Pagina 10 van 12
Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.
Geplaatst: 26 nov 2011 18:58
door ekster
misschien een late reactie .
als je naar de klanten service belt van deze bedrijven krijg je een medewerker aan de telefoon,
deze legt je de standaard regels uit, en zij kunnen je wel beloven wanneer de chauffeur komt ,
maar zij hebben geen idee hoe lang een chauffeur onderweg is. ook al rijden ze een vaste route
de ene keer gaan ze sneller dan de andere keer.
en de standaard antwoord op de vraag kunt u de chaufeur bellen is altijd nee,
nou echt wel want als ze onverwachts iets op moeten halen worden de chauffeurs wel gebelt.
de chauffeurs doen echt hun best, want een pakje is geld en een niet geleverd pakje kost geld .
Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.
Geplaatst: 27 jan 2012 10:12
door sjaakie1
Altijd al slechte ervaringen gehad met GLS, zeker als je niet thuis bent, depot is me iets te ver zonder auto.
Helaas na bestelling vorige week vernomen dat het via GLS ging, dus maar thuis gebleven toen er bij de tracking "bestel" stond, wat dus betekend dat de chauffeur onderweg is, om te voorkomen dat ik naar depot moet.
Helaas zoals velen anderen s'avonds laat ineens de melding: vandaag gesloten!? terwijl ik de gehele dag thuis was en dus ook geen "niet thuis" briefje in de brievenbus lag. Nu tweede dag thuis, ben benieuwd.
Zucht.. erg vermoeiend GLS, betaal graag extra voor TNT de volgende keer.
Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.
Geplaatst: 08 feb 2012 22:20
door klingell
ik heb een bestelling gedaan vanuit Duitsland en vandaag 8 februari 2012 via E-mail een bericht gekregen van de webshop dat de zending de deur uit is gegaan en via GLS zou gaan verlopen ( track nummer doorgekregen )
het zal mij eens benieuwen hoe het allemaal uitpakt na de reviews te hebben gelezen , via de track kon ik al zien hoe zwaar het pakket was dus tot dusver gaat alles crescendo
GLS heeft twee keer eerder bij mij bezorgt de eerste keer kon ik het pakje niet aannemen wegens niet thuis , lag wel een briefje in de bus dat hun de volgende dag weer langs zouden komen , maar ook de mogelijkheid om vanaf een bepaald tijdstip het pakket zelf op te komen halen , dat heb ik toen gedaan dus , ik woon namelijk in dezelfde plaats als waar GLS ook een depot heeft
en een keer was ik wel thuis maar was net aan het schijten om het zomaar eens even te zeggen , de bezorger had toen wel even een momentje zodat ik m'n gat kon afvegen
ik houd u op de hoogte , want ik vind het toch wel belangrijk onderwerp !
Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.
Geplaatst: 10 feb 2012 11:25
door klingell
vandaag 10 februari 2012 om 11;15 het pakket vanuit Berlijn in handen gekregen van een meneer die kwam voorgereden in een bestelbus met GLS reclame op de wagen
samengevat : niets op aan te merken en de doos ziet er ook gaaf uit , nu nog even uitpakken
Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.
Geplaatst: 24 feb 2012 20:23
door Amro
Wat een Mickey Mouse bedrijf. 3 euro kwijt om er achter te komen dat ze dicht zijn in het weekend.
(0900 nummer gebeld, slecht verstaanbare jongeman blijft vragen naar een briefje wat ik niet gehad heb en hangt op, teruggebeld, aardige mevrouw aan de lijn die mij het nummer van de klantenservice geeft. Klantenservice blijkt dicht. 3e keer gebeld, nee, leveren doe ze ook niet in het weekend maar zij, een andere mevrouw, wil wel even in het systeem kijken. Oh, wat erg! Het is al terug naar de afzender. Wat vervelend nou. Oh, hebben ze gezegd, tegen mijn vrouw, dat het nog afgeleverd zou worden, wat raar.)
Donderdag zou er geleverd worden. Vandaag eind van de ochtend (vrijdag) gebeld waar het nu bleef. Nee, vandaag zou het geleverd worden. Voor 18.00 uur.
En de klantenservice gaat om 17.30 dicht. Maandag zijn we de eerste. Het pakket zwerft als sinds 9 februari bij GLS rond. Uit Finland.
Nu kunnen wij onze klanten gaan mailen dat wij pas over een paar weken kunnen leveren. Levert ons vast een paar annuleringen op. Dank je GLS, geweldige service!
