LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dierenverzekering Pico Bello

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
vaill002
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2007 15:38

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door vaill002 »

Ik heb zoals eerder geschreven dus mijn polis opgezegd en verzocht mij hier binnen 2 weken over te berichten, helaas is dit niet gebeurt en heb ik ze een mail gestuurd met de vraag wat de status hiervan is. Nog diezelfde dag kreeg ik per mail reactie terug dat de polis is stop gezet! Kortom wij zijn van deze verzekering af.

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door mnb »

Ik zou de Nederlandse Bank ook inlichten want die wordt hier genoemd en dat lijkt me heeeel vreemd, het logo is ook vreemd. :roll:

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Ik zou de Nederlandse Bank ook inlichten want die wordt hier genoemd en dat lijkt me heeeel vreemd, het logo is ook vreemd.
Hoe bedoel je?

jannekedegraaf
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2007 19:28

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door jannekedegraaf »

Nou hoe ik hier bij kom, dat staat gewoon op het internet hoor. Bij de site van de ombudsman!

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Nou hoe ik hier bij kom, dat staat gewoon op het internet hoor. Bij de site van de ombudsman!
Heb je een link?

jannekedegraaf
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2007 19:28

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door jannekedegraaf »

Op de site van de ombudsman moet je kijken bij "onderzoek huisdierenverzekeraars: Tussenstand"
Er staat letterlijlk:

Wat bij nader onderzoek opvalt aan Pico Bello, is de rechtsvorm. Pico Bello is een "Onderlinge Waarborgmaatschappij B.A.". Dit betekent dat Pico Bello geen winstoogmerk heeft. Eventuele winst komt ten goede aan de verzekeringnemers. Dit lijkt gunstig, maarer is ook een keerzijde; de verzekeringnemers zijn ook aansprakelijk voor eventuele schulden, bijvoorbeeld in geval van een faillissement. De aansprakelijkheid is volgens Pico Bello beperkt tot 100 euro per verzekeringnemer!

Nou dit lijkt me overduidelijk!

dimitry
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2007 13:01

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door dimitry »

Ik wil graag even reageren op alles wat hier over dierenverzekering.nl gezegt wordt.
De laatste tijd zijn er inderdaad veel wijzigingen in het beleid geweest en uiteraard niet zonder reden.
De Nederlandsche Bank waar jullie het nu dus over hebben, hebben meerdere dierenverzekeringsmaatschapiijen onder de loep genomen en Pico Bello is daar met vlag en wimpel door heen gekomen.
Vandaar ook het logo op hun website.

Daarnaast zijn ze nu ook heel snel met declareren, wekelijks worden de declaraties uitgekeerd.

zara11
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2007 13:25

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door zara11 »

Ik heb een nieuwe polis gekregen van pico bello met een bedrag van 16,05 terwijl ik altijd 12,84 moest betalen. Ik heb proberen te bellen naar pico bello maar steeds niemand te bereiken en voicemail ingesproken met de vraag of ze even terug willen bellen 4 emails gestuurd ook met de mededeling dat ik de verzekering wilde stop zetten. Ik heb 1 email teruggekregen met de mededeling dat de polis is stopgezet en dat ik n og wel de premie moet betalen tot eind januari 2008. Mijn polis loopt tot begin januari 2008 (met een bedrag van 12,84). Dus weer een email gestuurd dat mijn polis loopt tot begin januari en met de vraag of ik dan nu nog wel verzekerd ben omdat hun wel de polis hebben stopgezet maar toto op heden nog steeds geen antwoord gekregen.
Heeft iemand hetzelfde porbleem en wat kan ik er het beste aan doen.
De betaling stopzetten? of ben ik verplicht tot begin januari te betalen?

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Bij premieverhoging kun je de verzekering per direct beëindigen. Je hoeft dus niet door te betalen. (moet je wel tijdig te kennen geven)(meestal binnen 30 dagen na bekendmaking wijziging/premieverhoging)
Laatst gewijzigd door mr Floppy op 07 mei 2007 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

ellyenrob
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:38

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door ellyenrob »

Je kunt de polis ook onmiddelijk stoppen hoor, daar staat wat van in het polisblad.
Wij hebben hem ook per direct gestopt omdat de verhoging van 40% erg veel is en de vergoedingen zijn verslechterd i.p.v. verbeterd, dus niet in verhouding met de verhoging van de premie.

zara11
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2007 13:25

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door zara11 »

Hebben jullie de verzekering stopgezet via een email, of hebben jullie gewoon de machtiging stopgezet.
Ik heb het via een mail gedaan en volgens hun kan het pas vanaf januari omdat de polis voor 2 jaar afgesloten is.

Dit is de eerste mail van pico bello:

polis is opgezegd



de premie moeten wij helaas handhaven tot eind 2008



met vr.gr.



pico bello




Dit is een tweede mail van pico bello
premie E 16.05 / maand

uw polis is reeds uit ons bestand verwijderd

met vr.gr.
pico bello



Dus mijn polis is al uit het bestand gehaald maar ze schrijven nog steeds premie af.

ellyenrob
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:38

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door ellyenrob »

Per mail en per brief opgezegd en de betaling van april hadden we direkt gestorneerd.
De maand premie mei is niet meer ingehouden, dus ik neem aan dat alles goed is gegaan.
Trouwens van hun kant geen enkele reaktie ontvangen.

zara11
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2007 13:25

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door zara11 »

Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb net weer op de nieuwe site van pico bello een mail verstuurd, met het verzoek de verzekering per direkt stop te zetten. Ben benieuwd of wij een reactie krijgen denk het niet ben er al vanaf begin april mee bezig.

