LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
muse1984
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mei 2008 00:06

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door muse1984 »

hoeveel gedupeerden moeten er nog bij komen radar? wordt schijtziek nu, mijn vriend wacht alweer wat weken! wat nou 3 a 4 weken..wanneer komt er eens een zaak?!

ps.. ben de vriendin van muse :P een boze trouwens ook!! *** sony..

dieknek
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2008 15:24

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door dieknek »

Ik word er nu ook echt gek van!

Heb m'n ps3 op 5 april opgestuurd omdat hij compleet vastgelopen was. Na op het garantie bewijs gekeken te hebben dacht ik; dat zit wel goed die 15 wekrdagen. Wat een service!
Maar na 20 werkdagen had ik nog steeds geen ps3 terug. Toch maar eens ff bellen. Het kom nog wel 2 weken duren want er waren wat leveringsproblemen werd me verteld.
2 weken later WEER gebeld. Degene die ik aan de lijn had vond het maar vreemd dat ik hem nog niet terug had. Hij ging het ff na vragen.
Wat bleek nou; ze hadden mijn ps3 waarschijnlijk wat te laat geregistreerd dus zat ik er net niet bij :evil:
vanaf die tijd zit ik niks als te bellen en te wachten maar krijg steeds hezelfde te horen!

Ben dat vervelend ding nou bijna 3 maanden kwijt en als het nog veel langer gaat duren hoef ik hem helemaal niet meer!!
:!:

tim bodewes
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2008 16:31

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door tim bodewes »

Ik wacht nu al een maand, begint nu zwaar vervelend te worden. Hij hield er mee op tijdens een potje pro evo, twee dagen voor de release van gta4.. heb dat dus ook nog niet kunnen spelen.

Heb er bewust voor gekozen om ps bij gamewinkel in te leveren zodat zij mooi de telefoontjes richting sony kunnen doen

Slechte service van Sony!

Indo-R
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2008 15:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Indo-R »

Hier nog een gedupeerde..
Heb een paar maanden terug een ps3 gekocht , al die maanden geen
probleem gehad met de ps3. Tot eregister :o

had diezelfde dag een nieuwe game gekocht Metal Gear Solid 4 , ik heel blij spelen tot ie het begaf en hij geen cd's meer lezen kon , las op forums dat je dan kan defragmenteren maar dat hielp voor geen meter.

Je zou zeggen stuur die handel op , maar dan krijg ik een 2e handse van een andere gast waar vast krassen opzitten terwijl de mijne splinter nieuw is. Ik weiger het op te sturen naar Sony voor een reparatie! Ik wil gewoon dat Radar hier een programma aan besteed want we zitten hier al met 100 gedupeerde en dat al op 1 forum.

Nu zitten we hier met z'n allen met een kapotte ps3 leuk he :evil:
RADAR ALSJEBLIEFT HELP ONS!

Zet mij maar gelijk bij de lijst van gedupeerde ,

Groeten van Indo-R

Gillroy
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2008 22:00

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Gillroy »

Gegroet Radar,

Ik heb op 23 maart 2007 een ps3 gekocht. Deze ps3 (60 gigabyte) functioneerde heel erg goed. Ik kon zonder problemen er mee spelen. TOTDAT mijn ps3 2 dagen geleden (20 juni 2008) geen cd's van spelletjes, of welk cd dan ook wilt afspelen. Ik was op die dag toevallig Metal Gear Solid 4 Guns of The Patriots aan het spelen. Toen het beeldscherm opeens bevroor. De ps3 reageerde totaal niet naar wat ik deed. Ik vond het toen genoeg en zette het toen handmatig via het aan en uit knop aan de achterkant van de ps3 uit. Vervolgens startte ik mijn ps3 weer op. Ik zag toen geen pictogram van het spelletje dat in mijn ps3 zat op mijn ps3 menu. Nadat ik het cd van het wel 6 keer eruit en erin had gestopt zag ik het spelletjes icoon ook niet verschijnen. Het enigste wat ik zag was dat er rechts bovenin het scherm een ronde icoon bewoog. Ik kan nog steeds internetten etc. maar het afspelen van cd's,dvd's,bluraydisks en spelcd's gaat niet.