Bij onze nieuwe bestelling zullen we natuurlijk wel eisen dat het niet via GLS verstuurd wordt. Gewoon, omdat het kan.
Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.
Geplaatst: 01 mar 2012 15:18
door mootje1985
Er wordt idd een zooitje van gemaakt ik heb het ook mee gemaakt had een pakje besteld wat denkje lag er ineens briefje in de bus terwijl ik en mijn man gewoon thuis waren maar ze waren te lui om aan te bellen nou daar ging me pakje weer kon ik het naderhand zelf gaan ophalen
Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.
Geplaatst: 12 mar 2012 00:55
door klingell
ja zo gauw er bij de deur aangebeld wordt moet je er snel bij zijn , en dan nog zie je vaak de rug van de bezorger-ster
Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.
Geplaatst: 17 mar 2012 11:39
door jos51jaar
ik ook had online bestelt.was op de dag dat ik werkte quam thuis geel briefje andere dag tussen 6 en 9uur s'avonds was op die dag al om quart voor 5 thuis kaartje in de bus niet thuis kom nog een keer op vrijdag ik was vrij die dag stont op het gele briefje, komen na 12 uur ik vroeg boodschappen gedaan was om 11 uur thuis kaartje in de bus niet thuis zending retour afz ik vindt het gal lijers!!!! sorrie dat ik dit moet zeggen.ze verplichten je gewoon om thuis te zijn.ik begrijp niet dat z'n bedreif kan blijven bestaan!!
Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.
Geplaatst: 23 mar 2012 13:00
door mario hoogers
Ik heb vorige week iets besteld via een nederlandse website (ik woon in belgie). Daar stond vermeld dat alles word verzonden via TNT dus ik was redelijk gerust daar in. Toen ze mijn bestelling verzonden kreeg ik een track and trace nummer voor GLS. Na opzoek kwam ik op dit forum terecht en na het lezen van alle posts had ik al een beetje schrik dat de levering niet volgens schema/plan zou verlopen. 2 dagen na het ontvangen van het track and trace nummer stond GLS hier aan de deur. Waren 2 heel vriendelijke chauffeurs en waren zelfs zo vriendelijk om de doos binnen te brengen en op de tafel te zetten. (ik vond dat ik het ook wel mag vermelden als de service vlot verlopen was).
Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.
Geplaatst: 27 mar 2012 15:29
door Wel_GLS
@Klingell, ik snap het even niet, je geeft aan tevreden te zijn over GLS en een paar dagen later reageer je ''negatief''?
@jos51jaar, afzender kan ook kiezen voor een express levering, dan wordt er voor een bepaalde tijd geleverd anders tussen 8.30 - 18.00uur
Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.
Geplaatst: 10 jun 2012 08:12
door DdnR
Ik ben chauffeur bij GLS en als ik dit lees ben ik niet trots
De meeste klachten die ik lees gaan over het niet thuis bericht. Het valt mij op dat er mensen zijn die niet weten wat voor rush job dit is. ( start 06:30 eind onbekend) als wij aanbellen en mensen liggen in de tuin te zonnen en horen de bel niet vinden ze dat raar?!? Ik neem het fatsoen om om te lopen ( indien mogelijk) en een brul te geven. Of de bel doet het niet omdat de batterijen op zijn. Ouderwetse bellen zij uit de mode maar wel duidelijk en lijken ook niet op een ringtones. Een niet thuis briefje of kib briefje schrijven kost tijd en is werk rovend. Gemiddeld heb ik tussen de 80 en 115 klanten per dag. Gemiddeld tussen de 10 en 20 kib briefjes à 5 minuten ( schrijven zoeken van aanwezige buren gegevens buren briefje terug bij klant in de bus) dus erg erg tijd rovend maar wel noodzaak. Dus duidelijk bellen en kloppen op de deur is dagelijks werk. Het is nmlk erg vervelen als je een 2e x naar de zelfde klant moet. Is namelijk een pakket extra de volgende keer. Mensen die een 2e x geleverd krijgen moeten idd thuis zijn omdat we niet weten hoe laat we bij de klant zijn. Mensen vragen mij vaak van: van wie is het? Of wat is het? Hoe moet ik dat weten? Ik heb geen röntgen ogen?? Wij zijn een tussen bedrijf en niet de leverancier zelf. Het verbaast me ook vaak hoe slecht de pakketten vaak verstuurd worden. Laats mijn collega haalt een grote (100x40x50) doos van de band. Loodzwaar blijkt om een aquarium te gaan in een simpel slecht verpakte doos. Helaas kapot. Hij greep net naast een stuk glas wat eruit stak. Levens gevaarlijk. Ik hoop dat mensen begrijpen dat wij ook maar mensen zijn
Vr Gr. Uw GLS chauffeur
Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.
