LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie heeft ervaring met golden toers

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Annemarietje66
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2009 15:05

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Annemarietje66 »

Hallo Allemaal

Ik ben er ook met open ogen ingelopen.. wie verzint nou zoiets??
Wij zijn al vaker met Golden Tours gegaan en dat was altijd Prima.
Vorig jaar nog..dit jaar nieuwe gids met logo's,dat gaat weer helemaal goed...hoe moeten wij nou weten dat je dat dan nog eens moet checken?? En dan vroeg boeken om zeker van een familiekamer te zijn.
Want in verschillende kamers met je kinderen is ongezellig en bovendien kun je geen oogje in het zeil houden. EEn heel jaar verheug je je erop,en nu dit. Na de eerste kwaadheid zijn we erg verdrietig en teleurgesteld,en boven alles ben ik er ziek van,en kan aan niets anders denken.Hoe kan dit gebeuren in een land met zoveel regels.
"gewoon even geen lid zijn" Ik denk dat ik mijn verzekeringen ook even stop laat zetten,ga ik tot na de vakantie in bed iggen overdenken wat ik fout heb gedaan.
En over de SGR heb ik ook geen goed woord over,zij die ons hiervoor moeten beschermen.Alleen de manier al waarop die zegt dat we even moeten checken...heeft hij dat ook gedaan toen die, in mei,vroeg naar die woekercontracten. Toen hadden wij de meeste poen nog in onze zakken zitten,bijna alles is betaald in een periode van lidmaatschap.
Hoe kunnen wij ooit nog in goed vertrouwen geld overmaken??
Ik ben altijd wantrouwend en ben nu toch gefopt..ruim € 4200 door de pot gespoeld.
Als jullie denken een rechtzaak te kunnen winnen,moeten we dat zeker doen..maar het feit dat de SGR hier zo makkelijk mee wegkomt is voor mij onbegrijpelijk!! Dat hadden wij eens moeten doen.
Groetjes en veel steun aan iedereen die een heel jaar vakantiegeld kwijt zijn.
Annemarie

doelen
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door doelen »

Hallo allemaal,

Ook wij hebben vandaag de beruchte brief ontvangen weg 5400.00 euro.
Mijn man heeft nog eens 15 minuten aan te telefoon gehangen met de SGR en gevraagd wat zou jij doen in dit geval en de man zei ik zou er ook een rechtzaak van maken. De grootste fout ligt zeker bij Golden Tours maar daar valt niets te halen en de SGR is zeker nalatig geweest ze hadden 20 januari toen ze zeiden welkom bij de club ook onze namen op kunnen vragen en ons een briefje kunnen sturen. Bij de SGR vertelde ze dat ze in die 4 weken geen enkele reis hadden mogen verkopen, maar wie moet daar op toezien!!!!

dendy
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 nov 2005 14:47

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door dendy »

Ik vind het allemaal erg sneu voor de gedupeerden, maar feit blijft dat het jullie eigen verantwoordelijkheid is om te checken of ze sgr lid zijn, zelfs als ze dit beweren op de website moet je dit nog altijd checken bij het sgr zelf.
Iedereen wil voor een dubbeltje op de eersterang zitten, maar is nu boos op het sgr omdat ze nu op de blaren moeten zitten door hun eigen goedgeloof in Golden Tours. Goedkoop = vaak duurkoop, dat blijkt ook hier weer...

Overigens lees ik ook nog ergens iets over het calamiteitenfonds
€ 2,50, van dit bedrag gaat geen cent naar het sgr, dit is een fonds voor calamiteiten als natuurrampen en andere onvoorziene zaken waardoor men op dat moment niet naar een bepaald geboied af kan/mag reizen omdat het te gevaarlijk is. Dit heeft dus niets met faillisement te maken.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door mar42 »

nou ik vind € 5400,00 niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten hoor. :?

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Chief »

Ik vind het allemaal erg sneu voor de gedupeerden, maar feit blijft dat het jullie eigen verantwoordelijkheid is om te checken of ze sgr lid zijn, zelfs als ze dit beweren op de website moet je dit nog altijd checken bij het sgr zelf
Ik heb het idee dat je niet echt gelezen heb waar dit over gaat, dat zou ik eerst maar even doen voor dat je komt met dit soort loze kreten.

miertje 70
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2009 00:09

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door miertje 70 »

Dendy, ik denk dat je gepost hebt in het verkeerde forum of je hebt moeite met begrijpend lezen.

