Re Jan; Sorry het komt dan wel zo over maar het is niet waar.
Er was een onwetende de vraag van Frans. “Is dit einde verhaal of is hier nog wat aan te doen?” Deze is uitvoerig beantwoord. In nadeel van Frans.
Echter vind ik dit krom gezien er wel een mogelijkheid was en als Frans niet te snel had geschreven dat de verkoper een klant kwijt zou zijn was deze topic anders verlopen.
Het feit is wel dat de TS het volgende melde:
Ik stel de juwelier niet verantwoordelijk, heb hem niet gechanteerd etc. Mijn vrouw is zelfs geen discussie met hem aangegaan. Ik vroeg in de topic:'Is dit einde verhaal of is hier nog wat aan te doen?'. Het resultaat is:Hij is een klant kwijt!
En daar irriteer ik me aan.
Kijk, de TS is een bon kwijt geraakt en vraagt aan de betreffende juwelier of er een regeling te treffen valt, oftewel dat de juwelier een tegemoetkoming geeft.
De reactie van de juwelier is:
'Mevrouw dan hebt u pech gehad!
Dus het resultaat is dat de juwelier nu een klant minder heeft.
Waarom is de juwelier een klant kwijt?
Omdat de juwelier dus geen compensatie in welke vorm dan ook geeft aan de TS omdat de TS zijn cadeaubon kwijt is geraakt.
En vandaar dat ik het blijf zeggen dat ik het gedrag en de beslissingen van de TS absoluut niet kan waarderen.
Het feit blijft dat de juwelier dus een compensatie had moeten geven, terwijl hij die bon niet heeft kwijtgeraakt. En dat is niet juist en ik vind het ook niet kloppen.
Want doordat de juwelier juist gehandeld heeft en volledig in zijn recht staat, is hij nu wel een klant kwijt.
Het is allemaal te éénzijdig.
Nogmaals:
De TS heeft totaal GÉÉN recht op compensatie, in welke vorm dan ook. De TS dient hiervoor alle schade voor zijn eigen rekening te nemen. De TS dient ook gewoon klant te blijven bij de juwelier.
De TS heeft voor de rest nergens recht op en het is gewoon einde verhaal voor de TS.