Geplaatst: 21 sep 2012 09:45
door lisa85
@DdnR
Misschien moeten jullie als chauffeurs gaan praten met het management. Ergens gaat er iets goed fout bij GLS.
Als ik iets online bestel vraag ik altijd of het aub NIET moet GLS verzonden kan worden omdat ik alleen maar slechte ervaring heb.
Mijn slechte ervaring bij GLS
De eerste keer kwam de chauffeur niet opdagen. Reden was dat hij het die dag te druk had. De volgende dag kwam de chauffeur ook niet opdagen en ik moest zelf het pakket ophalen in Schiedam! +-30KM van mijn woonplaats en een ramp met openbaarvervoer.
Tweede ervaring met GLS was een leeg doos! Het was duidelijk dat de doos open was gemaakt en dat de inhoud verwijderd was. De chauffeur werd boos op mij dat ik geen lege doos wilde accepteren en werd agressief. Ik MOEST tekenen! Uit angst heb ik getekend en direct contact opgenomen met GLS en de online shop. GLS wilde absolute niets voor mij doen. Ze gaven aan dat het vaker voorkomt dat dure producten verdwijnen en ik had niet moeten tekenen. Gelukkig was de online shop begripvol en na het aanleveren van foto's en bewijs stuurde ze mij een nieuwe product met TNT Post en 2 weken later zijn ze gelukkig gestopt met het versturen via GLS.
Derde ervaring: Ik bestelde een product uit Duitsland en helaas was de enige optie GLS. Chauffeur kwam niet opdagen. Gebeld naar GLS en wat blijkt, de chauffeur was naar een verkeerd adres gegaan. Ondanks dat het juiste adres op het pakket stond, had hij een ander adres op zijn lijst! GLS gebeld en naar veel moeite zou het pakket de volgende dag opnieuw aangeboden worden! Maar de volgende dag hadden we exact hetzelfde probleem! Chauffeur is wederom naar een verkeerd adres gegaan omdat het wederom verkeer op zijn lijst stond. "een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen", maar een GLS chauffeur wel!
Wederom moest ik zelf het pakket ophalen, dit keer niet in Schiedam, maar nog wel 9km van mijn huis!
Mijn ervaring is dat ze bij GLS dieven zijn of bewust niet komen opdagen zodat je zelf het pakket ophaalt. Blijkbaar hebben ze het te druk en vinden ze het fijn als je zelf je pakketten ophaalt ipv dat zij het bezorgen.
GLS is een waardeloos bedrijf. Als je kan bestel aub bij bedrijven die gebruikmaken van andere bedrijven zoals PostNL.
Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.
Geplaatst: 28 sep 2012 23:00
door Big Buck Bunny
Ook ik heb de lachwekkende diensten van GLS mogen ervaren. Woensdag 26 september krijg ik bericht van de afzender (Canvas Company) dat het pakketje verstuurd is, met track & trace-nummer. Deze verzender heeft er -ondanks een vertraging- alles aan gedaan om het ruim voor zaterdag 29 september te versturen, dan heb ik namelijk de inhoud van het pakketje nodig. Via track & trace zie ik dat het pakketje op donderdag 27 september om 20.59 bij GLS is aangemeld. De dag erna, vrijdag 28 september zie ik in de ochtend dat het pakketje om 6.03 is aangekomen bij het depot dat de bestelling verzorgt en dat om 9.00 het pakketje in de bestelling zit. Hele dag thuis geweest en tot op heden (22.59) geen GLS auto gezien, en track & trace staat nog steeds op 'bestel'. Waarom er geen chauffeur is langsgeweest, daar heb ik geen idee van. Ook geen briefje in de bus dat het pakketje is afgegeven bij de buren of iets dergelijks. Helemaal niets. Waar die track & trace dan goed voor is... ?
