LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
kaatje73
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jan 2008 20:05

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kaatje73 »

Het gaat hier niet om mij maar om mijn ouders, op leeftijd...
Mijn moeder heeft bij die eerste brief gelijk afgebeld en de annulerings brief retour gezonden. Maar door de kerst/ oud en nieuw, zeggen ze bij de NEM dat de brief te laat is binnen gekomen en mijn ouders dus verplicht zijn... Mijn moeder heeft de nuon ook al gebeld om niet te worden afgesloten... Ze zijn nu met vakantie en hebben het geval naar mij door geschoven, maar wat is nu voor mij een stap die ik kan zetten?
Heeft iemand dit al mee gemaakt???
Kaatje

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

@Kaatje: Het is heel vreemd dat ze zeggen dat het te laat is. Het zou misschien kunnen kloppen maar een beetje leverancier houd rekening met de kerstdrukte. Wat je het beste kan is je ouders aanmelden bij de Nuon, zei switchen je ouders dan weer van de NEM vandaan. Echter als je ouders een vast contract hebben "afgesloten" zit daar een boete aan vast vanwege contractbreuk. De klanten die ik spreek, bij Eneco, die switchen wij zelf weer terug en de eventuele boete van de NEM word vergoed door Eneco. Hoe dat bij Nuon zit durf ik niet te zeggen maar onterechte switches van klanten die terug willen naar Eneco is in dit geval geen probleem en geheel kosteloos.

Wat je kan proberen is een klachtbrief schrijven naar de NEM en ze eventueel opbellen dat je ermee naar de DTe gaat en naar de consumentenbond als zij het niet terugdraaien of kosteloos annuleren. Misschien zijn ze er gevoelig voor, het is een poging waard.

PV
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2008 23:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door PV »

Is er dan geen enkele manier om onder het contract uit te komen???

Mijn ouders zijn ook benaderd, mijn moeder had opgenomen en hoe dom wel haar rekeningnummer genoemd. (Wel vertelde de telefoniste dat ze iemand van de huidige energie leverancier was, wat dus niet zo bleek te zijn) ze had echter wel vermeld dat ze dit niet kon beslissen omdat haar man niet thuis was en wilde graag eerst overleggen.
Het vrijblijvende informatie pakket werd toegestuurd, maar dat bleek niet vrijblijvend te zijn.

Vele telefoontjes later en ook een aantal faxen verder. Bleek het niet meer binnen de genoemde 7 dagen te vallen en zouden mijn ouders klant worden.
De huidige energie maatschappij kon hier helaas niets aan veranderen.
Het schijnt nu zo te zijn dat ze per 1 januari zijn overgestapt naar de NEM wat ze dus helemaal niet willen omdat ze graag klant hadden gebleven bij de oude maatschappij.
Is de enige mogelijkheid om het contract af te kopen en opnieuw aan te laten sluiten????

kaatje73
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jan 2008 20:05

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kaatje73 »

Maar bedankt voor de tip, ik ga zo meteen gelijk bellen met de NUON.
Daarom is het al fijn dat zulke forum's bestaan.
Mijn moeder heeft het zelfde gezegd, wilde ook overleg plegen met haar man en heeft dit ook aangegeven in het telefoon gesprek.
Ze heeft na binnenkomst welkomspakket, gelijk gebeld en de brief retour gezonden. En daar alleen om is mijn vader kwaad. Zij hebben gelijk aangekaart dat ze het niet wilden.
Wordt vervolgd

leeuw49
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2008 14:13

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door leeuw49 »

Mijn schoonmoeder van 82 jaar is waarschijnlijk ook telefonisch benaderd door een louche medewerker van deze mij.
Op 15 januari j.l. krijgt ze een brief van met als onderwerp: bevestiging van uw aanmelding als klant.
Ze zit al jaren bij de Nuon en betaalde vorig jaar 4,17 euro per maand als voorschot. Dan wil je toch niet veranderen.
Nu zitten we met een brief vol met kleine lettertjes,wat voor de meeste mensen onleesbaar is.
Het kost waarschijnlijk weer geld om er van af te komen omdat de brief aangetend moet worden verzonden.
Wie heeft ervaring in deze??

