LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] editieenigma

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
flashmoron
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2010 10:39

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door flashmoron »

Ik heb pas ook een brief met een rekening van 70 euro op de vloermat gekregen.

Ik heb met niemand achter de telefoon gepraat, en niks op internet ingevuld hier ben ik 100% zeker van.

Nu is bij mij het geval dat ze mijn Voornaam verkeerd hebben gespeld en mijn achternaam is niet compleet.

Ook ben ik nog geen 18, en ik las op hun site dat je 18 moest zijn wou je mee kunnen doen aan die zooi.

Kunnen ze mij in dit geval ook wat maken?

Mvg

dafodil
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2010 14:27

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door dafodil »

Aan iedereen die last heeft van Editie Enigma. Plus de zogenaamde Deurwaarders. Betalen ? :lol: :idea:
:D NOOIT ! :mrgreen: Simpel stuur hun 20 mailtjes per dag dat ze het maar voor de rechtbank moeten brengen. En vertel hun er bij dat zij de kosten plus een vergoeding van € 1000.00 moeten betalen voor het lastig vallen van mensen die niet om hun flutblaadje hebben gevraagd. En bovenal: Nergens voor hebben getekend! Telefonisch bevestiging geven voor een abonnement kan elk willekeurig persoon geven. Een of andere lolbroek of iemand die je een oor aan wil naaien,etc.
Waarschijnlijk zal geen enkele rechter daar een oordeel over willen uitspreken. :roll:

DeVogel
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2010 20:01

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door DeVogel »

Hier alweer een mogelijk slachtoffer van hun wanpraktijken. Heb Calatus BV/Editie Enigma net een mail gestuurd te kappen met deze onzin, want ook ik krijg zomaar een spookfactuur.
Pas dus goed op voor deze misleider, die blijkbaar leeft van de mensen die er wel intrappen.

Biekie
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2010 22:13

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Biekie »

Ik wil jullie even een update geven van de zaak:

Het laatste telefoongesprek van het incassoburo was, zoals jullie weten, op 27 september 2010. Daarin heb ik die dame verteld dat ik niet ga betalen en waarom niet. Dit is nu 3 weken geleden en ik heb van hen nog niets vernomen ( ze zouden nog contact opnemen, maar dat kennen we nu wel).
Ik hoop dat ik nu van ze af ben.

Het gevolg van deze hele kwestie: iedere arme telefonische verkoper die ons belt, wordt tegenwoordig afgesnauwd of opgehangen. Sorry...

mijo52
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:25

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door mijo52 »

Ook ik ben opgelicht door Editie Enigma.
Idd een telefoniste die zegt je zonder enige verplichting een gratis exemplaar op te sturen. Vervolgens een rekening van ongeveer 65 euro.
Ik heb ze gemaild dat ik geen abonnement wil en ook schriftelijk laten weten dat ik geen abonnement wil waarbij ik het blad ook retour heb gestuurd.
Ze dwingen je inderdaad te betalen en wijs te maken dat je er aan vast zit.
Dat je pas over een half jaar van je abonnement af bent.
Vele opvolgende mailtjes heeft niets opgeleverd.
Uiteindelijk heb ik betaald en lees hier nu hoe heel veel mensen met mij ook dupe zijn geworden van deze oplichterij.
Niemand wil die puzzelboekjes maar moeten er toch voor betalen.Dit kunnen ze toch niet ongestraft doen?

Noter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2010 15:42

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Noter »

Hoi mijo52,

Deze oplichters blijven bestaan door mensen zoals jij die toch betalen. Jammer dat je er nu pas achter bent, ze profiteren van mensen zoals jij en oude mensen die geen internet hebben en bang worden van een aanmaning.
Van ons krijgen ze geen stuiver, waarschijnlijk alleen spijt dat ze ons proberen op te lichten :twisted: :twisted: :twisted:

Elly Enting
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2010 20:15

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Elly Enting »

Het is zo droevig wat hier gebeurt en niemand die ze aanpakt. Wat een verloedering....Ook ik heb nota's ghad voor een niet geleverd produkt, heb nooit puzzelboekjes besteld of ontvangen.
Heb gisteren uit pure ellende ook maar dit forum gelezen. En las daar het bericht van:
Moniekske datum: 19-09-2010.
Ik heb haar advies opgevolgd en gisteravond dus haar tekst gekopieerd en geplakt in een mail naar Enigma.
Tot mijn grote verbijstering zie ik vandaag een mail van Enigma met de mededeling dat ze per 21-10-2010, mijn abonement hebben opgezegd???
Betekent dit dat ik er nu vanaf ben??? Durf het bijna niet te geloven.
Ik reageer ook maar nergens meer op. Betalen doe ik tot aan het gerechtshof niet.
Maar Moniekske, tot zover bedankt voor de tip!!!

