En die winkelier is echt niet vogelvrij, maar gedraagt zich in sommige opzichten t.o.v de consument als een bot figuur die zich achter allerlei regeltjes verschuilt.
(dit is niet persoonlijk bedoeld)
Ik weet niet in welk gehucht jij woont, maar over het algemeen wordt ik keurig geholpen en wordt er niet al te moeilijk gedaan over ruilen enzovoorts. En dan maakt het niet uit waar in den lande, sterker nog, als ik iets bij het ene filiaal breng, kan ik het bij het andere filiaal van dezelfde keten terugbrengen/laten repareren.
Sterker nog: er is bijvoorbeeld wettelijk geen enkel recht tot ruilen, maar de meeste winkeliers bieden die mogelijkheid wel. Als zij zich zo bot achter regels zouden verschuilen als jij zegt, zouden ze dit ook niet doen. Denk daar maar eens over na!
Even iets verder kijken dan de regeltjes, kijk even naar de dagelijkse praktijk, en je ziet dat je een beetje uit je nek zit te kletsen.
De meestel winkeliers/bedrijven zijn heus wel geneigd om naar een oplossing te zoeken als er iets loos is, of er regels voor zijn of niet. De wettelijke regelingen zijn bedoeld voor de bedrijven die die neiging niet hebben, die de concument proberen te belazeren.
En van dat laatste is, voor zover ik kan zien, bij BBCS geen sprake. Ik denk dat, als ik bij hem een computer koop die na drie jaar kapot gaat, en ik op een normale manier het probleem voorleg, dat hij heus wel geneigd is iets te regelen, net zoals de meeste winkeliers. Waarbij de oplossing tot tevredenheid van beiden zal zijn.
Het probleem ontstaat op het moment dat consumenten op hoge poten van alles gaan eisen, dan krijg je inderdaad botte winkeliers.
En als je dan ook nog eens kijkt naar de hoogte van de reparatiekosten. Mijn cd-speler (HarmanKardon, dus goed merk) moet een onderhoudsbeurtje hebben, het laatje gaat niet meer blijvend dicht. Kosten: 35 euro. Ding komt uit Kampen, omdat ik toen nog in Zwolle woonde, is 6 jaar oud. Hoeveel vergoeding zal ik dan krijgen denk je? 5 euro? 10 euro? En dan moet ik vanuit Nijmegen twee keer naar Kampen om recht te kunnen doen gelden op dat bedragje van 5-10 euro? Of kan ik dan ook reiskosten claimen? Want de winkel heeft slechts 4 filialen, allemaal in de regio Zwolle, voor zover ik weet.
Ik vind het maar allemaal gezeik om niks.
Jij blijft drammen op je rechten, ik speel het als mens tegen mens. Ik wil graag een goed apparaat, maar ik weet dat de winkelier 's avonds ook graag vrolijk naar huis gaat. En door die instelling, en het feit dat vele consumenten het anders doen, bereik ik veel en veel meer dan die zeikerds die maar op hun 'rechten' blijven drammen.
En, ook al heb ik een klein inkomen en een hoop schulden, van een paar euro meer of minder ga ik ook niet dood, nog ga ik ervan flo/flippen. In tegenstelling tot sommigen hier, blijkbaar.
Sorry hoor.