Het verbaasde me niet al negatieve opmerkingen in dit forum over Aloe Vera, in combinatie met het bedrijf Forever Living products en MLM.
Ze klinken al meer dan10 jaar in mijn oren.
Maar gelukkig zijn er een heleboel positieve meningen van tevreden gebruikers van de producten, en van zelfstandige distributeurs die via deze industrie een bijverdienste of fulltime inkomen verdienen.
Inderdaad, in het laatste geval door er hard voor te werken. Het gaat ook hier om loon naar werken! Zou u het vertrouwen als het anders was?
Voordat ik verder ga een waarschuwing aan mensen die hun vooroordelen willen houden:
STOP! verder lezen kan gevaarlijk zijn, voor u maar ook voor mij:
Ik zou de 1ste niet zijn die vanwege vooroordelen op de brandstapel, aan het kruis genageld , of in de gevangenis beland.
Ik ben ruim 10 jaar zelfstandig distributeur van Forever, een heel tevreden gebruiker van de producten, met een tevreden klantenkring.
Ik begrijp , dit moet voor sommigen onder u vloeken in de kerk zijn, vandaar het teken.
Voor wie verder mag lezen van zichzelf, is de volgende informatie.
Het lezen ervan verplicht u tot niets, u kunt na het lezen uw eigen mening behouden, als dat een bruikbare mening voor u is.
Forever Living bestaat al 30 jaar, en is dankzij 8,5 miljoen distributeurs gevestigd in meer dan 120 landen, met een jaaromzet van meer dan 2 miljard dollar in 2008.
Het bedrijf is 30 jaar geleden klein begonnen en groot geëindigd!
Al ik de meningen in dit forum moet geloven lopen er 8.5 miljoen dwaze distributeurs op deze wereld rond, waaronder ik, met een dwaze klantenkring, waarvan een deel de ‘smeerseltjes ‘ al 30 gebruikt.
Hoe is het dan toch mogelijk kan je jezelf afvragen,dat er mensen zijn die zo negatief over dit bedrijf en de producten spreken( blijven) spreken?
Daar zijn logische verklaringen voor!
De meeste meningen komen van horen zeggen en zijn klakkeloos overgenomen, zonder te onderzoeken of het klopt, waaronder:
Kritiek van afkomstig van teleurgestelde distributeurs die niet van de grond zijn gekomen.
Kritiek van zakenmensen die de hen onbekende manier van verkoop ongeloofwaardig vinden of als oneerlijke concurrentie in zien.
Kritiek van klanten die ontevreden zijn omdat het product hen niet bracht wat zij ervan verwacht hebben.
Kritiek van mensen die ooit aan een piramidespel hebben deelgenomen en daarbij hun geld verloren hebben.
Kritiek van de media die niet de moeite genomen hebben om netwerk marketing van twee kanten te belichten.
Daarbij, het onbegrip over netwerkmarketing ontstaat behalve van horen zeggen, door:
Mensen die gewend zijn in loondienst te werken, dat zijn de meesten, zij gaan netwerkmarketing begrijpelijker wijs met een baan vergelijken.
Mensen die een eigen bedrijf hebben, zij gaan het met de traditionele manier van verkoop vergelijken.
Mensen die het slachtoffer zijn geworden van een piramidespel en de aanschaffen van een starters pakket met producten ( met garantie) associëren met de inleg van geld bij een (illegaal)piramidespel.
Zij begrijpen niet dat de producten bedoeld zijn om ze zelf uit te testen voordat je deze vanuit je eigen positieve overtuiging aan klanten kunt aanbevelen en dat je wat producten in huis moet hebben ( zoals elke startende winkelier) om te kunnen laten zien.
In al de hierboven genoemde voorbeelden wordt de plank volledig misgeslagen.
Wat netwerkmarketing, ook wel teammarketing genoemd, wel is:
een distributiesysteem waarbij het product rechtsreeks van de fabrikant
naar de zelfstandige distributeur, naar de klant.
De kosten die door dit korte circuit uitgespaard worden , worden door een netwerkmarketing bedrijf ingezet voor het inkomen van de distributeur. Hier kom ik later op terug.
Het voordeel van netwerkmarketing ten opzichte van het traditionele manier van verkoop:
Je hoeft niet te investeren in een (winkel)pand, in de inrichting, in personeel en geen grote voorraad in te slaan, om je klanten producten aan te kunnen bieden.
Zowel in de traditionele manier van verkoop als in netwerkmarketing, is er sprake van detailhandelwinst door inkoop en verkoop van producten.
Daar waar een winkel veel klanten vereist om de grote investeringskosten te kunnen dekken en er toch een aantrekkelijk inkomen uit te halen, voor de eigenaar en het inkomen van het personeel….
heeft een zelfstandig distributeur maar een relatief kleine investering nodig om zijn/haar eenmanswinketje te kunnen starten.
Dit is de verkoopkant van netwerkmarketing
Zonder arbeiders,kantoorpersoneel, managers , raas van commissarissen, aandeelhouders en de Kleisterlee’s etc. is er geen Philips.
Zonder de generaals, de majoors , de kolonels, de sergeants, de korporaals , de soldaten,is er geen leger.
Zonder de distributeurs is er geen netwerkmarketing bedrijf.
Als je een Kleisterlee of een generaal wilt werven en hem een inkomen aanbiedt dat een soldaat of een arbeider verdient, zal je weinig kans hebben zo iemand te vinden.
Een groot bedrijf en het leger hebben de Kleisterlee ‘s en de generaals nodig.
Zij worden geacht het bedrijf groot te maken en vooruitgang te brengen.
Het zelfde geldt voor een netwerkmarketing bedrijf.
Maar hier werf t net het bedrijf maar de zelfstandige distributeurs die zijn/haar eenmansbedrijfje uitbouwt.
Philips,het leger hebben, ze hebben een piramide structuur, Forever ook, met een uitzondering
Jij kunt mij voorbij in inkomen als ik jou bij het bedrijf heb aangesloten als distributeur, de top is open. Er is evenveel verschil tussen netwerkmarketing bedrijven als tussen de ons bekende bedrijven:je kunt ook hier het kaf van het koren scheiden.
Wil je het echt weten? Ga het zelf uitzoeken al is het alleen al om je vooroordelen te kunnen toetsen. Ik hebmijn beste gedaan om het uit te leggen, ik ben er klaar mee.