LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VENDOPLAN keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Hanneke5
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 sep 2008 16:12

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Hanneke5 »

Ik heb gisteren ook weer gebeld met de curator, en idd nog geen nieuws. Dus maandag hang ik weer aan de telefoon..!

amanda2312
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:51

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door amanda2312 »

Tja, in principe loopt de termijn vanavond af.
Alleen vertelde de secretaresse dat er ook weer uitstel aangevraagd kan worden...
De kans is dus aanwezig dat we met z'n allen ook maandagochtend niets meer weten dan vandaag. :roll: :evil:
Zucht..

amanda2312
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:51

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door amanda2312 »

Zojuist de secretaresse weer gesproken, maar zoals verwacht nog steeds niets bekend.. :cry:

nvdb
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 sep 2008 09:07

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door nvdb »

inderdaad amanda2312... wij hadden ook al gebeld. ZUCHT... Belachelijk dat ze dit kunnen maken.

Hanneke5
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 sep 2008 16:12

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Hanneke5 »

Ja idd.. Had het ook wel verwacht!
Ze heeft wel gezegd dat dat het in ieder geval geen maanden meer gaat duren.. maar hoelang dan wel?!

Emgee
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 mar 2008 19:57

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Emgee »

@ ilse30 en anderen die van de overeenkomst afwillen.

Ook ik ben een gedupeerde van Vendoplan, maar gelukkig alleen voor wat betreft de aanbetaling.

Zojuist heb ik contact gehad met de secretaresse van de curator. Aan haar heb ik gevraagd of de ontbinding van de verkoopovereenkomst tot de mogelijkheden behoort. Zij gaf aan dat dit inderdaad tot de mogelijkheden behoort, maar dat je dan het geld dat reeds betaald is kwijt zou zijn. Na nadere vragen van mijn kant blijkt zij hier mee te bedoelen dat wanneer Vendoplan failliet wordt verklaard je als concurent schuldeiser zover onder aan de lijst staat dat je naar je geld kunt fluiten (maar dat is ook zo als je nu zou blijven wachten).
Navraag bij CBW leert dat wanneer je de overeenkomst met Vendoplan laat ontbinden wegens het faillissement je van hun de brief krijgt waarmee je naar een ander aangesloten keukenbedrijf kunt om een nieuwe keuken aan te schaffen en de aanbetaling in "mindering" kan brengen van de aankoopprijs.
Bovenstaande is mij echter telefonisch medegedeeld, dus als je deze weg wilt volgen raad ik wel aan om eerst om schriftelijke bevestiging hiervan bij het CBW te verzoeken.

Kortom: resultaat van bovenstaande is hetzelfde als wanneer de overname van Vendoplan niet doorgaat.

Verder kwam uit het gesprek naar voren dat de curator "hoopvol gestemd is over de overname" maar hoeveel waarde je daar nu aan moet hechten....
Ook heb ik geinformeerd naar de maximale termijn dat dit overname traject zal lopen, ook ivm andere gedupeerden die rechtszekerheid willen (V&D bijvoorbeeld zullen waarschijnlijk huur mislopen). Na navraag bij de curator gaf de secretaresse aan dat dit niet gelimiteerd is en dat de curator ook geen datum heeft waarvoor alles geregeld moet zijn.
Dit hele verhaal kan dus nog wel eens heel lang gaan duren. Dus wie weet is het sneller om een nieuwe keuken bij een andere zaak te kopen.

@ilse30 nog even over de wettelijke mogelijkheid om het koopcontract te ontbinden. wat jou verteld is is niet volledig. In eerste instantie kun je inderdaad pas de overeenkomst ontbinden als de datum van levering is geweest. Er is echter een uitzondering, wanneer al vaststaat dat de nakoming niet tijdig mogelijk is of als door mededeling van Vendoplan/curator al duidelijk is dat tijdelijke nakoming niet gaat lukken mag je ook ontbinden. Of bovenstaande van toepassing is hangt denk ik een beetje af hoever de leverdatum nog vooruit ligt, maar in mijn geval zou de keuken over twee weken geleverd worden, daarvan weet ik zeker dat het niet gaat lukken. Overigens wel een kanttekening bij bovenstaande, volgens het CBW zijn in de faillissementswet afwijkende regels gesteld mbt bovenstaande waardoor ontbinding niet mogelijk zou zijn, ze kon mij alleen niet vertellen op basis van welke bepalingen. Maar als de curator inderdaad akkoord gaat met de ontbinding doet bovenstaande niet ter zake :)

spidy1
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:01

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door spidy1 »