Tot op de dag van vandaag heb ik er geen spellen meer op kunnen spelen wat wel jammer is want het was ook zo een dure spelcomputer. Ik zelf denk dat het te wijten is aan de kwaliteit van de ps3 lens (sony kes-400aaa). De kwaliteit van de lens zou heel slecht zijn waardoor deze heel snel stuk gaat.

Radar besteed hier aub. andacht aan want er zijn veel gedupeerden die gerechtigheid willen!

Indo-R
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2008 15:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Indo-R »

Gillroy

Ik zou graag met u in contact willen komen zodat we kunnen overleggen hoe we dit het best kunnen oplossen. Ik ga morgen terug naar de winkel met m'n verhaal dan zeg ik gelijk hoe het is gegaan.

Ook ik was metal gear solid aan het spelen toen opeens het spel bevroor en ook ik kan nu niks meer afspelen.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om mij toe te voegen op msn..?
[email protected]

M.v.g.
Robbert

Adormin
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2008 23:33

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Adormin »

2 maand geleden heeft mijn vrouw me een ps3 gekocht met 2 wireless controlers en 2 games. Niet goedkoop, althans wat prijs betreft. Na net niet een maand houd ie er al mee op. Ik terug naar de winkel, maar die kunnen vreemd genoeg niks doen. Alleen maar na 2 week nemen ze het product terug en kan je een nieuwe krijgen van de winkel. Telefoonnummer gekregen en de volgende dag gebeld. Je kan niet in het weekend bellen, dus ben al 2 dagen verder. Ik gebeld, precies na een maand van aankoop. Krijg het advies de ps3 te formatteren. Klacht is bekend en kreeg dit als advies. Ik heb nog opgezocht of iemand hier het ooit mee heeft opgelost, kan het niet vinden. Na bijna 4 uur formatteren werkt ie nog niet. Volgende dag gebeld en nu is ie 1 maand en een dag oud. Ik krijg een mail waarmee ik de ps3 op kan sturen en krijg na 3 week een gerepareerde ps3, althans dat zeggen ze. Na 3 week maar even gebeld. Niks op voorraad en geen idee wanneer het geleverd wordt en dat ik een gerepareerde terug krijg en niet mijn eigen gerepareerd. Ik had wel recht op een nieuwe gehad wanneer binnen een maand kapot was geweest. Ik ga morgen nogmaals bellen om te zien of mijn eerste telefoontje geregistreerd is en of ik niet voor een nieuwe in aanmerking kom. Ik wil niet voor dat geld en al te lang wachten en zonder bericht van vertraging een 2e handse, terwijl ik recht heb op een nieuwe. Hopelijk lukt het, maar vind de 1 maand regeling ook onzin. Bij een bekend probleem een 2e handse terugkrijgen? En waarom kun je niet naar de winkel terug, maar moet je naar Sony? Het is niet bepaald een goedkoop apparaat en online een klacht indienen? Kan nergens een mogelijkheid vinden om dit te doen. To be continued. :x

DirtyDutch
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2008 19:14

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door DirtyDutch »

Mail mij maar fftjes op deze mail-->[email protected]

Dan zal ik je een nummer geven van iemand van het hoofdkantoor die voor mij ook het 1 en ander geregeld heeft.. :wink:

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Dirkie »

Even een domme vraag van een niet PS3 gebruiker. Ik lees dat iedereen heel zuinig op zijn gekochte PS3. Waarom is het dan een bezwaar om een gerepareerde PS3 van een andere zuinige gebruiker te krijgen, als de garantievoorwaarden verder niet veranderen :shock:

Markvo
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 apr 2008 13:24

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Markvo »

Inmiddels al 2 maanden aan het wachten op mijn ps3 :(

Indo-R
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2008 15:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Indo-R »

Dirkie

Jij scheert nu iedereen over één kam , niet iedereen is zuinig op z'n ps3. Sommige doen er gewoon niet voorzichtig mee , laten hem vallen , komen krasjes op en dat wil je gewoon niet.

Ten 2e is het niet gewoon logisch dat je je eigen ps3 gerepareerd wilt hebben..? :shock: Wij hebben geen toestemming gegeven om onze eigen ps3 te verwisselen met een andere ps3 die van iemand anders is.

