LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo klacht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
sanno72
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 sep 2008 13:56

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sanno72 »

Allereerst: bedankt RADAR voor deze mogelijkheid. Het blijkt maar weer eens hoe nodig dit soort stappen (helaas) zijn!

Onderstaand bericht zojuist gemaild naar [email protected]. Namen van personen niet volledig vermeld, omdat ik niemand persoonlijk verantwoordelijk acht. Het systeem Ziggo deugt niet!

Vanavond is, naar ik meen, dhr. D. om 21.00 uur bij ons langs geweest om de modem te brengen.
Het is gelukkig een goed apparaat, met twee telefoonlijnen.
Volgens dhr. D. kon de modem aangesloten worden en daarna moesten we hem aanmelden bij de technische dienst.
Naar verwachting liepen we weer volledig vast bij de klantenservice.
We werden nog wel geholpen door mw. C. de R., vanuit Maastricht.
Zij gaf echter aan dat het een aantal werkdagen (waarschijnlijk 3) zou duren voordat de technische dienst de daadwerkelijke telefoonverbinding tot stand zou brengen. Hierop reageerden wij verbaasd, gezien dit een ‘druk op de knop’ is, wat toch echt binnen 5 minuten klaar moet zijn. Wij verzochten haar om ons door te verbinden met de klantenservice in Groningen, omdat wij toch echt toezeggingen hadden van dhr. V. Zij gaf aan niets te kunnen doen en wilde ook niet doorverbinden met een leidinggevende, omdat er in haar systeem niet aangegeven was dat het hier om spoed zou gaan. Is de klantenservice dan werkelijk zo oliedom, dat ze zelf niet kunnen bepalen of er sprake is van een spoedklus, als een klant al twee maanden voor niets wacht?!
Is twee maanden wachten voor Ziggo nog niet genoeg?????!!!!!
Gezien de snelheid waarmee wij constant geholpen worden, zullen die 3 dagen wel weer 3 weken worden. Wij willen geen dag langer wachten en zitten nu helemaal zonder telefoon!!!!! Onmisbaar, gezien onze werkzaamheden, die wij vanuit huis verrichten!!!!! Wanneer gaat het nu eens goed?????? Vanochtend was ik nog redelijk mild in mijn mail, maar dit bericht komt (samen met die van vanochtend) toch echt op de site van TROS RADAR!!! Wat een zooi!

RADAR, heeft u nog tips over hoe wij Ziggo kunnen dwingen ons nu eens serieus te nemen?

pmd
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2008 18:31

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door pmd »

ik ben nu echt ontzettend kwaad op ziggo.heb nogmaals meerdere keren geprobeerd hun te bellen voor mijn klacht(mijn niet ontvangen Z2 internet verbinding).niemand staat je te woord,alleen maar "wij zullen u zo spoedig mogelijk helpen" en zo'n irritante achtergrond muziekje.waar zijn ze toch in godsnaam mee bezig?behoren zij nu ook tot het graai cultuur(hoe krijg ik jouw geld in mijn portomonee).TROSRADAR help ons gedupeerden deze boevenkliek aan te pakken!!dit mag en kan toch gewoon niet.het kost ons allemaal geld en een hoop frustratie,en wij kunnen als burger weinig uit halen,dan alleen maar klagen.dit bedrijf moet gewoon letterlijk aan de schandpaal worden gehangen,openlijk op televisie.zodat ieder ander eventuele nieuwe client behoed word voor deze malefide profider.ik hoop dat u spoedig wat gaat ondernemen.

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@sanno72, pmd, Joffrey-kelly

Wij willen graag uw klachten in behandeling nemen. U kunt een e-mail sturen naar [email protected] met uw klantgegevens en als onderwerpregel "Webcare". Wij willen u vriendelijk verzoeken om ook uw nickname in de mail te vermelden.
Wanneer u als onderwerpregel geen "Webcare" vermeld komt deze niet uit bij het Webteam

Zodra wij de mail hebben ontvangen nemen wij uw klacht in behandeling.

m.v.g.

Ziggo Webteam, Peter

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dus als je gaat klagen op het Tros Radar Forum luistert Ziggo wél naar je :evil:

http://www.leugens.nl/2008/05/30/ziggo- ... t-naar-je/

x-mas66
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2008 13:21

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door x-mas66 »

Ik heb mij voor het eerst eens aangemeld voor een forum zoals deze. Na het lezen van veel berichten over Ziggo en overigens ook ALLE andere telefonie en internetproviders kom ik erachter dat Nederland verworden is tot een zeurcultuur. Is het niet over het weer, dan wel dat alles zo duur is of dat een stuk techniek niet werkt. Ja mensen.. internet, telefonie en televisie is toch iets technisch.

