Je kunt de consument niet dwingen daar ben ik de afgelopen jaren zelf achter gekomen je kunt alleen advies geven maar klant doet toch meestal wat hijzelf wil.
Als mensen de illegaliteit in willen, moeten ze zelf weten, maar dan wel zonder mij.
Of mensen die zelf hun computer perse in elkaar willen zetten.
Moeten ze zelf weten, maar garantie krijgen ze dan niet.
Normaal geef ik 3 jaar garantie op die computer, maar dan niet.
Omdat ik weet dat er van die kneusjes zijn die met een grote bek zeggen dat ze zelf die computer in elkaar kunnen zetten, maar achteraf kunnen ze er niks van.
Uitzonderingen daargelaten maar daar kun je geen cent aan verdienen want dat soort mensen heben om de 10 minuten een probleem dat je dan weer moet gaan oplossen.
Toen ik nog bij een baas werkte, heb ik dat ook meegemaakt.
Ik heb daar zo veel van geleerd dat ik daar nu niet meer aan begin.
Afgezien dat je dan de puinhoop moet opruimen, krijg je dan ook het verwijt dat de hardware niet goed is.
Aan de andere kant heb je ook veel mensen die dat soort dingen liever niet doen, puur omdat ze dan zeggen dat ze er niks vanaf weten.
Ze zeggen zelf:
Als ik het zelf moet doen loop ik 6 uur te stressen en als jij het doet dan weet ik het zeker dat het goed komt.
En hoeveel mensen willen nu zelf hun computer in elkaar zetten en zelf de boel installeren?
Misschien 1 klant in de 2 a 3 jaar.