Mag alleen hopen dat het jou nooit overkomt maar ja zoals ik begrijp overkomt het jouw niet want jij vraagt zelfs de finaciele jaarverslagen van de afgelopen 10 jaar op indien je bij een bank een hypotheek oversluit.

doelen
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door doelen »

Hallo Dendy,

Wie wil er voor een dubbeltje op de eerste rang nou wij niet, ik weet niet waar dit op slaat. Ik snap trouwens ook niet als het je niet betreft waarom je hierop moet reageren. Wij zoeken steun bij elkaar en zitten op zo'n kletsverhaal heus niet te wachten!!

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door sprookje »

Beste mensen,ik hoop dat alles snel in orde komt en jullie je centjes snel terug krijgen.
Ook voor de gedupeerde van golden tours,wat toch wel veel erger is hoop ik dat sgr snel met een oplossing komt en dat zij ook geld kunnen recupereren.
Laatst gewijzigd door sprookje op 22 jul 2009 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.

dendy
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 nov 2005 14:47

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door dendy »

Ik begrijp heel goed waar dit verhaal over gaat.
Er zijn nu een heleboel mensen gedupeerd die geboekt hebben in een periode dat Golden Tours uit het SGR gezet was, dit leed hadden jullie kunnen voorkomen, door op moment van BOEKING te checken of ze sgr aangesloten waren op de website van SGR... maar hebben dit niet gedaan..
dus daarom zeg ik eigen schuld dikke bult. (al is dat nu heel hard om te horen)

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Chief »

dit leed hadden jullie kunnen voorkomen, door op moment van BOEKING te checken of ze sgr aangesloten waren op de website van
Dit leed had ook voorkomen kunnen worden als SGR Goldentours even gecheckt had, dat had pas netjes geweest.
SGR had ook kunnen weten dat de reisgidsen al verstuurd waren incl. logo.

miertje 70
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2009 00:09

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door miertje 70 »

en SGR had moeten checken of alle logo's verdwenen waren van de site en alle papieren met logo op moeten vragen bij golden tours, kijk maar na in de regelementen voor deelname SGR, indien die beeindigd wordt door wat voor reden ook dienen alle documenten met logo opgestuurd te worden naar de SGR en het logo van alle website's afgehaald te worden.

debets zegt wel dat het logo eraf was maar dan liegt hij want er zijn mensen genoeg die kunnen bevestigen dat het logo op de site stond.

ANVR gaat ze er zelfs voor aanklagen dat ze het logo niet hadden verwijderd en die drie logo's stonden strak naast elkaar.
Alleen jammer dat er nu pas actie op komt, als het kalf verdronken is ....

En waarom gaat de SGR nu de regels aanscherpen en beter controleren ..... Als het kalf verdronken is .....

Golden tours is de schuldige dat klopt en wie controleerd golden tours op naleveing van de regels sgr zoals vastgesteld in de regelementen deelname SGR ....... De consument ??????

miertje 70
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jul 2009 00:09

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door miertje 70 »

Hallo dendy

Een en ander is me al duidelijker geworden waarom je zo reageerd.
In andere onderwerpen zie ik dat je bij een reisburo werkt.
Ik denk dat je daarom met deze opmerking komt omdat de internet aanbieders de reisburo branche een doorn in het oog is en een bedreiging vind. Vind het alleen jammer dat je dat op deze manier laat blijken.

Veel mensen hier zijn veel geld verloren doordat ze misleid zijn (idd door golden tours) en de SGR heeft dit zover laten komen.
Daar moet je wat voorzichtiger mee om gaan als je dan uitspraken doet van eigenschuld dikke bult. jij hebt vanuit je werk veel voorkennis maar geloof me jij bent op andere gebieden net zo kwetsbaar.

Controleer jij dan alles ?? vraag het 100 mensen hun mening over deze situatie en mss dat er dan 1 bij is die het niet was overkomen.

En wat als iemand op 11 december gecontroleerd had en 12 december geboekt ? Zo ga je niet met je klanten om. zonder toeristen geen bestaansrecht voor zowel de reisbranche als SGR.

Annemarietje66
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2009 15:05

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Annemarietje66 »

Natuuurlijk " hadden" wij moeten controleren.

Daar zijn we nu wel achter..en euh .. je hebt altijd mensen die leedvermaak hebben. Tenminste daar begint het op te lijken.
Zelfs aan het toontje waarop die Debets praat,is te horen dat wij een stel "simpele " zijn die "zomaar" ergens een reis gaan boeken. Je mag van een bedrijf dat 12 jaar reizen verkoopt toch hoop ik wel verwachten dat dat goed zit, waarom is er anders niet eerder ingegrepen??

MIjn vriendin had in maart geboekt en had haar geld in 3 dagen terug,toen wist ik al dat het fout zat.Maar zij heeft ook niet gecontroleerd of ze nog lid waren en ik denk vele met haar.