Veel van de aangevoerde argumenten en klachten zijn zeker terecht. Maar om bedrijven nu als laaielichters, zakkenvullers en oplichters te betitelen gaat me toch iets te ver. Ikzelf heb geen problemen met Ziggo (geloof dat ik me dan heel gelukkig mag prijzen..?). Ik kan elke avond televisie kijken, kan bijna altijd internetten en met mijn telefoon heb ik ook (nog) nooit geen problemen gehad. Als je niet tevreden bent kun je toch overstappen naar een andere provider??!! Maar daar kom je na het lezen van diverse berichten achter dat zoiets ook geen zoden aan de dijk zet, want die hebben schijnbaar dezelfde problemen als Ziggo. Ik blijf in ieder geval bij Ziggo!! Er zijn ook nog tevreden klanten bij Ziggo.

Heb nog wel even een speciaal bericht voor Bob Schurkjens... als je naar je link gaat:

http://www.leugens.nl/2008/05/30/ziggo- ... t-naar-je/

staat daar een knaller van een fout in!! Om mooie taak om uit te zoeken welke... wil je serieus genomen worden zou ik de fout eruit halen.. Schijnbaar is het voor u geoorloofd fouten te maken maar voor een organisatie of voor de mensen die er werken niet...

x-mas66
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2008 13:21

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door x-mas66 »

ik zal de oplossing alvast maar verklappen Bob:

Ziggo gaat nu echte luisteren naar de klantjes

ECHTE LUISTEREN???

jesa
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 aug 2005 13:39

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door jesa »

Heej webcontact,

Wanneer ga je ons eens helpen. We zitten al anderhalve week zonder telefoon, omdat één of andere pipo van jullie een verkeerde opzegdatum heeft ingevoerd.

Bellen of emailen naar die fantastische helpdesk van jullie heeft niet veel zin.

CoosvanLeeuwen
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2008 21:26

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door CoosvanLeeuwen »

Onderstaande tekst schreef ik vanmiddag in grote woede op het digitale klachtenformulier van Ziggo.
Het is toch schandalig hoe je behandeld wordt.

<<Het is toch ONGELOFELIJK ook!!!! Eindelijk krijg ik op 9/10/2008 antwoord op mijn mail van 29/8/2008 en dan blijkt dat jullie NIET kunnen lezen!!! Er is niets mis met mijn internet en email!!! Ik heb al meerdere malen gemeld dat jullie FTP-server niet werkt!!! Met mijn inlog gegevens, die overigens correct zijn, krijg ik FOUTMELDING 530 (uw inlog gegevens zijn niet correct!!!! Dus ga dat nu eens regelen!!!

Bovendien bij de afdeling telefonie blijkt mijn klantnummer opeens niet meer correct te zijn en kan ik dus mijn telefoonrekening niet inzien!!!
Ga daar ook eens wat aan doen!!!

Ik ben nu vanaf half augustus bezig om in contact te komen met de Ziggo helpdesk en 9 van de 10 keer wordt gewoon de verbinding verbroken en als ik dan in een van de zeldzame gevallen wel contact krijg hoor ik een bandje met de mededeling dat de wachttijd langer dan 10 minuten, of soms zelfs dat de wachttijd langer dan 30 minuten is en dat ik dus beter op een andere tijd terug kan bellen!!

Schandalig gewoon!!!

Alle door mij verzonden correspondentie over bovenstaande wordt door mij opgeslagen in een dossier!

U komt uw leverings voorwaarden niet na!! Ik koop een product bij u voor de volle prijs maar het is al maanden niet compleet!! Het wordt zo langzamerhand tijd dat u gaat compenseren!! Dus restitutie voor het niet geleverde deel van uw product en restitutie voor de onvrijwillig gemaakte telefoonkosten!!!>>


Volgens mij moet de politiek na de belspelletjes nu maar eens een halt toeroepen aan de zakkenvulspelletjes (telefoontikken) van Ziggo!

CBP
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2008 22:20

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door CBP »

Heeft het uberhaupt nut om te klagen, ze doen er bij Ziggo toch niets mee. Ik ben deze week zo waardeloos behandeld door Ziggo, heb meer dan 3.5 uur in de wacht gestaan en uiteindelijk was hun antwoord, "sorry mevrouw er is iets misgegaan, we moeten uw bestelling opnieuw invoeren blablalblbabla.."
Dit is in een paar zinnen samengevat wat voor ellende ik met Ziggo heb gehad...en dadelijk een torenhoge factuur van die belkosten met de klantenservice.. Ik ben echt moedeloos ervan.... Tros Radar kunnen jullie hier eens werk van maken?
We worden bestolen door die zakkenvullers van Ziggo!
En ik heb niet het idee dat Ziggo haar klanten serieus neemt!

