LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VSNP Nederland

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
heppy-de-peppie
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 aug 2007 03:49

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door heppy-de-peppie »

He die Cyber,

Schamen voor een ander zijn fout en haar/zijn goed vertrouwen?
Denk eerder dat anderen gedupeerden haar/hem zouden kunnen helpen en een luisterend oor zullen bieden en begrip tonen. Om juist niets meer te horen kan het overkomen dat het van zijn of haar kant niet zo zuiver over komt en dit komt ook door het posten van Kaatje. Ik denk niet dat ik de enige ben welke daar dan aan denkt, toch?
Mijn mening is en blijft dat als iemand door dhr B of welk ander bedrijf zo bedonderd is zich absoluut nooit hoeft te schamen. Juist de personen welke dit alles hebben aangericht deze zouden zich moeten schamen. En dan mag het veel meer dan onweren.... :P

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door cybertomaat »

ach ... het enige wat ik fl00r verwijt is dat hij/zij
er in mijn ogen een beetje makkelijk over deed.
Heeft m.i. verder niet iets echt heel FOUTS gezegd.

ik ben al dik vier jaar bezig "schulden" af te lossen die
1: niet mijn schuld zijn (maar van uwv-cwi-wet en regelgeving)
2: JUIST DOOR "?schuldhulp?" zijn opgelopen ......

(waar ik als uwv-cwi en ongeduldige "schuld"eisers
wat menselijker/socialer met hun werk bezig waren
NOOIT terecht gekomen zou zijn)

ben ik nu gek/ligt het aan mij of klopt er dan niks van het
hele systeem van genoemde instanties (en nutsbedrijven) ???

>cybertje< (nuts indeed)

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door kanovaarder »

UWV/CWI

Beste Cybertomaat,

Dat men in ernstige financiële problemen kan komen door deze instanties heb ik zelf aan den lijve ondervonden.

Via dit UWV/CWI moet men komen tot een uitkering "sociale" dienst.
Als dat ruim 2½ -e maand uitbrlijft en dan nog veel te weinig krijgt uitbetaald dan betekend dit huurschuld-incassobureau-veroordeling tot betaling huurschuld + overige kosten hetgeen voor mij ruim 1500,- te betalen betekende.

Toch alles exact volgens de regelen der kunst gedaan; dus inschijving KvK opgezegd, pasfoto's, uittreksel enzovoort.

Na die 2½-e maand wachten mag dan ook verwacht worden 2½ maand uitgekeerd aan bijstand!
Als deze "sociale"dienst dan maar een halve maand uitkeert dan komt men inderdaad in grote problemen.
Dit dus geheel zonder enige schuld van de aanvrager/ster!

Kortom,
niet het gehele topic gevolgd kan ik dus meedelen dat er vele tientallen, zo niet honderden gevallen moeten zijn die door dat UWV/CWI schulden kregen!

Zo werkt dit!
Tenminste, in Amsterdam Noord.

Maar ja, nog één jaar minus 1 dag en dan ga ik met pensioen.

P.s. Nog een stukje oceaan en haaien erbij geplakt!
Bedankt voor het begrip!

Grootvader

heppy-de-peppie
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 aug 2007 03:49

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door heppy-de-peppie »

Ja Cyber en grootvader,

Veel mensen komen door uitkerende instanties in de problemen. Dit alleen al vaker door de periode dat men moet wachten eer je geld krijgt. En met een voorschot kom je niet ver, als men al bereid is om dit te geven. Ze houden zich meestal niet aan de wettelijke termijnen en niemand (overheid) doet er iets aan. De gemeente werkt er zelfs aan mee naar mijn mening. De mensen welke er werken kunnen er ook vaker niets aan doen. Het beleid en de werkdruk, de hoge bazen welke bepalen en de rest moet maar gewoon doen wat hun wordt opgedragen. De mensen welke het beleid schrijven zouden eigenlijk eens op zo een werkplek moeten werken zodat ze precies weten waar de knelpunten zitten eer ze een beleid schrijven. Toch weten deze meestal helemaal niet wat er zich afspeelt. Mede daardoor komen de mensen in de ****. Lang leve onze wet en regelgeving hier in Nederland :cry:

Wel weet ik dat als je al bijvoorbeeld ziektewet hebt toegekend en betaald hebt gekregen en er gaat dan iets fout met de uitbetaling dat je dit bij het UWV kunt verhalen als gemaakte kosten door hun fout.
Misschien handig voor sommige personen om te weten.