MAXIEM

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Elly Enting

Heel erg belangrijk is bij deze **********, dat je nooit jouw handtekening geeft en uiteraard ook nooit jouw bankrekeningnummer.

Maxiem.

lachenkangeenkwaad
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2010 19:22

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door lachenkangeenkwaad »

Gewoon volhouden en op ieder bericht reageren.
Na eenentwintig e-mails....vandaag onderstaande reactie:


Geachte heer ********* ,



Wij willen uiteindelijk alleen maar tevreden klanten werven. Deze e-mailwisseling heeft al lang genoeg geduurd. Wij houden nu maar de eer aan ons zelf en zullen uw abonnement annuleren.

De rekening komt derhalve te vervallen.


Met vriendelijke groet,


Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl

MAXIEM

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door MAXIEM »

lachenkangeenkwaad

Proficiat!!! Zo zie je maar wat een bewuste consument nog kan bereiken.

Maxiem.

faber1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2010 17:38

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door faber1979 »

Wij zijn niet eens benaderd door dit bedrijf maar kregen wel ineens een boekje en
emails....en de rekening.
Oplichting dus en gewoon aangifte doen van oplichting bij de politie.
De politie heeft ons geadviseerd niks te betalen ook geen incassokosten.
Zij zijn ook een officieel onderzoek begonnen naar deze praktijken.
Dit soort praktijken mogen niet, zou wat zijn als ik iedereen een mail stuur en zeg dat ze gewoon voor iets moeten betalen als ze niet binnen een bepaalde tijd opzeggen. Volgens mij heet dat afpersing!

Schaufelmeister
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2010 17:04

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Schaufelmeister »

Ook wij hebben een editie enigma opgestuurd gekregen en hebben intrim justitia op ons dak gehad.................................op sidn.nl heb ik de website editie enigma.nl opgezocht en daar staat Rowi van de Nieuwehof geregistreerd als houder van de website.
Deze mevr. heeft ook een email adres ([email protected]) van haar andere firma die gevestigd is aan De Mark 4 in Veldhoven.
Ik denk dat ik dit email adres nu maar is ga mailen over dat ik geen abonnement heb op editie enigma.
Mischien dat dat helpt.

irhum
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:40

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door irhum »

NOu ik heb het probleem ook op het moment. Heb al een paar keer gemailt en ook al en aantal keer gebelt. Ik wordt er niet wijzer van, Heb het idee dat ik tegen de muur sta te praten. Want hoevaak ik ook uitleg dat ik nooit een proefexemplaar ontvangen heb en dus ook niet weet wanneer die 14 dagen afgelopen zijn. (ook geen mail gehad) Dus dat iknogal beroerd kan reageren. In hun antwoord verwezen ze naar hun welkomstbrief DIE BIJ HET PROEFEXEMPLAAR INZAT....

Maar wat nu te doen?
- Blijven mails sturen, hopen dat ze het opgeven
- Niets doen, aan laten komen op deurwaarder. En daar verder kijken
- dreigen met gerechtelijke stappen.

Ik weet het even niet zo goed.... Betalen ga ik in ieder geval niet doen.