Ironburn
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2008 09:43

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Ironburn »

Ik zit met het volgende probleem. Mijn vriendin en ik heb vorig jaar een abonnement afgesloten bij ziggo. Nu heb ik die netjes na een jaar opgezegd. En heb daar ook de bevestiging papieren van binnen gehad. Telefonie en internet is opgezegd. En inderdaad de telefonie is opgezegd maar internet wordt nog steeds van mijn vriendins rekening afgehaald. Dus maar weer eens bellen. En jahoor na wat moeite en gestaggel bij ziggo konden ze de brief vinden waar het in stond dat beide abonnementen opgezegd waren dus er zou meteen actie worden ondernomen. We kregen weer een brief dat het internet nu ook opgezegd was. Wel nu in eens op een andere datum. Maar goed het was opgezgd volgens ziggo. Nou niet dus! Het wordt nog steeds van onze rekening afgehaald. Ik wordt er gek van. Wat kan ik doen???

Asset
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2008 09:22

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Asset »

Een hele tijd geleden heb ik op dit forum mijn klacht geplaatst.
Ik werd zoals velen verzocht om mijn klacht naar een ander adres te mailen. Dit heb ik ook gedaan. Tot mijn verbazing kreeg ik een reactie!.
Ik moest wachten tot na 17 september dan zou het "systeem" omgezet worden. Dit gedaan en op 19 september het verlossende bericht! we konden ons aanmelden.Uiteraard meteen gedaan.

Vandaag weer gebeld waar ons pakket bleef, helaas we hebben nog steeds geen aansluiting in de systemen. En de mail die ik had gekregen dan? Ja dat kunnen ze niet controleren. Mijn aanbod om deze mail dan even door te sturen werd afgewimpeld.
Ik heb echt geen vuile bek nodig van een of ander ***** dat vind dat ik naar haar moest luisteren. En alleen de ingestudeerde zin:
"Ik kan u helaas niet helpen" uit haar strot krijgt. Ik neem aan dat ik geduld genoeg heb getoond vanaf mei, en dan krijg ik te horen dat ze vinden dat ik zeur, pardon? Op mijn vraag wie mij in hemelsnaam wel kan helpen heb ik na 45 minuten nog geen antwoord.

Mijn bevindingen van vanochtend heb ik natuurlijk meteen ook gemaild naar webcare, ik ben benieuwd.

Wel heb ik me voorgenomen om me binnenkort maar eens te gaan orienteren op een andere aanbieder, want ik ben het echt zat!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dit geeft niet het gevoel dat Ziggo klantvriendelijk te werk gaat. :cry:
consuwijzer:
Hier klacht indienen

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

Wij vinden het erg vervelend te lezen dat uw problemen niet tijdig en accuraat worden opgepakt. Graag bieden wij u alsnog een helpende hand. Als u een e-mail zendt met uw klantgegevens en een kort begeleidend schrijven naar [email protected], met als onderwerpregel "Webcare", nemen wij uw probleem in behandeling.


Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam, Renee

Asset
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2008 09:22

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Asset »

Wij vinden het erg vervelend te lezen dat uw problemen niet tijdig en accuraat worden opgepakt. Graag bieden wij u alsnog een helpende hand. Als u een e-mail zendt met uw klantgegevens en een kort begeleidend schrijven naar [email protected], met als onderwerpregel "Webcare", nemen wij uw probleem in behandeling.


Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam, Renee


Beste Renee,

Deze nieuwe klacht heb ik al meerdere malen naar het gemelde email adres gestuurd maar helaas tot op heden nog geen reactie. U doet hier voorkomen alsof problemen adequaat worden opgepakt. Maar helaas heb ik toch geen reactie mogen vernemen. Het zou klanten denk ik meer bevredigen om een mail terug te krijgen waarin de ontvangst van de mail bevestigd wordt en afspraken gemaakt over een terugkoppelig binnen een bepaalde termijn.

sanno72
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 sep 2008 13:56

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door sanno72 »

The soap goes on....