heppie

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Wel weet ik dat als je al bijvoorbeeld ziektewet hebt toegekend en betaald hebt gekregen en er gaat dan iets fout met de uitbetaling dat je dit bij het UWV kunt verhalen als gemaakte kosten door hun fout.
Misschien handig voor sommige personen om te weten.
Dit is idd nog wel een tip ... waar je helaas alleen wat aan hebt
als uwv TOEGEEFT dat ze fout zitten (m.a.w. als je het kan bewijzen)

Als je zoals in mijn geval 7 MAANDEN op geld wacht
1 werkloze man zonder uitkering,
1 zwangere vrouw met prenatale depressie
en een ongeboren kind

Ook nog net in een periode dat je net een huisje hebt
waar nog iig een kinderkamer e.d. gemaakt moet worden

En je op het moment dat je RECHT OP UITKERING ingaat/inging
al een beetje rood staat

dan mag je gerust een nulletje achter dat bedrag van grootvader plakken hoor ......

GEEN EIGEN SCHULD ... WEL DIKKE BULT :evil:
(ook in Amsterdam west grootvader)

>cybertje<

picnicker
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 sep 2007 12:34

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door picnicker »

Had het UWV daar in Amsterdam geen hele dure directiekamer
laten maken en enorme dure douches.Waarvoor is mij een raadsel
want werken doen ze niet dus vuil worden ook niet?
Dus daar zit jullie uitkering.

heppy-de-peppie
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 aug 2007 03:49

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door heppy-de-peppie »

Ha die Cyber,

Wat was hun reden waarom je zolang hebt moeten wachten als ik zo vrij mag zijn om te vragen? Niet toen overwogen om een advocaat in handen te nemen? Echt schandalig hoe ze met jullie zijn omgegaan.
Toch denk ik als blijkt dat je daadwerkelijk recht op uitkering had, je de kosten kunt verhalen. Anders hadden ze je toch ook geen uitkering alsnog toegekend? Of zie ik dit verkeerd?

Weet je waar ik zo de kots van krijg, dat al die uitkerende instanties zich niet houden aan de wettelijke termijnen, want mede daardoor komen de mensen nog meer in de problemen. En wederom wat doet de overheid? Houdt niet eens toezicht dat de regels worden nageleefd door deze instanties. Laten we het maar al helemaal niet hebben over de meeste mensen welke het beleid schrijven. Deze weten vaker van toeten of blazen wat zich daadwerkelijk afspeelt. Beleid is meestal niet eens uitvoerbaar.

Er gaat naar mijn mening veel te veel fout hier in Nederland, waarvan veel te veel mensen de dupe van zijn. Lang leve de politiek........Ach ja, deze voelen het toch niet in hun beurs, krijgen vet betaald en als ze niet meer gekozen worden ook nog jaren vet uitbetaald. Wie betaald dit eigenlijk? Ik denk alweer de gewone burgers.

Toen de uitzending van donkere wolk is uitgezonden had een politieke partij ook mooie praatjes. Toch weer de langzame molen. VSNP gaat en kan gewoon verder gaan zodat deze nog meer mensen in de problemen kan helpen net zoals meerdere bedrijven door kunnen gaan met hun praktijken.

Lang leve onze democratie.......of beter gezegd........bureaucratie

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door cybertomaat »

He Heppy ...

De preciese reden is mij nooit verteld ... maar het kwam er op neer
dat er voor onze situatie geen wet en regelgeving was.

Het is dat ik niet opgaf (zelfs schuldhulp/sociaal raadslieden wisten
mij te melden dat ik een verloren strijd streed) en alle wetjes en regeltjes... en uitzonderingen daarop... tot op de letter uitploos
en zo kon bewijzen dat mijn vrouw wel degelijk recht op haar uitkering had...

Ik heb mezelf in die tijd meer moeten leren als de gemiddelde schuldhulpverlener/ maatschappelijk werker/ uwv medewerker
(blijkbaar) weet.

Heeft me wel 10 procent van mijn spierweefsel gekost ... wat ik dus nooit meer terugkrijg ... omdat ik eten uit mijn mond spaarde voor
mijn vrouw en (ongeboren) kind ,er TE VEEL ENERGIE in stak ...
en soms LETTERLIJK hele weken niet sliep.

Maar je moet er wat voor over hebben om je RECHT te halen .

