel excuus dan wel een brief voor de verzender. Ook is er geen enkel actie ondernomen richting vervalsing handtekening. Het is veel te veel om hier te benoemen.
5. aangetekend stuk van de ambasade voor de buren in mijn postvak.
kan toch niet. Dat vond de telefoniste ook, dus het kon ook niet. Zo werd het dan ook afgedaan.
6. Aanspreken van de bezorger, ik had hem gezien bij de buren, waar hij post bezorgde. Vervolgens ging hij glashard liegen, dat dit niet zijn wijk was. Dat hij de klachten wel door ging geven. Ik heb daar weinig vertrouwen in.
7. Het ergste was, dat ik na een klacht een digitale enquete kreeg. Hierbij was ik natuurlijk niet positief. Dus dit ook vermeld. Nies meer van gehoord.
Ik heb enkele zaken als tips opgeschreven, dus doe u voordeel er mee. Beter verzend u alles met de DHL
A. maak foto's voor verzending van het pakket, dit om aan te tonen, dat u het pakket in goede orde en onbeschadigd heeft verzonden.
b.bij afgifte van uw pakket controleer samen met de bezorger het pakket op schade. Mocht er schade zijn, stuur het retour, of laat de bezorger er voor tekenen. Anders is het namelijk niet verzekerd en krijgt u niets van de TNT.
c. Verzend het altijd verzekerd, want bij de 6.75 Euro is er namelijk geen verzekering.
d. plaats een sticker "Bezorgen aan huisadres", anders brengt de bezorger hem een straat verder en u ziet het pakket mogelijk niet terug.
e. stel als ontvanger direct de verzender aansprakelijk en eis het geld terug, doe in tussen aangifte van verduistering tegen de bezorger. (Artikel 321 WVS
Hij die opzettelijk enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort en dat hij anders dan door misdrijf onder zich heeft, wederrechtelijk zich toeëigent, wordt, als schuldig aan verduistering, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 3 jaren of geldboete van de vijfde categorie Dit betekend dat de politie onderzoek moet doen, zullen ze niet blij mee zijn, maar moeten wel, desnoods via internet aangifte.Vraag de naam van de bezorger en noteer die in de aangifte.).
f. Stel TNT aansprakelijk voor de restschade, want bij vermissing krijgt de verzender namelijk een X % niet vergoed.
g. Meld de klachten aan een rubriek als Radar of consumentenbond
Noot punt 5. Ik adviseer aangifte, omdat de TNT een dusdanige lakse houding heeft tov vermissingen, dat men zich niets aantrekt van de klachten. Men houdt bij de TNT een bureaucratisch inperium in stand waar de overheid jaloers op kan zijn. De politie moet de aangifte opnemen, want uit onderzoek moet blijken wat er is gebeurt. De politie kan het dan ook niet met civiel rechtelijk af doen.