Soms gaat er idd iets goed bij Ziggo; een klein lichtpuntje, waarover je niet durft te juichen, want je bent er nog niet.
1 1/2 week geleden werd de lang verwachtte modem persoonlijk bij ons afgeleverd (zie voorgaande berichten). Deze modem moest nog aangemeld worden bij de technische dienst. U begrijpt het al; we zitten nog steeds zonder telefoon! We kunnen niet gebeld worden en moeten nu gebruik maken van onze mobiel. Gezien onze werkzaamheden die wij vanuit huis doen, heeft ons dit tot op heden al ca. 30,00 EUR gekost. Lijkt misschien niet veel, maar naast alle kosten die we al gemaakt hebben door dit onvermogen van...(hoe heten ze ook alweer?)... Ik kan de naam niet meer horen, laat staan die reclame op TV zien; loze beloftes. Natuurlijk weer gemaild naar [email protected], maar weer geen reactie. Ik ben nu al vanaf 20 augustus bezig om een tweede telefoonlijn te krijgen, met als resultaat: HELEMAAL GEEN TELEFOON MEER!!!!!

avanhouten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2008 14:53

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door avanhouten »

Ik heb een internetbedrijf aan huis en een (prive-) abonnement voor internet en bellen via Ziggo. Inmiddels heb ik al anderhalve week geen telefoon meer en kan niet meer gebeld worden. De klanten die ik via m'n mobiel nog binnenkrijg klagen dat ze steeds in gesprek krijgen. De Ziggo helpdesk al diverse keren gebeld maar er gebeurt niets. Wat moet je dan nog doen? Ik heb nu de prive-telnrs van 2 directieleden (waaronder alg.directeur Dijkhuizen) en het mobnr en email van de directiesecretaresse maar opgezocht na wat speurwerk, als je niet van onderaf bij de verantwoordelijken kan komen dan maar van bovenaf. Inmiddels krijg ik nu van een manager van Ziggo te horen dat ze hard met mijn probleem bezig zijn, het levert niet veel meer op maar het voelt toch beter om rechtstreeks met een Ziggo manager te kunnen praten dan met een helpdesk waar je toch niet verder komt.
Volgens de manager kan ik geen schadevergoeding eisen voor mijn bedrijfsschade omdat ik een prive abonnement heb. Inmiddels ook al 3x bij Vodafone een verbinding aangevraagd maar 3x heeft het callcenter gezegd dat ze hiervoor terugbellen en dat gebeurt dus ook niet. Voor nieuwe klanten leg ik bij mijn bedrijf de rode loper uit maar dat is bij telefoonaanbieders dus niet zo.
Ik weet niet of het juridisch toegestaan is om de contactgegevens van Ziggo medewerkers openbaar te maken, in ieder geval mag het niet op dit forum dus dat doe ik niet.
Zucht, maar afwachten of ik nu via de directie van Ziggo verder kom......

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik denk niet dat het ethisch is om privé gegevens van directie ergens te posten.
Het lijkt mij voldoende als u op diverse forums uw ongenoegen over de gang van zaken meldt.

Ook een gepeperde brief aan OPTA zou misschien een leuke eye opener kunnen zijn hoe de verschillende providers met klanten, al dan niet omgaan.

Persoonlijk ben ik vriendelijk en beleefd te woord gestaan door zowel Ziggo als T-mobile bij het indienen van een klacht.
Ziggo heeft toen bijgedragen aan oplossing klacht en T-mobile heeft klacht in behandeling.

avanhouten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2008 14:53

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door avanhouten »

Nog dezelfde dag dat ik mijn telefoonprobleem via de directie van Ziggo heb aangekaart, is het opgelost! Het is dus mogelijk, gewoon contact opnemen met de top van de Ziggo organisatie.
Conclusie hieruit is dat de callcenters de oorzaak van alle kwaad is. Niemand kan nog op problemen aangesproken worden van het moederbedrijf en dus is niemand meer verantwoordelijk. Als er echt op problemen serieus actie wordt ondernomen zijn de meeste problemen snel opgelost. Na anderhalve week zeuren via de helpdesk is mij probleem via de directie in enkele uren opgelost, haleluja!

lexart
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2008 13:18

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door lexart »

meneer van houten: kunt u mij vertellen hoe ik dan aan adressen kom van de ziggo top om daar contact mee te krijgen??? Volgens mij zit ik namelijk ingedeeld in de langzaamste versie van internet sinds het ontstaat...ik zie zelfs het balkje van e-mail bij verzenden weer gewoon voorbij komen. Waar ik dus gewoon ziek van wordt is dat je betaalt voor snelle verbindingen en dat je dit dus niet geleverd krijgt! En daar kan ik slecht tegen. Ik als ondernemer hoef dit met mijn eigen klanten ook niet te proberen! Ik wil gewoon mijn oude snelheid die ik had bij Multikabel terug!!

Maiky-NiSuTe
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 okt 2008 10:20

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Maiky-NiSuTe »

is er dan helemaal geen manier om ziggo een halt toe te roepen?

Gesloten