(ik doe er misschien wat luchtig over ... maar dat is schijn :evil: )

>cybertje<

heppy-de-peppie
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 aug 2007 03:49

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door heppy-de-peppie »

He die Cyber,

Ongelofelijk, niet normaal hoe dit bij jullie heeft kunnen gebeuren en denk bij zoveel anderen. Hier in Nederland zijn teveel wet en regeltjes.

Toch blijf ik bij de mening dat je alsnog de gemaakte kosten, zoals roodstand op hun kunt verhalen. Omdat jullie wel degelijk recht hebben op uitkering.

Voor wet en regelgeving heb je toch echt een advocaat nodig denk ik, met alle respect voor alle anderen welke het goed bedoelen. De meeste mensen weten en kunnen niet alles weten omdat wet en regelgeving hier in Nederland om de haverklap veranderd. En de werkdruk voor de meesten ook nog eens te hoog is en niet haalbaar. Kom je weer bij de mooie beleidsschrijvers uit.

Uiteraard gaat je dat niet in de koude kleren zitten, integendeel lijkt mij juist. Zou ik ook slapenloze nachten van hebben en me mega zorgen maken. Zowel voor vrouw als kind. Toch zal een UWV zich daar niet druk om maken.........net zo min als de politiek dit doet anders zouden ze er naar mijn mening al heel lang heel anders mee omgaan zodat deze dingen nog maar sporadisch zouden voorkomen.

Hoop voor jouw gezin dat jullie het nu inmiddels weer allemaal een beetje op de rit hebben en er goed uitkomen.

Groet and good luck,
Heppy

donkere wolk
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 jul 2007 14:48

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door donkere wolk »

ik kreeg gister een brief van de rechtbank dat mijn verzoek voor rechtsbijstand is afgewezen.......en waarom... mijn man verdient te veel
wat een grap he, zit je in de schulhulp en dan zou je nog te veel geld hebben.
we lopen op alles te bezuiningen, de auto de deur uit geen gsm meer. en ga zo nog maar ff door, maar dat weten de meeste ook wel.
dus wil ik nog door gaan met bus zal ik alles zelf moeten betalen.
misschien kan ik wel een giro nummer openen met een oproep zodat heel nederland kan storten. of eens bij het uwv. proberen misschien hebben zij nog wat over...... wat een ge.....
het is toch wel erg triest dat het zo moet gaan, maar ik laat het er niet bijzitten. hoe ik het moet doen weet ik nog niet, maar voor alles is een oplossing.
misschien iemand nog iedeeen :D

picnicker
Berichten: 89
Lid geworden op: 09 sep 2007 12:34

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door picnicker »

Ja dat heb je tegenwoordig in Nederland he.
Je moet een crimineel zijn of een andere cultuur hebben
dan word je aan alle kanten geholpen.
(erg he dat je al andere cultuur moet schrijven anders is het hek van de dam)

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ picnicker ... (en andere geintreseerden) ...
Ja dat heb je tegenwoordig in Nederland he.
Je moet een crimineel zijn of een andere cultuur hebben
dan word je aan alle kanten geholpen.
Helemaal mee eens !!!
Ik kan hier nog wel een boekje over open doen
(en zal dat zeer waarschijnelijk in een NIEUW TOPIC doen)
want in dit land heersen de mooie praatjes.

De wet en regelgeving in dit land klopt van geen kant
en werkt slechts van hiaat tot hiaat :evil: :!:

>cybertje<

glasaal
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jun 2006 11:51

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door glasaal »

De wet en regelgeving in dit land klopt van geen kant
en werkt slechts van hiaat tot hiaat
Zet je verkeerd neer cybertomaat.
Het is van hiaat tot haat.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Ik ben niet zo haatdragend
(maar snap wat je bedoeld)

maar hoe men het politiek ook "kent ... of geert" (wend of keerd)
bij de WET en REGELGEVING gaat het voor velen verkeerd
en het word tijd dat de regering nu eindelijk eens leerd
hoe men de kloof tussen burger en den haag repareerd... :wink:

>cyber<

heppy-de-peppie
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 aug 2007 03:49

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door heppy-de-peppie »