Noter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2010 15:42

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Noter »

Noter schreef:Hoi mijo52,

Deze oplichters blijven bestaan door mensen zoals jij die toch betalen. Jammer dat je er nu pas achter bent, ze profiteren van mensen zoals jij en oude mensen die geen internet hebben en bang worden van een aanmaning.
Van ons krijgen ze geen stuiver, waarschijnlijk alleen spijt dat ze ons proberen op te lichten :twisted: :twisted: :twisted:

Wij kregen nu een aanamning van Intrum Justitia en omdat we die in ieder geval kunnen bellen via een normaal 070 nummer even gebeld.
Mijn partner het meisje aan de telefoon gevraagd of ze daar wel weten met wat voor een oplichters ze in zee gegaan zijn, dat wij er versteld van staan dat ze dat gedaan hebben. Een zucht aan de andere kant van de lijn, met gelijk de vraag of wij het proefexemplaar wel ontvangen hadden. Nee, die hebben we ook nooit ontvangen. Het meisje gaf aan dat ze het terug ging koppelen aan editie enigma en dat we wel een terugkoppeling zouden krijgen. We hebben verteld nooit te gaan betalen en het eventueel voor laten komen.
Blijkt maar weer dat ze daar bij zo'm incassobureau ook wel op de hoogte zijn van de oplichterspraktijken van Enigma, maar ja, zolang er toch nog mensen zijn die schrikken en toch maar betalen kunnen ze blijkbaar hun gang blijven gaan.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Noter schreef:
Wij kregen nu een aanamning van Intrum Justitia en omdat we die in ieder geval kunnen bellen via een normaal 070 nummer even gebeld.
Mijn partner het meisje aan de telefoon gevraagd of ze daar wel weten met wat voor een oplichters ze in zee gegaan zijn, dat wij er versteld van staan dat ze dat gedaan hebben. Een zucht aan de andere kant van de lijn, met gelijk de vraag of wij het proefexemplaar wel ontvangen hadden. Nee, die hebben we ook nooit ontvangen. Het meisje gaf aan dat ze het terug ging koppelen aan editie enigma en dat we wel een terugkoppeling zouden krijgen. We hebben verteld nooit te gaan betalen en het eventueel voor laten komen.
Blijkt maar weer dat ze daar bij zo'm incassobureau ook wel op de hoogte zijn van de oplichterspraktijken van Enigma, maar ja, zolang er toch nog mensen zijn die schrikken en toch maar betalen kunnen ze blijkbaar hun gang blijven gaan.

Heb je:
Datum, Tijd, Naam van de persoon met wie je gesproken hebt?
Want telefonische toezeggingen en afspraken zijn in feite waardeloos - want je kan ze niet bewijzen.

Ik zou nog een (aangetekend) schrijven sturen. Bevestig daarin je gesprek, en geef ook aan dat hun client het niet nauw neemt met de waarheid - dat er dus geen overeenkomst is.

Noter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2010 15:42

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Noter »

Guardian72 schreef:
Noter schreef:
Wij kregen nu een aanamning van Intrum Justitia en omdat we die in ieder geval kunnen bellen via een normaal 070 nummer even gebeld.
Mijn partner het meisje aan de telefoon gevraagd of ze daar wel weten met wat voor een oplichters ze in zee gegaan zijn, dat wij er versteld van staan dat ze dat gedaan hebben. Een zucht aan de andere kant van de lijn, met gelijk de vraag of wij het proefexemplaar wel ontvangen hadden. Nee, die hebben we ook nooit ontvangen. Het meisje gaf aan dat ze het terug ging koppelen aan editie enigma en dat we wel een terugkoppeling zouden krijgen. We hebben verteld nooit te gaan betalen en het eventueel voor laten komen.
Blijkt maar weer dat ze daar bij zo'm incassobureau ook wel op de hoogte zijn van de oplichterspraktijken van Enigma, maar ja, zolang er toch nog mensen zijn die schrikken en toch maar betalen kunnen ze blijkbaar hun gang blijven gaan.

Heb je:
Datum, Tijd, Naam van de persoon met wie je gesproken hebt?
Want telefonische toezeggingen en afspraken zijn in feite waardeloos - want je kan ze niet bewijzen.

Ik zou nog een (aangetekend) schrijven sturen. Bevestig daarin je gesprek, en geef ook aan dat hun client het niet nauw neemt met de waarheid - dat er dus geen overeenkomst is.

Wij maken geen kosten door aangetekende stukken te gaan sturen hoor. Het meisje aan de telefoon heeft verder geen toezeggingen gedaan, allen dat ze het terug zou koppelen. Wij zijn niet ongerust of bang dat dit verkeerd uit gaat pakken, wij staan volledig in ons recht, ze zijn zelf degene die moeten bewijzen dat ze ooit een proefexemplaar hebben toegezonden, maar dat kunnen ze niet omdat wij die nooit hebben ontvangen.