Wat ik me nu af vraag, hoe komt het dat de een wel antwoord krijg en een ander niet. Ik heb vandaag gebeld met de curator, nou curator de secretaresse, die gaf als antwoord er is nog niks bekent en dat er ook geen mededelingen over gedaan mogen worden. Alleen begin ik zo langzamer hand mijn geduld te verliezen. Ik kampeer nog steeds in mijn afgebroken keuken. Weet iemand een site waar je kan lezen hoelang zoiets kan duren en wat de rechten zijn van de schuldeiser. Alvast bedankt

Ineke

Bart007
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2008 13:19

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Bart007 »

Hoi Ineke,

Net zoals jij zijn wij ook inmiddels een week of 5 aan het kamperen in onze eigen keuken.
Omdat we nu eens niet geconfronteerd wilden worden met dat "aan het lijntje houden" gedrag van de secretaresse van de curator , hebben wij vanochtend contact gezocht met het hoofdkantoor van V&D.
De dame die we aan de lijn kregen wist ons te melden dat V&D niet gelieerd is met Vendoplan (ondanks dat ze dezelfde kleuren gebruiken en dat je Vendoplan alleen in een V&D zaak vindt) en dat V&D ook NIET bezig is/was met een bemiddeling in de zaak.
Vreemd want wij hebben inmiddels twee brieven van V&D gehad waarin staat dat V&D wel degelijk voor onze belangen op zou komen.
Wij weten niet meer wat we moeten / kunnen geloven en willen eigenlijk gewoon weten waar we aan toe zijn zodat we verder kunnen.

marvin1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2008 14:35

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door marvin1972 »

Even een berichtje met betrekking op ontbinding van het verkoopcontract.

Mijn inziens kun je in deze situatie altijd ontbinden. Dit staat los van de levertermijn. De keuken zoals is overeengekomen kan afgezien van de leverdata niet geleverd worden. Simpelweg gezien, ik wordt gedwongen een andere keuken af te nemen dan ik ben overeengekomen. Daarbij zal iedere rechter het aannemenlijk vinden dat je een contract ontbindt met een partij die zijn zaken niet op orde heeft. Er is geen sprake meer van een dienstverlening zoals is overeengekomen.

Men kan gaan schermen met "de algemene voorwaarden"etc. Laat je niet hierdoor in de luren leggen hierdoor. Het is vaak zo dat de voorwaarden in strijd zijn met de wet. En daarbij zal het nooit van procederen komen. Van een kale kip kan men niet plukken, dus de aanbetaling is men wel kwijt. (onder aan de lijst). Maar de kale kip heeft ook geen centen om een wankele zaak aan te vechten.

Ik heb dit nagevraagd bij de Consumentenbond en die geeft aan dat je ALTIJD in dit geval kunt ontbinden. Het bedrijf kan geen zekerheden bieden en kan makkelijk in gebreke gesteld worden.

Voor allen, succes. Mijn advies: heb je meer aanbetaald dan 15%, probeer via CBW je keuken te krijgen. Minder dan 15%, neem je verlies en ga opnieuw offertes aanvragen.

spidy1
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:01

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door spidy1 »

Hoi Bart00
Zo langzamerhand begint het op een nachtmerrie te lijken. Ook wij hebben een brief gehad van VD en dat ze contact hadden met de curator en zou bemiddelen voor ons. Nu lees ik dit en denk waar is het end. Net zoals jullie willen wij ook weten waar we aan toe zijn zodat we verder kunnen. Nou ja verder, we weten niet waar we het geld vandaan moeten halen maar ja dit onzekere gedoe begint me zo langzamerhand mijn keel uit te hangen. Weet je waar ik nou het meest kwaad over ben, is dat je afgeblafd wordt door de secretaressen van de curator, maar het gaat wel om ons geld gaat en dat wordt gewoon weg gewimbeld. Er zijn zoveel regels in nederland, maar een termijn na een faissiment is er niet want er kan altijd om uitstel gevraagd worden toch. Ik zie ons al zitten met de feestdagen en daar wordt ik niet blij van.
We wachten maar weer af.

Ineke

ilse30
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 sep 2008 20:04

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door ilse30 »

Als het zo makkelijk is om te ontbinden, waarom doet dan niemand het? Ik wil gewoon onder de overeenkomst uit, ik neem nog contact op met een kennis die advocaat is, kijken wat ze te zeggen heeft.