Wel raar dat er het hele jaar nergens een vuiltje aan de lucht was.
Niks hebben we erover gehoord..totdat het geld is overgemaakt.
De vogel is gevlogen,ik zou zeggen prettige vakantie,
wij blijven thuis!!

Niekvant
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2009 12:23

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Niekvant »

Allereerst een reactie richting Dendy. Ik wil hierbij duidelijk maken dat ze zich totaal niet kan verplaatsen in de situatie en het zal inderdaad zo zijn dat ze bij een reisbureau werkt.

Voor de goede orde, ik heb tot vorig jaar altijd geboekt via een reisbureau, maar nu ik een gezin met drie kinderen heb, waarvan de jongste ouder is dan twee, wordt het aanbod familiekamers plotseling veel kleiner. Wij wilden dolgraag naar Limak Lara, maar via het reisburea was dit niet mogelijk. Neckermann, Arke en Oad hadden alleen familiekamer voor 4 personen. Alleen Corendon en Golden Tours hadden deze kamers beschikbaar en we hebben toen gekozen voor Golden Tours. Het had dus niets te maken met een lagere prijs.

Inmiddels ben ik gisteren, nadat ik er eindelijk telefonisch contact had, te woord gestaan door mevrouw E. Breur. Zij heeft mij werkelijk als een hond behandeld en het kwam er op neer dat we het maar uit moesten zoeken. Ik heb daarop een brief gestuurd naar SGR, welke gecheckt en goedgekeurd is door een jurist, waarin ik de situatie tot in detailniveau schets en aangeef dat SGR ook flink in gebreke is gebleven.

Dat Dendy roept dat ik had moeten checken is gelul van iemand die zich niet kan verplaatsen in een ander en ze kan zich beter richten op andere zaken dan zich te bemoeien met een ander. Nogmaals; ik heb na ontvangst van de brochure gecheckt of ze lid waren en dat was zo. Vervolgens heb ik twee dagen later geboekt en inderdaad, toen heb ik de site niet nog een keer gecheckt. Welke controlfreak zou dit twee keer in een week doen. Vervolgens is er ook nog een check gedaan voordat ik het restantbedrag van 10.300 euro moest betalen (in juni).

Ik wacht de reactie van SGR af en pak dit direct na mijn vakantie weer op. Wij vertrekken vannacht naar Turkije en ik reken erop dat na mijn vakantie een passende reactie is gegeven door Dhr. Debets.

Succes allemaal

royke
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 jul 2009 15:42

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door royke »

hallo niekvant

de sgr behandeld je aan de telefoon idd als een stuk vuil
schandalig !!
ze weigeren gewoon om uit te keren
wat mij betreft mogen we eens met zijn alle naar rotterdam gaan en die debets eens even met de neus op de feiten duwen !!
hij verdiend ze mss makkelijk
maar voor een gewone werkman is 2800 euro heeeeeel veel geld

goi
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jul 2009 19:37

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door goi »

Wij zijn ook van die gedupeerden van golden tours, maar voor sgr geen goed woord over, dacht dat zij er voor de consument waren, maar wat blijkt nee, als het even niet uitkomt, stop je even, daarna welkom bij de club. Wie is er in gebreken gebleven.? SGR!! Wij zijn niet ingelicht over die 5 weken dat ze even niet aangesloten waren, sgr maakt zich net zo schuldig.Als ze weer aangesloten zijn en de restsom word netjes betaald, dan gaat het om boekdatum, en ja laat dat nou net in 5 weken zijn, helaas voor jullie word er dan gezegd, en daarmee is de kous af voorheen. 11 juli, laten ze weten dat je alle gegevens opstuurt, je binnen enkele dagen je geld terug krijgt, gelijk een nieuwe reis geboekt. Na een week, moet je zelf bellen, en krijg je te horen dat je geen geld krijgt!! dure vakantie nu. Ik hoop dat dit nog een staartje krijgt voor sgr

roosie17
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2009 19:02

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door roosie17 »

Wij hebben precies hetzelfde geval.

Donderdag 's avonds waren wij de eersten die hadden gebeld. Er is ons toen beloofd dat we ons geld terug zouden krijgen als we alle papieren op zouden sturen en dat we gerust een nieuwe vakantie konden boeken. Dit hebben wij dezelfde avond nog gedaan en vannacht toen we terugkwamen van vakantie zagen we dat we het geld niet terug krijgen.

We hebben contact gehad met directeur van sgr en die heeft keihard gezegd dat hij tegen ons niet heeft gezegd dat we het geld terug krijgen. We hebben hem die avond ook gesproken.

