Ha ha, in november GEEN daling en inmiddels in december de eerste stijging. Die guus100 is dus een slechte voorspeller.Stijgende lijn is uit de spaarrente..... Ik verwacht in november dalingen bij de kleine banken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente
Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente
Toe, wees eens lief
Het lijkt erop dat Argenta de strijd met ATB heeft opgegeven, ze zitten nu een half jaar niet meer aan de top (nu 4.5%) na een aantal jaren dat wel te hebben gestaan.Yay, er is weer een update:
Argenta gaat per 13 december met zijn spaarrekening van 4 naar 4,25%.
Mijn geld komt denk ik voorlopig niet terug naar ze vanaf ATB.
Inderdaad ben ik een slechte voorspeller. Ik vind het toch vreemd, de hypotheekrente blijft maar dalen (ik ben uitgegaan van aflvrij 5 jaar op NHG) en de spaarrente maar stijgen. Voorspellen zal ik in de toekomst overlaten aan economen. Maar ik blijf denken aan een daling op korte termijn. Dit is geen voorspelling, maar een gedachteHa ha, in november GEEN daling en inmiddels in december de eerste stijging. Die guus100 is dus een slechte voorspeller.
-
De rentestanden zijn niet te voorspellen. Ze zijn niet uitsluitend afhankelijk van de ontwikkelingen op de rentemarkt. De banken stellen hun rentes zelf vast en kunnen een hoge rente vaststellen ookal verdienen ze er niets meer op. Door deze rente krijgen ze veel nieuwe relaties binnen waar ze eventueel andere financiele producten aan kunnen verkopen.
-
Weer een renteverhoging. DHB Bank heeft de spaarrente verhoogd van 4.0% naar 4,25%
Bij AK bank gaat internetsparen van 4,30% naar 4,55% per 1 januari!
Zal CreditEurope, Atbank en YapiKredi weer snel volgen met wellicht een nog hogere rente.
Zal CreditEurope, Atbank en YapiKredi weer snel volgen met wellicht een nog hogere rente.
http://www.anadolubank.nl/
deze schijnt ook legaal te zijn en biedt maar liefst 4,75%
site is minder overigens.
deze schijnt ook legaal te zijn en biedt maar liefst 4,75%
site is minder overigens.
De Anadolubank is een turksebank die pas op 1 januari 2008 in Nederland actief wordt als ik het goed heb.
De website is men nog bezig op te bouwen.
De website is men nog bezig op te bouwen.
Anadolu ziet er wel weer interesant uit maar ik denk dat ik dit keer gewoon maar eerst afwacht of AT of CreditEurope deze rente gaat volgen voordat ik NOG een rekening ga openen.
-
Op de site van Anadolu Bank stond een rente van 4.75% voor de spaarrekening. De site staat nog steeds "Under construction" maar het percentage hebben ze eraf gehaald.
ATB en Credit Europe lijken nu overbelast. Het is vrijwel onmogelijk om in te loggen. Waarschijnlijk wil iedereen checken of de rente is bijgeschreven. Argenta lijkt wel redelijk snel.
Argenta was gisterochtend (1 januari) even helemaal uit de lucht, sinds gistermiddag zijn ze er weer.
Credit Europe is inderdaad traag met z'n site, heel ergerlijk ook is dat ze op hun renteoverzicht pagina sinds een paar dagen "4%" hebben staan, terwijl op de hoofdpagina nog gewoon 4,5 staat. Wat heeft dit te betekenen, wordt de rente binnenkort verlaagd?
Morgen kunnen we misschien aan het overzicht van de opgebouwde rente herleiden of we nu 4 of 4,5 krijgen.
Ik hoop dat ze gewoon die "4" weghalen en er een "5" voor in de plaats zetten!! (Dus 5% rente!)
Credit Europe is inderdaad traag met z'n site, heel ergerlijk ook is dat ze op hun renteoverzicht pagina sinds een paar dagen "4%" hebben staan, terwijl op de hoofdpagina nog gewoon 4,5 staat. Wat heeft dit te betekenen, wordt de rente binnenkort verlaagd?
Morgen kunnen we misschien aan het overzicht van de opgebouwde rente herleiden of we nu 4 of 4,5 krijgen.
Ik hoop dat ze gewoon die "4" weghalen en er een "5" voor in de plaats zetten!! (Dus 5% rente!)
CE heeft de rente bijgeschreven. AT nog niet.
De rente van CE zal vast niet zakken. Er vinden vooralsnog alleen maar stijgingen plaats en AK is er zelfs juist overheen gegaan met 4.55.
Die 4,00% die op de site staat is vast een foutje. Als je inlogt, staat er gewoon 4,50%.
Het mooie van CE vind ik dat ze qua deposito's er flink op vooruit zijn gegaan. Minimaal depositobedrag is gehalveerd en de rente is gestegen. Ik heb er vandaag eentje afgesloten voor een jaar (5,1%).
De rente van CE zal vast niet zakken. Er vinden vooralsnog alleen maar stijgingen plaats en AK is er zelfs juist overheen gegaan met 4.55.
Die 4,00% die op de site staat is vast een foutje. Als je inlogt, staat er gewoon 4,50%.
Het mooie van CE vind ik dat ze qua deposito's er flink op vooruit zijn gegaan. Minimaal depositobedrag is gehalveerd en de rente is gestegen. Ik heb er vandaag eentje afgesloten voor een jaar (5,1%).
Ik zie nu dat AT de rente ook heeft bijgeschreven.
De CE bank heeft de rente op deposito's verlaagd.
Ja, flauw he. Was maar kort zo hoog.
Gelukkig wel van kunnen profiteren.
Gelukkig wel van kunnen profiteren.
-
Argenta zakt weer van 4.25 naar 4% per 1 februari. Iets te enthousiast overgestapt met z'n allen!?
lijkt me verstandig nu nog een deposito te openen.
Laatst gewijzigd door sander12 op 28 mar 2008 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
DSB heeft ook de rente op depositi's verlaagd van 4,50 naar 4,15.