Belmeisje
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 jan 2008 12:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Belmeisje »

4,17 euro per maand als voorschot???

leeuw49
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2008 14:13

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door leeuw49 »

Ja dat klopt.
Ze neemt geen gas af, omdat er in haar appartement geen aansluiting voor is. Ze woont in een ouderencomplex, waar vrijwel alles in de servicekosten is verwerkt. Ook de verwarming.
Ze betaald dus alleen voor het lampje en de tv en daar is ze ook erg zuinig mee.

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Dan nog is 4,17 erg weinig.

kaatje73
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jan 2008 20:05

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kaatje73 »

Hier was ik ook weer,
Mijn ouders krijgen de stroom van de NUON...
Medewerkster vertelde dat de boete die de NEM oplegt voor vele een punt is om te stoppen en denken "jammer, helaas."
Ik ben blij voor mijn ouders dat we toch door hebben gezet en al hebben ze nu een paar grijze haren erbij, mijn moeder zal dit op deze manier niet meer doen.
Hopenlijk wie het ook leest, zegt het voort, ga niet telefonisch in op zulke praktijken want van klantvriendelijkheid hebben ze bij de NEM nog nooit gehoort.

peter.t
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2007 12:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door peter.t »

Mensen....nog even voor de duidelijkheid. Als de NEM geen handtekening of een ''ja'' op band heeft dan is iedere levering NIET rechtsgeldig!
Laatst gewijzigd door peter.t op 13 feb 2008 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Marco Theunissen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2008 20:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Marco Theunissen »

:evil:
Hallo

Lieve mensen wordt geen klant van de nem dat bespaart veel ergernis
en gedoe.
Zelf heb ik de ervaring gedaan we waren nu een jaar klant, en hadden een voorschot van €132,00 per maand.
Toen we de eind afrekening kregen zouden wij €123,00 retour ontvangen omdat we teveel aan voorschot betaald zouden hebben,
dat klonk goed nou we kregen dat geld ook netjes terug betaald maar op eens hielden ze €132,00 weer af aan voorschot, een dag later hielden ze maar liefs €325,00 aan voorschot af.
Toen wij gingen na vragen kon ons niemandt een antwoord geven
de maand erop hielden ze weer €325,00 af van onze rekening
toen wij hier op een aangetekende brief hebben gestuurd om op heldering te vragen kregn wij maar steeds geen antwoord en op de
telefoniese vragen konden ze ons niet helpen niemand kon ons uit leggen waarom wij zoveel in eens moetsen betalen, daarop hebben wij per direct het contract op gezegt en zijn wij over gestapt naar een andere stroom leverant die is ingegaan op 12-12-2007.
Op eens kregen wij van de NEM een rekening van €260,00 voor 12 dagen stroom levering ook hier kon niemand een antwoord op geven
ze konden zelf niet vertellen hoeveel wij precies aan stroom hebben verbruikt.
Nou gelukkig voor ons wan ik schrijf iedere eerste van de maand wel de meter standen op.
Omdat we geen gehoor hebben gekregen hebben wij de bank de opdracht gegeven om de bedragen van €325,00 en het bedrag van €260,00 terug te boeken op onze rekening. Natuurlijk begon de NEM
met drijg brieven te sturen zoals er zou een deurwader komen enz.
Hier op hebben wij direct onze rechtsbijstand verzekering in geschakeld
en hun de zaak nu uit zoeken.
Ook hebben hun al contact gehad met de NEM maar ook hun krijgen
geen antwoordt op de vragen hoe komen ze in eens aan zulke hoge bedragen.
De rechtsbijstand snapt zelfs niet wat de NEM aan het doen is maar vertelde ons dat er heel veel klachten over de NEM binnen stroomde
bij hun en dat ik niet de enige was.
Nou ik laat de rechtsbijstand verz het maar verder uit zoeken en zolang
zal ik geen cent aan hun betalen.
Dus mensen bedenk het eerst goed voor dat U overstapt.