M37
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2008 21:02

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door M37 »

Beste gedupeerden,
Wij hebben 2 weken geleden een brief ontvangen van J&N Meubellogistiek in Oisterwijk, dat ook wij z.s.m. contact moesten opnemen met de curator. Uiteraard hebben we dat gedaan. Onze situatie ziet er als volgt uit, onze keuken incl. apparatuur staat kant en klaar in de loods van J&N Meubellogistiek, dat zijn wij nagegaan. Maanden geleden hebben wij een aanbetaling gedaan. Wij willen z.s.m. alsnog de keuken geleverd krijgen, een ander heeft er niet veel aan, want het is op maat en smaak gemaakt.
Net als alle andere gedupeerden worden ook wij aan het lijntje gehouden.
Zijn er nog meer mensen die kunnen aangeven dat hun keuken klaar staat voor uitlevering, maar opgeslagen staat en/of zien mensen af van de overeenkomst bijvoorbeeld hoe zit het met de garanties of schade van keuken(meubilair). Waarschijnlijk behouden we wel de garantie op de apparatuur.
Is het overigens geen misleiding van V&D t.o.v. hun klanten dat Vendoplan een soortgelijk logo gebruikt. Het komt wel zo over dat Vendoplan iets te maken heeft met V&D. Het zou een goed idee zijn als hier een tv uitzending aan gewijd wordt, dat zou ten goede komen van de consument.
Kortom we hebben veel vragen maar geen antwoorden.
Sterkte iedereen!

Bart007
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2008 13:19

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Bart007 »

Hoe kom ik er achter dat onze keuken klaar staat ?

nvdb
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 sep 2008 09:07

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door nvdb »

Dat je altijd het contract kunt ontbinden is niet zo hoor, dan hadden we dat allang gedaan! Wij hebben toen bekend werd dat vendoplan failliet is gelijk een verzoek tot ontbinding verstuurd maar het contract werd niet ontbonden. Daarna hebben we de Jurofoon gebeld en die vertelden ook dat we er niet onderuit konden.

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door 16again »

Informeer dan nog eens bij de jurofoon, wat een redelijke termijn is waarin je moet blijven afwachten. Inmiddels duurt het nu al zo'n 6 weken......
Lijkt mij dat een succesvolle doorstart/overname in 1 hooguit 2 weken geregeld had moeten zijn.

Jaap29
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 sep 2008 08:07

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Jaap29 »

Het worden de Drie Dolle Dwaze maanden van Vendoplan, V&D, en Tilman

nvdb
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 sep 2008 09:07

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door nvdb »

Bij de Jurofoon zeiden ze in principe dat ook al als de keuken na een half jaar pas komt dat we dan nog verplicht zijn hem te kopen.

spidy1
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:01

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door spidy1 »

Hoi M37,

Kun je ons een telefoonnummer geven van meubellogistiek, zodat wij ook kunnen informeren of onze keuken er staat.
Alvast bedankt

Ineke

M37
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2008 21:02

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door M37 »

Wanneer je naar J&N Meubellogistiek belt, kan je het beste vragen naar xxxx
Hij vertelde ons dat er tientallen keukens bij hem zijn opgeslagen en hij er beslag op heeft gelegd, omdat zijn rekeningen en overeenkomst niet nagekomen werden door de fabrikant.
Ook meldde hij dat hij onderhandelt met de curator en dat wij dat ook moeten doen.
Mocht je meer informatie hebben, dan lezen wij het graag terug op het forum, we zijn benieuwd.

ilse30
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 sep 2008 20:04

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door ilse30 »

Vandaag contact gehad met de curator, hij zou me voor twaalven terugbelllen maar helaas belde hij na 12 uur en was ik weg. Wel heeft hij een bericht ingesproken, volgens mij goed nieuws voor vele gedupeerden

Ik citeer het ingesproken bericht:
Ik heb goed nieuws voor de klanten van vendoplan, dit nieuws wordt bekend aanstaande dinsdag na 14.00 uur, onder andere terug te lezen op www.houbenadvocaten.nl. Goed nieuws dus, een goede verstaander heeft aan een half woord genoeg. Prettig weekend.

Dit kan volgens mij alleen maar betekenen dat de doorstart een feit is. Hopelijk kan iedereen weer een klein beetje hopen en rustig slapen

Gesloten