Quote:
De consument krijgt garantie van de winkelier en de winkelier krijgt garantie van de fabrikant.
Je snapt het echt niet he
Nee, jij snapt het niet.
Quote:
Geplaatst op 18 Mei 2009 01:23 door BBCS
Hiermee komen de garantiekosten bij de winkelier te liggen en niet bij de fabrikanten.
Nee BBCS. Die kosten komen bij de consument te liggen. Lees toch eens een keer goed. Of begrijp je het echt niet?
Quote:
In het betoog van Willem is het zo dat de winkelier voor al die kosten opdraait en dat hij dan de aanschafprijs moet verhogen om die kosten te kunnen betalen.
Dus uiteindelijk betaald dan de consument voor de misstappen van de fabrikanten, terwijl die kosten bij de fabrikanten thuishoren.
Dat maakt allemaal niks uit BBCS. Als de fabrikant deze kosten direct moet dragen zoals jij wil, zal jouw inkoopprijs bij de fabrikant direct stijgen. Zij berekenen dat gewoon aan jou door. Jij berekent dat vervolgens weer aan de consument door. Jij wil tenslotte ook wat verdienen. Ergo, de consument betaald uiteindelijk altijd de rekening.
Precies ! Dus uiteindelijk betaald de CONSUMENT de afwikkeling van de garantie en niet de winkelier.. Die merkt daar zelfs helemaal niets van...
Uiteindelijk zal de fabrikant inderdaad gewoon die kosten doorberekenen.
Maar dat is nog niet de reden om de boel maar bij de winkelier te laten eindigen en zo alle kosten te claimen bij de winkelier.
Daardoor zullen de fabrikanten buiten schot blijven, en draaien de winkelieren gewoon op voor de misstappen van de fabrikanten, omdat de fabrikanten niet meer aan te pakken zijn.
Daar gaat het wel om.. De problemen komen namelijk precies daaruit voort.. Zou BBCS WEL een goed plan hebben en de garantiekosten netjes hebben meegeteld, dan zou deze hier niet zo hard hoeven roepen..
De grote jongens hebben dit WEL meegerekend en rekenen dit ook meteen door als er verandering in de situatie plaatsvindt.. Precies zoals Willem zegt zal een dozenschuiver zijn prijzen onmiddelijk laten stijgen als die ineens met garantieafwikkeling te maken heeft.. Deze rekent dan heel snel door wat hij gemiddeld aan een klant kwijt is en verhoogt de prijs...
Hoe wil jij die garantiekosten bij een winstmarge van 5% doorberekenen????
Quote:
In het betoog van Willem is het zo dat de winkelier voor al die kosten opdraait en dat hij dan de aanschafprijs moet verhogen om die kosten te kunnen betalen.
Dus uiteindelijk betaald dan de consument voor de misstappen van de fabrikanten, terwijl die kosten bij de fabrikanten thuishoren.
Dat maakt allemaal niks uit BBCS. Als de fabrikant deze kosten direct moet dragen zoals jij wil, zal jouw inkoopprijs bij de fabrikant direct stijgen. Zij berekenen dat gewoon aan jou door. Jij berekent dat vervolgens weer aan de consument door. Jij wil tenslotte ook wat verdienen. Ergo, de consument betaald uiteindelijk altijd de rekening.
Klopt, maar als de de fabrikanten nu buiten schot laat, zijn ze helemaal niet aan te pakken.
Met die gedachte van jou, zal de garantieclaims tot de winkelier gaan en niet verder. De winkelier moet de prijzen verhogen om die garantieafwikkelingen te kunnen bekostigen.
De consument krijgt garantie van de winkelier en de winkelier krijgt garantie van de fabrikant.
Als de winkelier de garantie kan claimen bij de fabrikant, dan kost het de consument en de winkelier geen cent (direct.)
Daar gaat het wel om.. De problemen komen namelijk precies daaruit voort.. Zou BBCS WEL een goed plan hebben en de garantiekosten netjes hebben meegeteld, dan zou deze hier niet zo hard hoeven roepen..
Als ik een winstmarge zou hanteren van 35% bij de laptops met daarbij ook nog 8% garantieafwikkelingen, dan ben ik te duur.
De grote jongens hebben dit WEL meegerekend en rekenen dit ook meteen door als er verandering in de situatie plaatsvindt..
Mis, die hebben dat niet meegerekend.
Kan ook niet, omdat ze winstmarges hanteren van 5% tot 8%.
Ze hebben gewoon schijt aan die regels en de meeste consumenten gaan geen rechtzaak starten en van die paar die dat wel doen, kunnen ze gemakkelijk die kosten dragen. Zouden alle kopers hun recht gaan claimen, dan blijven ze ook nergens. En dan kunnen ze dat ook niet financiëren.
Zo, dan ben ik er nu wel inhoudelijk op ingegaan.