Mvgr

Marco Theunissen
Uit Limburg

justloesje
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2008 01:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door justloesje »

Hallo allemaal,

PAS OP VOOR NEM!!!! Ik kreeg pas een brief dat ik een contract had afgesloten met hen. Na een telefoontje naar NEM kwam ik erachter dat de gegevens die zij hadden over mij niet waar waren, zo was ik in 1x een man geworden en was ik 23 jaar ouder. Ik heb de rechtsbijstand ingezet en ga kijken wat de mogelijkheden zijn.

Verder moet iedereen een KLACHT indienen bij WWW.CONSUWIJZER.NL zij gaan er dan achteraan.

Groeten

Justloesje

justloesje
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2008 01:06

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door justloesje »

krvandam

Ik wil graag meedoen om de kosten te verhalen.

Groeten

Justloesje

sbrugge
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2008 16:58

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sbrugge »

Hallo,
Ook ik heb een contract afgesloten met de NEM. Het begint al goed. Tijdens het telefoontje die ik toen kreeg werd me verzekerd dat de boete die ik moet betalen bij Oxxio om eerder het contract te verbreken dan de looptijd, niet aan de orde zou zijn. Schets mijn verbazing; krijg ik vandaag toch een brief van Oxxio dat ik 100 euro moet betalen vanwege te vroeg opzeggen. Het hele voordeel weg en het kost me nu dus alleen maar geld. Wat te doen?

Groet,
Sandra

femkedennis
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2008 19:03

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door femkedennis »

Vanavond werd ik gebeld door een opdringerige mevrouw van de nederlandse energiemaatschappij. Ze deed alsof ze via essent belde en zei dat ik bij essent bleef maar de NEM goedkoper via essent of zo leverde. Het klonk goed, maar toen moest ze mijn rekeningnummer weten om belangrijke informatie op te sturen. Erg vreemd, ik onderbrak haar vragen en dat vond ze niet leuk. Uiteindelijk heb ik het gesprek beeindigd om op internet te kijken en kwam op de site van radar en ben erg blij dat ik geen ja heb gezegd! Want ik lees hier dat je gewoon telefonisch een contract afsluit. Ze belt morgen terug, maar dan zeg ik wel NEE!!!!

Polaris
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2008 11:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Polaris »

Ben vanmorgen gebeld door een zeer opdringerige dame van de NEM. Zij zei dat ze namens Essent belde. Volgens deze dame kon de NEM mij tegen inkoopsprijs energie leveren. Ik zei tegen haar dat ik eerst op de site van Radar wilde kijken of er ook rare dingen vermeld stonden over de NEM . Volgens haar hoefde dat niet omdat de NEM zeer goed bekend stond bij Radar want laatst was zelfs de directeur van NEM bij Radar geweest en de directeur kreeg te horen van Radar hoe goed de NEM wel niet was. Aangezien ik die mevrouw absoluut niet vertrouwde heb ik heel duidelijk gezegd dat ik geen interesse had. Ik heb direct Essent gebeld en zij waren ook op de hoogte van deze firma. Mijn advies is als de telefoon gaat en bij het opnemen hoor je de naam Nederlandse Energie Maatschappij, direct ophangen, geef ze geen kans je te woord te staan.

tukker2007
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2008 16:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door tukker2007 »