Ik wil graag weten welke stappen jullie gaan ondernemen. Wij gaan morgen contact zoeken met de rechtbijstandsverzekering.

iwana
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2009 18:35

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door iwana »

Ook ik ben 1 van de gedupeerde met mijn gezin. Gaat om 6500 euro. Ik reis al 5 jaar met Golden Tours. Check altijd als ik boek of ze lid zijn van de SGR en ANVR, alleen door dit op de site van het reisbureau na te kijken.

Ik ben van mening dat SGR in gebreke is gebleven. Als consument heb ik te goeder trouw gehandeld en ben ik niet op de hoogte gesteld van de tijdelijke ontheffing. De SGR wil nu geen reissommen terug storten van reizen die geboekt zijn tussen 12 december 2008 en 20 januari 2009. Golden Tours heeft niet aan de oproep van SGR gehoor gegeven om het logo te verwijderen van hun site, dit kan mij niet verweten worden. De SGR heeft maar liefst 40 dagen toegestaan dat Golden Tours met het logo van de SGR consumenten heeft mis leidt. Zij hadden actie moeten nemen op het moment dat zij Golden Tours uit de regeling namen. Ik weet zeker dat op moment van boeken op de site van Golden Tours de 3 logo's stonden. Eigenlijk bevestigd de ANVR dit, door Golden Tours voor de rechtbank te dagen voor het onrechtmatig gebruik van haar logo (lees ... ook het logo van SGR en garantiefonds)
SGR weet echt wel dat ze fout zaten, ze gaan niet voor niets de regels aanscherpen.

De SGR is alleen nog niet voor de rechter gedaagd. Heeft er iemand al een advocaat ingeschakeld? En zo ja, is een gezamelijke actie niet beter. Samen staan we sterk!

Ik heb het idee dat we een heel eind komen, ik heb inmiddels SGR aansprakelijk gesteld voor de door mij geleden schade, doordat zij in gebreke zijn gebleven.

Het ergste vind ik op dit moment toch wel, dat ik mij opgelicht voel of nou ja, dat ben ik.
Als ik aan mensen vraag of ze op de site van SGR controleren of het reisbureau lid is zeggen ze steevast: "nee", dat zie je toch op de site van het reisbureau dat ze lid zijn. En zo is het maar net. SGR had Golden Tours moeten opdragen, des noods via de rechter om het logo van de site af te halen, vervolgens hadden ze de mensen die in de 40 dagen van tijdelijke ontheffing, die toen een reis hebben geboekt, op de hoogte moeten stellen.

royke
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 jul 2009 15:42

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door royke »

heb vandaag een mailtje ontvangen van debets directeur sgr waarin hij erkent dat golden tours gerommeld heeft met de datums
heb ik in zijn mail staan
toch weigerd hij ons uit te betalen .
ik heb hem gezegd dat ik hem opzoek en voeg ook de daad bij het woord hoor
SCHANDALIG deze hele situatie
voor 2800 rij ik graag even naar rotterdam toe vanuit limburg

briegus
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jul 2009 14:28

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door briegus »

Dag medestanders,

Ik had afgelopen maandag mijn rechtshulp ingeschakeld. Kreeg vandaag te horen dat de SGR moeilijk aan te pakken was. Boekingsdatum zou gelden. Ik vind dat het hiermee erg makkelijk wordt afgedaan. Overigens als boekingsdatum geld, dan moet het grootste bedrag toch terug komen want dat is bij mij 16 juni '09 gestort (boekingsdatum 22/1/09. Er staat namelijk nergens in de voorwaarden of het een eerste, 2 de, of 10 boekingsdatum betreft????.

De advocaat geeft aan dat Golden Tours hiermee heeft gefraudeerd en niet de SGR. Echter zoals ik al vaker las, Sgr had ook bij de controle in mei jl kunnen zien dat er wel degelijk mensen hadden geboekt in dec en jan. Toen had de SGR actie kunnen ondernemen. Dan had ik zeker geen 3200 euro meer gestort. In totaal nu kwijt 3817,16 euro. Maar ook ik op 11/07/09 de heer Debets aan de tel gehad en die gaf mij aan te kunnen boeken en binnen drie dagen mijn geld terug zou krijgen. DUS NIET. Nu kost mijn vak van 11 dagen 8150,00 totaal. (4 personen).
Vraag van mijn kant is, is er niemand van jullie die een jurist kent die van dit soort zaken op de hoogte is, of zal mogelijk Tros Radar hier iets aan kunnen doen. Ben benieuwd of iemand hierop positief kan reageren. Heb het zelf niet eerder bij de hand gehad. En ook in mijn buurt was niemand op de hoogte dat er op boekingsdatum nogmaals moets worden gecontroleerd. Pas nu de heer Debets zelf aan de bel trekt weet heel Nederland het.

Gesloten