Vetmen
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2008 12:37

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Vetmen »

Heb nu voor de derde keer mijn PS3 in reparatie en vandaag hebben ze me voor de 5e keer op de zogenaamde spoedlijst gezet. Zit nu al meer als 2 maanden te wachten. Heb klachten brieven en mails gestuurd en inmiddels 15 KEER gebeld. Maar nog steeds word er vrolijk doorgelogen aan de telefoon. Als je hiervoor een leidinggevende wil spreken kan dat niet en mails worden door Sony niet behandeld. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Heb nu voor 1800 euro opgestuurd naar Sony en die laten helemaal niks weten. Ik ben inmiddels in alle staten en zou het liefst eens in het echt tegenover iemand van Sony staan, kijken of ze me dan nog voor durven liegen. Heb het helemaal gehad met Sony en hun geweldige service. Van mij mag het vandaag nog tot de grond afbranden daar. Sta ik voorop het hardste te juichen.

Ben in heel mijn leven nog nooit op deze manier voorgelogen! Sony BEDANKT!!

rat1501
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2008 16:17

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door rat1501 »

ik heb mijn ps3 op de releasedatum gekocht dus heb hem nu langer als een jaar. Hij houd nu ineens op met discs afspelen en het lijkt me niet echt de bedoeling om 250 euro te betalen want de fout ligt in mijn ogen toch echt bij sony? weet iemand hoe hier op sony op wordt gereageerd?

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Dirkie »

weet iemand hoe hier op sony op wordt gereageerd?
Gebaseerd op de 13 pagina's, die dit topic nu al telt, denk ik dat het antwoord simpel is.

Niet :(

Indo-R
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jun 2008 15:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Indo-R »

Consumenten programma KASSA heeft ook gebeld naar Sony en ook hun kregen geen reactie erop terug.
Wat nu waarschijnlijk wel het geval is omdat ze geen reactie terug hebben gegeven dat Kassa nu wel weet dat er iets is met de PS3 en dat ze dus ook verdere onderzoek gaan doen

FunkNoobiest
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2008 11:32

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door FunkNoobiest »

Gisteren code 80010514, RADAR doe iets dat ding werkt niet en heb 600 EUR betaald! Ben nu aan't formatteren maar dat haalt niets uit vermoed ik gezien eerdere posts met de zelfde error code.

davew

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door davew »

1 juni liep ook mijn PS3 vast. Nu, meer dan 5 weken verder en verscheidene telefoontjes later heb ik nog steeds niets retour.

Wel kan ik mededelen dat de zogenaamde en welbekende Sony helpdesk (praatbox) op nummer 0495-574817 (NL) gewoon een callcenter is en compleet losstaand van Sony. Zelfs 'Brugman' zou zich geen raad meer weten als hij verzeild zou raken in het draaiboeksysteem van Sony.

Voor een defect scheerapparaat van merk X zou je dezelfde persoon aan de lijn kunnen krijgen.

Nu dus wachten... Als ik de verhalen zo lees denk ik bij mezelf: '1x opsturen brengt voor mij al genoeg frustratie met zich mee'.

Een absolute schande voor Sony en dat doet haar naam geen eer aan. Teruggaaf van het complete aankoopbedrag zou geheel terecht zijn.

rat1501
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2008 16:17

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door rat1501 »

ik heb vandaag naar sony gebeld omdat ik de fout ook had... mijn playstation heb ik gekocht op 23-03-2007 en is dus al langer asl een jaar oud. ik moet hem morgen opsturen en ze laten hem gewooon onder de garantie vallen en ze zeiden tegen mij dat ik hem binnen 15 werkdagen terug heb.

Delano
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mei 2008 10:51

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Delano »

als je een 40gig is het mogelijk dat je hem binnen 15 werkdagen terug hebt maar als je een 60 gig hebt zou ik daar maar niet van uit gaan want ik heb ook een 60 gig en wacht inmiddels al 2 maanden

davew

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door davew »

@ Delano: Waar is die info op gebaseerd? 40GB of 60GB, het maakt niet uit. Vrijdag kon mij nog 'voorgelogen' worden dat er voorraadproblemen zijn (heb zelf een 40GB PS3 opgestuurd). Zonder vooruitzicht in het verschiet dien je te wachten op wellicht een afgeleefd apparaat.

Voor de duidelijkheid: voorraad in deze is de roulatie van gerepareerde PS3's.

Intussen verkopen de winkels uit 'voorraad' nieuwe PS3's. Datgeen waar de gedupeerde consument op zijn minst recht op heeft.

Gesloten