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Daarnaast zijn ze nu ook heel snel met declareren, wekelijks worden de declaraties uitgekeerd.
Dat hadden ze eer paar maanden geleden moeten doen, nu heeft dit wanbeleid en vooral het volledig negeren van de verzekerden ze veel klanten gekost.

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Ben benieuwd of wij een reactie krijgen denk het niet ben er al vanaf begin april mee bezig.
Wij zijn vanaf januari tot en met april bezig geweest om contact te krijgen met Pico Bello. Nadat ze uit het niets wel een nieuwe polis konden sturen met een premieverhoging van bijna 40%, maar het ze op de één of andere manier niet lukt fatsoenlijk de ingediende declaraties uit te betalen, hebben wij per 1 april onze polis opgezegd.

zara11
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2007 13:25

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door zara11 »

Ik ben net gebeld door een mevr, van Pico bello nadat ik een mail had gestuurd via de nieuwe site van hun, mijn polis was al stopgezet en ik hoef ook geen premie te betalen. Ben nu heel snel terug gebeld en vriendelijk te woord gestaan. Ze zijn nu bezig met alles te veranderen en ook de declaraties binnen 2 weken te vergoeden. Dus dat is dan wel weer goed voor de mensen die er nog wel verzekerd zijn.
Pico bello ga zo door dat is toch beter dan voorheen.

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Dus dat is dan wel weer goed voor de mensen die er nog wel verzekerd zijn.
Pico bello ga zo door dat is toch beter dan voorheen.
Alleen jammer van die belachelijke poliswijzigingen en premieverhoging die ze hebben doorgevoerd...

pico bello
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:01

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door pico bello »

Geachte Heer Laantje.

Wij vragen ons af of dit nog wel over de verzekering gaat of heeft U een persoonlijk probleem met Pico Bello.

Wij zouden graag eens met U om de tafel gaan zitten en met U een persoonlijk gesprek aan gaan.

Wij willen graag weten wat nu echt het probleem is, van U tegen over Pico Bello

Er zijn genoeg mensen die zeer positief tegen over de verzekeringsmaatschapij staan, en dat willen wij ook zo houden.

Daarom vraag Ik U geeft U uw telfnr. via de mail dat neem ik contact met U op.

Met vriendelijke groet MELANIE KROMMENDIJK PICO BELLO

Laantje
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 mar 2007 14:07

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door Laantje »

Geachte mevrouw Krommendijk,

Inmiddels is het probleem een persoonlijk probleem geworden inderdaad. Mijn frustratiegrens is toch regelmatig bereikt als declaraties niet uitbetaald worden, ingesproken voice-mail berichten genegeerd worden, de voice-mailbox ontelbare keren vol zit, zodat er geen berichten meer ingesproken kunnen worden, verzonden mails genegeerd worden en er uiteindelijk zelfs niet gereageerd wordt op aangetekende brieven met de vraag om contact met ons op te nemen. Wanneer er dan ook nog onaangekondigd een premieverhoging komt van bijna 40% en een dergelijke wijziging in de polisvoorwaarden is bij mij de grens bereikt en lukt het mij niet meer om nog een positief woord over uw verzekeringsmaatschappij te vinden.

Op 3 maart 2007 heb ik uitgebreid verslag gedaan op dit forum van onze ervaringen met uw verzekeringsmaatschappij (pagina 4 van dit topic). Dit verslag met daarin onze ervaringen lijken me duidelijk genoeg aangeven wat ons probleem met uw verzekeringsmaatschappij is. Ik geloof niet dat ik in een persoonlijk gesprek hier nog meer aan toe zou kunnen voegen en dat lijkt me ook totaal overbodig.

pico bello
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:01

Re: Dierenverzekering Pico Bello

Ongelezen bericht door pico bello »

Geachte Heer Laantje

Dat U zo reageerd vinden wij jammer, maar niet getreurd Ik vraag U nog een keertje neem a.u.b. contact met onze maatschapij

Wij staan U graag te woord.

Als U nu even uw naam geeft, dan kunnen wij uw polis er bij zoeken en kijken wat er nou precies mis is gegaan aan Uw declaratie of dat er een foutje aan Uw kant is.

Wij geven in onze polisvoorwaarden duidedlijk aan wat wel en niet vergoed wordt. Op onze site kunt U nu ook de declaraties zelf volgen

Wij vragen alleen aan onze verzekeraars lees eerst duidelijk de polisvoorwaarden goed door dan kunnen wij ook sneller werken en zijn allle partijen tevreden daar doen wij het voor

Jammer dat U zo negatief bent maar Als U u toch bedenkt wij zullen U graag terwoord staan

met vr.gr. MELANIE KROMMENDIJK PICO BELLO

Gesloten