Een telefoontje om 20.15 naar de callcenter van dit pipobedrijf leverde enkel het schaapachtige geklaag op dat zij er toch echt niks aan konden doen, want 'dit nummer is alleen bedoeld om een nieuwe afspraak te maken. Voor klachten moet u de helpdesk bellen.' Die helpdesk is pas vanaf maandag 1 oktober weer bereikbaar, evenals een tweede bestelpoging. Op zaterdag wordt er niet besteld, dus het pakketje komt sowieso te laat en daar wil ik GLS hatelijk voor bedanken. Helaas voor de afzender, maar zolang zij nog gebruik blijven maken van GLS als 'vervoerder', zijn ze mij als klant kwijt.
Nu eens maar werk gaan maken voor het terugvorderen van het geld, want GLS heeft gewoon haar werk, waar zij voor betaald wordt, niet naar behoren uitgevoerd.
-edit-: Nu zie ik net via track & trace dat het pakket om 00.42 weer aan is gekomen op het depot waar het eerder is vertrokken. Geen enkele reden erbij vermeld waarom het pakketje niet is afgeleverd.
Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.
Geplaatst: 29 sep 2012 10:38
door Guardian72
Big Buck Bunny schreef:
Nu eens maar werk gaan maken voor het terugvorderen van het geld, want GLS heeft gewoon haar werk, waar zij voor betaald wordt, niet naar behoren uitgevoerd.
-edit-: Nu zie ik net via track & trace dat het pakket om 00.42 weer aan is gekomen op het depot waar het eerder is vertrokken. Geen enkele reden erbij vermeld waarom het pakketje niet is afgeleverd.
Ik denk dat het vorderen bij GLS door jou, als ontvanger, kansloos is.
Dit omdat de verzender de opdrachtgever is - zij zullen dus een klacht in moeten dienen, en een vordering in moeten dienen...
Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.
Geplaatst: 29 sep 2012 20:25
door Nicky_The
Hier komen altijd ALLE producten kapot aan met GLS, ik heb nog nooit anders meegemaakt. Hier wordt dus ook niet meer besteld wanneer men alleen per GLS wil verzenden.
Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.
Geplaatst: 12 dec 2012 19:37
door joostvervaet
Ik heb 6 dagen geleden een bestelling gedaan bij blue-tomato en heb het pakket via gls laten leveren. Ik ben eerlijk gezegd gewoon wel tevreden! Spullen zagen er super uit geen enkel krasje te vinden. Ze zijn 1 dag later gekomen dan ik ze uiterlijk had verwacht maar binnen 6 dagen een paar skischoenen uit oostenrijk rijden vind ik prima.(6 dagen is zelfs inclusief weekend) Dus voor alle haters GLS is gewoon prima dima!
Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.
Geplaatst: 04 jan 2013 09:53
door rverboven
ik heb een pakketje besteld en dat verstuurd op 2 jan. het pakketje wordt alleen heen en weer gestuurd binnen gls maar is ondertussen nog niet aangekomen. momenteel staat het pakketje op storing in zwolle. het moet toch echt in de richting van tilburg.
Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.
Geplaatst: 04 jan 2013 11:24
door Ad Verkaad
joostvervaet schreef:Ik heb 6 dagen geleden een bestelling gedaan bij blue-tomato en heb het pakket via gls laten leveren. Ik ben eerlijk gezegd gewoon wel tevreden! Spullen zagen er super uit geen enkel krasje te vinden. Ze zijn 1 dag later gekomen dan ik ze uiterlijk had verwacht maar binnen 6 dagen een paar skischoenen uit oostenrijk rijden vind ik prima.(6 dagen is zelfs inclusief weekend) Dus voor alle haters GLS is gewoon prima dima!
Het is fantastisch! Zo fantastisch dat je jezelf speciaal hiervoor hebt geregistreerd!
http://wouterhol.nl/ik-kwam-toevallig-op-deze-site-uit/
Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.
Geplaatst: 04 jan 2013 12:05
door Guardian72
Leuk verhaal
goeie link.
(En nee, dit is geen spam)
Re: GLS chauffeurs onbetrouwbaar.
Geplaatst: 15 jan 2013 17:45
door ilaurens
Ouch, inderdaad veel slechte reviews van GLS. Ik maak normaal gebruik van TNT, Zelf daarmee nooit problemen mee gehad. Had net iets te weinig geld over +- 2 euro om voor TNT te kiezen. Daarom heb ik GLS moeten kiezen. Achteraf best eng nu ik deze reviews heb gelezen.
Ik laat nog horen hoe heet gaat.