Hallo allemaal,

Nou donderwolk, misschien een stuk voor in de krant? Of heeft de advocaat wel een oplossing voor je. Laten we het hopen! Hoop dat je veel hulp krijgt, zet je giro of banknr. neer, wie weet zijn er mensen welke jullie willen ondersteunen? Want ik denk dat er vele mensen hopen en wensen dat dhr B nat gaat en niet zo een beetje ook.
Die tent had allang gesloten moeten zijn vanuit de overheid. Nee nog eerst even wachten dat er nog meer gedupeerden komen en de mensen welke er zitten nog meer in de **** komen en dat dhr B zich zelf kan verder verrijken wat hij wettelijk niet eens mag. En de gemeentes en andere instanties spelen zijn spelletje ook nog gewoon mee, niet dat ze er ook een stop in zetten.....Volgens mij kennen ze op dit gebied niet eens de wet en regelgeving en doet men maar iets. Zouden ze eens informatie gaan inwinnen en hun kennis bij spijkeren waren en kwamen ze waarschijnlijk al een heel stuk verder.

GEWELDIG NEDERLAND......DE POLITIEK MET ALLES WAT ER AAN VAST HANGT EN ACTIEF AAN MEE DOET!

Tja, de anderen welke hebben gepost.......wat stelt de politiek nu voor? Ben nu eerlijk? Een democratie? Nee, want dan had de SP in de coalitie gezeten. Gezien de burgers dit duidelijk hebben geuit bij de laatste verkiezingen. Laten we het al helemaal niet over de PVDA hebben meneer W.B. Praatjes vullen geen gaatjes. Den Haag doet wat hij wil. Zo zie ik het. Teveel wet en regelgeving, wat weer voor en tegen elkaar op kunnen worden gegooid en er dan nog geen fatsoendelijk eindresultaat komt. Geld over de balk gooien.

O wat gaat het goed in Nederland!!!!

Denk dat ik volgend jaar uit protest op GW ga stemmen, niet omdat ik het met hem eens ben over alles, integendeel. Maar misschien wordt ons mooie Den Haag, onze mooie politiek dan eens een keer wakker.
Al denk ik dat ze al te veel jaren zijn ingeslapen en niet meer wakker te krijgen zijn. Een hoop gebla bla........

Lang leve onze bureaucratie, ben trots dat ik Nederlander ben.......dus not!

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ heppy ....
O wat gaat het goed in Nederland!!!!

Denk dat ik volgend jaar uit protest op GW ga stemmen, niet omdat ik het met hem eens ben over alles, integendeel. Maar misschien wordt ons mooie Den Haag, onze mooie politiek dan eens een keer wakker.
Al denk ik dat ze al te veel jaren zijn ingeslapen en niet meer wakker te krijgen zijn. Een hoop gebla bla........
Je kan natuurlijk ook gewoon (weer) SP stemmen
en ook de mensen in je omgeving die pvda cda of cu
hebben gestemd overhalen SP te stemmen...

Lijkt me een duidelijk signaal
(en als SP de grootste is krijg je ZEKER een sociale regering)

dhr. GW ... als er een is die NIKS sociaals vertegenwoordigd is hij het wel. mensen met schulden/arme mensen hoeven niet echt op zijn steun
te rekenen ...
en hij kan goed praten idd ... maar een (alternatieve) begroting maken
dat lukt hem niet.

>cybertje<

donkere wolk
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 jul 2007 14:48

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door donkere wolk »

we kunnen ons ook bij elkaar pakken en samen een partij oprichten
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door cybertomaat »

de dwrthdp partij :
donkere wolk,rotte tomaat,heppy de peppy partij :wink:

bij donkere wolken met rotte tomaten gooien voor een toekomst
waar een ieder heppy de peppy kan zijn ......

>cybertomaat<

heppy-de-peppie
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 aug 2007 03:49

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door heppy-de-peppie »

Neu GW is ook geen optie, toch denk ik dat veel mensen dit uit protest zullen doen. Ik in de politiek, haha. Zo tactisch ben ik niet altijd in mijn woordenschat en denk dat ik zelfs slaande ruzie zou kunnen krijgen. Tja en dan :?: ........word ik meteen uit de partij gegooid :lol:
Toch echt niets voor mij, zou niet goed voor mijn hart zijn. En Cyber ik denk dat jij vaak genoeg met een rood hoofd zou rondlopen van opwinding en ergernis en bij donder zou de stoom uit de oren komen, haha.

Groetjes

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: VSNP Nederland

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt Heppy ...
ik durf wel te beweren dat wij in dat geval ECHTE volksvertegenwoordiggers zouden zijn......

er lopen genoeg donderwolken , tomatengooiers en mensen die
soms hun geduld verliezen (mbt regeltjes en wetten) rond :wink:

>cybertje<

Gesloten