Ik ben ook benaderd door de NEM, ze vroegen me of ze een informatie pakket mochten toesturen, ik dacht een informatiepakket is ok, toen ik deze thuis kreeg bleek ik er aan vast te zitten voor 3 jaar. Ik heb meteen de NEM gebeld dat ik hier van geen gebruik wou maken.. Deze mevrouw benadrukte nog even dat ze toch echt de goedkoopste waren en dat ik echt hier mee verder moest gaan, mocht ik dit echt niet willen moest ik een brief sturen of een mailtje, aangezien een brief altijd te laat komt en nog geld kost heb ik voor de mail gekozen, binnen een paar dagen kreeg ik bericht terug dat ik uit was geschreven.. Nu maar wachten tot het volgende telefoontje binnenkomt om me weer aan te melden, schoften zijn het... Ik heb ook nog gekeken of ik nou echt goedkoper uit was, op de site kan je invullen wat je verbruik is en wat het goedkoper is, het scheelde voor mij toch bijna 100 euro in 3 jaar, alleen de prijs die vermeld stond was een stuk hoger dan de prijs die ik nu betaal. Ik heb alleen geen groene stroom, dat zal het zijn, maar ik geloof ook niet in groene stroom, het is allemaal hetzelfde. Dus let goed op mocht je hiermee wel in zee gaan.

randal
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2008 16:29

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door randal »

Ook ik ben vandaag gebeld door de nederlandse energie maatschappij. Het aanbod leek interessant. Ik vroeg of ze informatie wilde opsturen, dat kon wel maar dat noemen zij een welkomstpakket. Mij maakte dat niet uit hoe ze dat noemen.
Daarvoor hadden ze wel wat gegevens nodig. Onder andere mijn rekeningnummer. Dat leek me wat voorbarig, dus dat gaf ik niet. Ik heb een hele tijd met dat mens gesproken waarbij ze bleef zeuren over mijn rekeningnummer. Uiteindelijk heb ik er van af gezien en is het gesprek beëindigd.
Doordat ik al argwaan kreeg heb ik even gechecked op het internet. Mijn vermoeden werd dus bevestigd toen ik deze honderden klachten las...

Fietje
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2008 11:14

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Fietje »

Van de week werd ik gebeld door een dame van de NEM. Ze vroeg niet of het uitkwam dat ze belde, maar stak direct een heel verhaal af. Toen ik aangaf dat ik geen interesse had, wilde ze weten of ik een enkele of een dubbele blabla had. Ik zei, wacht eens even, ik krijg hier een stortvloed van woorden over me heen. Ik wil zo naar mijn werk gaan. U vraagt niet eens of het wel uitkomt. Ik zit hier helemaal niet op te wachten. Nou ja, sorry, sorry, mevrouw.

Wat schetst mijn verbazing, word ik twee dagen later weer door de NEM gebeld. Ik zeg, ho maar, ik heb al een aanbieding gehad, energie tegen inkoopsprijs, etc. Hij zegt, dat kan niet mevrouw, dat moet iemand zijn geweest die zich voor ons uitgaf, dit is namelijk de allereerste keer dat we in uw woonplaats bellen en bovendien heb ik een heel andere aanbieidng voor u. Ik denk, nou, mooie boel is dat. Dus ik verwacht dat ie me dan uitlegt wat voor aanbieding dat is. In plaats daarvan zegt ie op een verongelijkt toontje: Nou prettige dan maar, mevrouw en hij hangt op. Wat een rare gang van zaken!

Hanssen2008
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2008 14:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Hanssen2008 »

"Ik ben ook benaderd door de NEM, ze vroegen me of ze een informatie pakket mochten toesturen, ik dacht een informatiepakket is ok, toen ik deze thuis kreeg bleek ik er aan vast te zitten voor 3 jaar."

Ik kan de klachten die hier op dit forum genoemd worden niet begrijpen om het volgende: Uit mijn ervaring bij de NEM weet ik dat voor je een welkomstpakket opgestuurd krijgt een bandopname hebt doorgelopen waarin de gemaakte AFSPRAKEN worden herhaald... deze moeten allemaal bevestigd worden met een duidelijk JA of AKKOORD dit geldt ook bij de laatste vraag die luidt: 'u begrijpt dus dat u overstapt van energieleverancier". Het punt is dus dat als u het welkomstpakket eenmaal thuis heeft ontvangen u zelf positief heeft beantwoord op de vragen in de bandopname.

Over de aanpak van callcenters kan ik alleen zeggen dat over de kwaliteit en de tact waarmee zij eventuele consumenten bereiken zeer uiteenloopt.

Gesloten