GewoonHelena
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2010 19:53
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door GewoonHelena »

Puzzelen?
Ik koop voortaan een exemplaar wel in de winkel nadat ik grote ruzie met Enigma heb gehad (ze deden ERG moelijk met de afzeggingprocedure!). :evil:
De puzzels die ik wil staan wel in de boekjes die je in de winkel kopen kan. :lol:

Biekie
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2010 22:13

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Biekie »

Ja hoor, Weer een brief van intrum justitia.
Navraag bij onze client heeft uitgewezen dat zij wel contact met u geprobeerd hebben te zoeken. Zij hebben u een afkoopsom aangeboden, waarop u nimmer heeft gereageerd.
Nou vraag ik je. Ik heb alle mails notabene uitgeprint. Zijn hier op het forum ook allen terug te vinden.

Weer maar eens gebeld. Nog eens alles uitgelegd en meteen gevraagd of ze toch wel een dossier bijhouden want dit is al de derde keer dat ik het moet vertellen. Volgens hun is een afkoopsom een handreiking. Volgens mij is het een mislukte poging om van een opgelichte gedupeerde toch nog geld los te krijgen. Heb ze ook verteld dat ik te hard voor mijn centen moet werken om ze zomaar weg te geven, ookal is het dan maar 19.50 euro.

Heb die meneer ook meteen verteld dat ik hun al 2 keer heb gemailed over dat het bedrag nog steeds geregistreerd staat en dat ik daar gewoon onbeschoft geen reactie op krijg.

Ook heb ik vermeld dat, zelfs na dat ze geschreven hadden dat ik geen nummers meer zou krijgen tot de rekening betaald was, ik nog 2 ongeopende exemplaren in de kast heb liggen en dat ik die ook niet naar de post ga brengen. Dat had ik aan calatus al gemeld. Ik blijf er achteraan lopen.
Heb geprobeerd die man duidelijk te maken dat het oplichters zijn, maar dan krijg je dat een afkoopsom toch een handreiking is. Je bedoelt zeker AFPERSING!!

Zal wel op een rechtzaak uitdraaien, maar ik laat me niet bang maken. Heb de bewijzen zwart op wit

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Biekie schreef: Weer maar eens gebeld.
Sorry - maar dat moet je dus net niet doen.
Zeker met IJ - alleen schriftelijk en desnoods aangetekend.
Telefoontjes met fraaie toezeggingen zijn leuk - maar niet te bewijzen.

Heel simpel, stel uw bezwaar / bezwaren in een formele brief, en stuur deze aan IJ. Geef daarbij een redelijke termijn voor reactie (10 tot 14 werkdagen) - en indien niet onderbouwde eis terugkomt, bewijs of anderszins - is er geen sprake van een vordering...

Bewaar een kopie van de brief, en natuurlijk het verzendbewijs.
Met Track & Trace kan je volgen wanneer het aankomt - en maak een afdruk van het T&T scherm zodat je dat ook bij je dossier kan voegen.

stoelyway
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2011 11:44

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door stoelyway »

ik ben in ong. september ook gebeld en ben akkoord gegaan met een proefexemplaar van het puzzelblad.
ik dacht dan ga ik na ontvangst direct reageren dan kan het nooit misgaan.
maar ik heb nooit een proefexemplaar en mail ontvangen.
maar later kreeg ik toch een rekening van dik 62 euro ik heb toen direct gebeld en gemeld dat ik geen proefexemplaar had ontvangen en ook geen mail dus kon ik ook niet reageren en dat ik niet van plan was te betalen.
nu heb ik al aanmaningen gekregen en de laatste brief was dat ze een incassoburo hebben ingeschakeld.
ze zeggen ook al dat ze vanaf 15 oktober al zendingen van het puzzelboekje hebben toegezonden maar ik heb echt nog nooit wat gezien !!!!!!!
ondertussen heb ik een aangetekende brief gestuurd en of ze ook bewijzen hebben van het opsturen van de puzzelboekjes maar heb nog niks van hun gehoord.

wat moet ik hier nu mee aan ?

Gesloten